Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:28

Ik stuur geen foto mee. Als ze mn naam hebben kunnen ze gemakkelijk mn foto opzoeken op Linkedin.
Mijn uiterlijk heeft niks te maken met mijn kwaliteiten ;)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:45

Ik heb wel een foto erbij gedaan. Had hem eerst ook niet maar heb een leuke gemaakt en die erbij gedaan met succes :)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:47

Grappig die wisselende meningen. Ik ben er nog niet uit.
Heb hier wel het materiaal om binnekort is een foto te maken met witte achtergrond, dus wie weet als daar wat uit komt. :j :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:59

ohoh ik heb absoluut niet bijgelezen maar ga dat nog wel doen ;)
maar mag me morgen melden op het uitzendburo en dan gaan ze mij ergens voorstellen...

Mri ik ga ook nog van je aanbod (hoeft niet in het duits ;)) gebruik maken maar heb het op de een of andere manier erg druk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:03

Mijn CV is met foto. En ook helemaal in een grafisch jasje gestoken. Dat doet het erg goed als je als ontwerper solliciteert.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:53

wel of geen foto ligt denk ik geheel aan de branche en functie..ik doe standaard zonder, ik ben van mening dat het in mijn werkvelden totaal niet relevant is

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:09

Mag ik me hier ook melden? Ben vorig jaar in september afgestudeerd aan HBO MER en heb afgelopen jaar diverse parttime baantjes gehad omdat ik dit nog wou combineren met een studie. Maar gezien mijn contract bij m'n laatste werkgever eind Augustus weer afliep heb ik de keus gemaakt om fulltime werk te gaan zoeken. Ook ivm samenwoon plannen e.d. Alleen hier in de regio is het echt een ramp om een leuke fulltime baan te vinden. Ik ben bij bijna alle uitzendbureau's ingeschreven en reageer regelmatig op vacatures maar het wilt nog niet echt lukken.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:09

Biir, welkom! Welke regio? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:16

Foto doe ik hier er ook niet bij, alleen als ze erom vragen maar dat heb ik nog niet gezien. Logisch ook gezien de vacatures :)
Kan mij bijvoorbeeld bij verkoopmedewerkster of receptioniste die vraag wel voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:23

Ik denk overigens ook dat het afhangt van de branche. Als vormgever willen ze graag een leuk opgemaakt CV zien, niet het standaard opmaakje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:24

Ik heb een super toffe cv voorbij zien komen bij de training vorig jaar; jongen solliciteerde voor een avontuurlijke baan: had hij als achtergrond van zijn cv foto's van hem gezet tijdens parachute springen, bergbeklimmen en vuurspuwen. Echt helemaal gaaf! Hij heeft die baan ook gekregen :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:25

Jans schreef:
Ik denk overigens ook dat het afhangt van de branche. Als vormgever willen ze graag een leuk opgemaakt CV zien, niet het standaard opmaakje.

Klopt :j
Zoals je als zei is het branche afhankelijk, als je solliciteert als (pak em beet) bedrijfsarts/accountant/advocaat dan sla je met een hip grafisch CVtje weer de plank mis, terwijl die voor een grafische functie perfect zou zijn.

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:26

Astaloca schreef:

Dankjewel! :) Regio Zuid-Oost Brabant en ik ben ook fanatiek op zoek in België maar ook hier weinig response ;)
Krijgt hier iedereen altijd reactie terug als er een sollicitatie is verstuurd? Mij valt het op dat ik op meer dan 50% van de verstuurde sollicitaties zelfs geen reactie meer krijg.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:26

vuurneon schreef:
Ik heb een super toffe cv voorbij zien komen bij de training vorig jaar; jongen solliciteerde voor een avontuurlijke baan: had hij als achtergrond van zijn cv foto's van hem gezet tijdens parachute springen, bergbeklimmen en vuurspuwen. Echt helemaal gaaf! Hij heeft die baan ook gekregen :)

Haha stoer.. misschien als 1 van ons solliciteert naar receptioniste op de foto met telefoon? *\o/* *neem dit met een grote korrel zout

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:30

Biir schreef:
Astaloca schreef:

Dankjewel! :) Regio Zuid-Oost Brabant en ik ben ook fanatiek op zoek in België maar ook hier weinig response ;)
Krijgt hier iedereen altijd reactie terug als er een sollicitatie is verstuurd? Mij valt het op dat ik op meer dan 50% van de verstuurde sollicitaties zelfs geen reactie meer krijg.

Gewoon nabellen, 1 of 2 dagen na het versturen bellen of die goed is aangekomen.
Zoja, dan vraag je wanneer je reactie kan verwachten. Zo nee, dan stuur je het nog een keer en bel je een uur/2 uur later of het is aangekomen.

Heb je wel een ontvangst bevestiging, dan bel ik na ongeveer 2 weken wat de status is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:30

Biir schreef:
Astaloca schreef:

Neuh, vraag mij uberhaupt af of altijd alles wel gelezen wordt door bedrijven...

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:40

Mri schreef:
Gewoon nabellen, 1 of 2 dagen na het versturen bellen of die goed is aangekomen.
Zoja, dan vraag je wanneer je reactie kan verwachten. Zo nee, dan stuur je het nog een keer en bel je een uur/2 uur later of het is aangekomen.

Heb je wel een ontvangst bevestiging, dan bel ik na ongeveer 2 weken wat de status is.

Misschien moet ik dat maar eens gaan doen inderdaad dat is wel een goede tip. Ik wel al een aantal keer nagebeld om de status na te vragen maar doe die niet consequent bij elke verstuurde brief. Zal het vanaf vandaag eens wat consequenter bij houden ;)

@vuurneon, volgens mij worden ook lang niet alle sollicitaties gelezen die binnenkomen. Als ik al ooit reactie krijg en ik hoor hoeveel brieven ze binnen hebben gekregen dan is het voor die bedrijven ook geen doen om die allemaal te lezen en er op te reageren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:42

Zou teruggebeld worden vandaag... maar zoals verwacht is dit dus niet gebeurt.
Had ook niet anders verwacht eigenlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:43

Wat zonde Jolliegirl!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:46

Tsja, misschien bellen ze morgen nog.
Denk dat ik ze een beetje heb laten schrikken :+

Biir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:48

Balen Jolliegirl, vind het altijd een tegenvaller als je je verheugd op een antwoord en dat er dan niets komt.
En anders gewoon morgen zelf bellen?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:49

Ik heb even je laatste 2 pagina's doorgespit, maar waarom laten schrikken? :+

En misschien bellen ze nog?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:50

Ze belden prive..
En ik weet niet van welk bedrijf ze waren, was een hele slechte verbinding.
Heb zelfs de vacature & sollicitatie niet meer kunnen terugvinden....

Dus ja....

Astaloca : Ze vroegen hoeveel ik beschikbaar was..
Direct aangegeven, enkel door de weeks.
Duurde toen effe voor ik weer reactie kreeg.. : oh... oh ok.. nee da's geen probleem.
Volgens mij hadden ze andere verwachtingen :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:50

Oei, dat is inderdaad niet de reactie die je wil horen als je dat zegt :=

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:51

Oh zo! haha, nou dan valt het wel mee :+ Ben benieuwd.. Privé bellen zo irritant :=