ik ben oo met BKB bezig moet beginnen aan HF 7 via NTI doe ik het. Alleen is mij tot nu toe niet helemaal duidelijk: Prive is een hulprekening van EV? dus moet k bij afname debiteren en bij toename crediteren?
Ik ben les 4 aan het afronden. Soms zit ik echt met mijn handen in mijn haar als een berekening niet uitkomt. Maar het kwartje begint steeds meer te vallen. Het geeft ook wel een supergevoel wanneer je de oplossing hebt gevonden. Dobel zoals jij je omschrijft zou ik zeggen dat dat klopt. Gedebiteerd doet eigen vermogen afnemen en gecrediteerd toenemen.
Oeh spannend. Heb me gister aangemeld voor juni de PDB examens bedfrijseconomie en periode afsluiting. Net hw zitten maken en vind bedrijfseconomie echt een leuk vak, maar sluit ook heel goed aan op mijn werk, dus dat zal de voornaamste reden wel zijn.
Pattyy_
Geplaatst: 10-04-13 14:54
pff even een zeur momentje van mij..
ben anderhalf jaar geleden begonnen met PDB via het NTI. na een goede start (3 maanden) heb ik wat tegenslagen gehad zoals het ontslag bij mijn toenmalige baan en het kwijt raken van een paard. sindsdien gaat het voor geen meter, elk excuus pak ik aan om niet te hoeven studeren, als ik eenmaal bezig ben (zoals nu) ontbreekt alle motivatie en heb ik het idee dat ik er helemaal niets van begrijp. het ontbreken van klassikale lessen vind ik nu echt een groot gemis, de stok achter de deur is weg..
op het moement heb ik BKB (module 1) nog niet eens af, zelfs een examen heb ik nog nooit gepland en voor de eerste verlenging van een half jaar heb ik me al aangemeld in december en het volgende half jaar zit er dus al aan te komen, vraag me af hoe we dit dus ooit gaan redden..
iemand de tip om weer gemotiveerd aan de slag te gaan? of evt een totaal andere opleider te kiezen? om dan via het NTI BKB en BKC af te ronden en de andere modules elders te volgen?
@ pattyy wat vervelend dat je je motivatie kwijt bent. Het thuis zitten was voor mij juist reden om door te ontwikkelen en toch wat geestelijke uitdaging te hebben. Misschien kan je vaste momenten plannen om te studeren? Als je er zo niet uitkomt zou ik inderdaad een opleider zoeken waar je op locatie komt, maar misschien kan je eerst jezelf afvragen waarom je ermee begonnen bent en gewoon weer eens een beginnetje maken. Dat haalt je gedachten misschien ook bij te tegenslagen weg.
Succes
Anniekskie
Geplaatst: 13-05-13 20:22
En iedereen er weer klaar voor na de vakantie?
Wie gaan er in juni allemaal examen doen en voor welke vakken? Ik ga periode afsluiting en bedrijfseconomie doen. Heb over bedrijfseconomie een goed gevoel periode afsluiting vind ik nog wat lastiger,dus maar snel eens beginnen met proefexamens maken.
zamzam
Geplaatst: 13-05-13 20:52
Ik zat toevallig vandaag aan hetzelfde te denken. Ik ga in juni bedrijfseconomie en kostprijscalculatie doen. Op dit moment heb ik nog niet zo'n goed gevoel over. Nog maar even flink oefenen dus de komende weken.
Weet van mijn vorige examens dat je ook pas echt na een aantal oefenexamens goed snapt hoe alles in elkaar zit. Dus dat maar even goed gaan oefenen, gelukkig doen wij dat in de lessen ook al.
@ dobel...oeh dan mag je nog eerder examen doen dan dat wij aan de beurt zijn, maar gaat vast goed komen.
zamzam
Geplaatst: 14-05-13 13:05
Oh dat is fijn Anniekskie dus er is nog hoop voor me. Zou het wel heel fijn vinden als ik ze nu allebei zou halen dan heb ik alle vakken gehad. Ik doe dan ook dag en het avond examen om dubbele kans te hebben.
Anniekskie heb je die ook van BKB? en bedankt iedereen
zamzam
Geplaatst: 14-05-13 17:51
anniekskie bedank voor het aanbieden, maar ik heb er zelf al een heleboel uitgedraaid dus ik kan gelukkig nog heel veel oefenen.
Stoer hoor dat je gelijk al ingeschreven hebt voor MBA. Ik weet nog niet of ik doorga met MBA na het behalen van PDB. Ik zie het wel als ik de laatste twee vakken heb behaald dan heb ik nog de hele zomer om er over na te denken.
@ dobel, daar zijn geen papieren versies van. Geloof dat die op de site van toetscentra (als ik het goed onthouden heb) wel online te oefenen is.
@ zamzam....ik krijg het vergoed vanuit het werk. Daar zijn ze nu heel erg aan het klooien met geen vaste contracten meer geven en geen opleidingen meer betalen enz. Aangezien ik over 2 jaar eigenlijk een vast contract moet krijgen en ze nu nog mijn opleiding willen vergoeden. Heb ik mooi 2 jaar om MBA te volgen en mocht ik dan geen contract krijgen heb ik iig wel dat papiertje extra (mits ik alles haal)
Weet ik eigenlijk niet meer. Krijg je geen voorbeeld bij het oefenexamen? Je moet wel een bepaalde openen volgens mij, dus er zullen vast gedeeltes voorgeprogrammeerd zijn. Maar weet het niet meer zeker.
ik heb twee proefexamens gedownload er staat dat ik ze dan moet inladen in accountview volgens een testadministratie als ik dit doe krijg ik alleen alle gegevens qua grootboekrekeningen en debiteuren ect als het voorbeeld administratie die ik gebruikt heb en dus niet de gegevens die bij het oefenexamen horen.. ik loop hier vast en ben nu best zenuwachtig geworden door dit.
Heb je vraag nog ff gelezen, maar bij je examen moet je alleen de goede administratie openen en niet inladen, dat is het al. Wou het nog ff aan m'n leraar navragen maar had de vraag niet goed gelezen.
Ik heb het gehaald met een 5,8 pfff.. haha baalde dat het boek bij NTI de vragen heel erg voorkauwd en het examen zelf dit niet echt doet (wat logisch is) dus daardoor vond ik er een groot gat tussen zitten. Heb al mijn huiswerk netjes gedaan en dit ging allemaal goed dus daarom baalde ik wel toen ik t examen ging maken dat het zo anders was dan bij NTI. Een vraag bij accountview kon ik niet invullen die kreeg hij niet opgeslagen, hier heb ik nog een mail over gestuurd die in behandeling is. Maar ach gehaald is gehaald. Wanneer moet je ZamZam?
Heb me vandaag voor BKC ingeschreven, moet ik daarna dan nog 2 examens doen om mijn PDB te halen?