HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:41

Ik doe de flexibele deeltijd variant Social work uitstroomprofiel Jeugd en gezinsprofessional. De P vorig jaar netjes binnen het jaar gehaald (waren maar 5 van de gestarte 40, dus was erg tevreden). Dit jaar een therapeutisch gezinshuis voor jongeren gestart met alles wat daarbij komt kijken, dus even iets rustiger aan gedaan qua studie.
De flexibele deeltijd variant is een pilot, dus veel aanloopproblemen die best vervelend zijn soms, maar we maken er het beste van. De vrijheid is wel erg fijn vind ik. We bepalen zelf welke modules we doen en in welk tempo. Ik volg er nu meerdere en pik de toetsen eruit die passen bij mijn huidige werkzaamheden.

HappyBuddha

Re: HBO Social Work (SPH, MWD, pedagogiek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 19:52

Ik loop echt een beetje vast in mijn keuze voor wat ik nou precies wil.

Wij moeten een keuze maken tussen de profielen zorg, welzijn en samenleving en jeugd.
In eerste instantie koos ik voor Welzijn omdat ik graag de wijk in wilde, maar ik ben inmiddels helemaal niet meer enthousiast. In tegenstelling tot de andere profielen moet je bij Welzijn in groepjes stage gaan lopen om zo een bepaald project op te zetten. Ik wil graag stage lopen om van een professional te leren, had ook al een hele leuke plek gevonden, maar dit gaat dus niet door. En heb nu ook geen duidelijkheid van hoe verder.

Ik heb op het mbo jeugdzorg gedaan, en daar werk ik nu ook in. Ontzettend leuk en interessant, maar ik weet niet of ik dat de rest van mijn leven ook wil.
Zorg sta ik nou ook niet echt van te springen, maar lijkt mij misschien dan toch de meest verstandige keus omdat het zo breed is.

Of wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is om deeltijd te gaan doen. Maar dit zal ook wel weer vrij zwaar zijn. Ik weet het niet :(

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:31

SophieFT schreef:

Wij moeten een keuze maken tussen de profielen zorg, welzijn en samenleving en jeugd.
In eerste instantie koos ik voor Welzijn omdat ik graag de wijk in wilde, maar ik ben inmiddels helemaal niet meer enthousiast. In tegenstelling tot de andere profielen moet je bij Welzijn in groepjes stage gaan lopen om zo een bepaald project op te zetten. Ik wil graag stage lopen om van een professional te leren, had ook al een hele leuke plek gevonden, maar dit gaat dus niet door. En heb nu ook geen duidelijkheid van hoe verder.

Ik heb op het mbo jeugdzorg gedaan, en daar werk ik nu ook in. Ontzettend leuk en interessant, maar ik weet niet of ik dat de rest van mijn leven ook wil.
Zorg sta ik nou ook niet echt van te springen, maar lijkt mij misschien dan toch de meest verstandige keus omdat het zo breed is.

Of wat ook een mogelijkheid zou kunnen zijn is om deeltijd te gaan doen. Maar dit zal ook wel weer vrij zwaar zijn. Ik weet het niet :(

Ik doe ook social work, in Enschede Saxion, en heb ook dat profiel gekozen van welzijn en samenleving! Alleen ik herken niks van het in groepjes stage lopen verhaal? Op welke school zit jij dan?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 20:32

LilChar schreef:
SophieFT schreef:

Ik doe ook social work, in Enschede Saxion, en heb ook dat profiel gekozen van welzijn en samenleving! Alleen ik herken niks van het in groepjes stage lopen verhaal? Op welke school zit jij dan?

Windesheim...
Maar jullie kiezen ook pas na het 2e jaar het profiel toch? Wij in t eerste jaar al...

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:34

Ja klopt, we kiezen pas in het tweede jaar en beginnen in het derde jaar daar pas mee.
Oke, dan kan ik je verder ook niet helpen want ik weet niet hoe het op Windesheim is!
Wel erg vervelend zeg, lijkt me ook niks.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 20:35

Ja helaas..
Vind t profiel verder echt leuk qua vakken enzo, maar ik weet nu al dat die stage mij zo veel frustratie gaat opleveren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:55

SophieFT schreef:

Bij de deeltijd moet je net zoveel doen als bij de voltijd, maar dan moet je het voor een nog groter deel zelf doen. Vergt veel zelfdiscipline en het zelf dingen uitzoeken kost veel extra tijd en energie.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 21:02

Ik heb ook samenleving en welzijn gekozen en ik weet ook niks van een stage nee (Inholland), dus ik kan je ook niet helpen -O-

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:27

Vandaag mijn eindpresentatie gehad over mijn 10 maanden stage. Ik heb mijn stage afgerond met een 9! :D

Ik moet wel zeggen dat het stagejaar echt voorbij is gevlogen! Heel bizar..

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:52

Kiimm_ schreef:
Vandaag mijn eindpresentatie gehad over mijn 10 maanden stage. Ik heb mijn stage afgerond met een 9! :D

Ik moet wel zeggen dat het stagejaar echt voorbij is gevlogen! Heel bizar..

Wat knap van je zeg! Heerlijk!

Ik las al een poos mee en heb mij ergens ook al wel voorgesteld.
Nu zit ik in het eind tweede jaar, best veel stress want er komen nog een paar verslagen van zes punten aan.. mijn motivatie is niet enorm, het is een rommeltje in mijn klas en we hebben drie maanden geen slber (mentor) gehad vanwege ziekte. Toen een vervanger en die is nu lang ziek. Ik vind het erg vervelend!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:29

Wow herkenbaar Lilchar!
Ik heb serieus 5 slb’ers gehad in mijn tweede jaar :') ze gingen met bosjes neer.
En de toetsen/verslagen zijn inderdaad onwijs pittig in jaar 2 :(:)

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 11:22

Ik zit er nog steeds over na te denken om volgend jaar aan deze studie te starten, op het Avans in Breda. In de deeltijd variant. Eerst opzoek naar een baan in deze sector zodat ik aan de studie kan starten.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:44

Hey lilchar, ik zit op de zelfde school als jij en ga volgend jaar ook welzijn en samenleving doen! Wellicht komen we elkaar nog tegen!

Idd hier gewoon individuele stage volgend jaar! Ik heb al een mega leuke stage gevonden, maar ben wel afhankelijk van een auto en rijbewijs. De auto is het probleem niet, afrijden gaat op 8 aug gebeuren dus fingers crossed!

Het tweede jaar koste me echt wel meer moeite dan het eerste, maar tot nu toe met een aantal herkansingen toch alles gehaald!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:05

Ik ben al aan het nadenken over afstudeeronderwerpen. Ik wil wel dat het onderwerp me ligt zodat ik een fijn half jaar heb en een goede scriptie kan schrijven. Met tegenzin ergens mee aan de slag lijkt me niet heel tof. Ik heb alleen niet echt een idee wat thema’s kunnen zijn. Hebben jullie toevallig ideeën?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:58

Heeft iemand van de nieuwe lichting social work studenten enig idee over de vervanging van de scriptie straks? Of heeft alleen mijn opleiding gezegd dat ze het gaan schrappen & vervangen door iets anders :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 11:05

Ik moet volgend jaar bezig met mijn scriptie, maar waarover... nog geen idee :')

Jikkeee, ik weet dat Inholland inderdaad ook de scriptie gaat vervangen. Of je kan dan gaan kiezen tussen scriptie en iets anders geloof ik.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:44

Wij moeten een afstudeer onderzoek waarschijnlijk.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:36

Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn scriptie gehaald heb! *\o/*

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:44

Wat goed, gefeliciteerd *\%/*

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 19:33

Ben nu zeker van dat ik van profiel ga wisselen. Had vandaag een afspraak met de man die mijn stagebegeleider zou worden volgend jaar, en hij had al een week geleden gehoord van school dat ik daar geen stage mocht lopen. Geweldige communicatie weer.

Iemand hier nog ideeen voor een stage voor volgend jaar? 8 uur per week, het liefst iets met psychiatrische problemen, autisme of verslavingen. En als het kan ergens tussen Zwolle en Enschede :D

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 19:38

SophieFT schreef:
Ben nu zeker van dat ik van profiel ga wisselen. Had vandaag een afspraak met de man die mijn stagebegeleider zou worden volgend jaar, en hij had al een week geleden gehoord van school dat ik daar geen stage mocht lopen. Geweldige communicatie weer.

Iemand hier nog ideeen voor een stage voor volgend jaar? 8 uur per week, het liefst iets met psychiatrische problemen, autisme of verslavingen. En als het kan ergens tussen Zwolle en Enschede :D

Oei 8 uur is erg weinig. Probeer Dimence of Tactus eens. Maar meestal zoeken ze voor meer uren.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 19:43

Blue_flower schreef:
SophieFT schreef:

Oei 8 uur is erg weinig. Probeer Dimence of Tactus eens. Maar meestal zoeken ze voor meer uren.

Jaa is ook heel weinig... Vind ik zelf ook heel jammer

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:06

Ik heb vandaag het laatste onderdeel afgerond en daarmee mijn propedeuse gehaald!

Iedereen die nog even moet heel veel succes!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:15

SophieFT schreef:

Welke instelling doe je de opleiding en welk jaar? Misschien zou het bij mijn werkplek kunnen in Deventer :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:18

Gefeliciteerd met je P sanneloveyou!

Ik heb nog 2 dagen stage en dan zit mijn derde jaar erop :D