2014: beginnen met afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Re: 2014: beginnen met afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:07

Jeetje was ik even weer blij en had ik weer motivatie om verder te gaan, krijg ik vanmiddag een voicemail van mn begeleider; Er moet toch nog wel flink wat veranderd worden aan je opzet. Vorige keer zei hij dat het wel heel raar moest lopen wilde ik geen go krijgen en dat werd zo de grond in geboord, begin deze week stond in een mailtje dat het er in elk geval goed verzorgd uit zag..
Daarnaast duurde het ongeveer 1,5 week voordat ik dit te horen kreeg, maandag zei hij dat ik het waarschijnlijk dinsdag avond zou hebben, donderdag was het; Je kan morgen (vrijdag) de feedback verwachten en nu moet ik hem morgen gaan bellen.
Hij heeft een eigen bedrijf en het blijkbaar heel druk, dat vind ik heel fijn voor hem maar ik wil wel afstuderen en ik heb geen zin om elke keer een week te wachten op feedback, waar ik meteen al aan had kunnen beginnen.

Aaargh ik heb er echt geen zin meer in nu, morgen dus even bellen en dit wil ik dus allemaal ook tegen hem zeggen maar mezelf kennende durf ik dat toch niet |(

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:23

Ik was dit topic even uit het oog verloren!!

Balen zeg Missy!! Ik zou wel echt tegen je begeleider zeggen waar je mee zit hoor, daar zijn die mensen ten slotte ook voor.

iedereen_met_deadline :+ : succes!!! Mijn concept deadline is 23 mei, maar moest die zelf stellen, dus ik denk dat ik die een weekje ga verplaatsen. Hopelijk keuren m'n begeleidsters dat goed :D

Verder gaat het wel goed met m'n onderzoek. Ik heb net het resultaten deel af, moet nu nog een conclusie, aanbevelingen schrijven en theoretisch kader nog verbeteren :(

edit: Trouwen hebben jullie de volgende onderdelen in je eindrapport?
- Aparte titelpagina, ná voorpagina
- Samenvatting
- Lijst van Figuren
- Lijst van Tabellen
- Lijst van Afkortingen

Ik twijfel of ik deze dingen moet/wil/zal opnemen in m'n rapport?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 12:04

In mijn hbo scriptie had ik de titelpagina, samenvatting, lijst van figuren, lijst van tabellen en lijst van afkortingen. Allemaal dus. Die laatste voornamelijk omdat ik met duitse bundesländer/deelstaten werkte, die zijn wel handig om even te vermelden.

Voor m'n scriptie nu moet ik een wetenschappelijk artikel format aanhouden, dus in principe niks van dat alles.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:07

imd schreef:
In mijn hbo scriptie had ik de titelpagina, samenvatting, lijst van figuren, lijst van tabellen en lijst van afkortingen. Allemaal dus. Die laatste voornamelijk omdat ik met duitse bundesländer/deelstaten werkte, die zijn wel handig om even te vermelden.

Voor m'n scriptie nu moet ik een wetenschappelijk artikel format aanhouden, dus in principe niks van dat alles.

Ik heb het idee dat een lijst met figuren en tabellen een beetje overbodig is. Wat is het nut daarvan? :+

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:22

Er gingen even wat mis. Ik heb je per ongeluk een PB gestuurd Missy_.
Aandacht vragen is niks mis mee. Wellicht heeft hij niet in de gaten dat je sneller een reactie wilt, gewoon aangeven! Dadelijk kom je in de knoei. In het werkveld straks moet je ook aandacht voor jezelf op gaan eisen!

Ik heb alleen voorpagina titelpagina en managementsamenvatting. Ik gebruik geen afkortingen, tabellen of figuren.

Ik moet volgende week concept inleveren. Ik ben nu nog bezig om al mijn deelvragen te beantwoorden, dus komende week nog even hard aan de bak! *\o/*

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:12

Spannend wieldop! Hier ook bijna concept inleveren :')

Even nog een vraag :+ Ik dacht ooit geleerd te hebben dat je hypotheses nooit kan aannemen. Maar alleen kan verwerpen of niet verwerpen?
Maar nu kwam ik in een andere scriptie (waar ik vervolg onderzoek van doe) tegen dat zij wel hypotheses aannam (of verworp).

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:22

Missy, dat is zuur! Kun je hem geen mail sturen met je bezwaar/commentaar? Dat is misschien wat makkelijk dan het irl te doen, vooral als je het eng/spannend vindt.

Dispar_Vulgo, van jouw lijst heb ik eigenlijk helemaal niets in mijn scriptie verwerkt :) Ik moet ook de format van een wetenschappelijk artikel aanhouden, net als imd.

Ik heb het zo in gedachten dat je een h0 opstelt (deze wil je verwerpen) en een Ha(lternatief --> deze wil is aannemelijk wanner h0 verworpen wordt).

Vandaag hier al een enorme stress dag. Vannacht van een deelnemer een mail gekregen dat ze de trainingen die ze via de pc thuis moeten doen, niet af heeft.. afspraak moet dus twee dagen verplaats worden. Toen ik keek hoe ver de rest was, bleken er vandaag nog twee mensen te zijn die hun trainingen niet af hebben en die we dus moeten verplaatsen. En als kersje op de slagroom krijgen we om 10:25 een mailtje van degene die om half zou komen, dat ze niet komt! En ja hoor, ook deze persoon had een training niet af. Hebben het nu zo geregeld dat zij later op de dag binnen kan wippen (we hebben twee ruimtes beschikbaar de hele dag) voor zowel training als tweede afspraak hier te doen. En omdat we dus een groot gat hadden vanmiddag vanwege de rest die niet kan komen, hebben we de laatste naar voren gehaald. Al met al dus wel om half drie klaar :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:03

_MG schreef:
..
Dispar_Vulgo, van jouw lijst heb ik eigenlijk helemaal niets in mijn scriptie verwerkt :) Ik moet ook de format van een wetenschappelijk artikel aanhouden, net als imd.

Ik heb het zo in gedachten dat je een h0 opstelt (deze wil je verwerpen) en een Ha(lternatief --> deze wil is aannemelijk wanner h0 verworpen wordt).
..

Ja, zo heb ik ook op internet gevonden. Maar ik heb geen specifieke H0 en Ha hypotheses verwoord. Eigenlijk zijn al mijn hypotheses Ha, want ze toetsen allemaal verandering (bv positief effect van ontvangen mentorschap op de tevredenheid).
Dus kan daaruit beetje 'concluderen' dat ik wel mijn hypotheses kan aannemen, want het zijn alternatieve hypotheses.. -:)

Balen zeg dat je deelnemers hun trainingen niet af hebben! Hadden jullie dit van de voren ook al beetje kunnen inschatten?
Maar jullie hadden toch wel (ruim) voldoende deelnemers, dus een paar meer of minder is geen ramp toch?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:30

Ik moet wel gewoon met een Ho werken en zeg dan in mijn conclusie of ik deze verwerp of aanneem. Misschien kun je aan je begeleider vragen wat zij graag wil? Ik weet namelijk dat het bij ons wel heel belangrijk is. Ik heb zelfs vier of vijf hypothesen in totaal die ik allemaal moet noemen.

Wij kunnen inderdaad een overzicht zien van hoe ver elke proefpersoon is, maar ik werk in het weekend altijd (za en zo) en gister was een van mijn weinige vrije dagen, dus ik had nog vanalles gedaan voor mijn onderzoek, alleen net die lijst niet gecontroleerd. Mijn medestudente met wie ik dit onderzoek samen doe heeft er ook niet meer aangedacht, dus ik heb pas vanochtend vroeg weer gekeken en toen zag ik dus dat er een aantal niet afgerond waren. De meeste heb ik gelukkig kunnen verplaatsen naar morgen dus dat is geen probleem. Een meisje reageert helemaal niet meer en zij wordt tot nu toe onze enige uitvaller omdat we haar niet meer kunnen verplaatsen naar een andere dag.

Het verbaast me trouwens wel enorm hoe brutaal sommige mensen zijn. Vanochtend was iemand niet komen opdagen en meldde dit pas vifj minuten voor aanvang van de sessie, waardoor we dus n uur te vroeg al hier waren, vervolgens bieden we haar aan om later op de dag nog te komen, maar daar moet dan een hele discussie achteraan komen omdat ze pas heel laat wilt komen, maar wij maar tot half drie proefpersonen hebben opstaan en daarna naar huis kunnen. En ik ga niet voor iemand die me een uur laat wachten, later nog een keer een uur wachten :n Maarja, ze is uiteindelijk eerder gekomen en zit nu braaf haar training te doen :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:51

Je onderzoek ging over trainingen voor afvallen toch? (Zo even uit m'n hoofd hahaha)
Inderdaad vreemd hoe asociaal mensen kunnen zijn soms.

Gelukkig zelf weinig mee te maken. Ik doe onderzoek onder onderzoekers, dus die weten het belang van serieuze deelname :D

Ik heb einde vd week afspraak met begeleiders, dus dan kan ik het inderdaad even vragen. Maar ze hebben m'n hypotheses al wel gezien (en goedgekeurd). Ik heb er trouwens 8.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:55

Dat klopt inderdaad! Gister nog maar eens naar het meisje gemaild en kreeg in de late avond dan een mailtje terug.. ze had tentamens daarom was ze het vergeten... Zucht. Heel vermoeiend, wij moeten namelijk een proefpersoonstop gaan instelling omdat we gewoon geen tijd/plek meer hebben, en dan komt zo iemand en vergooit zijn kans, terwijl genoeg anderen er wel gebruik van zouden willen maken.

Vandaag nog even vijf uurtjes testen. Na het weekend moeten we van lab wisselen, ben benieuwd of dat allemaal zo soepel gaat verlopen :=

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:18

Nou, ik had afgelopen vrijdag mijn laatste stage dag, en maandag heb ik mijn afstudeer presentatie voor de proef gehouden op stage (soort van generale repetitie). Hier moest nog heel wat in gesneden worden, maar die heb ik nu af. Verder moet ik alleen nog een kopje bijschrijven in mijn discussie, en dan is die ook af!
Jammer alleen dat ik nog geen werk heb.. Deze week zal ik nog wel druk zijn met schrijven, maar daarna... Heb ineens tijd over!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:45

Ooh help, morgen moet ik mijn conceptversie inleveren + het portfolio. Aangezien ik net mijn scriptie af ga krijgen, denk ik niet dat ik het portfolio mee kan sturen. Of ik moet tot vanavond laat eraan zitten. Helaas ben ik iedere avond om 21.30 uur echt total loss, dus ik verwacht dat ik het niet ga redden om lang door te werken.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:11

Espoir_ schreef:
Ooh help, morgen moet ik mijn conceptversie inleveren + het portfolio. Aangezien ik net mijn scriptie af ga krijgen, denk ik niet dat ik het portfolio mee kan sturen. Of ik moet tot vanavond laat eraan zitten. Helaas ben ik iedere avond om 21.30 uur echt total loss, dus ik verwacht dat ik het niet ga redden om lang door te werken.

Maar na het inleveren kan je toch extra bijslapen?
Ik zou desnoods hele nacht doorwerken en wel wat inleveren, en daarna lekker slapen :+

Maar ik heb makkelijk praten, mijn concept deadline is met 1,5 week uitgesteld :o nu dus nog 3,5 week de tijd!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:33

Heb het ingeleverd! Heb er tot 24.00 uur aangezeten en om 07.15 zat ik er weer aan haha. Wel even paardgereden om half 10 en toen weet door geknald. Om 15.00 uur alles ingeleverd en het was gewoon AF haha. Moet wel voor de definitieve versie op spelling laten checken hoor. Wat een opluchting dit. Ben wel kapot moe nu.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:29

Goed bezig Espoir! Ik heb net mijn definitieve versies opgestuurd :) En heb mijn afstudeer datum te horen gekregen, over 3.5 week mag ik, spannend!!

Iedereen succes nog ff!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:52

Goed gedaan Espoir!

Nu al definitieve versie ingeleverd! Ik heb concept nog niet eens klaar :+

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:58

Heel veel succes Myrt3!! Moet goed komen, het is jouw eigen onderzoek en jij weet als beste wat je heb gedaan. Nu op een leuke originele manier presenteren, dat heb je vast een voldoende in de pocket! ;)

Succes allemaal nog met jullie onderzoeken. Ik zal ook nog niet klaar zijn, ik ga binnen nu en 10 werkdagen feedback ontvangen. Hoop zo dat ik niet af ga!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 15:21

Espoir,super dat het nog gelukt is!

Succes Myrt3!

Ik doe even een paar dagen rustig aan. Laatste weken weer erg veel hooi op m'n vork genomen, daar merk ik nu wel de gevolgen van! Gister ben ik op de uni geweest om te testen en de rest van de week doet mijn medestudente alleen testen (kunnen sowieso maar 3 uur per dag in het lab). In totaal nog maar 6 dagen testen en dan zijn we klaar en kunnen we beginnen met de analyse! Woensdag en donderdag avond staat voor mij scriptie schrijven op de planning (introductie en methode), zodat mijn begeleider die volgende week al na zou kunnen kijken.

En nu ga ik even lekker lui met een kopje thee op de bank liggen!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:56

Espior, beetje vertrouwen hebben in je kunnen!

_MG, ik vind dat jullie wel veel moeten doen! Hoeveel dagen heb je dan uiteindelijk getest?

Ik nu druk bezig met de laatste loodjes. Al een aantal daagjes genachtbraakt en daarbij is het extreem druk op mijn werk, geen goede combinatie. Ik wil de conceptversie donderdag inleveren, zodat ik volgende week dinsdag feedback kan ontvangen. Ben benieuwd.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:02

Ik heb dan in totaal twee maanden getest, april en mei.. Elke week hebben we drie of vier dagen getest. In totaal 150 afspraken.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 01:26

Wow _MG, dat klinkt wel erg pittig!!! Begrijpelijk dat het je allemaal wat teveel wordt. Hopelijk doen deze daagjes rust je goed, zodat je een eindsprint kunt maken.

Hier alles zo goed als af voor de conceptversie. Morgen nog even m'n conclusie wat sterker maken, laatste aanbeveling uitwerken en m'n managementsamenvatting afronden. Ik vind het wel lastig om het stuk in te leveren. Ik ben aan de ene kant tevreden over het stuk, maar aan de andere kant wil ik nog zinnen aanpassen , nog meer informatie toevoegen e.d. Ik vraag me af in hoeverre je tevreden moet zijn over je stuk. Voor iemand herkenbaar?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:13

Wieldop schreef:
Wow _MG, dat klinkt wel erg pittig!!! Begrijpelijk dat het je allemaal wat teveel wordt. Hopelijk doen deze daagjes rust je goed, zodat je een eindsprint kunt maken.

Hier alles zo goed als af voor de conceptversie. Morgen nog even m'n conclusie wat sterker maken, laatste aanbeveling uitwerken en m'n managementsamenvatting afronden. Ik vind het wel lastig om het stuk in te leveren. Ik ben aan de ene kant tevreden over het stuk, maar aan de andere kant wil ik nog zinnen aanpassen , nog meer informatie toevoegen e.d. Ik vraag me af in hoeverre je tevreden moet zijn over je stuk. Voor iemand herkenbaar?

Jaa, heel herkenbaar! Ik denk ook altijd: ik 'moet' eigenlijk dit en dit en dit nog aanpassen/bekijken/toevoegen B-) :Z
Maar ik denk maar zo, perfect is het nooit. En zeker een conceptversie niet.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:53

Wieldop, ik vind het testen opzich niet heel erg zwaar, maar ik werk op zaterdag en zondag (de avonden), heb een eigen paard en een vriend. Woon gelukkig wel nog thuis, maar het is ontzettend zwaar om alles te combineren en vooral het werken sloopt me de laatste weken behoorlijk. Daarom nu ook zo blij met mijn paar dagen vrij :)

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:25

Klinkt druk MG!

Hoe gaat het met iedereen verder? Definitieve versies al af?
Ik heb nog 2 weken tot concept deadline, maar ben er ondertussen echt wel beetje klaar mee B-) :O

Zit nu na te denken over hoe ik een mooie omslag/voorkant ga maken... Lastig!!
Iemand originele ideeën? :D