't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:35

vergoeding voor een tas ook vragen dus... :P

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 15:02

Ach, tis maar een klein plekje... Ik wil gewoon nieuwe vrijkaarten!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 17:32

afwijzing binnen.. van bedrijf. Hopelijk word het dinsdag wat! :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 11:29

Astaloca, ok, maar voor een volgende keer, als er weer zo'n situatie is NIETs doen, niks zeggen, geen bedenktijd o.i.d. aangeven. Een vriendin heeft ooit eens een keer eerlijk gezegd.. werd ze meteen de deur gewezen.
Je solliciteerde dáár omdat je het leuk vond en alleen dáár toch? Toen zij aangaf dat ze nog een sillicitatie had lopen, werd ze meteen bedankt, ze zochten iemand die voor het bedrijf ging..
Ik zeg dus néver nooit iets, wat dan ook. Heeft ook twee kanten, als het beide passende en leuke functies zijn, en het bedrijf denkt we hebben iemand gevonden.. dan is het sneu om te horen dat er nog wat anders is.
Ik heb het ook al eens gehad, twee sollicitaties, dag op dag. Ene véél minder leuk, dacht ik. Kreeg ik eerst van hun te horen dat ik het werd. Toen later van die andere gehoord dat ik het niet werd, dus naar de minder leuke gegaan. En wat bleek, geweldige baan!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 13:36

Ik kreeg gisteren en vandaag via de mail dezelfde vacature voor administratief medewerk(st)er bij ons in het dorp bij een autoschadeherstelbedrijf. Kijk ik in de telefoongids, staat het bedrijf vermeld. Kijk ik echter op de website van de keten waar het bedrijf toe behoort, staat deze vestiging NIET vermeld :?. Ik kan het bedrijf (bijna) vanuit mijn tuin zien liggen; het is op 220 meter afstand maar ik kan via de tuin en dan is het korter :=. Helaas zoeken ze iemand voor 36-40 per week en dat wil/kan ik dus niet dus ik ga er niet op reageren. Verder voldoe ik overigens perfect aan het profiel.
Maar ligt het nou aan mij of is het gewoon raar dat het bedrijf niet op de website staat maar wel in de telefoongids???? Bovendien wordt op dat adres een nieuw woonhuis gebouwd! Het enige wat ik kan bedenken is dat er in de oude schuur (die is blijven staan) een autoschadeherstelbedrijf gevestigd gaat worden, maar volgens mij wonen er oudere mensen. Ik begrijp er iig niets van......

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:46

Oh dat is wel raar inderdaad.. := misschien nieuw?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 16:40

Nog een tip voor iemand misschien? Ze zoeken bij de Divoza een tijdelijke administratieve kracht!

Net sollicitatiegesprek gehad, daar hoor ik (net als degene van zaterdag ) eind deze week de uitslag van. Woensdag ook een sollicitatie.

De baan die ik het leukst vind sluit pas op de 14e, maarja, daar weet ik niet eens van of ik wel op gesprek mag komen :D , lastig

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:13

Divoza is helaas niet in de buurt en voor mij te veel uren ;).

Nog steeds niet gehoord van de sollicitatie vorige week. Eind vorige week zou ik het al horen, vrijdag gebeld, hij was er niet, telefoniste een boodschap achtergelaten zodat ik vandaag teruggebeld zou worden, maar tot nu toe noppes ;(. Ik ga niet nog een keer bellen! Als ik morgen nog niets heb gehoord, ga ik alsnog achter die andere vacature aan. Vind het wel raar: ze waren heel positief maar laten verder niets meer van zich horen......

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:20

Hier het resultaat van het gesprek van donderdag te horen gekregen. Ben het niet geworden, zat er ook wel al dik in voor mijn gevoel. Maar gesprek ervaring is sowieso wel goed :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:48

Jammer, maar gelukkig heb je er wel een goed gevoel bij overgehouden. Waar bij divoza zoeken ze mensen?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:54

Ach, zowieso een opsteker als je langs mag komen!

Oh.. ik heb een sollicitatie verstuurd.. tikfout er in.. zag het te laat.. 8)7 Sukkel die ik ben.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:04

annastasia schreef:
Jammer, maar gelukkig heb je er wel een goed gevoel bij overgehouden. Waar bij divoza zoeken ze mensen?

Leek.. 38 uur, stond hier in de lokale krant, vooral financiële administratie, maar dat is niks voor mij. Het is tijdelijk..

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:20

Ik heb mijn eerste gesprek ook gehad vandaag, vreselijk doorzaag gesprek. Op elk antw. dat ik gaf liet ze mij de keerzijde zien zodat ik weer ging twijfelen, ik voelde me net een verdachte in een beklaagdenbankje!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:22

PercyLeen schreef:
Ik heb mijn eerste gesprek ook gehad vandaag, vreselijk doorzaag gesprek. Op elk antw. dat ik gaf liet ze mij de keerzijde zien zodat ik weer ging twijfelen, ik voelde me net een verdachte in een beklaagdenbankje!

had ik 2weken geleden ook een gesprek van, verschirkkelijk!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:27

annastasia schreef:

Niet naar gekeken, dacht alleen maar: ' nee, dat kan ik niet!' en dan houd mijn informatieopslag op :+

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:15

Ik ben nog steeds niet gebeld voor mijn derde gesprek, vandaag weer in zenuwen zitten!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:23

Balen Femme! Spanning...

Ik ga weer eens briefjes schrijven vandaag. Eigenlijk totaal geen zin/motivatie. Het voelt allemaal best wel zinloos -O-

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:30

Ik ken het Winged, vorige week niet veel gedaan dus nu weer extra schrijven.. maar heb ook totaal geen zin. :o

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:36

heeft iemand hier ervaring met het zoeken van werk in het buitenland?
bijv. op een ranch of manege?

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:54

Ik wil ook wel weer wat brieven de deur uit doen, maar ik zie gewoon geen passende vacatures meer bij mijn wensen en ondertussen verlang ik steeds meer naar de tijd dat ik 's ochtends weer naar het werk moet..

@astwice, waar in buitenland? en betaald of voor ontwikkelingshulp?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:56

Ik moet ook nog steeds een fotoboek maken van mn trip naar Australië, maar zelfs daar heb ik geen zin in. :+ (en geen inspiratie want ben niet zo creatief daarin)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:00

Ik ben ook weer begonnen met sollciteren, ik heb een leuke baan maar mijn conract moet verlengt worden in Mei.
En het is allemaal zo vaag... En dat hele WW gebeuren wil ik niet nog een keer meemaken...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:09

SpikkelFire schreef:
Ik moet ook nog steeds een fotoboek maken van mn trip naar Australië, maar zelfs daar heb ik geen zin in. :+ (en geen inspiratie want ben niet zo creatief daarin)

_O- Hier ook nog een stuk of 2000 foto's liggen die uitgezocht moeten worden in ingeplakt. Hiephoi! :') (reis door Europa)

Ondertussen een viertal vacatures gevonden. Van alles wat eigenlijk :')

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:11

Nog steeds geen bericht over de sollicitatie van vorige week :n. Als dat de mentaliteit is op dat kantoor om de afspraken niet na te komen..... Dus maar even gebeld naar het andere bedrijf wat gereageerd had op mijn advertentie op MP. Morgen daar om 10 uur een gesprek! Enige kandidaat dus niet veel concurrentie ;). Wie weet wat dat gaat opleveren!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:12

beetje jammer patpen, en wellicht zelf nog een keer bellen vandaag?