Ik schrijf altijd samenvattingen. Daardoor leer ik al + dat het makkelijk en minder is en overzichtelijker. Verder leer ik de basisjaartallen met een verhaaltje. Voor de rest probeer ik alles aan elkaar te verbinen zodat het logisch en kloppend wordt. Zoals bij bio en geschiedenis en zo. Talen is gewoon stampen en ezelsbruggetjes bedenken.
Bij mij gaat jaartallen leren altijd heel makkelijk, maar meestal hoef je die inderdaad niet te kennen
Ik maak voor veel dingen wel samenvattingen en verbind begrippen met elkaar en zet ze in mijn eigen woorden. Verder heb ik bijna het hele eerste jaar al het huiswerk gemaakt op de dag dat ik het opkreeg en grote gedeeltes van het tweede jaar ook. Bevalt me heel erg goed! Alleen vrijdag doe ik meestal helemaal niks. Zaterdag en zondag doe ik al het leerwerk voor de week erna.
Kimara_00
Geplaatst: 09-08-14 22:57
Ik krijg al m'n boeken dit jaar van school en hoef niet te bestellen. Ik moet pas 2 september weer naar school Met leren maak ik nooit samenvattingen, dat kan ik écht niet Meestal probeer ik m'n huiswerk 3 dagen van te voren te maken/leren, meestal heb ik geen tijd dus word het 1 dag van te voren
Aan mijn huiswerk begin in ook altijd een dag van tevoren . Als ik een proefwerk heb maak ik meestal 4 dagen van de toveren een samenvatting en dan hoef ik die samenvatting alleen nog mar een paar keer door te lezen
Bij ons valt WRTS er ook vaak uit! Onze hele klas dan meteen in de groepswhatsapp; 'klote WRTS.' 'Is ie er bij jullie ook uit?' 'zo kan ik niet leren hoor' etc.
Jaartallen leren ben ik heel slecht in. Verder moesten wij voor geschiedenis alle begrippen letterlijk uit ons hoofd leren anders waren ze fout. (Er was wel iets speling, maar niet veel)
Meestal doe ik huiswerk etc. ook een dag van te voren, maar dat wil ik beteren. Levert veel te veel stress op haha.
Sylvia_S
Geplaatst: 10-08-14 09:23
Ik moet 1 september weer beginnen, op die dag hebben we dan fotodag en een uur mentorles. Huiswerk maak ik een dag van te voren en leren voor een toets meestal 2 dagen van te voren. Woorden leer ik allemaal tegelijkertijd en deel ik niet op in stukjes, ik gebruik geen wrts (meer), omdat hij zo vaak vastloopt, ik gebruik woordjesleren.nl of gewoon op papier.
Bij ons is het al standaard dat de klassen in de 3e weer worden gemengd. Was al vanaf het begin duidelijk. Nu maak je namelijk de keus wel/geen gymnasium of havo/vwo. Stel er zijn 24 kinderen in een klas die bij elkaar blijft, maar 6 stoppen er met dat niveau. Dan moeten er dus 6 nieuwe kinderen in die klas. Dan wordt je toch behoorlijk buitengesloten (voor je gevoel in ieder geval). Vandaar dus dat er hier heel erg gehusseld wordt. Je mag maar een paar mensen opschrijven. Meestal kom je dan bij 3/4 vrienden en voor de rest moet je dan maar geluk hebben. Maar waarschijnlijk krijg ik wel een hele leuke klas.