Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 20:02

Hehehe heerlijk he mayniac-val! :D

gefeliciteerd Marleen! Superleuk.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:47

Karin92 schreef:
Picassox schreef:
Hoi Karin, mijn opleiding richt zich met name op VMBO (dus middelbaar) en MBO (zoals Groenhorst colleges, AOC's, praktijkscholen, etc.). Ik vind het zelf erg afwisselend en leuk! Het is net de vraag of je meer pedagogisch en begeleidend bezig wil zijn (VMBO) of meer vakkennis wil uiten (MBO). Zelf vind ik het MBO erg aantrekkelijk. :) Tijdens de opleiding ga je op meerdere scholen en niveau's lesgeven.

Klinkt interessant.
Ik zou wel graag mijn hobby met mijn werk willen combineren. Dus het lesgeven op een mbo opleiding paardenhouderij ofzo lijkt me echt super leuk.

Twijfel twijfel, het is zo'n rot keuze. Er is te veel keus en ik zie mezelf bijvoorbeeld niet de rest van mijn leven fulltime voor de klas staan.
Maarja zo'n opleiding is wel echt gericht op het onderwijs dus wat kun je als je niet meer in het onderwijs wilt.
Ik vind het zo moeilijk he.

Dan is denk juist deze opleiding DÉ opleiding voor jou. Het leid je op tot docent maar de opleiding heet officieel educatie- en kennismanagement, wat betekend dat je ook als kennismanager en adviseur in het bedrijfsleven aan de slag kan. De lessen zijn 50-50 daarin en je loopt ook stage bij bedrijven/schrijft ondernemingsplannen etc, en de volgende dag sta je weer voor de klas! :)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:40

Picassox schreef:
Dan is denk juist deze opleiding DÉ opleiding voor jou. Het leid je op tot docent maar de opleiding heet officieel educatie- en kennismanagement, wat betekend dat je ook als kennismanager en adviseur in het bedrijfsleven aan de slag kan. De lessen zijn 50-50 daarin en je loopt ook stage bij bedrijven/schrijft ondernemingsplannen etc, en de volgende dag sta je weer voor de klas! :)

Dat klinkt wel ideaal inderdaad.
Waar volg je deze opleiding? En wat is de precieze naam?
Dan kan ik ook even googelen :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:06

Dank jullie wel! Nu lekker genieten van mijn welverdiende herfstvakantie

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 19:51

Ik ook :D

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 20:42

ja hier is het ook eindelijk zo ver haha.
fijne vakantie voor iedereen die het mu heeft!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:35

Vandaag trouwens een meisje uit de 2e klas:
"Mevrouw, wat heeft u eigenlijk onwijs mooie ogen.... diepe zucht"
Ik daarna met een glimlach van oor tot oor de les door <3

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:39

Agossie, wat lief <3

Zo hehe, Walibi zit er op. Alles verliep vlekkenloos totdat er twee halverwege de terugreis wagenziek werden :+ Maar we hebben het onwijs leuk gehad, zat met leuke kinderen in de bus ook. Allemaal jongetjes die normaal stierlijk vervelend zijn in de les: "Mevrouw, komt u naast ons zitten?" Lief!
Nu lekker vakantie :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 22:32

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:06

Hallo bokkende juffen en meesters,
Ik moet voor volgende week een observatiekring voorbereiden voor mijn stage in groep 1/2. Iets in het thema herfst, maar ik ben een beetje inspiratieloos op het moment. Iemand ideeën? :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:10

Wat moet er geobserveerd worden dan? De kinderen of moeten zij ergens naar kijken en over praten?

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:12

De kinderen moeten ergens naar kijken waar veel te beleven aan is, en daar moet een kringgesprek uit ontstaan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:14

Nou het lijkt me dat de herfst materiaal en onderwerpen genoeg biedt:
bladeren, dieren, vruchten, paddestoelen, kleuren, knutselen, weersomstandigheden...
Welke methode gebruiken ze op je stageschool? Piramide? Schatkist?

Ik zie dat een observatiekring iets is van het Jenaplan onderwijs. Google eens op 'observatiekring herfst', dan krijg je aardig wat hits :)

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:20

Vorige week eerste volle stageweek gehad en dat was nog best zwaar haha. Ben het reizen niet gewend en dan de hele dag al die drukte om je heen is wel eff wennen! Maar dat maakt niet uit, het was hartstikke leuk dus dik en dwars waard.
Nu druk bezig voor de tentamens en volgende week ook een paar werkstukken inleveren waaronder m'n rekendossier. Nou moet daar een opdracht in waarbij ik een krantenartikel moet opzoeken en daar een opdracht bij verzinnen. Nou ik zit al een tijdje artikelen te zoeken, maar zou niet weten wat nou geschikt is en wat voor een opdracht ik er bij zou kunnen verzinnen, lastig!!! Gelukkig hoeft het niet voor een bepaalde groep te zijn. Iemand die me een zetje in de goede richting kan geven?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:51

Als ik het goed begrijp moeten de kinderen nav een krantenartikel een opdracht maken?
Wie weet is het onderwerp zrte piet iets? Daar is vast een artikel over te vinden. Dan laat je de kinderen het artikel lezen en moeten ze daarna hun mening opschrijven. Onderbouwend!
Of je stelt er een vraag bij?

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:37

Het is wel een goed actueel onderwerp, maar het is voor m'n rekendossier en moet dus met rekenen te maken hebben. Een rekenopdracht dus, dat is wat het lastig maakt. Genoeg artikelen, maar een rekenopdracht erbij ontwerpen vind ik heel lastig, hoe koppel je een opdracht aan een krantenartikel?
Maar bedankt, heeft in ieder geval weer iets van inspiratie opgeleverd!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:03

Bladeren sorteren? Groot naar klein, meer/minder, dat werk. Dat is voor alle kleuters te volgen. Om het nog meer "eigen" te maken kun je vragen of ze zelf een blaadje mee nemen bijvoorbeeld?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:58

MelissaH1996 schreef:
Het is wel een goed actueel onderwerp, maar het is voor m'n rekendossier en moet dus met rekenen te maken hebben. Een rekenopdracht dus, dat is wat het lastig maakt. Genoeg artikelen, maar een rekenopdracht erbij ontwerpen vind ik heel lastig, hoe koppel je een opdracht aan een krantenartikel?
Maar bedankt, heeft in ieder geval weer iets van inspiratie opgeleverd!

Iets met procenten?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:57

Ik geloof dat het voor groep 1/2 bedoeld was.. ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 09:10

Oké dat had ik niet gelezen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:02

Oh mijn god, wat een rotdag met die storm :') Er waren een vlaggenstok en een boom op school gewaaid, kids waren niet te houden. Al het personeel zat tijdens de pauze als een dood vogeltje voor zich uit te staren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:03

Oei, schade dus?
Bij ons niet gelukkig, wel een file voor school omdat alle kids door pappie en mammie gebracht en gehaald werden, stond ik verdorie met de auto stil voor mijn eigen werk :+

Vind het altijd wel interessant hoe het weer invloed heeft op het gedrag van kinderen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:05

Heb het niet gezien, maar er mocht in elk geval geen les gegeven worden in die lokalen. Plus nog een leerling die een idiote hoeveelheid pijnstillers geslikt had, ging lekker vandaag :n

'Mevrooooooouwww, die boom waait ook bijna ooommmm'
Jaahaaaa, nu weet ik het wel :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:07

Ja haha. Komt de regen horizontaal voorbij en dan met zijn 30-en omdraaien en naar buiten kijken, terwijl ik dan denk 'dat doet het toch al vanaf het moment dat je wakker werd'?? :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:12

Maar als je in het lokaal zit, is het veeeeeeeeeeeeeel interessanter _O- Op dit soort dagen ben ik blij dat iedereen loopt te klagen over de spanningsboog van leerlingen, voel me altijd zo'n incompetente kneus als het niet wil lukken :')