Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dus dat was wel lekker, die gesprekken waren ook heel casual wat fijn was. helaas op het laatst voor een ander gekozen. Goof schreef:Tcm62 schreef:2verdieners met veel inkomen is vaak ook maar tot er kinderen komen...dan zal de vrouw haar carriere moeten stopzetten en daarna kan ze die niet zomaar weer oppakken.
Het is 2016, zo werkt het echt niet (altijd) meer.
Tcm62 schreef:Goof schreef:
Het is 2016, zo werkt het echt niet (altijd) meer.
Dus de dames doen de babies na de geboorte in de opvang, 5 dagen per week? Of gaan ze minder werken? Minder werken en minder overuren is weg carriere..
Tcm62 schreef:Dus de dames doen de babies na de geboorte in de opvang, 5 dagen per week? Of gaan ze minder werken? Minder werken en minder overuren is weg carriere..

Tcm62 schreef:Kan dat in Zwitserland? Hier misschien in dienstverlenende beroepen, maar in de meesten niet hoor...het idee alleen al..mijn man hoort juist zo vaak mogelijk. Een dag heeft meer dan 8 uur hoor! Maw voor degenen die het niet snappen, je kan ook nog s'avonds tot je naar bed gaat met je projecten bezig zijn en in het weekend....mwah en dat gebeurd ook dikwijls...als hij minder wil gaan werken is het exit...bij alle banen die hij ooit gehad heeft overigens, die branche is daar niet van gediend...
Overdag thuiswerken is ook al teruggedraaid..bij meerdere bedrijven omdat er zoveel misbruik van is gemaakt, helaas.

Barramundi schreef:@Tink89: Dan ben ik heel benieuwd waar jij werkt![]()
Ik werk nl in Rotterdam in de haven en hier zijn ze zo flexibel als de spreekwoordelijke looien deur. Thuiswerken mag alleen in je eigen tijd, onze werktijden zijn zo flexibel dat we tussen 0700-0900 mogen beginnen, eigenlijk niet dus.
Sizzle schreef:Er is overal heel veel bluf en er zijn erg veel mensen die zich laten overbluffen.
Shadow0 schreef:Sizzle schreef:Er is overal heel veel bluf en er zijn erg veel mensen die zich laten overbluffen.
Alleen wordt dat wel erg makkelijk gezien als een soort 'eigen schuld' van de mensen die daar inderdaad niet tegenin te gaan, ipv als een teken dat we toch best wel een beetje ongezond met elkaar omgaan.
Da's makkelijk als je aan de goede kant staat - als je het geluk hebt dat je dat zelfvertrouwen hebt meegekregen, en ook bijzonder genoeg dat je werkgever er belang bij heeft om je te houden. Maar niet iedereen heeft dat, en ook mensen die gewoon goed hun werk doen, maar niet heel erg assertief zijn zouden recht hebben op dergelijke zaken.
(En hetzelfde geldt voor een ongezonde manier van met elkaar omgaan, schreeuwen etc. Het is goed dat je voor jezelf opgekomen bent, en ik raad iedereen aan om dat vooral te doen. Maar desondanks heeft een werkgever of leidinggevende zich gewoon niet zo te gedragen. Het is niet ok als heel veel werknemers zich geintimideerd voelen. En het is best raar dat we het zo normaal vinden dat we de verantwoordelijkheid om dat soort dingen te stoppen toch vooral bij de werknemer leggen.)
xLes schreef:Dan zal ik mijn grote bek wel houden en zijn hielen likken als ik daardoor die droomjob kan krijgen en houden...