Werken bij McDonald's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: Werken bij McDonald's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:07

ik ga mee met pimaude, doe precies hetzelfde. er zijn bij ons pashokjes, maar als je bijvoorbeeld om 5 uur moet beginnen zijn die heel druk. dus dan is het wel fijn dat je in de crewroom even je shirtje wisselt en dan je petje opzet en klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:29

enne.. collega's onder elkaar is echt no problemo. iedereen trekt zo z'n broek naar beneden en shirt uit haha! :) Maar ik zou vooral niet bang zijn, je niet druk maken want het komt hardstikke goed en je wordt 1-op-1 getraint! :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:32

Ik ben aangenomen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:33

woehoe gefeliciteeerdddd banaanananas

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:06

gefeliciteerd!

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:28

Gefeliciteerd :D

Ik kan me mijn eerste dag ook nog goed herinneren :P Was echt zo onzeker als de pest. Moet wel zeggen dat ik, met behulp van de Mc, positief ben veranderd :) Was eerder heel ingetogen, onzeker en durfde me niet te laten zien. Na een paar jaartjes is dit gelukkig veranderd :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 01:11

Hier ook liesenlizzy. Ben in vreemde situaties altijd erg verlegen. Pas als ik de mensen wat beter ken en op mijn gemak ben, trek ik mijn mondje open en word dan zelfs wat bijdehand, haha. Dankzij de McD ben ik niet meer zo verlegen en heb ik ook kwaliteiten ontdekt bij mezelf, waarvan ik niet wist dat ik ze had. Zoals leiding geven, mensen begeleiden in het leer traject, etc. Heel leuk om zo toch weer te leren!

Gefeliciteerd voor de mensen die zijn aangenomen. Heel veel succes en natuurlijk plezier! Niet zenuwachtig zijn, komt allemaal goed. De eerste dag heb je sowieso nog een Crew Trainer die je helemaal gaat begeleiden en de dingen zal uitleggen. Wees wel lekker optijd. Maak je sowieso een goede beurt, kan je nog lekker even wat drinken en alvast kennis maken met collega's.

Omkleden kan natuurlijk bij het restaurant zelf, maar wat ik altijd doe is broek en schoenen thuis aan. En een hemdje wat ik onder mijn blouse draag. Hoef ik daar alleen nog maar mijn vestje uit te doen, blouse aan, pet op en sloof om. Zo gepiept! Maar iedereen doet het anders, dus niks is gek!

Mijn eerste dag was meteen aan de kassa, ik werd daar samen met nog een meisje getraind. Mijn broer werkte er al en die zei dat ik de Crew Trainer maar niet al te serieus moest nemen, want hij was een beetje raar en kon het zelf allemaal niet eens zo goed. Zijn wijze raad maar opgevolgd, en thank god wat ben ik daar blij mee, haha. Eigenlijk te erg natuurlijk, maar hij is gewoon zo raar. :')

En nog even over het eerder naar huis gaan. Ook al sturen je ze weg, ben je niet verplicht te vertrekken. Je bent gewoon voor een bepaalde tijd ingeroosterd, dus binnen die tijd hoef je niet onvrijwillig eerder weg te gaan. Tuurlijk willen ze dat graag, maar als jij dat niet wilt en eventueel het geld wel goed kan gebruiken, hoeft het niet. Aan mij vragen ze het niet eens meer.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 01:14

Bij ons zeiden ze wel eens: "jij mag nu wel naar huis hoor, als je wilt". Maar als je dan zegt vragen ze het de volgende. Er is altijd wel iemand die geen bezwaar heeft ;)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 01:16

Precies zo gaat het bij ons ook. We hebben ook wel eens dagen dat er echt helemaal niemand naar huis wil. Dan word je als manager wel lichtelijk gek, maar ja. Niet het probleem van de Crew, als ze gewoon door willen werken, heeft het management gewoon dikke pech. :D

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:45

Fee_ schreef:
Precies zo gaat het bij ons ook. We hebben ook wel eens dagen dat er echt helemaal niemand naar huis wil. Dan word je als manager wel lichtelijk gek, maar ja. Niet het probleem van de Crew, als ze gewoon door willen werken, heeft het management gewoon dikke pech. :D

Dat hadden wij op 1 van de feestdagen, we zouden 150% uitbetaald krijgen dus niemand wilde weg.. en het was echt te rustig :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:12

Oh die restaurantmanager voelde vast de pijn in de portemonnee.. Auch :+ Maar begrijpelijk van de medewerkers.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:17

Suzanne_J schreef:
Ik heb morgen mijn eerste dag bij McDonalds!
Maar even vlug een vraagje, is het de bedoeling dat ik de kleren van mcdonalds al aandoe thuis, of kan ik me omkleden in het restaurant?
Ik ben wel een beetje zenuwachtig haha

*komt even het topic binnenvallen*

Officieel mag je pas je werkkleding aan als je op de werkplek zelf bent. Dit heeft met bepaalde hygiene te maken. Heb ik ooit geleerd met een cursus extra HACCP en ook met de cursus cateringmedewerker A.

Nu doen de meeste bedrijven er niet zo moeilijk over, mara het antwoord is dus eigenlijk dat je pas op je werk gaat verkleden.

veel succes met je baan. Ik vind het altijd erg leuk om te lezen hoe mensen hun werk bij de MAc vinden aangezien ik soms achter de schermen werkzaam ben. ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:22

Ik had er in ieder geval nooit van gehoord maar vond het zelf nooit zo fris, zo lang in je werkkleding rondlopen. Voor ik thuis was van mijn werk was ik ook vaak ruim een uur verder dus reken maar uit als je een volle dienst draait. Alleen als ik koopavond om 17:00 of rond die tijd moest beginnen zorgde ik dat ik alleen een blouse aan moest omdat het anders te druk was in de kleedruimtes.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:18

Ik heb vandaag mijn eerste werkdag gehad en ik vond het super leuk! *\o/*
Het ging echt heel vlot en ik kan nu ongeveer helemaal in mijn eentje kassa, alleen die vis burgers haal ik soms nog door elkaar.. En ijs op een hoorntje is moeilijk xD Maar de rest gaat echt al heel goed en leuke collega's :D

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 21:58

Ijs op een hoortje vind ik na 1,5 jaar soms nog lastig :')
Maarehhh dat van die visburgers, er is er maar ééntje toch ;P?

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:09

Hier is een filet-o-fish en een royal-o-fish en nog iets raars dacht ik haha, wel goed om te horen dat ik niet de enige ben die het zo moeilijk vind om wat ijs op een hoorntje te doen :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:11

Is ook lastig ja! Maar gaat vanzelf beter!
Fijn dat je het zo leuk vond. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:16

Echt? Wij hebben alleen de filet ! Ohmyyy de cheeseburger wordt een euro! En de dubbel en tripple komen terug !! Voor het eerst eind jaaaaaren ga ik dan een cb eten (zonder vlees) jammieee

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:27

Bah, vreselijk die dingen! Word weer een rampenplan aan de grill. :')

Wij hebben ook alleen een normale Fish.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 00:51

Hahaha rampenplan aan de grill :)) Het zijn idd klere dingen om te maken :=

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 01:36

Jeeeeeeeeh CB een euro!! Kan niet wachten. Lekker lekker!!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 02:42

Oh die dubbele is zooo lekker! <3 gelukkig sta ik weinig keuken maar inderdaad wat een drama haha. FB van McDonald's medewerkers stond al: brace yourself, double and triple are coming hahaha. Al die haat reacties er onder.

Heb net sluit gehad, vanaf half 1 kunnen schoonmaken want er kwam niemand meer, 5 voor 1 komt en bekende met zijn vriendengroep binnen :( Werk ging op zich voor het eerst sinds tijden lekker snel. Stond counter en leuke collega's dus dat wil wel :)

Suzanne fijn dat je het zo leuk vond! :D

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:26

Vanavond tot 10 uur werken en het filiaal waar ik werk sluit ook om 10 uur. Hoe lang duurt het dan voordat je weg kan...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:27

Is er nog een nieuwe fishfilet? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 10:29

Julia: gewoon tot 22:00. De rest maakt af waar jij begonnen bent ;)