Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ikkelies

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:49

Ik zou ook graag mee willen kletsen als dat mag.
Ook ik moet er aan geloven in 2015. Ik ben Lisa 23 jaar en studeer bewegingstechnologie. Op dit moment bezig met mijn laatste stage en dan als het goed is moet ik in februari mijn onderzoeksvoorstel presenteren
en dan beginnen met mijn scriptie.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:51

Hoi Saskia en Lisa!

Zoetje_ Was je tentamen van dinsdag goed gegaan? :) Wat lastig dat er nog zoveel onbekend is over het afstuderen, hopelijk weet je snel waar je aan toe bent.

Christeltjuh, lekker suf dat ze daar zo laat nog mee komen en dat ze zo slordig zijn geweest, maar hopelijk wordt het aangepaste document dan wel goedgekeurd en dan ben je er vanaf :)

Ik heb morgen m'n eerste tentamen en een deadline voor mijn stageplan dus ik ben vandaag ook nog druk, maar gelukkig heb ik geen last meer van de lichte hersenschudding en kneuzingen. Volgende week is de vakantie weer afgelopen en loop ik weer stage en op die vrijdag wordt het onderwijs er even doorheen gejast: alle colleges van 1 vak achter elkaar (09.00 - 15.00) en dan heb je daar 2 weken later de toets van :')

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:58

Girassol ach ja. Stiekem ben ik er wel een beetje aan gewend en had ik niet verwacht dat het allemaal in een keer goed zou gaan. Maar toch baal ik er iedere keer weer van.

Heel veel succes morgen met je tentamen en succes met het laatste stukje stageplan. Nog even bikkelen vandaag!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 14:00

Girassol succes!

Ik ben druk aan het samenvatten voor mn tentamens haha.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 15:00

Zucht..... SOG'gen scoor ik echt tienen voor nu! -O-
En die zak chocolade pepernoten naast mij gaat ook ineens heel hard.. M'n leerstof daarentegen.....

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:37

Joyce_R schreef:
En die zak chocolade pepernoten naast mij gaat ook ineens heel hard.. M'n leerstof daarentegen.....

+1 ... moet echt heel hard leren voor mijn hertentamen morgenochtend, maar heb óók nog een opdracht liggen voor morgenmiddag. En nu vind ik het allemaal te veel dus zit ik maar op Bokt :+

Oké, nog één topic en dan ga ik leren.. :o

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 13:59

Succes met de tentamens voor sommigen! Ik heb vorige week mn eerste tentamen gehad, niet gehaald denk ik.

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 14:52

Nissima schreef:
Joyce_R schreef:

+1 ... moet echt heel hard leren voor mijn hertentamen morgenochtend, maar heb óók nog een opdracht liggen voor morgenmiddag. En nu vind ik het allemaal te veel dus zit ik maar op Bokt :+

Oké, nog één topic en dan ga ik leren.. :o

Haha heeeeeul herkenbaar! Mij lukt het ook allemaal niet meer, ach, waarom gaan we dan niet een avond tot half 6 op stap en nu zodadelijk de duinen in? Gaat makkelijk :j Haha!
Ik heb dinsdag tentamen, en heb morgen zo goed als vrijgeroosterd in m'n agenda op het werk, dus dan er maar eens flink tijd nog aan besteden!

Gittekit schreef:
Succes met de tentamens voor sommigen! Ik heb vorige week mn eerste tentamen gehad, niet gehaald denk ik.

Dankjewel! :)
Balen dat je denkt 'm niet te hebben gehaald! Net niet? Of flink niet verwacht je?

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:18

Flink niet, maar ook praktisch niet gestudeerd dus wel redelijk mn eigen schuld. :p

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 15:47

Ik heb een deadline morgen :') Maar een verschrikkelijke kater _O-

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:35

Wauw! Ik heb na een moeilijke start wel een productieve dag gehad. Veel kunnen studeren en terwijl ik daarmee bezig was hebben mijn twee teamgenootjes even driekwart van de opdracht afgemaakt *\o/* dus daar hoefde ik niet zoveel meer voor te doen. Die is klaar en ingeleverd dus weer een hele last minder. Nu maar even koken en daarna misschien nog wat studeren voor morgen, het is nu gelukkig niet zo veel meer. :D

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:13

Girassol schreef:
Zoetje_ Was je tentamen van dinsdag goed gegaan? :) Wat lastig dat er nog zoveel onbekend is over het afstuderen, hopelijk weet je snel waar je aan toe bent.

Thanks voor het vragen, ik weet echt niet hoe het gegaan is, t was een pittig tentamen en de ene keer denk ik dat ik m niet gehaald heb om de andere keer te denken dat ik m misschien net gehaald heb :P
Hopelijk weet ik van de week meer..

Welkom nieuwelingen en succes met jullie opdrachten/tentamens allemaal!

Joyce_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:48

Hopen dat je hem hebt gehaald Zoetje_!
Nissima, lekker bezig!
Gittekit, dat scheelt dan weer :P Alleen het nadeel dat je dan de schuld niet aan het tentamen kan geven :=

Over schuld aan tentamen geven gesproken, ik gisteren mijn eerste tentamen weer gemaakt (her). En dat was echt een idioot tentamen wederom. We krijgen altijd leerdoelen voorgeschreven in de studiehandleiding en daar mogen ze in principe niet van af wijken heb ik me laten vertellen. Nouuuu, bam, eerste vraag :? Terwijl ik kei goed had geleerd. Ben benieuwd.... Rest vind ik namelijk moeilijk inschatten.
Morgen de tweede en tevens laatste. En dan mag ik beginnen aan m'n eindverslagen en beroepsproducten, jeej... *\o/* -O-

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:30

Gek is dat hé Joyce. Hier ook een tentamen gemaakt met vragen die over dingen gingen die we volgens mij niet hoefden te leren...
Wat fijn Nissima, dat je zo bent opgeschoten. :)

Ik ga mijn interview maar eens voorbereiden. Moet voor een onderzoek verschillende mensen interviewen, wat nog niet makkelijk is, iedereen heeft het te druk met andere dingen.. Maar één iemand kon wel, dus daar ga ik morgen heen. :)

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:18

Ik heb de motivatie weer terug gevonden om verder te bikkelen. Afgelopen dinsdag heb ik namelijk mijn afstudeeronderzoek gepresenteerd en ze waren op de stageschool super tevreden! Krijg hele mooie feedback mailtjes over mijn presentatie. En nu weer een stok achter de deur voor mijn visiedocument. Volgende week ga ik hem met een begeleidend docent bekijken en dan hoor ik of ik hem nog moet aanpassen of dat ik hem kan inleveren. Daarnaast ook maar voor 24-11 een afspraak gemaakt met mijn SLB zodat hij mijn advies voor mijn assessment kan schrijven. Dus er zit schot in de zaak.

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 15:16

Ik ben Sacha, 17j en studeer normaal gezien eind juni af aan de middelbare school in wetenschappen-wiskunde.
Denk eraan om te gaan verder studeren in de psychologie.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:06

Gister is mijn portfolio goed gekeurd, op naar de laatste 10 weken van mijn opleiding *\o/*

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:25

Ik meld me ook! ik ga dit jaar hopelijk afstuderen als paraveterinair. ik ben doodsbang voor het woord examen maar zal vast goed komen

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:46

Fijn dat ze zo tevreden waren op school Christeltjuh! Dat geeft inderdaad motivatie! :)

Ik heb donderdag een interview afgenomen voor mijn onderzoek, was erg interessant. :j En ondertussen wacht ik nog steeds in spanning mijn tentamen af.. Heb hem maandag gemaakt en normaal zijn ze altijd heel snel met nakijken (had op woensdag gerekend), maar nu is ie dus nog niet terug.. Dan maar bikkelen voor mijn essay en nog een reflectie, want die moeten vrijdag ingeleverd worden.

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 14:15

Vervelend dat wachten op punten he.. ik ken het :D
Ik ben nog aan het wachten op mijn punten van ma en di 2 weken geleden.. Wil het onderhand wel weten :P

Welkom nieuwelingen, succes allemaal!

Fijn dat je interview interessant was Saskiaa_ Dat scheelt zoveel in het uitwerken van die dingen :D

Lis_Ol Fijn dat je portfolio goedgekeurd is, succes met de laatste loodjes!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 14:38

Sachavdm schreef:
Ik ben Sacha, 17j en studeer normaal gezien eind juni af aan de middelbare school in wetenschappen-wiskunde.
Denk eraan om te gaan verder studeren in de psychologie.

Ik begrijp het niet. Je behaald eind juni je diploma van de middelbare school? Dat is anders dan afstuderen. ;) Daar is dit topic niet voor bedoeld. Als ik je verkeerd begrijp, dan bij voorbaat mijn excuses.

Welkom nieuwelingen!

Lis, oooh wat gaat dat snel zeg! Succes met de laatste loodjes.

Ik moet ook nog wat punten afwachten. Inmiddels ook gestart met mijn scriptie en officieel met stage lopen. Het einde is in zicht!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:35

Lees veel over tentamens, essays, portfolio's die goedgekeurd moeten worden: succes allemaal +:)+

Mag ik mij ook nieuw melden? Ik schrijf sinds februari mijn afstudeerscriptie en nu ben ik aan het knokken om hem dit kalenderjaar nog af te krijgen. Maar gezien ik vrijwel mijn hele dataverzameling nog moet doen, zal het hoogstwaarschijnlijk 2015 worden.

Meteen ook een vraagje: weet iemand of je filtervragen in Thesistools kunt instellen? Als mensen bij vraag X antwoord Y geven, wil ik een verdiepende vraag stellen. Normaal neem ik interviews af, maar in dit geval is een online enquête de enige optie. Vandaar dat ik ermee loop te stoeien.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:07

Welkom Szan en andere nieuwelingen. Ik weet even niet meer waar ik ben gebleven met bijlezen, maar ik zweer plechtig dat ik vanaf nu actief zal zijn haha.

Pff ik ben echt weer dik in de stress. Ik heb volgende week toetsweek, en ben hard aan het leren maar heb echt nog niks aan m'n afstuderen gedaan. Blegh.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:46

Het bijlezen gaat bij mij ook zeer moeizaam in deze stressvolle tijden :')
In ieder geval iedereen succes met alle toetsen, voorstellen, verslagen, gesprekken en afstudeerscripties :D

Szan, ik zou niet weten of dat kan. Als het maar om 1 verdiepende vraag gaat kan je natuurlijk altijd een extra antwoordoptie doen. Bv: Heeft u product X wel eens gebruikt? Ja/Nee. En dan bij de volgende vraag wat ze er van vonden een antwoordmogelijkheid erbij zetten: ik heb product X nog nooit gebruikt.
Alleen als het meerdere verdiepende vragen zijn is dat een beetje raar.
Ik weet niet of het kan hoor, bij jouw onderzoek, maar zo heeft een klasgenootje van mij dat gedaan :j

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 12:50

Pff ik zit echt een beetje in de stress nu, ik ben bang dat ik mijn stageplek ga verliezen aan het eind van dit jaar.. Er wordt enorm veel zelfstandigheid verwacht, praktisch geen begeleiding, maar er wordt al wel verwacht dat ik nu (na 2 maanden) al wat oplever. Dat doe ik ook wel, ik zet me keihard in (ben nota bene nog ziek ook en weet nog steeds niet wat er met mijn lichaam aan de hand is) en ik doe m'n werk over het algemeen goed, maar vorige week kreeg ik te horen dat er 1 ding is wat ik nog niet goed doe en als dat over een paar weken niet goed is dan moet ik weg.. De persoon die me zou moeten begeleiden, lijkt er alleen geen zin in te hebben en er tijd voor te hebben om mij daarmee te helpen en volgens mij wordt er ook aan voorbij gegaan dat ik er ben om te leren en ontwikkelen. Uiteraard ga ik eraan werken, maar ik ben zo bang dat als ik het dan nog niet goed genoeg doe, dat ik dan een andere stageplek moet zoeken en dat is ontzettend moeilijk. Daarbij vind ik het op zich een leuke stageplek dus ik zou er ook niet weg willen, ik zou alleen willen dat er gesnapt zou worden dat je eerst moet investeren in een stagiaire voordat je er echt wat uit kan halen en dat je niet kan verwachten dat een stagiaire al alles goed kan. Als je geen tijd hebt om een stagiaire te begeleiden, dan vind ik eigenlijk dat je ook geen stagiaire aan moet nemen. De eerste keer dat ze er iets over zei en dan meteen al zeggen dat ik anders maar weg moet, dat vind ik best hard.. Nou ja, enorme dip even hier, maar ik probeer nog steeds positief te blijven en heel hard te werken hoor, ik geef niet zomaar op! Verder ben ik druk met het onderzoek en met het onderwijs, binnenkort weer een tentamen, dus genoeg te doen ;)

Iedereen heel veel succes met alle verslagen, tentamens etc. We kunnen het! *\o/*