't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:51

Ja idd. :j En Ermelo is voor mij een half uur dus prima te doen. :j Wil alleen wel fulltime. :=

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:16

Gefeliciteerd allebei met diploma en sollicitatie!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:21

Als hier nog mensen zitten met vlieg ambities:

www.transavia.com is weer aan het werven voor het zomer seizoen 2012.

De pest is dat ik al 3x gesoll. heb met mijn mbo 3 nivo en dat ze nu mbo 4 vragen.
Maar goed ik vraag me op dit moment toch al af of ik dat werk nu wel kan doen. Ik denk dat ik de eerste de beste boze klant enkeltje vrije val geef.

Hier nog steeds niks, ben wel aan het zoeken maar kan nu gewoon echt niks vinden.

Zou nu graag voor mijzelf een Hit-Actief willen opstarten. Kan alleen wel het gezicht van de bankmedewerker al voor me halen als ik zeg 8 ton te willen lenen :P

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:04

En ook ik heb nog steeds niets...
Heb natuurlijk wel een 0 uren contract, maar niets bij mijn huidige studie Social Work /Pedagogiek,
ik ben nog te jong en heb geen werkervaring...
Kreeg vandaag ook nog een afwijzing dat mijn open sollicitatie niet in behandeling kon worden genomen
omdat ik geen opleiding mw&d heb gedaan, maar ik heb social work, waar mw&d onderdeel van is... WAAROM? Zucht!

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:47

Sinds kort verhuisd naar Drenthe, vorig jaar nog veel invalwerk voor de klas maar nu al sinds de zomer niet in kunnen vallen. Pfff.. Ook maar naar andere bedrijven een brief gestuurd, maar hoor niks :(

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 07:12

Cowgirl schreef:
Als hier nog mensen zitten met vlieg ambities:

http://www.transavia.com is weer aan het werven voor het zomer seizoen 2012.

De pest is dat ik al 3x gesoll. heb met mijn mbo 3 nivo en dat ze nu mbo 4 vragen.
Maar goed ik vraag me op dit moment toch al af of ik dat werk nu wel kan doen. Ik denk dat ik de eerste de beste boze klant enkeltje vrije val geef.

Hier nog steeds niks, ben wel aan het zoeken maar kan nu gewoon echt niks vinden.

Zou nu graag voor mijzelf een Hit-Actief willen opstarten. Kan alleen wel het gezicht van de bankmedewerker al voor me halen als ik zeg 8 ton te willen lenen :P

Mijn schoonzusje werkt ook bij transavia als stewardess, die heeft behalve de havo geen opleiding afgerond..
Maar misschien dat havo gelijk staat aan MBO bij hen? Dit is wel eens vaker zo geloof ik..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:22

Misschien kun je dan bij kleinere organisaties stewardess zijn? als ervaring? zo'n ehh.. (die ehh roze :+ )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:09

Morgen ga ik een aantal sollicitaties versturen voor BBL opleiding Doktersassistente.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:10

Stewardess zijn kan ik wel met mijn opleiding heb ook zitten twijfelen om het te doen.
Misschien toch de sprong maar eens wagen, woon ook zo ongeveer OP schiphol ;)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:29

Je kunt altijd kijken toch? :)
Spannend Purny! :) Waarom geen BOL?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:24

Ik heb niks aan BOL. Studeer het nu maar ik moet ook mijn rekeningen betalen. Plus het feit dat ik geen werkervaring heb als ik dadelijk van school af kom. Ik ben dan 30 en dan komt de stroom jongeren en die hebben eerder kans op een baan dan iemand van mijn leeftijd. En bovendien is studeren gigantisch duur aan het worden. Niet alleen je boeken zijn er maar je moet ook een studiegeld van 1040 betalen.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:26

Ah nouja je moet natuurlijk ook BBL betalen, maargoed.. weet alleen niet of je snel een BBL plek als ''onervaren'' of heb je al lichtelijke ervaring ermee? zorgdiploma ofzo?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:38

Bij BBL word de opleiding door de werkgever betaald en de werkgever krijgt een bedrag voor het begeleiden van de leerlingen. Ik doe op dit moment de opleiding verpleegkunde maar heb er door persoonlijke omstandigheden geen zin meer in. Je krijgt als BBL'er een leerlingsalaris maar het is nog altijd meer dan de 200 euro die ik aan stufi ontvang.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:44

de werkgever kán betalen, je kunt het ook zelf moeten betalen ;) ..
en toen ik BBL wou doen kreeg ik maar 150....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:58

Eerst jaar verdien je 1122 euro bruto. Welke opleiding was dat dan?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:11

Secretaresse laatste jaar :) toe had ik ook de keus voor BBL af te studeren, maar toen ik dit hoorde ging ik dat maar ff niet doen :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:15

purny schreef:
Ik heb niks aan BOL. Studeer het nu maar ik moet ook mijn rekeningen betalen. Plus het feit dat ik geen werkervaring heb als ik dadelijk van school af kom. Ik ben dan 30 en dan komt de stroom jongeren en die hebben eerder kans op een baan dan iemand van mijn leeftijd. En bovendien is studeren gigantisch duur aan het worden. Niet alleen je boeken zijn er maar je moet ook een studiegeld van 1040 betalen.

Zal dan maar niet zeggen hoeveel opleiding beveiliger 2 kost en dit is een opleiding van ongeveer 6 maanden (ook afhankelijk van hoe snel je stage heb). :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:29

Ik moet nog iets langer dan 2 jaar studeren. Stages zijn onbetaald of je moet een plek hebben die betaald. En dan loop je serieus nog 70 weken bij elkaar te stageren. Kan ik beter een werkplek hebben.
Heb de eerste 5 sollicitaties uitgeprint. Ik heb alleen geen postzegels meer om er nog anderen te versturen. Maandag maar even halen dan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:37

In principe is mijn stage straks alleen een stagevergoeding en dit is geloof ik 250 euro. Gelukkig is het te combineren met mijn huidige baan dus heb wel inkomsten ernaast. Gaat wel zwaar worden om werk en stage te combineren. Gelukkig staat mijn fjord nu op een plek waar ik me geen zorgen over hoef te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:42

Dat is wel beter ja. Ik heb godzijddank geen paardje, maar met mijn 27ste is het toch wel goed om een betaalde baan te hebben. Verder kom ik zowiezo moeilijk aan het werk omdat ik toch wel mijn leeftijd tegen heb en weinig ervaring. Dus met een leerbaan hoop ik gewoon ergens te kunnen beginnen in de zorg. Iemand wil mij toch wel hebben :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:47

Ben 34 jaar en heb de mazzel dat ik nog bij mijn ouders woon.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:53

Ik zat er nog aan te denken om een opleiding tot juridisch secretaresse/medewerker te volgen. Daar zijn zoveel vacatures in en zonder de juiste opleiding of ervaring in de juridische sector kom je er gewoon niet tussen. Had eens bij de LOI zitten kijken en daar ben je dus gewoon anderhalf tot twee jaar zoet mee. De kosten zijn niet leuk maar vallen dan op zich nog wel mee, relatief gezien. Tussen de 1.000 en de 2.000 euro. Ik heb volgende week woensdag een gesprek gepland staan met een UWV-medewerker. Eens kijken wat die hiervan te zeggen heeft. Ik ben geen jonkie meer en het moet wel zin hebben om zo'n opleiding te volgen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:03

JoT schreef:
Ik zat er nog aan te denken om een opleiding tot juridisch secretaresse/medewerker te volgen. Daar zijn zoveel vacatures in en zonder de juiste opleiding of ervaring in de juridische sector kom je er gewoon niet tussen. Had eens bij de LOI zitten kijken en daar ben je dus gewoon anderhalf tot twee jaar zoet mee. De kosten zijn niet leuk maar vallen dan op zich nog wel mee, relatief gezien. Tussen de 1.000 en de 2.000 euro. Ik heb volgende week woensdag een gesprek gepland staan met een UWV-medewerker. Eens kijken wat die hiervan te zeggen heeft. Ik ben geen jonkie meer en het moet wel zin hebben om zo'n opleiding te volgen.

Ik ben bezig met een opleiding tot gewoon secretaresse.
Een avondopleiding met de duur van 1 jaar.
Kosten €2000,-

Daarna kun je nog uitbreiden met medisch secretaresse, juridisch secretaresse etc.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:53

Ik heb MEAO secretarieel gedaan annastasia, lang lang geleden. En ik heb zo'n 19 jaar aan werkervaring, voornamelijk secretarieel. De opleiding tot juridisch secretaresse zou meer een uitbreiding van mijn vaardigheden voor mij betekenen. Ik vraag me ook af of ik niet ergens dispensatie voor kan krijgen. Al die jaren ploeteren moet toch ergens goed voor zijn := Maar 2000 euro voor een jaar opleiding tot secretaresse, holy cow!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:34

Nant schreef:
Mag ik me bij jullie aansluiten, ik word moedeloos zo ongeveer. Ben nu ruim 4 weken op zoek naar werk en heb wel wat dingen gezien maar ik heb ook wel wat eisen waar we steeds niet uitkomen.

Ga straks weer een brief posten voor werken in een kleding winkel (niet echt mijn ding maar rekeningen stapelen zich op) Gelukkig stopt mijn vader me maandelijks een bedrag toe anders moest ik op water en brood leven.

De moed is me in de schoenen gezakt -O-

En dat na 4 weken al.
Ik zit al 2 jaar thuis! De moed is wel iets verder gezakt dan mijn schoenen. Verder houd ik de rest van de ellende maar prive.

Gelukkig sinds vandaag een klein lichtpuntje want ben uitgenodigd voor de selectie dag voor luchthaven beveiliger.