Afstudeerders 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 14:41

Hier lukt het afstuderen maar matig. Drie weken geleden heb ik een ongeluk gehad waar bij ik een pees en een stukje bot in mijn pink heb afgescheurd. Hierdoor is typen lastig maar daarnaast levert dit het ene ziekenhuis bezoek naar het andere op en mis ik hierdoor minor dagen, stage dagen en een hoop tijd om aan de opdrachten te werken.
Gelukkig ging ik sowieso pas in augustus afstuderen dus nog voldoende tijd.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:00

Dankjewel allemaal :D

Succes iedereen!!
Davinci & loveslimpie beterschap :(:)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:29

@Loes1996 mijn onderzoeksrapport is goedgekeurd met een 7. :)

Dit betekend dat ik volgende week woensdag mijn adviesrapport mag inleveren. Daarna zal het snel gaan als het 2e rapport ook voldoende is. 7 juni SLB presentatie en presenteren op stagen. Als SLb en rapport voldoende zijn heb ik nog ergens een criterium gericht interview en dat is het laatste wat ik moet doen.

@Davinci en Loveslimpie, beterschap :(

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:29

Dankjewel iedereen voor de beterschaps wensen, ik kan inmiddels met 8 vingers weer zoiets als typen :)

eef, fijn dat je al weet dat je alles gehaald hebt! Succes morgen met het laatste stukje!

Spannend marjoow! Ik hoop voor je dat het gewoon goed is!

Jezzi, succes!

Jij beterschap davinci :(:)

mememe, dan is het einde voor je ook bijna in zicht, succes nog!

Ik moet nog 2 functies in mijn software maken, dat is het belangrijkste en mn thesis. Aangezien ik de software beschrijf in mn thesis moet ik die dus eerst afmaken en de deadline voor mn thesis is maandag, dus dit wordt een drukke week.. Maarja, nog een weekje dan ben ik er van af

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:56

Pfff ik word echt een beetje hopeloos van mijn scriptie hoor.. vrijdag inleverdag. Krijg ik vandaag feedback van m’n afstudeerdocent, is hoofdstuk 2 niet goed en moet helemaal anders. Maar die is notabene al goedgekeurd in mijn vooronderzoek door hem en de tweede beoordelaar? :? Word er echt een beetje moedeloos van zo...

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:25

Jeetje dat is k*t xMalibu. Je zou er haast graag een fles Malibu van achterover willen gieten..

Hier tussentijdse beoordeling gehad en qua nuttigheid van mijn onderzoek en uitkomsten en werkwijze en functioneren op stage 4 x een 7 en 1 x een 6 vanwege het soms ontbreken van communicatie. En een 6 voor mn verslag tot nu van mn docente. Ach, deze cijfers over 5 weken krijgen is ook al prima, ben de dagen aan t aftellen..

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 19:47

Ah wat vervelend xMalibu, soms snap je echt niks van docenten 8)7

Gister mijn scriptie ingeleverd. Man, wat was dat een boekwerk :') 21 juni krijg ik te horen of de scriptie voldoende is en of ik mag verdedigen :)

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:38

@Loveslimpie, fijn dat je weer sneller kunt typen :). Deadline komt inderdaad snel dichterbij altijd, maar nog even doorzetten en dan ben je er ook zo door. Althans dat vond ik zelf, het laatste stukje is het drukst en daarna valt er wel even een last van je af.

@xMalibu, ik hoor dat inderdaad ook veel om mij heen, altijd k*t als ze dat nu opeens nog komen melden. Docenten zijn soms eeeeerg laat :(
@xJurdyWonanx, jeej dat zijn al nette cijfers. Nog vijf weken, gaat ook al snel :wow:
@MariaMaaike, oeeh spannend is dat. En wat mag je in de tussentijd doen? of is het echt alleen wachten nu? :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:06

xMalibu schreef:
Pfff ik word echt een beetje hopeloos van mijn scriptie hoor.. vrijdag inleverdag. Krijg ik vandaag feedback van m’n afstudeerdocent, is hoofdstuk 2 niet goed en moet helemaal anders. Maar die is notabene al goedgekeurd in mijn vooronderzoek door hem en de tweede beoordelaar? :? Word er echt een beetje moedeloos van zo...

Heb je daar ook op aangegeven dat je niet helemaal snapt hoe dat nu komt? Soms is er een logische verklaring voor (eerst sloot het goed aan op hypotheses, maar hypotheses zijn bijgesteld bijvoorbeeld) en dat scheelt misschien wat voor je gemoedstoestand :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:31

Nou mijn presentatie is wat vervroegd. In plaats van woensdag 13 juni nu aanstaande maandag. Laat ik nu net helemaal niets af hebben nog en een super druk weekend hebben :=

En ook géén idee wat ik moet doen en hoe ik dit moet gaan aanpakken. Ik weet wie er uitgenodigd zijn, maar dan moet ik bedenken wat ik van die mensen wil.

Het idee is dat ik in een uur tijd de resultaten van mijn onderzoek ga bespreken met docenten van school, opdrachtgever en iemand van een extern bedrijf. Maar veel verdere dan "ik geef een powerpointpresentatie" kom ik momenteel niet.

Iemand met ideetjes? Resultaten uitprinten, maar hoe dan? Gewoon op een A4 en dan voor iedereen een kopietje?
Of toch een digitale presentatie maken? Mehh -O-

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:46

Ai dat is wel heel erg lastig en ook snel opeens. Ik zou de uitkomsten van je onderzoek presenteren middels een powerpoint presentatie, daarnaast kan je de powerpoint presentatie op papier uitprinten met lijntjes ernaast, zodat iedereen er wat bij kan schrijven. Daarnaast zou ik ook ruimte overhouden om te discussieren over jouw resultaten.
Dit is wat wij moeten doen met onze resultaten, heb je klasgenoten die misschien al ideeën hebben?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:48

mememe schreef:
Ai dat is wel heel erg lastig en ook snel opeens. Ik zou de uitkomsten van je onderzoek presenteren middels een powerpoint presentatie, daarnaast kan je de powerpoint presentatie op papier uitprinten met lijntjes ernaast, zodat iedereen er wat bij kan schrijven. Daarnaast zou ik ook ruimte overhouden om te discussieren over jouw resultaten.
Dit is wat wij moeten doen met onze resultaten, heb je klasgenoten die misschien al ideeën hebben?

Ja precies. Het probleem wat ik met PPT heb is dat het niet heel origineel is. Dit gaat wel voor een cijfer, en komt samen met een artikel waar ik ook niet helemaal happy mee ben :=

Ik heb mijn klasgenoten een app gestuurd dus wellicht dat daar nog wat uit komt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:56

Misschien een wetenschappelijke poster maken?

Ik heb mijn scriptie vorige week donderdag ingeleverd, 8 juni krijg ik de uitslag. Spannend!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:08

Balen Marjoow! Als je wil discussieren over de resultaten zou ik die in iedergeval op papier geven, dat vind ik zelf erg fijn om rustig te kunnen bekijken. Om wat voor soort resultaten gaan het?

@malibu, ik heb hetzelfde, begin maart mn ontwerp ingeleverd dat was allemaal goed, nu heb ik minimaal 6 commentaren per bladzijde... :o?

JudyWoman, Dat zijn mooie cijfers, dat gaat vast goedkomen!
Sem, Spannend!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:12

Het is een uitslag van een enquête onder slagerijen die ik dan met de KNS (vereniging van slagers) bespreek.

Dus is een digitaal bord nodig, of niet. Kan het allemaal op papier? Zoveel twijfels

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:25

Marjoow schreef:
mememe schreef:

Ja precies. Het probleem wat ik met PPT heb is dat het niet heel origineel is. Dit gaat wel voor een cijfer, en komt samen met een artikel waar ik ook niet helemaal happy mee ben :=

Ik heb mijn klasgenoten een app gestuurd dus wellicht dat daar nog wat uit komt.

oowh zo, wij presenteren niet voor een cijfer, dus wij doen allemaal heel standaard :+
poster is inderdaad wel een leuk idee :D
@Sem_, spannend!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:28

Een poster is wel een idee ja.
Wat voor iets bedoelen jullie dan?
Afbeelding
Zoiets?

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:48

Zoiets vind ik altijd wel tof en duidelijk om te lezen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:04

Moet even zien of ik nog tijd heb om dat te gaan maken (en creativiteit).

Bedankt voor de tips!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:58

Ja als je zoekt op wetenschappelijke poster krijg je wel duidelijke voorbeelden en uitleg. :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 17:28

De WUR heeft ook gewoon templates voor posters in de huisstijl, misschien heeft jouw school ook zoiets?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:17

Stress hier.... ik heb zojuist mijn thesis ingeleverd :brr: Nu al buikpijn van :7 Enige wat ik nu kan oden is afwachten.....ooo ik haat het nu al...

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:18

Hier ook vol stress. Ik heb net mijn adviesrapport geprint, maar helemaal niet het idee dat het goed is -O- . Eigenlijk een beetje teleurgesteld, heb er zoveel naar zitten kijken dat ik mij geen voorstelling kan maken of het goed is. Had ook nog eens bepaalde kosten niet, die zou de manager mij toesturen, maar die zat de hele dag in vergadering. Dus toen maar zonder kosten gedaan, net wel met haar nog gesproken daarover en zonder kosten vond ze eigenlijk wel beter, vanwege privacy gevoeligheid. Dus dat ga ik donderdag nog wel even verdedigen in mijn presentatie. ~~}>

Morgen ga ik de printversie inleveren en de online versie ietsjes later, omdat ik de competenties nog moet afmaken. Die hoefden gelukkig niet in de printversie. Donderdag heb ik mijn slb presentatie en een presentatie voor het bedrijf, dus dat wordt mij ook nog een dag.

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee |( , hebben jullie daar ook last van?

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:35

Iemand al resultaten terug? Succes igg met afwachten!
mememe ik heb hetzelfde, over 3 weken presenteren en ben er echt klaar mee haha

Marjoow is het nog gelukt met de poster?

Ik heb gister mn verslagen ingeleverd, nu nog de laatste stukjes software schrijven en hopen dat t gaat werken :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 17:50

De presentatie/overleg was gisteren en ik ben er voorzichtig positief over. Gisteren wist ik het echt niet maar als ik nu terugkijk dan denk ik dat ik wel genoeg heb kunnen vertellen en dat het goed genoeg gaat zijn... Fingers crossed!

@mememe, ja ik ben er ook helemaal klaar mee. Ben toe aan vakantie _O-