Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yucca

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:15

Bijslapen: ook een leuke voor op de to-do-lijst inderdaad! Lekker naar bed of op de bank dan maar :)

Veel regelzaken dus Zooist! Ik vond het wel verhelderend in het stuk van het linkje dat ik geplaatst had, dat je je taken kan onderverdelen in plekken waar je die zaken moet doen. Dus achter je pc, je telefoon, in de stad/winkel, in de auto oid. Zo kijk je niet steeds tegen een enorme lijst aan, waar je waarschijnlijk een groot deel niet van kan doen omdat je niet op de juiste plaats bent. Weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat ga toepassen, eerst maar weer eens een nieuwe lijst maken!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:18

Hier ook een to-do lijst fan. Het laten groeien van de lijst is nooit zo moeilijk, maar punten afhandelen wel. Voor vandaag stond op de planning om een nieuw blog te schrijven en dat is in ieder geval gelukt, verder nog wat andere kleine dingen die ook nog wel gaan lukken. En vanmiddag een spannende afspraak voor wellicht 'new business', daarover later hopelijk meer!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:26

Voor die te doen lijstjes en zo is er trouwens een heel goed boek! Getting things done van David Allen. Het in praktijk toespassen is een lang process, maar het syteem dat ze gebruiken zou ik nu al niet kunnen missen!

Oeps, zag net dat ze dat in het artikel ook noemen

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:13

Ik werk ook met een to-do-lijst. Komt vaak meer bij dan dat er af gaat. Vanavond wel weer een puntje afgehandeld. Samen met manlief zojuist 200 folders rond gebracht. Nu zijn we er helemaal door heen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:20

Ik heb een to do boekje, zo n heel klein notaboekje helemaal vol met lijstjes :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:24

haha een heel boekje nog wel. Hoe gaan de eerste weken van je winkel eigenlijk Mallootje? Is de stroom bezoekers / klanten een beetje zoals verwacht? Hoe bevalt om hele dagen in je eigen winkel te staan? Gaat het allemaal zoals je zelf had gehoopt / verwacht?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:43

Jeah! Ik heb een afspraak kunnen maken met een superlocatie voor zover ik in kan schatten. Hoop dat we een leuke afspraak kunnen maken!

Verder heb ik mijn beamerscherm gekocht en kan ik zo nog
een uurtje aan mijn website knutselen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:26

Het is heel leuk Mellis! Echt leuk om alles zelf in handen te hebben, te kunnen bepalen en beslissen zoals ik wil, .. Heel gevarieerd ook.
Qua klanten is er nog geen lijn in te trekken. Woensdagen en zaterdagen zijn sowieso het drukste, maar vrder varieert het nogal. Soms drukker op de middag, een andere keer weer pas klanten na 15u .. Maar ik heb nog geen enkele dag geen klanten gehad, dat is op zich ook al leuk! Het moet natuurlijk nog verder groeien en evolueren, maar het gaat niet slecht :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:43

Echt gaaf hoor mallootje! :j

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:44

Ja het is echt leuk! Ik ben nu trouwens bezig met een aanvulling, ik wil elke maand een soort workshop/infosessie/.. Organiseren over allerhande paardgerlateerde onderwerpen, waar klanten dan naartoe kunnen komen.

Voor jou is het wellicht te ver om even een uurtje of 2 te komen praten, Zooist?

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:54

Ik ben deze week voornamelijk bezig met Paard&Shopping. Ik heb contact met Tradetracker om dat grootser op te zetten. Heel toevallig werkt een oud-studiegenootje van mij sinds kort op de afdeling dieren en we gaan samen kijken hoe we er meer winkels bij kunnen betrekken. Ik ben nog maar sinds kort bezig met het vullen van de site, maar het gaat al wel aardig goed :) Morgen en overmorgen weer vullen met producten, pagina's verder afmaken en de site in verschillende browsers testen en mobielproof maken. http://www.paardenshop.com

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:01

Is iemand van jullie ook distributeur van een bepaald merk?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:02

Mallootje schreef:
Ja het is echt leuk! Ik ben nu trouwens bezig met een aanvulling, ik wil elke maand een soort workshop/infosessie/.. Organiseren over allerhande paardgerlateerde onderwerpen, waar klanten dan naartoe kunnen komen.

Voor jou is het wellicht te ver om even een uurtje of 2 te komen praten, Zooist?

Nee hoor, dat vind ik hartstikke leuk.
Ik ga naar nog twee locaties in Belgie maar heb alleen geen idee waar, haha!
Dat moet allemaal nog rond komen.

Dus ik kom graag een leuk praatje houden. Doe er binnenkort ook eentje (verkorte versie) voor de instructeursopleiding.
Laat maar weten hoor!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:08

Ik zit wel aan de kust, geen idee waar jij in NL zit maar voor je 't weet ben je 3u aan het rijden hoor ;)
Ik stuur je nog wel een mailtje in de komende dagen!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:23

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:26

Mallootje, goed om te horen dat de winkel best lekker loopt voor een opstartfase. En dat je er zelf plezier in hebt is ook belangrijk :) Misschien heb ik er overheen gelezen, maar sta je alleen in de winkel of heb je personeel? Met zo'n relatief grote winkel (vanaf de foto's gezien) kan ik me haast niet voorstellen dat het in je eentje goed te doen is.

Connepon, ik heb net de website eens uitgebreid zitten bekijken. Erg origineel, een dergelijke website heb ik op paardengebied nog niet gezien! Echt heel leuk +:)+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 00:36

Mallootje schreef:
Ik zit wel aan de kust, geen idee waar jij in NL zit maar voor je 't weet ben je 3u aan het rijden hoor ;)
Ik stuur je nog wel een mailtje in de komende dagen!

Het is ongeveer twee uur rijden.
Ik ben sneller bij jou dan dat ik in Den Helder, Groningen of Maastricht ben! :+

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:12

In Belgie nabij Antwerpen als je daarheen wilt zou je de Beggard in Zandhoven eens kunnen proberen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:29

Er hebben twee accomodaties contact opgenomen. Alleen staat de naam er niet bij in de mail! Die zijn nu aan het inventariseren.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:57

O dat valt mee Zooist!

Szan: voorlopig doe ik alles helemaal alleen, muv. De boekhouding :)

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:47

Lijkt me ook echt super leuk Mallootje. Echt je eigen winkeltje, alles in je handen gehad en alles zelf weer verkopen. Ik vind het al leuk om proefmonstertjes te versturen. Zand in een zakje, sticker erop en weg is je product.

Hier gisteren een heel leuk gesprek gehad en ik kan het nu ook wel vertellen. We gaan ons assortiment uitbreiden met (poly)vlokken, diverse snippers en vezels voor paardenbakken. Erg veel zin in! en benieuwd hoe dat weer gaat lopen. Aanstaand weekend nog een gesprek voor hopelijk nog een bepaalde uitbreiding en zo wordt ook langzaam aan onze winkel steeds een beetje groter (al worden het wel separate websites).

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:05

Mellis, dat is een hele mooie aanvulling voor het bedrijf!

Mallootje, dan maak je lange dagen en weken, als je alleen in de winkels staat. Maar super leuk dat het al zo fijn doorloopt. Geen klant op een dag, dat lijkt me ook het ergste wat je kan hebben als winkel!

Zooist, dat klinkt echt super zeg! Zo kort bezig en nu al zoveel aanvragen en ook bij grote organisaties. Komt dat allemaal voort uit je netwerk?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:33

Naja, er is nog niks concreets. Maar de aanvragen zijn er alvast! Komt allemaal via mijn FB pagina.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:55

Zooist: dat is een vliegende start zeg. Lijkt me een heerlijk gevoel dat er nu, zo in het begin, al aanvragen komen.

Mellis: interessante aanvulling! Zeker op Bokt moet dat een aantal ondernemers aanspreken.

Ik zag iets voorbij komen over To Do lijstjes, een paar pagina's terug. Ik maak ze ook altijd, omdat ik anders het overzicht kwijt raak. Bovendien moeten mijn vriend en ik goed afstemmen wie wat doet, om te voorkomen dat er werk dubbel gedaan wordt, of juist vergeten wordt. Mijn To Do lijst is momenteel heel lang, want ik ben alle administratie aan het omzetten en bijwerken... Nog een beetje zoekende wat voor ons de handigste manier is om alles bij te houden :)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:02

Tjonge,leuk hoor dat het allemaal zo goed loopt!.

@Melis, Goed bezig! Gaan julie dan ook voor en nadelen van de diverse baksnippers vermelden want daar ben ik altijd wel benieuwd naar, vind het altijd moeilijk te bedenken wat er het beste in zou kunnen.