examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:33

14 juni komen de definitieve.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:21

Ik wist niet dat ze aan voorlopige n-termen deden :+ wel handig opzich als je alles nakijkt!
Ik heb eindelijk weer een nacht echt goed geslapen dus dat is wel even fijn _/-\o_

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:15

Super handig, dan ben je tenminste al een beetje voorbereidt of je slaagt of niet. Maar stel ik haal dit afgerond voor mijn vakken, slaag ik dan nog? (Dit is in het ergste geval gerekend):

NL - 7,5 (cijferbepalen zegt dat het tussen een 7,5-9 ligt)
Fa - 5,6 (als ik de normering van vorig jaar aanhou dan is het een 6,5, maar cijferbepalen zegt dat het tussen de 5,6-7,6 ligt)
Gs - 5,4 (als ik de normering van vorig jaar aanhou dan is het een 6,2, maar cijferbepalen zegt dat het tussen de 5,4-7,4 ligt)
Ak - 4,0 (ik vind aardrijkskunde heel erg moeilijk. Hoe hard en veel ik er ook voor leer, ik haal nooit een voldoende)
Eng - 6,0 (hier ga ik minstens een 7,5 voor halen want ik heb heel mijn opleiding in het Engels gedaan, maar in het ergste geval)
Kunst- 6,0 (ook ergste geval. Met dit vak heb ik de ene keer een voldoende en de andere keer een onvoldoende)
WisA - 5,0 (dit vak vind ik heel erg moeilijk)

Als ik alle cijfers gemiddeld doe dan kom ik uit op een: 5,6
Met mijn combinatiecijfer erbij dan kom ik uit op een 5,8

Dat mag toch gewoon zo? Ik snap er helemaal niks van, van wanneer je wel of niet geslaagd bent.

Merelll - Probeer anders vandaag tussendoor nog wat te slapen :)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:43

Volgens mij slaag je dan gwn, zolang t gemiddelde van je CE's een 5.5 is en het gemiddelde van de kernvaklen (engels, wisk en NL) een 5.5 is ook (dacht ik?) dan slaag je vlgns mij!
Maar ik weet niet zeker hoe t zit met die compensatie punten, dat als je een 5 haalt moet er een 6 of hoger tegenover staan? Maar N-termen van 0 hebben we toch (bijna) nooit, dus dan gaan sommige cijfers die je al berekend hebt sws nog iets omhoog!

Ja dat is miss wel een goed idee, kan even proberen of t lukt :D

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 11:37

ik heb morgen aardrijkskunde en biologie. voor biologie 2 oefenexamens gemaakt (toen niet geleerd) en rond de 5,5 en 1 aardrijkskunde oefenexamen een 6,2 (alleen begrippen doorgelezen) dus vandaag nog even knallen! denk dat ik mezelf maar even van bokt ban want ik kijk nogal vaak op bokt :=

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:09

iiSunshine schreef:
ik heb morgen aardrijkskunde en biologie. voor biologie 2 oefenexamens gemaakt (toen niet geleerd) en rond de 5,5 en 1 aardrijkskunde oefenexamen een 6,2 (alleen begrippen doorgelezen) dus vandaag nog even knallen! denk dat ik mezelf maar even van bokt ban want ik kijk nogal vaak op bokt :=

Ik ook, ben echt om aardrijkskunde heen aan het draaien en heb ook echt weer een dip in mijn energiepeil vandaag -O- zodra ik naar een kussen kijk val ik al half in slaap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:23

Want we blijven toch wel Rotterdams hé, ook in examentijd. :Y)

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:29

Ik zit Ajax te kijken. Nu leren gaat toch niet lukken. Wat ben ik blij als het 23 mei is, dan heb ik ze allemaal gehad. :+

Vanavond ga ik wiskunde, biologie en economie doornemen.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:48

xPabloBokt schreef:
iiSunshine schreef:

Ik ook, ben echt om aardrijkskunde heen aan het draaien en heb ook echt weer een dip in mijn energiepeil vandaag -O- zodra ik naar een kussen kijk val ik al half in slaap.

Ik ben ook zo snel afgeleid... En de Tinker van een vriendin was dinsdag uitgeteld, dus die kan elk moment een veulen krijgen, dat helpt ook niet echt voor m'n concentratie :+
Maar ik moet toch nog maar even Wiskunde doornemen en wat oefenen voor Duits voor morgen...

Edit: mensen die voetbal kijken, kun jullie je dan tegelijk echt nog concentreren op leren? Of is dat een soort halve poging en besluit je dan om het leren na de wedstrijd te doen? :')

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:51

Ik mag waarschijnlijk een aantal examens in de 2de tijdvak doen. Morgen kan school pas met de inspectie bellen. Maar ik mag er vanuit gaan dat ik morgen geen bio hoef te maken. Want inspectie is toch meer controle voor of het echt is wat je hebt?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:51

@sergeantroos wat leeuk! Mijn bijrijdpaardje is ook drachtig, gelukkig is ze vrij laat gedekt dus ze is pas 22 juni uitgerekend, echt thank god anders had ik me ook niet kunnen focussen op leren :=

Ik heb duits en wiskunde gister geoefend, vandaag natuurkunde. Zo nog even de theorie doornemen en dan ben ik klaar voor vandaag :j

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:52

SergeantRoos schreef:
Edit: mensen die voetbal kijken, kun jullie je dan tegelijk echt nog concentreren op leren? Of is dat een soort halve poging en besluit je dan om het leren na de wedstrijd te doen? :')

Dat laatste hier :')

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:54

GabyShyy schreef:
Ik mag waarschijnlijk een aantal examens in de 2de tijdvak doen. Morgen kan school pas met de inspectie bellen. Maar ik mag er vanuit gaan dat ik morgen geen bio hoef te maken. Want inspectie is toch meer controle voor of het echt is wat je hebt?

Wat fijn dat het waarschijnlijk geregeld is! Ik denk idd dat de inspectie gwn even een officiële doktersverklaring oid moet hebben zodat er bewijs is dat je echt een hersenschudding hebt en dat die niet nog kunnen beslissen van nee hoor wij vinden t niet erg genoeg, maar ik zou t niet zeker weten, hoop voor je dat t gwn geregeld wordt en je kan gaan herstellen!

Welke examens ga je nog proberen?

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:00

Nog meer mensen die dinsdag economie hebben? (Havo) Volgens mij ga ik dat prijsindex en cpi nooit begrijpen :?

Gaby9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:07

Merelll schreef:
GabyShyy schreef:

Wat fijn dat het waarschijnlijk geregeld is! Ik denk idd dat de inspectie gwn even een officiële doktersverklaring oid moet hebben zodat er bewijs is dat je echt een hersenschudding hebt en dat die niet nog kunnen beslissen van nee hoor wij vinden t niet erg genoeg, maar ik zou t niet zeker weten, hoop voor je dat t gwn geregeld wordt en je kan gaan herstellen!

Welke examens ga je nog proberen?

Ik hoop het ook. Ik ga waarschijnlijk wisa vrijdag wel proberen. En de laatste examen natuurkunde. Biologie dan niet, en engels ook niet. Want daar heb ik echt veel concentratie voor nodig kwa lezen. En loop nog te twijfelen voor economie. Heb vandaag een poging gedaan voor eco, maar merk dat het wel zwaar is voor me.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:26

Wat fijn dat het waarschijnlijk geregeld is! En hoe zit dat dan, doe je die vakken die je nu niet doen dan in het tweede tijdvak? Dus dan kan je die niet meer als herexamen doen als ze mis zouden gaan?

@Merelll, ik hoop stiekem dat de merrie wacht met bevallen tot na m'n laatste examen :+ Het kwam ook precies slecht uit, ze was gedekt en we gingen uitrekenen wanneer ze dan was uitgeteld... 9 mei. "En wanneer beginnen je examens?" "Ehh 10 mei..." Doei gezellig camperen in de wei :evaw:

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-17 16:34

xPabloBokt schreef:
iiSunshine schreef:

Het is wat -O-
Wat heb je er al voor gedaan?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:35

iiSunshine schreef:
xPabloBokt schreef:

Het is wat -O-
Wat heb je er al voor gedaan?

Ben nu een examen aan het doen, ga er straks nog eentje maken. Nu bezig met 2015-I, ga daarna 2016-I doen.

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:46

naarppc schreef:
BlauweSteen schreef:
hey, doet iemand anders in dit topic ook het latijn examen?

Ik ook! Toevallig ook mensen voor Grieks? :D

Ik heb ook allebei :) Moet er echt nog heel veel voor doen, maar dat helaas niet de enige vakken waar ik nog heel hard voor moet leren..

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:47

Mag ik me nog melden (lekkerlaat :o )?
Havo 5 en momenteel stressen voor bio :D.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:50

ElineR schreef:
Mag ik me nog melden (lekkerlaat :o )?
Havo 5 en momenteel stressen voor bio :D.

Als je hulp nodig hebt mag je me berichten hè, ook op facebook!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:58

Voor de mensen met VWO Wis A, zorg dat je alles snapt omtrent de normale verdeling en de nulhypothese! Dat kwam bij mij erg terug(en in het algemeen ook meer dan 'simpele' kansberekening) maar als je dat snapt en de juiste hints ziet staan in de tekst is het goed te doen! :j

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:32

Tytonidae schreef:
Voor de mensen met VWO Wis A, zorg dat je alles snapt omtrent de normale verdeling en de nulhypothese! Dat kwam bij mij erg terug(en in het algemeen ook meer dan 'simpele' kansberekening) maar als je dat snapt en de juiste hints ziet staan in de tekst is het goed te doen! :j

Thanks voor de tip! Gelukkig vind ik de normale verdeling, hypothesetoetsen en die binomcdf/pdf dingen makkelijker dan de "simpele" kansberekening met knikkers etc :')

Net mezelf nog even door een examen natuurkunde gewerkt, ik vond hem echt super raar en lastig maar er toch een 6.4 uit weten te halen :o

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:27

Weten jullie misschien handige kaarten voor AK morgen? Je kunt het Köppensysteem en de landschapszones toch gewoon terugvinden in de atlas?

Dit examen gaat echt drie keer niks worden voor mij. Ik hoop echt dat ik überhaupt een 4 kan halen :\

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:53

Phoeboe schreef:
Nog meer mensen die dinsdag economie hebben? (Havo) Volgens mij ga ik dat prijsindex en cpi nooit begrijpen :?

Jep ik heb ook economie dinsdag. Heb je al filmpjes gekeken op youtube?