Eind examens 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:25

Duits ging bij mij op zich ook wel lekker! Biologie is denk ik wel een 5,5, maar weet niet of het veel hoger zal zijn of niet, sommige vragen gingen echt goed, maar zeker aan het begin vond ik dat er moeilijke vragen tussen zaten. Vooral over die longoedeem, ik heb daar echt maar wat opgeschreven. :')

Tortilla

Re: Eind examens 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:47

Ik moet zeggen dat vandaag zowel Duits als Biologie best lekker gingen. Zullen zeker niet mijn beste toetsen zijn, maar het had een heel stuk slechter gekund. Moet wel zeggen dat ik er bij beiden echt wat pittige vragen tussen vond zitten.

Nu even een avondje relaxen, hopelijk goed slapen, en dan morgen bezig om donderdag nog (hopelijk) even te knallen met natuurkunde :)

JulietteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:14

Hoe doen jullie het qua verdeling met leren en pauzes?
Ik merk aan mezelf dat ook al ben ik de hele dag bezig geweest met school ('s ochtends examen, 's middags nog 3 uur leren) toch met een vervelend gevoel op de bank zit. Continu vraag ik me af of ik wel genoeg heb gedaan, of ik de stof goed genoeg ken etc. Hebben jullie daar ook last van? :o

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:25

Ja heb ik ook last van :P
Vandaag had ik inderdaad ook 's ochtends examen, en heb 's middags en zonet nog even geleerd. Ik leer steeds ongeveer 25 minuten en plan na elke 25 minuten ongeveer 5 minuten pauze in.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 20:44

Ik heb gelukkig al mijn examens smiddags (behalve vandaag, had er 2). Ik heb alles in de weken voor de examens al samengevat, en in de ochtend lees ik alles nog even door. En ik werk niet zo zeer met tijd, maar meer met hoofdstukken. Bijvoorbeeld bij bio gisteren, 3 hoofdstukken doornemen, dan pauze, ga zo maar door. Anders ga ik vooral lopen denken van ik heb geen zin, en als dan de tijd voorbij is heb ik nog niet zo veel gedaan.

Gelukkig hoef ik bijna niet te leren voor de examens, anders zou het wel lastiger worden. Heb opzich geen hekel aan leren, maar het is overal zo ontzettend veel dat ik gewoon geen zin heb om dr aan te beginnen.

En ja dat stressen heb ik ook last van, maar elk examen viel nog mee, of in ieder geval nadat ik hm had nagekeken. Mn laagste cijfer tot nu toe is rond de 7,5 voor nederlands met n term 1, dus ik moet niet klagen. Hoewel dit feit ook niet helpt om meer te leren, waardoor ik nog meer ga stressen omdat ik bijna niets doe :')

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:01

Ik had vandaag ook bio en duits. Had dit weekend echt even een breakdown en het gevoel dat het allemaal niet meer ging lukken.

Duits viel mee, heb daar sowieso voldoende voor dus ben ik heel blij mee! Ook hoogste cijfer van allemaal

Biologie weet ik echt niet, vind het lastig om te bedenken wat punten waard zijn en wat niet. Maar dacht een 2 en na het nakijken zou het met een beetje oke N-term een krappe voldoende kunnen worden. Dat hoop ik zo erg want dan zou ik kunnen slagen!

Donderdag nog aardrijkskunde. Wil iets met de sociale kant van AK gaan studeren en ga er ook van uit dat dat wel een 6je wordt.

Hoe vinden jullie het examenrooster eigenlijk? Ik ben er wel erg blij mee!!

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:13

Ik ben heel blij met het examenrooster! Ik heb alles 's middags, op vandaag dan na, vandaag had ik er dus 2.

Over hoe ik leer ga ik maar niet beginnen... Misschien dat ik eigenlijk wel veel te weinig doe. Ik hoop op net genoeg. Maar we gaan het zien.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:22

Ik leer nu over het algemeen alleen maar op de dagen dat ik geen toetsen heb. Dan leer ik meestal drie tot zes uur per dag. Dus heel veel leer ik nou ook weer niet deze twee week. Ik vind het vooral belangrijk dat ik zo uitgerust mogelijk de toetsen in ga.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:43

Hoor van verschillende kanten dat antwoorden van m&o havo al perongeluk even online hebben gestaan... ik hoop het echt dat het niet zo is want dat betekend dat het examen ongeldig is

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:56

Lisa_WB schreef:
Hoor van verschillende kanten dat antwoorden van m&o havo al perongeluk even online hebben gestaan... ik hoop het echt dat het niet zo is want dat betekend dat het examen ongeldig is

Ooh dat zou wel heel erg balen zijn!

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:13

Ze hebben echt online gestaan.

Nergens zie ik een bericht van cito ofzo....ben zo benieuwd.
Zouden we dan tijdvak 2 kunnen krijgen?

Edit; foto.
Afbeelding

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:39

Ik denk gewoon tijdvak 1, en als het echt mis is dat ze hem ongeldig verklaren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:44

Volgens het CvTE is het examen nooit geplaatst geweest en gaat het examen gewoon door zometeen.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:47

Hoe kunnen ze dat ontkennen nu er een foto van is?

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:51

Het ziet er inderdaad geloofwaardig uit maar het zou ook net zo goed bewerkt kunnen zijn.

edit: het is bewerkt, heeft iemand nu ook toegegeven. Examen gaat gewoon door zonder gevolgen

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:55

Jeetje wat een gedoe, ben je mooi klaar mee...

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:56

Wauw wat "grappig".
Ik voel me echt dom dat ik het geloofde en erover heb ingezeten.

Succes iedereen straks!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:57

Haha jeetje wat stom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:57

Femke_Nikita schreef:

Omdat het ontzettend makkelijk is om zo'n bericht te bewerken. Ik weet niet of je het een keertje hebt gehad, maar als je een bepaalde soort knopjes tegelijkertijd indrukt, 'popt' er zo'n venster omhoog met heel veel verschillende kleurtjes en letters er in. Als je daarin wat verandert kun je precies op die pagina weergeven wat jij zelf typt, dus lijkt het net alsof de website aangepast is.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:10

Anoniem schreef:
Femke_Nikita schreef:

Omdat het ontzettend makkelijk is om zo'n bericht te bewerken. Ik weet niet of je het een keertje hebt gehad, maar als je een bepaalde soort knopjes tegelijkertijd indrukt, 'popt' er zo'n venster omhoog met heel veel verschillende kleurtjes en letters er in. Als je daarin wat verandert kun je precies op die pagina weergeven wat jij zelf typt, dus lijkt het net alsof de website aangepast is.

Oeps, die technische kennis is toch wat matig bij mij haha. Wel een hele flauwe grap...

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:19

Pfff ik schrok even van dat m&o ben nu onderweg naar school ervoor....

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:22

Zooo dat zou wel banketstaaf zijn zeg. Gelukkig is het nep! Vreselijk flauwe grap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:42

Ja echt ontzettend laag en flauw. Ik snap oprecht niet hóe je zo kunt zijn :n. Heel veel succes in ieder geval zometeen meiden! Ik ga straks eco maken...

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:52

Wat vonden jullie van m&o. Vond hem veel makkelijker dan de examens van de voorgaande jaren. Heb er nu dan ook echt een heel erg goed gevoel over! Ben erg benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:56

Eco was vreselijk. Niets anders over te zeggen. Vond 'm echt niet te doen