Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__laura

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:38

Ik heb ook een desk planner!
Frummels: ik ben er ook wel een uur of drie, vier mee bezig geweest hoor !!

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:39

Deetjeeuh schreef:
Wat fijn dat je je verslag af hebt, het komt vast wel goed. Wanneer moet je het inleveren? Als het lukt zeker nog even 1 á 2 dagen laten liggen, en dan nog een keer doorlezen. Dan zie je fouten die je nu niet ziet, altijd beter. :j Maar hij is vast wel heel goed! (Heb het nu over spelfouten etc.)

Ik moet hem vrijdag voor 17.00 inleveren. Heb komende twee dagen stage, dus kijk hem donderdag nog een keer na en lever hem daarna in. Ik ben meestal te lui om dingen nog een keer na te lezen, wil als iets af is het gelijk inleveren :+ Maar ben er al achter gekomen dat dat nooit handig is haha!

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:39

Okee, ik heb vandaag niks gedaan (wel m'n theorie examen gehaald) en vanavond gaat het er ook niet meer van komen. Dus ik ga mezelf morgen van 10 tot half 4 opsluiten in de bibliotheek, en daarna een presentatie doen en een tentamen maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 17:41

Unoo schreef:
Deetjeeuh schreef:
Wat fijn dat je je verslag af hebt, het komt vast wel goed. Wanneer moet je het inleveren? Als het lukt zeker nog even 1 á 2 dagen laten liggen, en dan nog een keer doorlezen. Dan zie je fouten die je nu niet ziet, altijd beter. :j Maar hij is vast wel heel goed! (Heb het nu over spelfouten etc.)

Ik moet hem vrijdag voor 17.00 inleveren. Heb komende twee dagen stage, dus kijk hem donderdag nog een keer na en lever hem daarna in. Ik ben meestal te lui om dingen nog een keer na te lezen, wil als iets af is het gelijk inleveren :+ Maar ben er al achter gekomen dat dat nooit handig is haha!

Ach, ik doe het vaak pas op de laatste dag dus nog heel haastig ook. :')

Maar dan heb je donderdag zeker nog gewoon even de tijd om het door te lezen! Dat is wel fijn, dat je het ruim op tijd af hebt! :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:03

Ik ben gelukkig klaar voor vandaag! Nu lekker Vampire Diaries kijken *\o/* :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:07

__laura schreef:
Ik heb ook een desk planner!
Frummels: ik ben er ook wel een uur of drie, vier mee bezig geweest hoor !!

Ohh ik dacht een uur haha. Hoe ik daar nou weer bij kom?
Bevalt de deskplanner? Ik ga er denk ik ook eentje kopen komende week! :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 18:56

Iedereen hier aan de deskplanners :))

Iedereen is goed bezig hier zeg! Ik moet mezelf een klap verkopen, want ik heb nog niks aan school gedaan de hele dag. Nu snel 1/2 hoofdstukken lezen en dan komt m'n vriend.

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:06

Ik heb bij gelezen, maar er is weinig blijven hangen. Sorry! :o

Ik heb nu alle 10 de hoofdstukken gedaan. Morgen wil ik:
- Methodisch handelen doorlezen (H1 t/m 10)
- Feedback mailen naar muziekdocent
- Levensfasen doorlezen en samenvatten

Ik wil om 9 uur beginnen en hoop om 3 uur klaar te zijn hiermee.

Ik ga ook eens kijken naar de deskplanner van de Hema. Nu zweven er overal losse blaadjes met to do lijstjes rond. :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:07

Mijn deskplanner is opvallend leeg deze week _O- Volgende week begint voor mij de nieuwe module (dat wordt echt een hel)..

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 19:59

Mijne is best vol heb deze en volgende week ook tentamens!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:14

Ik ga morgen misschien even naar de hema om een deskplanner te kopen! En misschien nog wat andere leuke kantoor artikelen. Heb gisteren nog twee notitieboekjes gekocht A6 formaat voor dagelijkse hersenspinsels (heb nogal concentratie issues omdat ik constant zit te malen dus ik vind het fijn om het dan even van me af te schrijven). Zag dat ze ook leuke to do lijstjes hadden, maar die zet ik altijd in een notitieboek. Heb ook even een apart notitieboek A5 aangeschaft zodat ik al mijn aantekeningen voor mijn afstudeeronderzoek bij elkaar heb. Ik ben nogal van het wisselen namelijk en dat resulteert er dan in dat in elk boekje een pagina geschreven is. En da's niet handig :')

Ben nu bezig de feedback op mijn onderzoeksvoorstel te verwerken. Dat is denk ik over 2 uurtjes af, misschien 1,5 uur als ik mezelf even een schop verkoop. Daarna in bed nog even een serie kijken denk ik. Wil aan een nieuwe beginnen dus als iemand suggesties heeft..? (ik kan niet zo goed tegen spannend/achtervolgingen/actie/thriller/horror dus liefst iets sufs zoals Modern Family :') Suits heb ik net af :j )

Zal ook vast mijn planning voor morgen plaatsen:
8.00: opstaan etc.
9.00: boodschappen doen
10.00-12.30: KB - Samenvatting rechtsfilosofie H5
12.30-13.00: lunch
13.00-18.00: KB - Samenvatting rechtsfilosofie H6 en deel H7
18.00-19.00: koken en avondeten
19.00-00.00: feedback docent op essay rechtsfilosofie verwerken en verder met samenvatten H7

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:17

Drop Dead Diva vind ik ook een leuke serie. New girl vind ik ook leuk. Of Awkward. Of 90210. Oké het lijkt net of ik geen leven heb :')

Zelf ben ik gek op spannend dus kan je denk ik verder niet helpen :')

Ik ga morgen die deskplanner ook kopen. Ik schrijf nu alles op losse A4 en die slingeren overal.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:17

Frummels schreef:
Ben nu bezig de feedback op mijn onderzoeksvoorstel te verwerken. Dat is denk ik over 2 uurtjes af, misschien 1,5 uur als ik mezelf even een schop verkoop. Daarna in bed nog even een serie kijken denk ik. Wil aan een nieuwe beginnen dus als iemand suggesties heeft..? (ik kan niet zo goed tegen spannend/achtervolgingen/actie/thriller/horror dus liefst iets sufs zoals Modern Family :') Suits heb ik net af :j )

New girl
Bring it on (hersenloze cheerleader serie)
Hellcats (dito)
House (ben ik nu net zelf aan begonnen)
Faking it
Awkward
Gossip girl

Dit is zo snel even alles wat ik op kan noemen dat lekker wegkijkt en niet spannend is.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:05

Frummels schreef:

Unbreakbale Kimmy Schmidt <3 Ik heb die serie echt binnen dagen uitgekeken haha. Verder vind ik Rita ook een leuke serie, is een Deense dus je moet wel de ondertiteling volgen haha. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:38

Bedankt voor alle suggesties! :D House en Awkward vind ik inderdaad ook heel leuk, goede :j

Ben er alleen helaas niet aan toe gekomen om een serie te kijken in bed, want ik ben nu pas klaar met het aanpassen van mijn onderzoeksvoorstel. :+ Had het een beetje onderschat. :))
Nu snel tanden poetsen en slapen.. Welterusten allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:44

Ik heb mijn werktempo juist een beetje overschat. Wist wel al dat het allemaal niet zou lukken, maar toch. :')

Morgen wordt een hel, ik ben nu al super zenuwachtig waardoor ik er helemaal weinig van ga bakken. Maar goed, positief blijven denken..

Weltrusten allemaal & succes met de planningen morgen!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:51

Het komt allemaal goed Deetjeeuh. Je hebt je best gedaan en meer kun je niet doen. Heb vertrouwen in jezelf. Succes morgen.

Mijn Duits briefdossier is netjes klaar en ik ben er best trots op. Morgen inleveren en hopelijk ook een mooie waardering voor mijn werk.

Slaap lekker allemaal en veel succes morgen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:54

Komt helemaal goed morgen, Deetjeeuh!!

Ik ben niet helemaal klaar geraakt met mijn planning vandaag, in plaats daarvan gezelschapspel gespeeld met mijn huisgenoten :o Maar het was enkel nog een hoofdstuk lezen en een film zien, dus normaal kan ik dat morgen wel inhalen.
Mijn planning is dus:
7u30 opstaan
8u30 WEVA afwerken en overlezen
12u-13u middagpauze
15-18u les
daarna ofwel zwemmen (ofwel film kijken + hoofdstuk lezen als ik daar nog geen tijd voor heb gehad)

Slaapwel iedereen!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 07:45

deetjeuh succes!!

Ik heb presentatie overleefd, niet helemaal naar mn zin, maar ging ook over een onderwerp waar ik niks om geef... Verder niks meer gedaan, moest nog van alles voor vandaag maar ben er niet meer aan toe gekomen helaas

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:23

Goedemorgen allemaal!

Ik heb sinds weken weer eens goed geslapen dus hopelijk ben ik vandaag heel productief.

Wat er vandaag op de planning staat;
- Marketing hf 6 tm 8 even digitaliseren (was er gisteren zo klaar mee :'))
- Engels woorden leren (350 stuks ne-en en en-ne)
- Scheikunde taak week 7 maken, want daar heb ik donderdag nog les van.
- Blog in elkaar zetten en mailen naar de docent
- Oh en de weekplanner halen bij de HEMA en mijn bril laten verstellen bij de opticien!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:33

Ik ga van de week ook eens kijken voor die weekplanner :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:54

Deetjeuh succes vndaag!

Corien: heerlijk dat je goed hebt geslapen, ik heb echt bout geslapen. Werd constant wakker en begon ook nog eens te hoesten midden in de nacht (kriebel), bleek dat het raam dichtgewaaid was. (ik heb astma en als het raam dicht is en het dus benauwd wordt hoest ik me een ongeluk).

Ik heb besloten om vandaag thuis te werken aan de eettafel en niet in de bibliotheek ivm het weer. Het is maar een klein stukje lopen vanaf ons huis, maar vandaag is zo een dag dat ik niet naar buiten ga als het niet perse hoeft. Dus even kijken hoe het gaat met thuis studeren. Als het niet lukt kan ik altijd nog naar de bibliotheek lopen. :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:59

Goedemorgen iedereen!!

Corien, blog maken klinkt leuk :)

Frummels, succes! Bij mij hangt het er echt van af of ik thuis aan tafel goed leer of niet (meestal niet, maar dat is ook omdat ik daar alleen in het weekend zit en mijn broer en zus dus ook thuis zijn :) ).

Hehe, toch wel een beetje eng om een taak waar je al meer dan anderhalve maand aan bezig bent een laatste keer op te slaan om die dan te gaan afprinten en afgeven :=

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:03

Herkenbaar Frummels, ik heb mijn raam altijd op ventilatiestand (heb een kantelraam) anders word ik ook benauwd (astmatische bronchitis). Succes met studeren thuis! Ik verplaats zo eens van de keukentafel naar de tafel in de woonkamer, daar is het wat rustiger.

Iolanthe, vind ik ook wel leuk om te doen! We hebben het over chocolade gedaan (voedingsgerichte studie, dus ja haha). Ben ook gevraagd om te bloggen voor de blog van de studie, dus erg leuk!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:12

Komt je blog ook online? :)