Afstuderen in 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:33

Yaaaaaay wat goed!

Ik heb al eerste feedback terug op het ding dat ik vrijdag ingeleverd had... :j

Deze week even "vrij" genomen, niet helemaal gepland maar vanwege rioleringsperikelen hier in huis nogal veel geboor aan mijn hoofd gehad, merk toch dat dat impact had. _O-

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:56

Ik heb alle cijfers terug gekregen en ben vandaag officieel en definitief geslaagd! Woehooeeeeee *\%/*

Fireheart gefeliciteerd! Dat is alweer een zorg minder! Succes met het veldwerk!

Emmaa weet je al of er nog iets geregeld kan worden? Wellicht dat je een herkansing eerder inlevert en dat hij het tussendoor ergens kan beoordelen?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 23:07

Gefeliciteerd Wings!!!!!!!! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:14

Gefeliciteerd!!

Mijn supervisor reageert echt nooit op mijn mailtjes. Ik heb amper tot geen feedback op mijn 1e versie gehad. Dus definitieve verslag geen idee of het beetje ok is. En daar baseer ik dan mijn eindpresentatie op _O-

Gelukkig oefenen/doorlopen we die dinsdag nog. Moet hij dan maar commentaar geven. Echt helemaal klaar mee..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:02

Gefeliciteerd Wings *\o/*

Idinn, zo ik snap dat je daar klaar mee bent, super vervelend ook als je docent niet terug mailt

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:09

Ik heb afgelopen dinsdag mijn scriptie verdedigd en met een 7 afgerond! *\%/*

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:36

Gefeliciteerd Suus *\o/*

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:42

Wauw wat leuk dat er allemaal mensen zo goed gaan! Gefeliciteerd Suus! *\o/*

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:32

Wings_love schreef:
Ik heb alle cijfers terug gekregen en ben vandaag officieel en definitief geslaagd! Woehooeeeeee *\%/*

Fireheart gefeliciteerd! Dat is alweer een zorg minder! Succes met het veldwerk!

Emmaa weet je al of er nog iets geregeld kan worden? Wellicht dat je een herkansing eerder inlevert en dat hij het tussendoor ergens kan beoordelen?

Wauww gefeliciteerd! *\o/*

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 13:32

suus_pepper schreef:
Ik heb afgelopen dinsdag mijn scriptie verdedigd en met een 7 afgerond! *\%/*

Ookal zo goed! Ook jij gefeliciteerd +:)+

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:10

Wauw wat gaan jullie goed! Gefeliciteerd allebei!
Zullen we gewoon afspreken dat we allemaal dit jaar afstuderen? <<)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 19:45

jojoleinee schreef:
Wauw wat gaan jullie goed! Gefeliciteerd allebei!
Zullen we gewoon afspreken dat we allemaal dit jaar afstuderen? <<)

Deal <<)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:50

Mij zakt de moed alweer in mn schoenen voor wat betreft afstuderen dit jaar :P
Gisteren een toets terug gekregen welke ik (hoogstwaarschijnlijk) moet halen vóórdat ik mn laatste stage mag gaan doen, en ik had een 5.1. Ik wist dat het een rand geval ging worden en enerzijds valt het me echt niet tegen dit cijfer, maarja het is geen voldoende.
Nu moet ik m voor de zomer herkansen en dan moet ik, als ik m dan haal, als een jekko een stage gaan fixen en dan zijn er waarschijnlijk alleen nog maar plaatsen vrij in Belgie, en met alle respect, ik doe dat gewoon niet meer. Wat een rompslomp zeg. Dus volgende week maar even een gesprekje aanknopen met het stagebureau ofzo :(

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:23

Dank jullie wel allemaal! Ik weet zeker dat het jullie ook gaat lukken :)

Suus ook van harte gefeliciteerd :D
Mooi cijfer!

Montekarlo, wat jammer dat je hem niet gehaald hebt. Misschien kun je vragen of je wel alvast een plek mag zoeken, omdat het anders erg krap wordt en de herkansing te laat is om af te wachten. Vaak zijn ze daar wel coulant in, zeker als je de rest wel gehaald hebt. Anders kun je ook altijd nog een verzoek indienen bij de examencommissie om toch aan je stage te mogen beginnen. Moet je wel goed kunnen onderbouwen dan. Succes nog even met de laatste loodjes!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 12:12

Iedereen gefeliciteerd. Ik heb 2 voldoendes terug gehad deze week (wat betekent dat ik nog maar 1 vakje in hoef te koppen voor de punten, en nog 2 vakken die ik voor mijn eigen interesse ernaast doe) en gisteren mijn stage afgerond *\o/*
Geen cijfer daarvoor, er komt alleen een 'voldoende' of 'onvoldoende' vinkje te staan. Ach. :) Ik ben erg tevreden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:46

Wings_love schreef:

Gefeliciteerd!!

En super lief dat je het vraagt. De docent kan helaas niet heel veel meer regelen(/wil geen dingen regelen). Tussendoor beoordelen kan helaas niet omdat het bij ons op Osiris draait en hij vastzit aan de data waarop hij cijfers kan invullen. Ik heb wel contact gehad met school en kan mijn schema wat aanpassen, zij hebben toegezegd dat ze een aantal eisen dan dusdanig versoepelen dat ik er toch nog doorheen kan lopen. Al met al studeer ik dan vier maanden later af dan de bedoeling was, dus officieel in 2020, maar op deze manier vallen een aantal andere dingen wel weer beter op hun plek dus dat is fijn.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:21

Gefeliciteerd Wings en Suus! *\o/*

Fijn dat ze wel een beetje meedenken Emma, maar wel vervelend dat je het een paar maandjes moet uitstellen.

Ik heb ook eindelijk mijn cijfers binnen en heb mijn stage/thesis met een 8.2 afgerond :wow: met een 8.9 voor mijn presentatie. Belachelijk goed en echt totaal niet verwacht _O- . Ik heb echt keihard gewerkt en hoopte zo op een 7, misschien wel een 7.5je... Mede doordat stage niet helemaal zo liep als gepland. Anyway: ik heb dus al mijn puntjes binnen *\%/* . Ik blijf tot en met mei nog wat vakken volgen om bezig te blijven, maar als er een leuke bijbaan komt tot september dan ben ik ook wel klaar.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:20

Oh fiets, Osiris... :') Balen Emma!

Gefeliciteerd Feline!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:06

Gefeliciteerd Feline!

Balen Emma, wel fijn dat ze nog beetje meedenken met je..

Vanavond presentatie nog wat aanpassen nav overlopen gister met supervisor. En dan morgen presentatie geven en erna examen doen. Geen zin in, maar het moet. Benieuwd of ik er dan echt vanaf ben of supervisor nog wat verzint _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 18:48

De lof voor het meedenken vanuit mn school is niet helemaal terecht hoor :)) Het is fijn maar ze zijn het curriculum aan het veranderen waardoor ik en een groepje andere studenten alles aan het bezemen zijn, het is dus echt in hun best interest dat we het allemaal zo snel mogelijk afronden. Gok dat de rest ook gebruik mag maken van die versoepelde eisen, mijn school kennende zullen ze het niet voor 1 student aanpassen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:54

Oh dat is wel naar, als je net in een veranderend curriculum zit. Bij ons is daar ooit ook wat mee mis gegaan, gelukkig was ik toen nog niet begonnen op de opleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:28

De transitie is hier al een paar jaar bezig, in principe maakt het niet uit zo lang het onderwijs nog te volgen is, maar ik volg de helft van mijn bovenbouw in de bezem en dat is gewoon irritant. Docenten die slecht weten wat ze moeten doen, coördinatoren die niet bereikbaar zijn omdat er maar drie studenten per blok dat bepaalde vak volgen, vakken die ik ineens in de onderbouw moet herkansen en dus ook in een heel ander vak. Echt drama :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:39

Heb weer een case report (de aller- allermoeilijkste, zelfs als je geen dyscalculi hebt is ie erg moeilijk) ingeleverd. Heb er nog even naar zitten turen en editen vanochtend, en ben op 1 onderdeeltje na zeer tevreden. Hopelijk is de docent dat ook maar vind het wel eng. :=

Gelukkig heb ik voor de vorige 2 behoorlijk hoge scores teruggekregen dus ik heb een buffer.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:09

Hee guys, weet iemand misschien een handig overzicht waar zoveel mogelijk masters op te vinden zijn? Ik was eens benieuwd hoe of wat :)

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:58

@MonteKarlo, ik denk dat je een beetje specifieker in een vakgebied moet zitten, bijvoorbeeld rechten of biologie. Je hebt websites als studiekeuze123.nl waar als het goed is ook alle masters op staan.