Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 17:37

Akshay schreef:
fijn! :)

Hier vandaag deadline pva inleveren bij begeleidster.. Ik moet nog heel veel doen. Heb het allemaal wel in m'n hoofd zitten, wat, waarom, hoe, wanneer. Maar krijg 't er niet zo goed uit..

Herkenbaar :=
Ik heb mijn pva teruggekregen van mijn begeleidster, moest nog wat puntjes aanpassen maar dat verwachtte ik al wel. Heb 'm nu aangepast en ga er morgen mee naar de opdrachtgever, hopelijk keurt hij 'm goed en kan ik het weer aan mijn begeleidster geven. Dan haar 'go' krijgen en dan kan ik echt aan de slag :)
Moet eind mei de boel al inleveren, dat lijkt ver weg maar dat valt best tegen denk ik _O-

Ik ben juist heel veel vrij, apart dat het zo verschilt op scholen!

Janine1990

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:25

Hihi Micha, zo denkt mijn school ook.
Mijn vorige stagebedrijf (gemeente) dacht er toch heel anders over..
Evenals dat je geen vrije dagen hadden. Mijn stagebedrijf: "Pardon? Daar beslissen wij wel over, je krijgt gewoon 70 uren vrij."

En ik moet zeggen, geen klachten gehad van mijn stagebegeleider. Ik denk dat school daarin ook meer tekort kwam dan mijn stagebedrijf.
Pas na vier weken stage kreeg ik een stagebegeleider toegewezen. Die in de eerste periode (twee schoolperiodes stage) niet op visite is geweest, want hij had elke week tien keer twee uur les te geven.
Vervolgens heeft het me nog zeker drie maanden + zomervakantie gekost om mijn cijfer voor stage te krijgen. Tsjah... school... We zullen er maar het beste van maken :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:28

Zit je ook op Avans? :))
Met die vrije dagen zijn ze op school gelukkig wel akkoord.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:01

Nee, Hanze in Groningen :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:51

Wat dat betreft zijn alle hogescholen volgens mij hetzelfde, als ze wat van jou moeten krijgen ze t het liefst gister nog maar andersom..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:55

WillemYntJee schreef:
Wat dat betreft zijn alle hogescholen volgens mij hetzelfde, als ze wat van jou moeten krijgen ze t het liefst gister nog maar andersom..

Klopt :P

Mijn school heeft, vind ik, ook nogal een hoge pet van zichzelf op. Gelukkig zijn er een aantal leraren die lekker down to earth zijn gebleven. Maar zo werd er bijvoorbeeld beweerd dat je als MER student in een bepaald beroepenveld een startsalaris van een ton zult hebben. _O- :')
Wat een fantasie :D

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:58

Hallo allemaal!

Tijdje terug heb ik me hier gemeld ( enquêtes voor degene die het nog weten :') ). Inmiddels begonnen met mijn afstudeerstage sinds maandag en het valt me enorm zwaar. Ik moet 40 u per week maken wil ik op tijd klaar zijn. Ik heb in augustus mijn rug op drie plekken gebroken en ik mag, en vooral KAN, het lichamelijk echt niet aan. Dinsdagochtend ben ik jankend in de auto gestapt naar stage toe. Als ik thuis komen mik ik eerst 2 spierverslappers achterover omdat ik gewoon erg veel rugpijn heb na zo'n dag. En ik moet nog 13 weken..

Daarnaast was ik dus met mijn onderzoeksrapport bezig van die enquêtes en moet ik vrijdag voor de 6e!! keer op school komen om het te verbeteren. De motivatie zakt me echt in de schoenen en dan zeg ik tegen mezelf: kom op nyn! nog maar tot eind juni en dan ben je er van af! Maar ik vind het zo moeilijk op te brengen allemaal. Ik moet van mijn examens nog 1 onderdeel herkansen en in mei moet ik alle examens van januari herkansen omdat ik niet aan de eis had voldaan om ze in januari te mogen maken ( gek he.. als je geen 1 les hebt gevolgd van het nieuwe schooljaar ). Mijn docent zei dat ik ze in 1 keer moest halen, anders krijg ik nog geen diploma :( .

Ik ga hier dus even weer trouw meelezen in de hoop wat meer motivatie te krijgen, al is mijn lichamelijke toestand mijn grootste punt.. Ik zit gewoon met 24/7 rugklachten en de kans dat dat ooit weg gaat is al heel klein en door nu 40 uur per week op kantoor te zitten wordt die kans alleen maar kleiner...En ik kan wel janken alleen al daarom :') .

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:22

Jeetje wat vervelend allemaal ! :(:)
Kan je niet een gesprek aangaan met je afstudeerbegeleider? Als je het lichamelijk niet red is het misschien een idee om wat minder uren te draaien, je rug op drie plekken gebroken hebben is niet niks!
Snap wel dat je het even niet meer ziet zitten, 24/7 pijn is slopend voor je, zowel lichamelijk als mentaal!
Kwa motivatie vinden moet het hier wel lukken, gelukkig grootendeels positieve berichten hier :j

Ik heb mijn motivatie momenteel ook weer even terug *\o/*
Vandaag weer keihard gewerkt aan het verbeteren van PVA van afstuderen, we zijn een heel eind gekomen vandaag.
We hoeven eigenlijk alleen nog maar het praktijkprobleem af te ronden en van hieruit een doel en hoofdvraag te formuleren, en uiteraard even alles doornemen voor samenhang en spellingsfouten etc.
Motivatie terug komt denk ik grootendeels door het mooie weer, krijg daar altijd zoveel energie van!
We gaan morgen na de les gewoon weer even knallen, en mochten we het niet af krijgen morgen gaan we vrijdag voor de les nog even er aan zitten, maar hij wordt iig deze week ingeleverd. En dan is het een week in spanning zitten en dan horen we of we in juli of september mogen afstuderen.. :=

Wacht ook nog vol spanning op een cijfer van een herkansing, als die voldoende is heb ik mijn minor ook gehaald. Die hoor ik deze week terug te krijgen, maar docenten nemen het niet altijd zo nauw met hun nakijktijd..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:41

Nynke1 schreef:
Hallo allemaal!

Tijdje terug heb ik me hier gemeld ( enquêtes voor degene die het nog weten :') ). Inmiddels begonnen met mijn afstudeerstage sinds maandag en het valt me enorm zwaar. Ik moet 40 u per week maken wil ik op tijd klaar zijn. Ik heb in augustus mijn rug op drie plekken gebroken en ik mag, en vooral KAN, het lichamelijk echt niet aan. Dinsdagochtend ben ik jankend in de auto gestapt naar stage toe. Als ik thuis komen mik ik eerst 2 spierverslappers achterover omdat ik gewoon erg veel rugpijn heb na zo'n dag. En ik moet nog 13 weken..

Daarnaast was ik dus met mijn onderzoeksrapport bezig van die enquêtes en moet ik vrijdag voor de 6e!! keer op school komen om het te verbeteren. De motivatie zakt me echt in de schoenen en dan zeg ik tegen mezelf: kom op nyn! nog maar tot eind juni en dan ben je er van af! Maar ik vind het zo moeilijk op te brengen allemaal. Ik moet van mijn examens nog 1 onderdeel herkansen en in mei moet ik alle examens van januari herkansen omdat ik niet aan de eis had voldaan om ze in januari te mogen maken ( gek he.. als je geen 1 les hebt gevolgd van het nieuwe schooljaar ). Mijn docent zei dat ik ze in 1 keer moest halen, anders krijg ik nog geen diploma :( .

Ik ga hier dus even weer trouw meelezen in de hoop wat meer motivatie te krijgen, al is mijn lichamelijke toestand mijn grootste punt.. Ik zit gewoon met 24/7 rugklachten en de kans dat dat ooit weg gaat is al heel klein en door nu 40 uur per week op kantoor te zitten wordt die kans alleen maar kleiner...En ik kan wel janken alleen al daarom :') .

Jeetje, ze zijn wel keihard voor je }:0

Examencommissie geeft je ook geen versoepeling?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:57

Ja ze doen echt enorm flauw. Ik moet 530 uur stage lopen en daar zat wel enige speling op..... 5 uur wel....Ja daar heb ik wat aan.. Vriendin van mij zei dat ik anders contact met de directeur van school op moet zoeken. Het is echt niet dat ik niet wil, ik wil echt wel..Maar het is nog geen 8.00 uur en ik heb al weer drie zware pijnstillers achter de kiezen, en de dag moet nog beginnen.

Morgen kijk ik of eventueel mijn fysio wat kan doen met een officiële verklaring, daarna moet ik naar school dus dan ga ik een gesprek aan met mijn studiecoach.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 10:27

Nynke1 schreef:
Ja ze doen echt enorm flauw. Ik moet 530 uur stage lopen en daar zat wel enige speling op..... 5 uur wel....Ja daar heb ik wat aan.. Vriendin van mij zei dat ik anders contact met de directeur van school op moet zoeken. Het is echt niet dat ik niet wil, ik wil echt wel..Maar het is nog geen 8.00 uur en ik heb al weer drie zware pijnstillers achter de kiezen, en de dag moet nog beginnen.

Morgen kijk ik of eventueel mijn fysio wat kan doen met een officiële verklaring, daarna moet ik naar school dus dan ga ik een gesprek aan met mijn studiecoach.

Ongelooflijk... Welke school zit je? Hanze of Stenden?

Ik hoop dat je fysio iets voor je kan betekenen!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:01

Nee ik zit op het Johan Cruyff Institute.. Wie daar de echte directeur van is of waar mijn school onder valt ga ik vanavond even uitzoeken. Het is namelijk geen school als Hanze bijvoorbeeld omdat hier enkel jonge sporttalenten of topsporters op zitten. Ik heb vanochtend een uitgebreide mail naar mijn studiecoach gestuurt maar krijg gewoon niks terug.... Ja een nieuwsbrief kon ze wel sturen.

Ik ga ook het dossier van het ziekenhuis opvragen wellicht kan ik daar nog iets mee.. Al zijn ze in het ziekenhuis ook heel erg van "je bent niet verlamd dus niet zo zeuren".

Ik zat ook al te denken om contact op te nemen met duo, mijn situatie uitleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn wbt stage en als ik m'n examens in mei niet in een keer haal..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:11

@nynke1; een dikke :(:) en honthoud echt dat je met jezelf moet blijven leven. Dit kan niet goed zijn voor je.. :(:) Ik duim dat je gewoon op een prettige manier de boel kunt afronden!

Gisteren om 10 over half 12 mijn plan opgestuurd. Nu uiteraard al een hoop dingen die ik wil veranderen, en wat ik ook gewoon lekker ga doen :) Morgen bespreken :)

Vandaag definitief beoordeling op mijn stage gehad (8 feb afgerond) en dat is een 7,1 :) Dat deel van de berg is dus afgegraven :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:16

Pfoeh wat een klote situatie Nynke... :(:)
Eigenlijk zou je moeten kunnen aantonen dat jij zo ontzettend veel spierverslappers moet slikken wil je enigsinds kunnen functioneren.

Je bedoeld contact met duo over stufi? want verder kan duo je daar niet zo veel mee helpen denk ik.
Heb je een 'jaarleider' of examencommissie? Is je studiecoach hetzelfde als je stagebegeleider? Want anders zou ik daar ook nog even naar toe gaan. Of heb je nog een andere leraar waar je het goed mee kan vinden?

Ik ben eindelijk een soort van aan mijn poster begonnen maar nu heb ik al geen zin meer :')
En verder is het weer een beetje moeilijk hier, ik heb een officiele stagebegeleider(persoon x) (op papier en die moet dus ook mijn beoordelingen voor school doen en bij mijn afstudeer zitting zijn) echter besteed deze man erg weinig tijd aan de andere projecten en ook dus bijna geen tijd aan mij. Gelukkig heb ik nog wel een soort van 'onder begeleider' (persoon y) die mij mee op sleeptouw neemt, waar ik vergaderingen mee heb en dingen beslis. Ik doe en bespreek eigenlijk alles met deze persoon.
Echter is de echte begeleider de persoon die me beoordeeld, maar dus vaak totaal niet weet waar ik mee bezig ben. Dus dan heb ik met persoon y afgesproken mijn stageverslag (van eerste half jaar) zus en zo te doen en de poster ook zus en zo, maar persoon x moet het beoordelen en eerst doorlezen. Wat er voor zorgt dat persoon x zegt dat alles helemaal anders moet. Verder houdt hij ook geen rekening met mijn deadlines etc. ik heb dus ook nog steeds geen feedback gehad op mijn stage verslag. Meetings worden standaard verlaat etc etc.
Nu heb ik vandaag bij persoon y mijn 'feedback' gegeven over wanneer er weer een stagaire zou komen deze het beste door een persoon begeleid kan worden, persoon y dus. Of dat persoon x ook echt moet begeleiden. Hij was het hier met me eens en eigenlijk zou persoon y ook zijn handen van mij en mijn project moeten aftrekken maar hij denkt niet dat dat mij ten goede komt. (ik ook niet en ik hoop ook echtttttt dat dit niet gaat gebeuren, anders kan ik afstuderen wel vergeten.) nu gaan persoon x en persoon y binnekort overleggen over de andere projecten en ook over mij. Maar ik hoop zoooo niet dat persoon y stopt met mij begeleiden.

Zo sorry voor het hele verhaal hoor :') maar ik heb eigenlijk niet echt iemand waar ik mijn verhaal bij kwijt kan en jullie zitten allemaal in het soort van zelfde afstudeerschuitje, en het zit me gewoon best hoog. :=

Fijn dat je stage nu ook afgesloten is Akshay en ik ben benieuwd wat voor feedback je krijgt :D

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 14:23

Nynke1 schreef:
Nee ik zit op het Johan Cruyff Institute.. Wie daar de echte directeur van is of waar mijn school onder valt ga ik vanavond even uitzoeken. Het is namelijk geen school als Hanze bijvoorbeeld omdat hier enkel jonge sporttalenten of topsporters op zitten. Ik heb vanochtend een uitgebreide mail naar mijn studiecoach gestuurt maar krijg gewoon niks terug.... Ja een nieuwsbrief kon ze wel sturen.

Ik ga ook het dossier van het ziekenhuis opvragen wellicht kan ik daar nog iets mee.. Al zijn ze in het ziekenhuis ook heel erg van "je bent niet verlamd dus niet zo zeuren".

Ik zat ook al te denken om contact op te nemen met duo, mijn situatie uitleggen en vragen wat de mogelijkheden zijn wbt stage en als ik m'n examens in mei niet in een keer haal..

Het DUO heeft een mogelijkheid je stufi met een jaar te verlengen, als het een medische reden heeft dat je jouw jaar niet haalt (dat lijkt me duidelijk het geval). Dit moet echter via de decaan gedaan worden, voor zover ik weet..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:18

Nynke, moet je dan helemaal naar Amsterdam?
Hopelijk kan het een en ander iets voor je betekenen, maar is het misschien ook een idee om als niets helpt, initiatiefnemer Johan Cruijff een brief te schrijven?

Micha, heb je geen stagepraktijkbureau op school waar de begeleiders verdeeld worden? Ik denk dat ik de mogelijkheid zou hebben om het te laten omswitchen. Laat Y dan maar eerste begeleider zijn en X tweede beoordelaar.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:21

Ehm ik weet niet of je ik verkeerd begrijpt of jij mij _O- want mijn begeleiders hier zijn die van het stagebedrijf zelf zeg maar. (ja mijn stage bedrijf geeft mij punten := dus die moet ik te vriend houden)
Met mijn docentbegeleider van school kan ik het wel prima vinden, die staat hier ook helemaal los van.
Als het vanuit school mn docentbegeleider zou zijn had ik dat ook gedaan, maar dit is dus vanuit het bedrijf en dat hebben ze zelf bepaald. Dus ik kan het niet 'zomaar' omswitchen en ik weet ook niet of Y dit uberhaupt zou willen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:28

_Micha_ schreef:
Ehm ik weet niet of je ik verkeerd begrijpt of jij mij _O- want mijn begeleiders hier zijn die van het stagebedrijf zelf zeg maar. (ja mijn stage bedrijf geeft mij punten := dus die moet ik te vriend houden)
Met mijn docentbegeleider van school kan ik het wel prima vinden, die staat hier ook helemaal los van.
Als het vanuit school mn docentbegeleider zou zijn had ik dat ook gedaan, maar dit is dus vanuit het bedrijf en dat hebben ze zelf bepaald. Dus ik kan het niet 'zomaar' omswitchen en ik weet ook niet of Y dit uberhaupt zou willen.

Dan begreep ik jou verkeerd _O-

Hmmm lastig hoor...
Gelukkig is dat hier niet zo, ik krijg de punten van school. Zover ik weet...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:53

Bij stage heeft mijn stage begeleider het geheel bepaald, school kijkt alleen of ze er akkoord mee gaan.
(dit komt omdat ik een onderzoek op het lab uitvoer en school dus totaal niet weet of ik dit goed heb gedaan/hoe dit is gedaan).

En met afstuderen krijg ik weer een punt voor:
mijn uitvoering -> bepaald door stagebedrijf
verslag -> bepaald door stagebedrijf
presentatie/verdediging -> bepaald door bedrijf en school
Bij de andere twee kijkt school alleen of ze er mee akkoord gaan, maar dat doen ze vrijwel altijd.
Daarom is het ook erg lastig om fel/feedback te geven op mijn stageadres/begeleider want ze moeten me nog beoordelen en ze kunnen me zomaar laten zakken :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:59

Woow, ingewikkeld zeg!
Ik begin zo langzamerhand te denken dat ik echt de simpelste stage ever heb...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:02

Ik vind het vooral zo vreemd dat het afstuderen zooooo veel verschilt per opleiding/school.
Wat moet jij doen dan, een onderzoek en daar een verslag van maken en verdedigen?

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:28

Wat een gedoe Micha, hoe kan iemand je werk beoordelen als ie geen zicht heeft op wat je doet en hoe, en bovendien ook geen tijd maakt :?

Ik heb trouwens helemaal geen stage tijdens mijn afstuderen :=
Ik moet een onderzoek doen (scriptie), twee vakken en een eindgesprek, that's it :)
Mijn afstudeerplek vindt ook dat ik mag weten wanneer ik kom, hoef daar niet perse aanwezig te zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:40

_Micha_ schreef:
Ik vind het vooral zo vreemd dat het afstuderen zooooo veel verschilt per opleiding/school.
Wat moet jij doen dan, een onderzoek en daar een verslag van maken en verdedigen?

Ff voor je opgezocht welke producten ik allemaal moet inleveren.

- POP (voorafgaand)
- Plan van Aanpak
- Maandelijkse voortgangsrapportages (per 4 week een klein verslag van wat ik allemaal doe)
- Verslag functioneringsgesprekken (twee gesprekken in 20 weken)
- Eventueel een opdracht voor de stageterugkomdag (als ik daarvoor in aanmerking kom, aangezien ik maandag begin en die dag op 22 maart is)
- Eindreflectie opleiding MER
- Afstudeerscriptie/opdracht/onderzoek (ze gebruiken op blackboard 3 namen)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:47

Hebben jullie geen presentatie/verdediging?
Dat is juist het ding waar ik het meest bang voor ben :=

Het is ook heel krom urselin, ik geloof dat persoon y wel heeft meegeholpen met het punt van mijn uitvoering bepalen. En heel af en toe hebben we een meeting waar hij wel bij is, dus denk dat hij het daar op basseerd. Maar op erg weinig dus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:00

_Micha_ schreef:
Hebben jullie geen presentatie/verdediging?
Dat is juist het ding waar ik het meest bang voor ben :=

Het is ook heel krom urselin, ik geloof dat persoon y wel heeft meegeholpen met het punt van mijn uitvoering bepalen. En heel af en toe hebben we een meeting waar hij wel bij is, dus denk dat hij het daar op basseerd. Maar op erg weinig dus.

Ja, een mondelinge verdediging van een half uur, dat gaat over de scriptie, maar ook over andere dingen in de opleiding. Althans, zo lees ik het in de syllabus.

Daar ben ik niet heel erg bang voor, geloof ik. Maar dat komt vast nog :D Nu ik weet dat het ook over andere dingen in de opleiding kan gaan.