Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
). Ik zal me nooit exact hetzelfde voelen als een leerling die op het gebied van gymnastiek 'minder dan gemiddeld' scoort. Ik kan dit onderwerp alleen maar vanuit mij bekijken en niet echt vanuit een leerling die iedere week weer met buikpijn naar de gymles gaat (bij wijze van spreken
). Pandameisje schreef:Ik had een hekel aan gym ik vergat altijd me gymkleren waardoor ik eigenlijks altijd vervangende opdrachten kreeg om te maken dat moest over sport gaan 1 sport koos de leraar en de ander moest je zelf kiezen.
Ik had een hekel aan gym door erge pesterijen enzo. als je daar meer over wil weten mogen jullie mij een pb sturen.
Maar ik ben er wel mee eens het moet een keuze vak worden want nu zit ik in opleiding waar je geen eens gym nodig hebt
Danique_G schreef:Mag afgeschaft worden. Ene uurtje per week... Is gewoon iets om op de 1040 uur te komen. Bovendien, bijzonder onhygiënisch aangezien douchen lang niet altijd verplicht is. En een groot gedeelte is niet gemotiveerd.
Vind bewegen en buiten zijn belangrijk! Maar dit voegt niets toe. Beter zou ik vinden als ze meer sport dagen oid zouden organiseren. Iets van mountainbiken met z'n alle en daarna naar huis voor een douche ipv meuren in de lessen. Leuker en doeltreffender.
mick75 schreef:Maar de ellende is dat de helft van de leerlingen amper in beweging komt tijdens de gymlessen, want ze mogen toch niet meedoen met teamsporten (de helft van de tijd dus ongeveer). Of heel beperkt. Of worden direct uitgegooid door klasgenoten die ze er niet bij willen hebben. Wat dat betreft slaat gym ook de plank behoorlijk mis. Als een groep vaker aan de kant zit dan in het veld staat gaat het doel "beweging" ook nergens meer over.
Neem bij ons softbal. Deden we het halve jaar. Prima. Eerst groep indelen, dan spullen klaarzetten en catcher aankleden. Dan was de les een half uur al bezig en was er nog geen bal geslagen. Goed, ploeg een het veld in en twee meppen maar. In het veld staat 3/4e lekker uit de neus te vreten. De helft neemt niet eens de moeite op te kijken als ze de bal nog zouden kunnen vangen en blijft stok stijf staan of stapt opzij, de andere helft duikt bovenop de bal. De loper mag, als ie niet 3 x uit gooit, een of een paar zijden lopen (meestal eentje) en als iedereen 1 x geslagen heeft (maar 3/4e dus amper gelopen heeft, van de meppers omdat ze 3 x uit sloegen of uitgetikt werden, van de veldspelers omdat ze het verdomden) ruilen de teams. En gaat het weer van voor af aan, 3/4e van de leerlingen verzet geen poot. Ja geweldig, bewegingsonderwijs... Voor wie?
Trefbal dan. Daar laten diegenen die geen zin hebben zich meteen uitgooien zodat ze niet meer hoeven te lopen. Ja, dat is echt bewegen hoor.
Bewegingsonderwijs zoals ik dat kende is een complete farce, waarbij je vooral leerde zo min mogelijk te bewegen.
Maar de lessen werden heel anders gegeven en er was aandacht voor het individu. En ook daar was nog verbetering mogelijk. Maar hoe kan het dat ik nu lees dat kinderen nog op dezelfde manier les hebben als ik 25 jaar geleden? Dan zijn scholen niet goed bezig en logisch dat kinderen dan afhaken. Heeft niets met de beweging zelf te maken. Ik denk dat voor iedereen bewegen leuk te maken is (mensen met ernstige fysieke beperkingen uitgezonderd).Woogy schreef:gym heeft zoveel belangrijke functies
Teamwork
Afwisseling van het theoretisch leren in de lokalen
Ontdekken waar je talenten liggen
Fysiek bewegen
Waarom moeten we wiskunde leren, waarom moeten we leren schrijven. Omdat het voor de algemene ontwikkelen uiterst belangrijk is.
Als we onze kinderen leren kritisch te kijken naar wat ze zelf willen wordt het leuk op school...Weet je wat, laten we heel school afschaffen, want tsja hoeveel kinderen er überhaupt ergens gepest worden is het wellicht beter als we onze kinderen net als zo vele paarden, honden en katten in isolement laten opgroeien
Quellian schreef:Op het voortgezet onderwijs mag het wat mij betreft vervallen.
Woogy schreef:gym heeft zoveel belangrijke functies
Teamwork
Afwisseling van het theoretisch leren in de lokalen
Ontdekken waar je talenten liggen
Fysiek bewegen
Citaat:Als we onze kinderen leren kritisch te kijken naar wat ze zelf willen wordt het leuk op school...Weet je wat, laten we heel school afschaffen, want tsja hoeveel kinderen er überhaupt ergens gepest worden is het wellicht beter als we onze kinderen net als zo vele paarden, honden en katten in isolement laten opgroeien