Thuisstudie, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:34

En hoe gaat het met de thuis studie-er onder ons? :D

Hier gaat het goed, eind januari verwacht ik klaar te zijn met mijn stage uren.
Heb in middels de helft van de toetsen van bedrijfsadministrateur gedaan (en gehaald) dus het schiet al op!! :D

Maandag weer een toets..

Moonfight

Re: Thuisstudie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:42

Ik ben bezig met PDB bij de LOI maar de vakken worden allemaal omgegooid... Erg vervelend.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:45

Goed bezig!

Vanwege drukte op het werk heb ik amper iets kunnen doen en nu zit ik privé in een moeilijke periode dat ik besloten heb om te stoppen. Beetje jammer van de lange opzegtermijn (drie maanden) :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:49

Darah, zonde maar niks aan te doen. Kon je het ook niet gewoon on-hold zetten om eventueel later verder te gaan?

Moonfight, dat is ook niet handig nee :n := Heb jij daar dan ook zoveel last van? Blijft het voor jouw niet hetzelfde ivm je aanmeldingsdatum ofzo..

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 13:57

Wat vervelend Darah, wil je het later wel weer oppakken?

Nancy, ik ben eind augustus begonnen met basiskennis boekhouden. Toen bleek dit vak en basiskennis calculatie te vervallen in het nieuwe jaar. Dus nu als een gek nog calculatie aan het doen zodat ik toch die twee vakken heb kunnen meepakken en die certificaten op zak heb. De overige vakken worden dan weer samengevoegd of heten anders geloof ik maar dat zie ik in het nieuwe jaar wel weer.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:14

Pff lastig hoor..
Ik volg een studie in diezelfde richting, maar voor mij veranderd er in de modules niks..

Ik heb alleen geen BKC trouwens..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:21

Misschien dat ik het ooit weer op pak, maar komende maanden sowieso niet :n
Ligt er allemaal een beetje aan hoe het gaat lopen.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:26

Ja... Wat ik niet begrijp is dat ze het niet alleen veranderen voor nieuwe studenten maar ook voor iedereen die halverwege is... Dat geeft zoveel gedoe voor iedereen.

Ik had wel even gegoogeld op de opleiding bedrijfsadministrateur maar heb je een linkje van welke jij doet?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:27

Darah3 schreef:
Misschien dat ik het ooit weer op pak, maar komende maanden sowieso niet :n
Ligt er allemaal een beetje aan hoe het gaat lopen.

Sterkte in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:35

Hallo,

mag ik hier misschien even binnenvallen? Ik heb helaas moeten stoppen met mijn opleidinng Financiele beroepen (versneld traject van 2 jaar). Ik vond het een erg leuke opleiding maar het reizen en de volle dagen op school zitten trek/trok ik niet.

Nu zit ik te kijken naar thuis opleidingen, deze kan je vaak in eigen tempo doen etc. Thuis kan ik mezelf een stuk makkelijker aan het schoolwerk zetten en ik ben geen energie kwijt aan het reizen (heb CVS (gehad)).

Hoe zit dit met financiering etc? En eventuele stage, of is een BBL opleiding mv ook mogelijk.

Ik zit te kijken richting ICT-Beheerder of Directiesecetaresse of weer iets van junior accountacy of ed. Wel een economie of ICT opleiding.

Eventueel via PB wil ik het hele verhaal wel vertellen of ed en ik hoop gewoon even wat meer info op te halen van iemand die misschien een soort gelijk iets heeft gehad.

Ik krijg hopelijk nog 1 maand stufie in december, maar zonder de stufie red ik het eigk ook niet (heb nu 2 baantjes gelukkig maar daarmee verdien ik rond de 400 eu per maand (kreeg 700 stufie)). DUs of ik moet ergens in januari/feb kunnen starten of een thuisstudie miss of ed?

Groetjes
Laura

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:14

BBL is mogelijk, maar je moet zelf voor een baan van minimaal 20 uur per week zorgen.
Financiering: zelf betalen, eventueel aftrekbaar van de belasting onder studiekosten. Sommige hbo opleidingen vallen onder stufi, maar dat moet je nalezen op sites van loi, nti etc. want dat scheelt per opleiding. NCOI is ontzettend duur.

Je kunt je afvragen of je met een wankele gezondheid wel naar school kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:45

Kan ik niet maar ik moet wat :+

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:58

Dan lijkt het er op via de leerplicht ambtenaar naar het uwv. En als het uwv wajong afwijst, waar de kans groot op is, dan naar de gemeente voor bijstand.
Geen enkele school die je wil aannemen als je niet in staat bent de opleiding te volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:07

Beloven schreef:
Hallo,

mag ik hier misschien even binnenvallen? Ik heb helaas moeten stoppen met mijn opleidinng Financiele beroepen (versneld traject van 2 jaar). Ik vond het een erg leuke opleiding maar het reizen en de volle dagen op school zitten trek/trok ik niet.

Nu zit ik te kijken naar thuis opleidingen, deze kan je vaak in eigen tempo doen etc. Thuis kan ik mezelf een stuk makkelijker aan het schoolwerk zetten en ik ben geen energie kwijt aan het reizen (heb CVS (gehad)).

Hoe zit dit met financiering etc? En eventuele stage, of is een BBL opleiding mv ook mogelijk.

Ik zit te kijken richting ICT-Beheerder of Directiesecetaresse of weer iets van [***] accountacy of ed. Wel een economie of ICT opleiding.

Eventueel via PB wil ik het hele verhaal wel vertellen of ed en ik hoop gewoon even wat meer info op te halen van iemand die misschien een soort gelijk iets heeft gehad.

Ik krijg hopelijk nog 1 maand stufie in december, maar zonder de stufie red ik het eigk ook niet (heb nu 2 baantjes gelukkig maar daarmee verdien ik rond de 400 eu per maand (kreeg 700 stufie)). DUs of ik moet ergens in januari/feb kunnen starten of een thuisstudie miss of ed?

Groetjes
Laura

Bij een thuisstudie krijg je meestal geen stufi. Bij NTI wel voor HBO Rechten en HBO Toegepaste Psychologie (Hiephoi) maar verder niet. Denk dat het verstandig is jezelf eerst "bij elkaar te rapen" zodat je een studie aan kan. Anders heb je uiteindelijk ook niet veel aan je diploma natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:07

Ik ben trouwens nog maar 2 toetsen verwijderd van mijn P :o Ga als een razende haha.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 01:00

Ik ben ook van plan om met een thuisstudie te beginnen. Ik ben hiervoor twee keer begonnen met een hbo studie, alleen heb ik daar wel een 21 plus test voor moeten doen.
Ik vond de studies wel leuk, vooral het leren. Ik ben meer van de theorie. Maar de praktijk ging mij helaas wat minder af, werken in groepen enz. Hierdoor is ook deze studie weer niet gelukt.
Ik heb wat problemen en ga daarvoor in behandeling, ik wil daarnaast wel gewoon verder leren. Maar ik vraag mij af of je met alleen een mavo (vmbo-t) een hbo thuisstudie kan doen. Ik heb het hbo tot nu toe niet als moeilijk ervaren en het niveau was goed te doen, had het op de mavo drukker zelfs heb ik het idee.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:45

Moonfight schreef:
Ja... Wat ik niet begrijp is dat ze het niet alleen veranderen voor nieuwe studenten maar ook voor iedereen die halverwege is... Dat geeft zoveel gedoe voor iedereen.

Ik had wel even gegoogeld op de opleiding bedrijfsadministrateur maar heb je een linkje van welke jij doet?

Beetje laat, maar deze volg ik:
http://www.nti.nl/mbo/volledige-mbo-opl ... istrateur/

:)

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:09

ik overweeg dus ook om een thuisstudie te gaan doen. Op dit moment denk ik aan bedrijfsadministrateur.
Wat is voor jullie de reden geweest dat jullie hebben gekozen voor de NHA/LOI of NTI?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 14:10

Ik nu eigenlijk ook wel, in delen betalen is wel goed te doen voor mij. Kan dit overal?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:50

Net zo als hierboven.

Ik moest in oktober helaas stoppen met mijn studie. Omdat het reizen en de drukte op school mij te veel werd. Omdat ik na een goed jaar nog steeds niet beter ben van de ziekte van pfeiffer.
Nu gaat het wel redelijk goed met mij, alleen ik ben nog snel moe en kan niet veel drukte/indrukken aan mijn hoofd hebben.

Ook mijn vraag waarom hebben jullie voor een bepaalde instelling gekozen? En bevalt deze jullie goed?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:51

Hallo allemaal,

Ik wil graag een thuisstudie doen (taal leren) welke opleider raden jullie mij aan ?

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 19:45

kan iemand mij wat meer uitleggen of POP en PAP opdrachten. snap er niet zoveel van

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:24

Als je via de NHA studeert, kun je op de Studentenplaza meer info vinden over de POP's en PAP's. In het kort omschrijf je daarin wat je wilt leren en hoe je dat gaat doen. Doelen moet je daar SMART formuleren.

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:49

Daar heb ik al oplannen gekeken. Maar nog wordt ik daar niet wijs uit.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:10

Kun je dan je vraag wat duidelijker stellen?