Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:39

Ik kom mij hier ook graag melden en meekletsen :)

Op dit moment ben ik bezig om de opleiding Diergezondheid & Management af te ronden. Het eerste gedeelte, de afstudeerstage en 1 minor zit er zo goed als op. Moet nog wel een toets herkansen en een verslag aanpassen van de minor. Van een verslag moet ik nog een beoordeling krijgen.

Inmiddels wel bezig met de 2e minor, en met de scriptie moet ik nog starten.. Dat is ook het grootste probleem.. Ik wil graag een literatuurstudie doen, omdat ik dan niet afhankelijk ben van andere mensen, waardoor ik de (krappe) tijd goed kan benutten in plaats van te wachten tot iemand een keer tijd heeft. Maar nu.. wat voor onderwerp moet ik kiezen.. ik vind het zo lastig..
Heeft iemand tips om een goede keuze te kunnen maken. Mijn interesses zijn:
- Dieren met name paarden en honden.
- Voeding voor dieren (en ook voor de mens)
- Gezondheid van dieren.

Als iemand mij tips aan de hand kan doen om een goede keuze te kunnen maken, of zelfs tips voor een onderwerp, hoor ik het graag.

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:02

Wat misschien een interessant onderwerp voor je is, is de invloed van groentes en vezels in het dieet van de hond/kat op de gezondheid van het beestje. Dit is het eerste wat mij te binnen schiet, mocht ik nog iets anders kunnen bedenken laat ik het je weten!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:37

Ik wil dus graag in gesprek met de doelgroep, mijn streven zijn zo'n 5 tot 10 MKB'ers in de doelgroep. Ik heb wat connecties proberen aan te halen en ook de beheerder van een forum dat zich op MKB'ers richt betrokken, echter krijg ik net een bericht terug wat letterlijk neer komt op 'Er staat niks tegenover en ze zijn druk, dus regel het zelf maar'. Nu vind ik dit een beetje raar, want ze kunnen van een student niet verwachten dat er een etentje oid tegenover staat. 'Verloten van een VVV bon' vind ik ook onzin, maar wat zou je daar dan in godsnaam tegenover moeten zetten?

Judith_EF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:48

Ik ben ook bezig in mijn laatste jaar aan het HBO.

nu ben ik bezig met mijn scriptie, en ik zou jullie graag om hulp willen vragen <3
voor mijn scriptie onderzoek ben ik opzoek naar meer informatie over ruitersport merken, voornamelijk van wedstrijdjassen. Ik ben benieuwd wat wij leuk vinden aan ons favoriete merk. Dit kan zijn de prijs of kwaliteit maar ook hun sociale media pagina's op nieuwsbrieven.

Jullie zouden mij erg helpen door deze enquête in te vullen!

http://www.thesistools.com/web/?id=532056

liefs, Judith

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:48

Ik heb vandaag bericht gekregen van een groot conservation project in het buitenland. Ze schreven dat ze helaas niet de mogelijkheid hebben voor me om aan te schuiven bij een van hun lopende onderzoeken, maar dat ze me wel qua samples op willen sturen wat ik nodig heb. Ik moet daarvoor een research proposal bij ze indienen. Dit betekend dus dat ik mijn onderzoek helemaal zelf moet bedenken en uitvoeren. En dat gaat nog knap lastig worden...
Het gaat om teken(ziektes) bij kleine zoogdieren. Heb nog echt geeeen idee.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:19

Waar is dat project Mawrr? Ga je daar dan heen of ga je het onderzoek wel in NL uitvoeren?

Ik had je graag willen helpen Judith, maar ik rijd niet echt meer, dus mijn input lijkt niet niet heel nuttig voor je. :)

Lastig Courses.. Er gaat al gauw veel geld zitten in iets van VVV bonnen oid.. Kunnen degene die jij interviewt iets hebben aan jouw onderzoek? Kun je er wellicht kennis tegenover zetten? :) (als jullie meewerken, mogen jullie (de conclusie/aanbevelingen/samenvatting/... van mijn scriptie hebben).
Ook jou kan ik niet helpen met je enquête.
Hahaha, die boeken. Zo herkenbaar, dat soort acties. :')

Ik heb er inmiddels een paar weken stage op zitten. Het is echt super leuk, fijne organisatie, fijne begeleidster. Het is echt wel suuuuper intensief. Ik kan mezelf wel in zessen splitsen en dan verveel ik me nog niet zeg maar (zou dat soms echt wel willen, dan kan je nog meer doen en zien). :Y) Moet echt zorgen dat ik wel van alle vlakken wat/genoeg mee krijg. Het tempo ligt hoog. Dat is op zich fijn, maar zo nu en dan is ademhalen of eten ook niet verkeerd. :)) Het is sowieso een intensieve baan, maar ik merk dan wel dat ik een tekort aan ervaring heb (wat uiteraard logisch is) waardoor het allemaal nog wat intensiever is. Maar wel heel erg leerzaam daardoor! En merk gelukkig al veel verschil met de eerste weken. :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 19:03

@ Judith, sorry ik kan je niet helpen. Ik rij geen wedstrijden meer ;)

@ Courses, jammer dat het zo loopt! Maar kan me het vanuit de MKB'ers goed indenken. Tijd is letterlijk geld. Misschien zou je via via aan contacten kunnen komen? Heb je bijvoorbeeld Linked in? Kun je daar niet iets mee?

@ Saskia, werk je ook mee binnen het bedrijf? Fijn dat het zo goed bevalt :j

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 20:27

Judith_EF schreef:
Ik ben ook bezig in mijn laatste jaar aan het HBO.

nu ben ik bezig met mijn scriptie, en ik zou jullie graag om hulp willen vragen <3
voor mijn scriptie onderzoek ben ik opzoek naar meer informatie over ruitersport merken, voornamelijk van wedstrijdjassen. Ik ben benieuwd wat wij leuk vinden aan ons favoriete merk. Dit kan zijn de prijs of kwaliteit maar ook hun sociale media pagina's op nieuwsbrieven.

Jullie zouden mij erg helpen door deze enquête in te vullen!

http://www.thesistools.com/web/?id=532056

liefs, Judith

Persoonlijk zou ik nog eens goed kijken naar wat je te weten wilt komen en op welke manier je antwoord krijgt op je vragen. Je vraagt naar een favoriet merk, waarbij je nog vrij laat of je ook daadwerkelijk dat jasje hebt. Je vraagt veel naar nieuwsbrieven over "je favoriete merk" maar daarmee gaan 8 mensen van de 10 een verschillend antwoord kunnen verzinnen.
Ik zou zelf iets kritischer naar de vraagstelling kijken en kijken wat je wil bereiken.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:19

Laura_x_ schreef:

Ja. Staat bij mij helemaal los van mijn scriptie. Ik loop stage binnen de jeugdzorg en heb hierin gelijke taken als mijn begeleidster (uiteraard onder supervisie, maar heb mijn eigen casussen).

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:57

Saskiaa_ schreef:
Waar is dat project Mawrr? Ga je daar dan heen of ga je het onderzoek wel in NL uitvoeren?

Het is in Togo (naast Burkina faso en Ghana). Ik weet nog niet of ik daarheen ga om samples te verzamelen en/of op te halen, of dat ik het laat verzenden. De analyse en alles is in ieder geval vanuit NL.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:02

Mag ik ook meekletsen? :) Ik ga in April beginnen aan mijn scriptie. Heb donderdag een mailtje gekregen met 3 projecten waarbinnen ik mijn scriptie kan gaan schrijven. Hieruit moest ik een top 2 maken. Hopelijk krijg ik mijn eerste keuze, de andere twee projecten vind ik 'mwah' :7

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:03

Westhof schreef:
Mag ik ook meekletsen? :) Ik ga in April beginnen aan mijn scriptie. Heb donderdag een mailtje gekregen met 3 projecten waarbinnen ik mijn scriptie kan gaan schrijven. Hieruit moest ik een top 2 maken. Hopelijk krijg ik mijn eerste keuze, de andere twee projecten vind ik 'mwah' :7

Leuk! Welk project zou je eerste keuze zijn?

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:22

Project 1 gaat over het probleem dat middelbare scholieren de teksten die ze moeten lezen bij het vak Nederlands vaak niet leuk vinden. Het is de bedoeling dat je gaat onderzoeken hoe dit komt (door welke tekstkenmerken) en wat je kunt doen om dit te veranderen. Het gaat hierbij vooral om het afnemen van vragenlijsten en interviews bij leerlingen en docenten.

Project 2 (mijn voorkeur) gaat over het probleem dat klanten klachten over bedrijven/producten delen op internet, waardoor deze klachten dus ook terecht (kunnen) komen bij andere mensen die hier mogelijk door worden beïnvloedt. Je gaat dan onderzoeken hoe je de imago-schade van een bedrijf kunt beperken, dus welke webcarestrategieën er ingezet kunnen worden.
Dit project heeft mijn voorkeur omdat ik al een cursus crisiscommunicatie heb gevolg, wat ik erg interessant vond. Bovendien ken ik de begeleider, een hele lieve, betrokken vrouw. Wil niet zeggen dat de andere begeleiders dat niet zijn natuurlijk, maar dat ik haar al ken vind ik wel een pluspunt :P

Project 3 gaat over beeldvorming van de politie, met name onder "marginale groepen" (jongeren, allochtonen etc.). Hierbij doe je vooral focusgroepen en interviews.

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 15:09

Pfft, kan iemand me even een schop voor m'n kont geven?

Ik moet vanavond een take-home exam inleveren. Het is zo theoretisch en pfffft ik heb er de hele week al hoofdpijn van dat ik er zelfs over nadacht om gewoon te stoppen. Maar als ik dit vak haal dan hoef ik nog maar 1 vak plus mijn afstudeeropdracht, dus het einde is in zicht. Maar het is zo moeilijk :x

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 16:20

Saskiaa_ schreef:
Laura_x_ schreef:

Ja. Staat bij mij helemaal los van mijn scriptie. Ik loop stage binnen de jeugdzorg en heb hierin gelijke taken als mijn begeleidster (uiteraard onder supervisie, maar heb mijn eigen casussen).

Oh op die manier! Dat is wel pittig inderdaad....
Heel veel succes!

@ Eleadoras
Denk maar zo: Even een paar uurtjes en dan ben je ervan af :j

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:25

Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb gesolliciteerd bij twee organisaties in Nederland voor een afstudeeronderzoek. Van de een heb ik teruggehad dat ze mijn sollicitatie nog in behandeling hebben en dat ze zo snel mogelijk iets laten weten. Van de ander heb ik teruggehad dat ze niet direct iets kunnen betekenen, maar dat er wellicht een interessant project start in juni.
Eigenlijk wil ik zo snel mogelijk beginnen met afstuderen, maar een leuk project gaat bij mij voor. Ik heb dus meteen teruggemaild om te vragen wat het project in juni inhoud, dus ik verwacht daar straks een mail van terug te krijgen.
Als dat nou een leuk project blijkt te zijn wil ik die optie zeker openhouden, maar ik wil ook nog wel horen van de andere organisatie of ze wellicht eerder iets leuks te bieden hebben. Zou ik dan naar de tweede organisatie kunnen sturen dat ik nog even wacht op een mail van de ander, of is dat not done?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:41

Ik heb morgen mijn eindgesprek! Spannend!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:38

@mawrr ik zou zelf beide opties nog open laten en dus nog niets mailen naar de organisatie die jouw sollicitatie in behandeling hebben genomen. Wie weet komen zij met ook wel met een hele interessante opdracht!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:39

Succes Liez!

Ik ben momenteel voor 60% met m'n onderzoek klaar, nu op naar het conceptualiseren en uitwerken :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:34

Hier is de rust meer terug inmiddels O:) Ben meer gerust gesteld ook, gisteren xD Was al aan het stressen voor het afronden van m'n stage, had het idee dat ik nog niets had :') Maar eigenlijk heb ik stiekem al bijna alles wat ik daarvoor nodig heb, moet het alleen allemaal nog samenvoegen en hier en daar misschien wat aanpassen/aanvullen en dan heb ik een sterk stagedossier xD
Gisteren kwam m'n stagedocente van school op m'n stage weer voor een gesprek met mij en mijn stagebegeleidster, weer heel positief :D Heb nu alle vertrouwen dat alles gewoon goed komt. Als ik zo doorga haal ik sowieso m'n stage makkelijk. Dat was in januari wel anders O:)

Ook qua afstudeeronderzoek gaat het nu opzich wel, ben nu met enquetevragen bezig. Best pittig om goede vragen op te stellen, maargoed. Ik kan met medewerkster van m'n stage hier ook nog voor zitten. In april enquete versturen, ondertussen theoretisch kader afronden en dan de uitslagen van de enquetes analyseren.
Moet eind juni al alles af hebben. :7 Maar vanuit school zijn ze er ook heel rustig onder, dus zal wel goed komen.

Zou echt zo mooi zijn als ik dit gewoon weer gefixt heb binnen de gestelde 4 jaren studie :D Alles volgens het boekje, haha. Of nouja ik heb alleen een andere studie tussen 1e en 2e jaar van m'n huidige opleiding door gedaan.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:27

Ik ben geslaagd yaay! Volgende week alleen nog presentatie maar dat is meer een formaliteit!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:39

Gefeliciteerd xLiez!

Bij mij is de eerste versie van mijn PvA afgekeurd

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:32

Gefeliciteerd xLiez! :)

Domi_94, jammer zeg.. waarop is je PvA afgekeurd?

1234, goed bezig zeg :j Hoe loop je verder met jet onderzoek? Heb je bijvoorbeeld de algemene stukken al klaar?
En hoe ben jij begonnen met het theoretisch kader? Ik weet wel welke begrippen ik in het kader wil hebben, maar een begin maken vind ik lastig.

Ik heb de algemene stukken uit de scriptie al klaar ;) Voor het einde van april zorg ik dat ik alle instrumenten klaar en uitgewerkt heb. Ik wil de scriptie dan in mei afmaken, zodat ik de conceptversie direct op 1 juni kan inleveren.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:56

Begin is inderdaad erg lastig. Ik heb een soort schrijfschema gemaakt. Van heel algemeen wat je wilt vertellen, tot steeds concreter. Dus eerst globaal welke onderwerpen wil je in je theorie gaan behandelen. Dan wat hoort er allemaal eigenlijk onder die onderwerpen, wat relevant is voor je theoretisch kader voor je onderzoek? En dan wat ga je behandelen daarbinnen. Ik heb ook deelvragen bij de deelvragen gemaakt, wat het voor mij makkelijker maakte om dan zegmaar er naartoe te werken dat ik die deelvragen mbv m'n stukje theorie kan beantwoorden. Dus wat wil je eigenlijk te weten komen in de theorie?
Dit hielp mij om eraan te beginnen, want ook ik wist echt niet waar ik moest beginnen en zag echt door de bomen het bos niet meer. Nu is er een logisch geschreven, op elkaar aansluitend stuk uit gekomen.

Grootste algemene deel is wel richting klaar, maar wanneer ik m'n enquetes verstuurd heb, ga ik die bijwerken en helemaal afmaken. Eerst de enquetevragen afmaken, wat best moeilijk is om die voor het grootste deel gesloten vragen te maken.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:11

Hey dames,
Ik kom even binnenvallen, als dat mag uiteraard!
Mijn scriptie is eindelijk goedgekeurd en ik mag vrijdag gaan verdedigen.

Ik ben nu druk bezig met de prezi, maar ik heb geen idee of ik het goed doe. Ik heb wel de afstudeerhandleiding, maar daar staat ook niet onwijs veel in.
Mijn begeleider liet het overkomen alsof het een enorm ding was! Maar dat idee heb ik helemaal niet...

Is er iemand die de verdediging al gedaan heeft op een Hogeschool en een ervaring hierover wil delen?