Een kantoorbaan, heb een diploma op mbo niveau. Ervaring/leervermogen ligt hoger.. Dus iets met uitdaging
Autumnn
Geplaatst: 28-10-14 17:00
Dungen schreef:
Een kantoorbaan, heb een diploma op mbo niveau. Ervaring/leervermogen ligt hoger.. Dus iets met uitdaging
Ik heb gesolliciteerd voor een stage bij De Deutsche Bank en ben uitgenodigd voor een gesprek. Als je wilt kan ik je mijn cv wel even sturen (zit in mijn laatste jaar van mijn MBO opleiding)
Marketing & Communication. Iig dat denk ik, heb een open sollicitatie gestuurd
Dungen
Geplaatst: 28-10-14 19:36
heb al ff op de site gespiekt maar het is voor mij te ver weg
Maar er stond een leuke vacature in de krant! Ja echt in de krant! Dus vanavond ff briefje op tikken. Vandaag al 1 sollicitatie uit gedaan waarvan ik wel iets verwacht maar we wachten wel weer..
Autumnn
Geplaatst: 06-11-14 13:23
Lizzyy schreef:
Dungen schreef:
Wat voor een stage? En ben wel benieuwd
Marketing & Communication. Iig dat denk ik, heb een open sollicitatie gestuurd
Ik ben aangenomen bij de Deutsche Bank voor stage!!
Dribbel
Geplaatst: 21-11-14 00:54
Kom even het stof hiervan af blazen.
Ik ben mijn CV ook maar eens aan het schrijven. Heb wel een verouderde Nederlandse versie, maar dat is toch iets anders dan wat ze hier graag zien.
Educatie en werkervaring/stage is niet zoveel bijzonders van te maken, maar is wel redelijk wat met werk en stages erbij. Geen leeg CV dus.
En dan komen de skills. Daar komt natuurlijk bij dat ik 2 talen vloeiend spreek, want dat vinden ze hier heel wat Dan komt erbij dat ik ervaring met met software (o.a. voor statistieken). Verder ervaring met presentaties (public speaking vinden ze hier vaak heeeeel eng), podiumervaring (presentatie, dans, koorzang en theater). Ervaring met lezen van wetenschappelijke artikelen. Ervaring met rijden en omgaan van paarden. Ervaring met rijden tractor en agrarische machines achter de tractor (geen rijbewijs, dat dan weer niet).
Wat zet je er in (en waarom)? En dan?
Groepswerk, analytisch denken, mening duidelijk kunnen beargumenteren, inlevingsvermogen in anderen, probleem oplossend, kan goed zelfstandig werken etc etc. Wat zet je wel en niet in je CV.
Het gaat hier om een CV voor wetenschap (dier gerelateerd) op universitair niveau.
Ervaring met lezen van wetenschappelijke artikelen of presentaties zet ik niet in mijn CV, vind dat eigenlijk voor zich spreken met een masterdiploma. Daarnaast heb ik een kopje 'publicaties' waar mijn artikels en presentaties op symposia onder staan, dus kunnen ze dat daar uit afleiden
Vloeiend talen spreken zou ik gewoon onder kopje talen zetten, is wel een goeie!
Ervaring met tractor/agrarische machines en paarden, is zo iets typisch dat ik persoonlijk enkel zou vermelden indien er in de vacature om gevraagd wordt (CV aanpassen naargelang vacature). Soms vermeld ik dit zelfs enkel in de motivatiebrief.
Ik heb een kopje 'competenties', waar ik kort enkele woorden heb neergezet: teamspeler, harde werker, etc etc. Maar dit is erg kort (gewoon vijf kernwoorden die mij het beste omschrijven).
Dat werk met paarden/in agrarische omgeving zet ik er ook alleen op als het werk daar mee te maken heeft of als het daarvoor interessant is. Hang heel erg af waarvoor je solliciteerd denk ik, want ik kan in heel verschillende sectors terecht komen, waarin pratische ervaring soms zeer handig is, maar aan de andere kant.,..dat kan ook in de brief. Mmmm.....
Competenties als apart kopje is wel slim idd. Paar kernwoorden/zinnen en dat is dan genoeg.
liiza
Geplaatst: 10-12-14 14:36
Ik heb een open sollicitatie brief en c.v. gemaakt voor de functie leerkracht basisonderwijs omdat dit voor mij de eerste keer is zou ik het prettig vinden als er iemand naar zou willen kijken. Dus wie zou er kritisch naar willen kijken?
Ik vraag me nog steeds af of je je hobby's moet vermelden in je cv, is toch iets wat je buiten werktijd doet en heeft een potentiele werkgever toch niets mee te maken?
Soms kan je hobby relevant zijn voor de functie ik ben bv scoutsleidster (geweest) en solliciteerde voor een functie als vrijwilligers-begeleider bij een natuurorganisatie. Dan wordt scoutsleidster wel relevant!