Wat verdien jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 12:35

Inderdaad, maar ze vinden helemaal van niet. Zijn er echt stellig in.

Is wel jammer omdat mijn baan was best wel fijn, en nu zit ik met veel meer stress voor niet genoeg geld. Soms is goed ook goed genoeg blijkbaar. Haha

Marije_jiplover

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:12

Kun je nog terug naar je oude functie?
Minder stress en maar klein beetje minder geld en dan kijken of er verder nog iets beters voorbij komt?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 13:19

Voor 1% netto meer zou ik ze toch echt vriendelijk verzoeken de promotie terug te draaien, mogen ze mooi iemand anders zoeken die voor dat bedrag een stressvolle baan wil. Ik vind voor zo'n stap 10-20% extra toch echt wel het minimum (en hoger nog als je met een relatief laag salaris begon want anders komt 20% alsnog neer op max 200 euro netto p/m).

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:01

Helaas hebt een neuiwe medewerker al getekend voor mijn oude baan. Maar het is goed zo, het is tijd om iets anders te zoeken.

Ik werd wel verteld door HR dat meeste mensen geld niet belangrijk vindt, maar de baan zelf…. Wat kan ik toch genieten van zulke onzinnige statements. Ja, hoe je baan is, is ook belangrijk, maar dat betekend niet dat je er niet genoeg voor betaalt kunt worden.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:05

Phonix schreef:
Helaas hebt een neuiwe medewerker al getekend voor mijn oude baan. Maar het is goed zo, het is tijd om iets anders te zoeken.

Ik werd wel verteld door HR dat meeste mensen geld niet belangrijk vindt, maar de baan zelf…. Wat kan ik toch genieten van zulke onzinnige statements. Ja, hoe je baan is, is ook belangrijk, maar dat betekend niet dat je er niet genoeg voor betaalt kunt worden.

Wow that escalated quickly.

Hoe kan dit zo snel zijn gegaan? Vanmorgen postte je dat je mogelijk op zoek wil gaan naar een nieuwe baan en nu heeft iemand getekend voor jouw baan? Of is dat de baan die je in december opgegeven hebt?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 18:16

Charlottemv schreef:
Phonix schreef:

Wow that escalated quickly.

Hoe kan dit zo snel zijn gegaan? Vanmorgen postte je dat je mogelijk op zoek wil gaan naar een nieuwe baan en nu heeft iemand getekend voor jouw baan? Of is dat de baan die je in december opgegeven hebt?

Voor mijne oude baan :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 18:45

Phonix schreef:

Ik herken deze reactie wel iets van: maar het is toch leuk dat je al die extra dingen kan

Tsja het maakt het werk wel afwisselend inderdaad

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 22:48

Phonix schreef:

Pffff wat een bullshit….en wat rot dit zeg voor je! Ben benieuwd wat ze zeggen als je wat anders hebt gevonden. Wat voor werk doe je precies? Bij ons zoeken zijn er nog heul veul vacatures (al had ik zo te lezen beter voor het onderwijs kunnen kiezen :+ )

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:16

Ik ben marketing/communication manager voor een internationale bedrijf (ben niet Nederlands).

Als ik jong was zou ik waarschijnlijk denken dat het aan mij lag, omdat ze zijn echt heftig bezig gewest met manipuleren de laatste dagen. Wat ook iets is dat ik belangrijk vindt om aan jonge meiden te leren. Laat je nooit overlopen door HR.

Ik had natuurlijk de route kunnen gaan met een advocaat omdat ze echt in de fout zit, maar daar wordt niemand blij van en krijg je mestaal verder problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 23:52

In marketing en communicatie is zo ontzettend veel werk, dom dat ze zo met je omgaan :n

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 10:33

Phonix schreef:

Ja ik vind mijn baan ook belangrijker dan geld, maar dat betekent niet dat ik niet voor mijn kennis en ervaring betaald wil worden. Wel dat ik niet 80 uur op de Zuidas ga werken voor een dubbel salaris.
Suf argument hoor, van HR.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:25

Pallatin schreef:
Phonix schreef:

Pffff wat een bullshit….en wat rot dit zeg voor je! Ben benieuwd wat ze zeggen als je wat anders hebt gevonden. Wat voor werk doe je precies? Bij ons zoeken zijn er nog heul veul vacatures (al had ik zo te lezen beter voor het onderwijs kunnen kiezen :+ )

:')

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:53

Ik ben zzp'er , medisch pedicure en verdien er zo tussen de 2500 en 2700 netto per maand mee, werk zo'n 3 a 3,5 dag per week. Wel lange dagen :D

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 21:51

IT, 36 uur per week, ongeveer netto 2300 (+lease auto, wel 200 km per dag rijden, gelukkig maar 2-3 dgn per week)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 00:36

Miss_Mii21 schreef:
IT, 36 uur per week, ongeveer netto 2300 (+lease auto, wel 200 km per dag rijden, gelukkig maar 2-3 dgn per week)

Wat doe je in IT? Want dat lijkt me een vrij mager salaris voor fulltime programmeren bijv.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 07:49

Ik moest even mijn oude berichtje terugzoeken.

Inmiddels over gegaan naar een nieuwe baan op kantoor, zonder loonwaarde dus volledig loon. Kom ik uit op 1456 netto voor 24 uur werken per week. En nog een klein stukje uitkering van 281 euro.
Dus totaal per maand 1737 euro exclusief toeslagen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:18

Setteli schreef:
Ik doe er ook nooit geheimzinnig over.

Ik werk bij de gemeente als vergunningverlener. Inmiddels al ruim 15 jaar.
Zit nu aan de max van mijn schaal. Ik werk 36 uur en verdien 3590 bruto. Hou er 2587 netto aan over.
Daarnaast een IKB (Individueel Keuze Budget) van 17,05% over mijn brutoloon. Daar zit ook vakantiegeld bij in. Dus eigenlijk kun je bij de 3590 9,05% bij op tellen. Jaarlijks zit ik op 50k bruto.
Er zit een loonsverhoging aan te komen (CAO) die geldt vanaf december 2021. Dus krijg straks nog een nabetaling.
Al met al vind ik dat ik een lekker salaris heb. Maar wel vind ik dat mijn functie ondergewaardeerd is en dat ik een schaal hoger zou moeten zitten. Dus daar heb ik nu een balletje over opgegooid bij mijn leidinggevende.

Ik heb ook even teruggezocht. Vorig bericht van was januari 2022
Inmiddels heb ik mijn schaal erbij gekregen *\o/* en zijn er nog CAO verhogingen geweest. Inmiddels zit ik nu op 4163 bruto en daar hou ik bijna 3000 netto aan over.
Omdat ik een schaal hoger ben gegaan, kan ik nog weer een paar jaar doorgroeien.
Ik ben echt wel tevreden/heel blij met mijn salaris :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 08:34

Matheno schreef:
Miss_Mii21 schreef:

Wat doe je in IT? Want dat lijkt me een vrij mager salaris voor fulltime programmeren bijv.

Als je pas net begonnen bent bijvoorbeeld valt dat mee toch? Volgens mij had ik ook zoiets aan het begin van mijn carrière.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:23

Mensen, netto salarissen zijn niet te vergelijken ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:19

Nee ik heb bijvoorbeeld een leaseauto en nog extra thuiswerk vergoeding

Dat scheelt zoveel zit wel netto 300 tussen denk ik als ik geen auto er bij had

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:24

Tiggs schreef:
Mensen, netto salarissen zijn niet te vergelijken ;)

Mijn bruto valt ook niet te vergelijken doordat er altijd ORT bijkomt :') ik heb netto meer als dat ik bruto verdien :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:49

Dat wil ik ook :')

(Bruto meer dan netto)

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 17:51

Leuk dat dit topic af en toe weer omhoog komt. Bruto en netto zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken. Maar toch interessant om te lezen bij iedereen.
Ik verdien bruto 3550, netto hou ik daar de laatste maanden ongeveer 2400 van over. Groot verschil, maar ik ben langdurig ziek, dus heb veel inhoudingen. En ik mag nog al mijn reiskosten uitwisselen met mijn keuzebudget. Dus dat zal nog wel schelen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:22

MarjanB schreef:
Dat wil ik ook :')

(Bruto meer dan netto)

Ach als je heel je dag/nacht ritme om wil gooien kom erbij zou ik zeggen :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:27

MarjanB schreef:
Nee ik heb bijvoorbeeld een leaseauto en nog extra thuiswerk vergoeding

Dat scheelt zoveel zit wel netto 300 tussen denk ik als ik geen auto er bij had

Bij mij scheelt het netto nog veel meer tussen wel of geen leaseauto.. Maar ik rijd dan ook wel echt een belachelijk dure auto :') Zelf voor gekozen dus dat ik dan minder salaris heb, vind ik helemaal prima :))