Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:33

Shanna schreef:
Ik denk dat je mijn bericht verkeerd opvat. Mijn bericht was bedoeld om niet 10 pagina’s met “fijn dat het topic weer open is, ik hoop dat TS terug komt” te krijgen. Dan gaan we eigenlijk verder waar we gebleven waren, enkel is de eerste zin “Jammer van het slotje” is anders geworden. Dat lijkt me niet echt de bedoeling.
Mocht het gebeuren dat TS besluit niet meer terug te komen, dat is dan de keuze van TS zelf, dan is het natuurlijk fijn als anderen de gestelde vragen kunnen beantwoorden lijkt mij?

Nee. Want het probleem was dat anderen het topic van TS kaapten, dus het nu oké gaan vinden dat een ander het topic overneemt lijkt mij niet bepaald de bedoeling. Of zijn de regels nu daadwerkelijk anders omdat het een mod betreft?
Polly heeft wel degelijk gemod, NADAT er iets van gezegd is om TS zelf de vragen te laten beantwoorden begon ze over berichten samenvoegen én heeft daarvoor twee maal het topic gesloten.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:35

Avalanche81 schreef:
Shanna heeft hier alleen gemod :) volgens mij was het Polly die meepraatte, maar die heeft denk ik niet gemod in het topic? Of mis ik iets?

Dat mag ook niet. Een mod mag niet modden op een topic waarin ze als gebruiker meepraat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:37

Ik zou het vooral op prijs stellen als anderen hier de professionaliteit van TS respecteren en haar de ruimte geven om op de vragen te antwoorden.
Er zijn ongetwijfeld zat anderen die het ook wel weten maar laten we even in de trant van 'het is TS d'r feestje' haar dit ook laten doen.
En mocht TS dan alsnog niet meer willen deelnemen dan is er genoeg gelegenheid voor anderen om een eigen topic te openen. Ja, je kunt zeggen dat dit topic best gebruikt kan worden om erover door te praten zonder TS maar dit was niet de intentie van dit topic en ik zou het uit respect voor haar dan ook niet doen. Het is om een vervelende reden dat zij heeft aangegeven niet meer deel te willen uitmaken van dit topic en door dan "gewoon" op dezelfde toer door te gaan zal het signaal afgeven dat het dus eigenlijk niet belangrijk is dat er een nare bijsmaak aan zit voor haar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:38

Chiave schreef:
Avalanche81 schreef:
Shanna heeft hier alleen gemod :) volgens mij was het Polly die meepraatte, maar die heeft denk ik niet gemod in het topic? Of mis ik iets?

Dat mag ook niet. Een mod mag niet modden op een topic waarin ze als gebruiker meepraat.

Maar dat is wel gebeurd. :j
Meermaals het topic op slot gooien om berichten te willen samenvoegen is onderdeel van moderen.

Anoniem

Re: Horror baan voor vele.. Ik ben Thanatopraxeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:39

Jullie halen nu 2 mensen door elkaar, ik heb niet als gebruiker meegepraat in dit topic.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:40

Wat jammer dat er nu weer zoveel berichten over andere zaken gaan dan de opzet van ts is geweest

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:43

Shanna schreef:
Jullie halen nu 2 mensen door elkaar, ik heb niet als gebruiker meegepraat in dit topic.

Ok, sorry.
Mijn fout.

Dacht idd dat jij Polly was, zie nu mijn vergissing.

Excuses.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:44

Shanna schreef:

Dat zegt ook niemand toch? Polly heeft als gebruiker én als MOD in dit topic gezeten. Dat is mede de reden geweest dat het na diverse opmerkingen én TEMS gesloten is.
TS heeft zelf aangegeven het vervelend te vinden dat anderen vragen beantwoordden. En vervolgens wordt het opgegooid met de mededeling dat het anderen dan de TS natuurlijk ook vrij staat vragen te beantwoorden? Niet oké.

En tja, dit is ook volledig oftopic, maar imo zeer belangrijk om openbaar te bespreken, zeker omdat het mod optreden betreft.
Want nogmaals;
Polly heeft wel degelijk gemod, NADAT er iets van gezegd is om TS zelf de vragen te laten beantwoorden begon ze over berichten samenvoegen én heeft daarvoor twee maal het topic gesloten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-19 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:44

Shanna schreef:

Nee hoor. Het gaat om het principe dat het topic nu alsnog weer is geopend zonder de wens van TS te respecteren. Het was duidelijk dat zij (en overigens meerdere bokkers met haar) het vervelend vond dat anderen vragen gingen beantwoorden die aan haar waren gesteld. Daarnaast werd haar professionaliteit openlijk in twijfel genomen. Zij heeft aangegeven om deze reden niet meer te willen antwoorden op de vragen, iets waarvoor zij in eerste instantie dit topic had geopend.
En nu wordt tóch de gelegenheid gegeven om híer, in háár topic alsnog op deze manier door te gaan. Had het de boel niet gesierd als was geopperd/bemoedigd door het team om hier in een nieuw topic op voort te breien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:54

Offline schreef:
_Lorette_ schreef:
Heb jij zelf ook bepaalde voorkeuren vastgelegd voor je uitvaart aan de hand van de ervaringen? Ik snap dat het te persoonlijk is om dat te delen, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre jouw werk er invloed op heeft. De meeste mensen worden niet zo geconfronteerd met de dood of uitvaartwensen en leggen daarom inderdaad minder snel hun wensen vast voor nabestaanden/begrafenisondernemers.

Ik heb alles vastgelegd . Zelfs in wat voor een kleur kist ik wil en welke bekleding aan de binnenkant . Wat de familie te drinken krijgt ( geen koffie maar sterke drank! Ik wil dat het gevierd wordt ! )
Waar/hoe leg je zoiets vast?

Edit: ok ik heb de hele commotie niet gelezen, enkel ts haar berichten. Jammer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-19 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:03

Ik begrijp de vragen, en de vraagtekens, maar ik denk niet dat dit topic de beste plaats is dit te bespreken.

Als jullie hier meer over willen vragen, of hierover willen praten, kunnen we op Forumzaken verder gaan- is dat een idee? Natuurlijk kunnen jullie ons ook berichtjes sturen met vragen.

Laten we proberen het topic on-topic te houden. Offline weet dat ze, als ze wil, weer kan reageren.

Het is iedereen toegestaan om vragen te stellen, ook kritische vragen, of andere evaringen te geven. Zo komt er een zo correct mogelijk beeld van thanatopraxie. Ik begrijp het gevoel van 'kapen', als jullie hierdoor een apart topic geschikter zien, mag dit uiteraard geopend worden. Ik kan eerlijk gezegd niet goed inschatten hoeveel behoefte daaraan is, daarom laat ik dit bij jullie liggen. Willen jullie een nieuw topic, open het gerust :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:07

khirshanta schreef:
Ik begrijp de vragen, en de vraagtekens, maar ik denk niet dat dit topic de beste plaats is dit te bespreken.

Als jullie hier meer over willen vragen, of hierover willen praten, kunnen we op Forumzaken verder gaan- is dat een idee? Natuurlijk kunnen jullie ons ook berichtjes sturen met vragen.

Laten we proberen het topic on-topic te houden. Offline weet dat ze, als ze wil, weer kan reageren.

Het is iedereen toegestaan om vragen te stellen, ook kritische vragen, of andere evaringen te geven. Zo komt er een zo correct mogelijk beeld van thanatopraxie. Ik begrijp het gevoel van 'kapen', als jullie hierdoor een apart topic geschikter zien, mag dit uiteraard geopend worden. Ik kan eerlijk gezegd niet goed inschatten hoeveel behoefte daaraan is, daarom laat ik dit bij jullie liggen. Willen jullie een nieuw topic, open het gerust :)

Begrijpelijk dat jullie de inhoud van dit topic en de discussie graag gescheiden willen houden. Toch wil ik nog eens benoemen dat ik het vooral belangrijk vind om de wens van TS te respecteren en dit niet aan anderen over te laten. Het moge duidelijk zijn dat de meningen hierover verdeeld zijn dus ik zou dit niet te vrij laten want dit zal altijd een eindeloos moddergevecht blijven tussen beide partijen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:11

Ik vond/vind het een erg leuk topic met interessante informatie. Ik snap de discussie niet zo heel goed om eerlijk te zijn. In alle topics op bokt waar ik ben geweest is het toegestaan meningen en ervaringen te delen. Misschien gaven sommige reacties het gevoel van 'beter weten' maar dit heb je altijd met internet en het is niet specifiek voor dit topic. Ik had ook niet het idee dat er mensen waren die het echt beter meenden te weten dan TS, alleen mensen die ook ervaringen deelden. Dit gebeurt elders ook, alleen hier had TS er meer last van en hadden anderen er (daardoor?) blijkbaar ook meer last van. Als het in een topic over een te zware ruiter gaat en TS geeft aan dat niet te willen horen, dan is het verhaal meestal dat TS haar kop niet in het zand moet steken en blijven de reacties gewoon komen onder het mom van 'open dan geen topic'.

Ik zie persoonlijk niet in wat er anders is, maar met een apart topic is iedereen gelukkig, denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Sheran op 13-01-19 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:19

Ik zie het probleem ook niet zo.
Komt op mij eerlijk gezegd nu over dat TS niet kan handelen dat iemand wat anders zegt als zij.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:19

idylle schreef:
Heeft iemand van jullie al eens gehad dat een slachtoffer echt niet meer toinbaar was, maar familie het slachtoffer toch wilden zien? Wat doen jullie dan?

Ja, een neef van me die voor de trein gesprongen was.
Bij hem hebben ze wat wel toonbaar was (deels afgedekt) getoond aan de directe familie voor de identificatie, daarna is alles in een dichte kist gegaan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:56

lor1_1984 schreef:
idylle schreef:
Heeft iemand van jullie al eens gehad dat een slachtoffer echt niet meer toinbaar was, maar familie het slachtoffer toch wilden zien? Wat doen jullie dan?

Ja, een neef van me die voor de trein gesprongen was.
Bij hem hebben ze wat wel toonbaar was (deels afgedekt) getoond aan de directe familie voor de identificatie, daarna is alles in een dichte kist gegaan.

Idd mij is ook verteld bij iemand waarvan familie onder de trein is gekomen ( geen zelfmoord ) dat een toonbaar lichaamsdeel wel gezien kocht worden en de rest afgedekt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:03

Die verhalen heb ik ook wel eens gehoord, vooral zoals bij ongevallen als de MH17

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:03

Onali schreef:
Die verhalen heb ik ook wel eens gehoord, vooral zoals bij ongevallen als de MH17

terwijl die foto's open en bloot op internet staan ..incl lijken..... {:)-:(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:14

Maar niemand kan je toch verbieden alleen één lichaamsdeel van bijv. een overleden zoon te zien? Als je alles wil zien, kan niemand je dat toch verbieden? Alleen sterk afraden?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:15

eclair98 schreef:
Maar niemand kan je toch verbieden alleen één lichaamsdeel van bijv. een overleden zoon te zien? Als je alles wil zien, kan niemand je dat toch verbieden? Alleen sterk afraden?

Dat denk ik ook

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:26

eclair98 schreef:

In principe niet, maar zou je er niet wakker van liggen als een geliefde van je daar als een puzzel ligt in volle glorie?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:31

ik wel ..... brrr, moet er niet aan denken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:34

Ik zou er idd ook niet aan moeten denken, maar kan me zo voorstellen dat in emotie, mensen van alles roepen en het slachtoffer dus toch willen zien. Ondanks dat je als brugman praat om dit niet te willen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:34

Volgens mij kan er wel via de rechter afgedwongen worden dat een lichaam niet meer gezien mag worden door de familie, maar zeker weten doe ik dat niet.

Bij opgraven van een lichaam op een begraafplaats schijn je erbij te mogen zijn, maar dat raden ze heel sterk af.
Mijn vader kent iemand die graven delft, en zijn ervaring met nabestaanden bij het opgraven is dat dat een groot drama is.
Ooit moest er een kind opgegraven worden, maarja zo’n kist is vaak ook niet meer in geweldige staat en afwachten hoe dat zich houdt tijdens het opgraven etcetera.
Dat is heel ongemakkelijk en de nabestaanden waren finaal over hun toeren van het aanzicht van wat er in de kist lag. :(:)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:45

moonfish13 schreef:
Volgens mij kan er wel via de rechter afgedwongen worden dat een lichaam niet meer gezien mag worden door de familie, maar zeker weten doe ik dat niet.

Bij opgraven van een lichaam op een begraafplaats schijn je erbij te mogen zijn, maar dat raden ze heel sterk af.
Mijn vader kent iemand die graven delft, en zijn ervaring met nabestaanden bij het opgraven is dat dat een groot drama is.
Ooit moest er een kind opgegraven worden, maarja zo’n kist is vaak ook niet meer in geweldige staat en afwachten hoe dat zich houdt tijdens het opgraven etcetera.
Dat is heel ongemakkelijk en de nabestaanden waren finaal over hun toeren van het aanzicht van wat er in de kist lag. :(:)

Dat mag dus ABSOLUUT niet! Welke halve gare daar toestemming voor heeft gegeven.
Je geeft die arme mensen een trauma en als medewerker wil je dat echt niet meemaken.