Examens 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:55

EskeGirl schreef:
Ik doe VWO: Nl, geschiedenis, WisA, Engels, economie, m&o, Frans en aardrijkskunde.

Ik sta er gewoon goed voor, leer keihard maar ben op het moment gewoon zo onwijs onzeker -O-
Als ik niet zou slagen zou ik naar de vavo geen, geen zin in nog een jaar alles opnieuw doen.

Dit gevoel heb ik ook. Gisteren kreeg ik er echt last van, toen ik nog niet eens meer de simpelste sommetjes kon uitrekenen, puur omdat ik teveel heb geleerd aan een stuk. Ik zit met de druk van het examen, daarna natuurkunde inhalen en ik pieker over mijn keuze voor volgend jaar, omdat ik een gigantische twijfelkont ben.
Ik ben echt ontzettend blij als de examens voorbij zijn en ik me weer wat meer mezelf voel. Misschien dat ik dan ook weer wat meer zin krijg in volgend jaar! :j

Ga jij nog iets doen voor Engels? Ik denk dat ik morgen en dinsdagmorgen gewoon een leuk Engels boek lees en dat ik verder niks meer doe. Dan kom ik een beetje in die Engels-stemming, zonder dat ik nieuwe informatie in mijn hoofd blijf stampen!

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:58

Joaltijd schreef:
Iemand trouwens een goed trucje om voorraadgrootheden en stroomgrootheden uit elkaar te houden? (Economie it is 8-) )

Ik geloof dat het zo is:
Een voorraadgrootheid wordt op een bepaald moment gemeten dus op dat moment is er een bepaalde voorraad.
Een stroomgrootheid wordt tijdens een bepaalde periode gevormd, en 'stroomt' dus.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:05

Imke1998 schreef:
EskeGirl schreef:
Ik doe VWO: Nl, geschiedenis, WisA, Engels, economie, m&o, Frans en aardrijkskunde.

Ik sta er gewoon goed voor, leer keihard maar ben op het moment gewoon zo onwijs onzeker -O-
Als ik niet zou slagen zou ik naar de vavo geen, geen zin in nog een jaar alles opnieuw doen.

Dit gevoel heb ik ook. Gisteren kreeg ik er echt last van, toen ik nog niet eens meer de simpelste sommetjes kon uitrekenen, puur omdat ik teveel heb geleerd aan een stuk. Ik zit met de druk van het examen, daarna natuurkunde inhalen en ik pieker over mijn keuze voor volgend jaar, omdat ik een gigantische twijfelkont ben.
Ik ben echt ontzettend blij als de examens voorbij zijn en ik me weer wat meer mezelf voel. Misschien dat ik dan ook weer wat meer zin krijg in volgend jaar! :j

Ga jij nog iets doen voor Engels? Ik denk dat ik morgen en dinsdagmorgen gewoon een leuk Engels boek lees en dat ik verder niks meer doe. Dan kom ik een beetje in die Engels-stemming, zonder dat ik nieuwe informatie in mijn hoofd blijf stampen!

Heb vandaag een examen gemaakt en morgen misschien nog eentje (of gewoon wat tekstjes). Maak me er niet enorm veel zorgen over, het is m'n beste vak. Enige wat ik vervelend vind is dat ik 's morgens gs heb en 's middags Engels, dan is m'n concentratie veel minder denk ik.

Ik zit nu ook enorm in die stemming, zeker omdat NL niet lekker ging. En dan ga ik na de hele dag leren nog aan eco en dan kan ik gewoon niks bedenken omdat ik doodmoe ben en dan ga ik nog meer stressen.

Daniquebyoux

Re: Examens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:26

Kijken jullie de examens ook deels na nadat je ze gemaakt hebt?
Ik heb mijn twijfel antwoorden bij ak en nl wel nagekeken en het gaf me toch een beter gevoel dan dat ik eerst had.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:30

Pff zit als een malle te lezen en te luisteren voor duits maar word er echt gefrustreerd van.
Denk dat ik maar moet gaan slapen en het morgen weer proberen..

Vivabyoux Ik wel, vooral bij engels. Gaf mij een beter gevoel :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:36

VivaByoux schreef:
Kijken jullie de examens ook deels na nadat je ze gemaakt hebt?
Ik heb mijn twijfel antwoorden bij ak en nl wel nagekeken en het gaf me toch een beter gevoel dan dat ik eerst had.

Ik heb NL wel nagekeken, voor wat ik nog wist. Weet niet of ik het bij de rest wel ga doen. Maar ik denk het wel want ik ben fan van zekerheid en dit geeft toch een kleine indicatie :P

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:37

VivaByoux, jazeker, ik wel! In ieder geval, dat probeer ik zo veel mogelijk te doen.
Mijn eerste en tot nu toe enige examen Nederlands heb ik ruim voldoende gemaakt, daar had ik tijd genoeg om het over te schrijven op het examenboekje. Bij wiskunde verwacht ik niet dat het allemaal lukt want dat is altijd veel schrijven, net als bij biologie, geschiedenis en economie. Maar als ik al zit tot, wat zal het zijn, een half uur voor het einde, dan neem ik wel nog de tijd om het over te schrijven.
Ik vind het vooral fijn dat ik niet als een malle in de zenuwen zit wanneer de dag komt dat de docenten gaan bellen. En daarnaast kan ik dan alvast gaan leren voor een herkansing als dat nodig is :o

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:38

Iemand tips om Latijn goed te leren? :)

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 05:12

Bentotoet schreef:
Joaltijd schreef:
Iemand trouwens een goed trucje om voorraadgrootheden en stroomgrootheden uit elkaar te houden? (Economie it is 8-) )

Ik geloof dat het zo is:
Een voorraadgrootheid wordt op een bepaald moment gemeten dus op dat moment is er een bepaalde voorraad.
Een stroomgrootheid wordt tijdens een bepaalde periode gevormd, en 'stroomt' dus.

Correct met if i'm wrong maar ik ik denk dat je een voorraadgrootheid dus kunt linken aan een balans (hoeveel voorraad is er bijvoorbeeld op 1 januari) en een stroomvoorraad aan een winst verrlies rekening: hoeveel omzet is er gemaakt in heel januari?

Melisjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 08:23

Ik heb altijd geleerd dat je een voorraadgrootheid op een bepaald moment goed kunt meten, om te zien hoeveel er aanwezig is. En stroom moet over een periode gemeten worden en kan je niet direct dus duidelijk 'zien' hoeveel er is.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:05

Ik kijk ook een beetje ongeveer na. Zo zit ik op 16 juni (hopelijk) een stuk minder in de stress

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:28

ik kijk ook alles na (als ik de tijd heb dan).
Ik vind het gewoon fijn om te weten waar ik aan toe ben.

Ben nu ook keihard voor geschiedenis aan het leren en ga zo nog een frans examen maken. Ben best bang voor beide examens..

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:24

Ik twijfel nog of ik na ga kijken. Bij Nederlands heb ik het wel gedaan en gezien de lengte van het examen en het aantal klachten ( :') ), ben ik toch wel blij met de punten die ik bij elkaar heb geraapt. Aan de andere kant zit ik in een flinke dip om scheikunde, dus denk dat ik Engels dat ik morgen heb niet nakijk. Ik weet dat ik ontzettend teleurgesteld ga zijn als ik daar minder op scoor, dus ik denk dat ik mezelf even in de "ik heb vast wel een goed punt" waan laat.
Wiskunde en economie doe ik misschien wel nakijken.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:41

Joy_Mennings schreef:
Jytte schreef:
Wat zoek je precies? Iets met veel opsommingen (kenmerken) of echt een lap tekst verdeeld in alinea's?

Maakt mij eigenlijk niet zo veel uit, als alle belangrijke onderdelen maar benoemd worden.

Ik ga nog bezig met een samenvatting, weet alleen niet wanneer...
Moet ik die dan naar je toe sturen? (kua is veel, heel veel inzicht en logisch redeneren)

Frederiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:47

Ik doe vmbo tl: Engels Nederland Wiskunde Economie En Biologie

Morgen heb ik mijn eerste examen Nederlands dat moet goed komen.
Zit zelf beetje te stressen over economie

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:49

Frederiqueee schreef:
Ik doe vmbo tl: Engels Nederland Wiskunde Economie En Biologie

Morgen heb ik mijn eerste examen Nederlands dat moet goed komen.
Zit zelf beetje te stressen over economie

5 vakken? Ik heb er 6.

Morgen heb ik ook mijn 1e examen. De zenuwen vallen heel erg mee gelukkig.
Voor Engels vrees ik het ergste.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:55

Zenuwen voor geschiedenis slaan toe :=

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:00

Hier slaan zenuwen ook toe... Morgen Nederlands examen. Nu maak ik mij daar niet zo super druk om maar goed, wel mijn eerste examen. Morgen ook nog maar even voor wiskunde bezig... Ik ga dit gewoon doen!! Toch? :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:25

jessdaniels schreef:

Hier ook, maar ik ken alle 49 aspecten en jaartallen uit m'n hoofd, ik heb geoefend, alles geleerd, en toch bang :')

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:45

EskeGirl schreef:
jessdaniels schreef:

Hier ook, maar ik ken alle 49 aspecten en jaartallen uit m'n hoofd, ik heb geoefend, alles geleerd, en toch bang :')

Jaartallen? Oh help, moet je die echt allemaal weten? -O-
*gaat nog maar even weer blokken*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:49

Niet allemaal, er zijn een stuk of wat per historische context verplicht. Staat oa in de styllabus :)

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:54

EskeGirl schreef:
Niet allemaal, er zijn een stuk of wat per historische context verplicht. Staat oa in de styllabus :)

Die heb ik dus niet, haha...

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:55

Is te vinden op examenblad! Ga naar havo > geschiedenis en dan staat daar syllabus

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:58

Ooh dankjewel!

Saab99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 21:59

Nog geen zenuwen hier, alleen een verpest slaapritme door de vakantie stomme ik dus ik hoop morgen ochtend niet al te moe te zijn voor het examen handenarbeid al ken ik wel wat we moeten weten.