Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:41

@LHO: Analytics ja en een algemeen programma'tje dat volgens mij bij mijn webshop hoort

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:22

Krijg nu een beetje door hoe facebook werkt. Heb nu ook iedereen die z'n link hier in dit topic had staan geliked.
ik kan trouwens ook nog wel een paar likes gebruiken :o

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:48

wat is jou facebook pagina? Ik zag idd wel dat je mij ge-liked had, tnxx :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:56

haaaallllooooooo! sorry ben enthousiast :) heb net 4 dgn cursus gehad en kan niet wachten tot 6 oktober om dan weer 4 dgn cursus te hebben, machtig leuk! Enorm veel geleerd, hoop energie kostte dat maar was erg leuk en gezellige groep cursisten. Het waren praktijkdagen van mijn opleiding gedragstherapie paard.
Maar ben nu wel kapot... heb 33 Gb aan filmpjes van die 4 dagen en moet ze nog uitzoeken voor iedereen maar gelukkig heb ik daar nog wel even de tijd voor :)

Ga 4 november naar de startersdag bij de KVK in Utrecht, nog meer mensen toevallig?
Ben ook bezig met iemand die mijn aangiftes zou kunnen doen dus er zit weer beweging in.

Heb Holly rond zien spoken in het livestream topic op western :D , leuk was dat hè!?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:06

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:11

Ik heb je pagina geliked, Trees! Bedankt voor het liken van mijn pagina!

Hier is het echt mega druk! Ik kijk uit naar oktober dat ik het dan weer iets rustiger heb! Morgen samen met Hilda en Kevin fotograferen bij het Friezen Dressuur Kampioenschap! Zin in!! Dus sorry voor het niet reageren! Maak het goed, hoop ik!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:38

Ik heb hem ook geliked!

Veel plezier morgen met fotograferen 11A, lekker toch dat je het druk hebt? Ik had ook liever dat ik hier amper kon reageren door de drukte in de webshop, haha. Maar goed, het begint wel wat meer te komen nu, ondanks dat het voornamelijk vrienden/kennissen/bekenden zijn. Maar hey, dat zijn ook klanten!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:46

Hier ook weer even geliked! :) TnX! :)

Veel plezier morgen met fotograferen! Perfect weer!

En ook van vrienden/kennisen/bekende moet je het hebben, als hun er toch een positief gevoel over hebben zul je sneller mond op mond hebben dan waarneer ze niet bij je waren geweest! En daarnaast zijn ook inkomsten! :)
Ik zie nu je onderschrift over dierendag! GOED IDEE!! :j

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:47

joyce2 schreef:
Ik heb hem ook geliked!

Veel plezier morgen met fotograferen 11A, lekker toch dat je het druk hebt? Ik had ook liever dat ik hier amper kon reageren door de drukte in de webshop, haha. Maar goed, het begint wel wat meer te komen nu, ondanks dat het voornamelijk vrienden/kennissen/bekenden zijn. Maar hey, dat zijn ook klanten!

Die vrienden/kennissen/bekenden geven wel hele goeie mond tot mond reclame en zorgen ervoor dat je spullen gezien worden :j

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:14

Paan schreef:

Heb je ook geliked! Ga gelijk even kijken of er oorbellen voor me bij zitten.

Alle fotografen veel plezier, vooral die met de friezen. Het belooft mooie dagen te worden.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 20:39

@Paan: zag bij het bestellen/betalen dat je Mollie gebruikt. Al overwogen om over te stappen op een goedkopere PSP?

Heb oorbellen besteld!! :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 10:14

Ik heb geen facebook, dus daarmee kan ik niet helpen.

Veel plezier 11A, Hilda en Kevin!

Joyce je wil niet weten hoeveel klanten je nog zal gaan krijgen die aangeven, die en die wees me op deze site bla bla bla. Dus je moet het echt niet erg vinden dat het nu alleen nog maar een klein groepje bekende is, dat is waar het begint.

Cissy ja joh, ik vond het echt heel erg leuk.
Moest al mijn verplichtingen even laten liggen en niks/ontspannends gaan doen. Vond de live stream en dacht, he das leuk.
Jammer dat het alweer afgelopen is, want ik heb me prima vermaakt!

Horen die 4 dagen in oktober nog bij dezelfde cursus of is dat een vervolg van..?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:23

nou dan mogen jullie mij ook 'liken' hoor
https://www.facebook.com/pages/La-Vie-D ... 7217748490

voorlopig trouwens eventjes wel tevreden over de lay-out van mn eigen site.
en ik heb ook een plekje gereserveerd in een winkel voor mn juwelen. kostte niet overdreven veel en ik zie het als investering in reclame. je mag je eigen kaartjes aan de spullen doen enz, dus hopelijk zien zo weer eens wat mensen de naam...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:27

Ik heb net op Facebook ook doorgegeven dat ik je pagina leuk vind :j
Edit: bij allebei :D

Heb er trouwens zelf ook een http://www.facebook.com/pages/Wyldwood-Westernstore/191514444215893

Lovepaints schreef:
@Paan: zag bij het bestellen/betalen dat je Mollie gebruikt. Al overwogen om over te stappen op een goedkopere PSP?

iDeal gaat bij mij ook via Mollie. Zijn er goedkoperen dan ? Zou wel leuk zijn :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:38

Jep Sisow is een stuk goedkoper!

Edit: Hij pakt jou Facebook link niet, ik kom steeds uit op mijn eigen pagina :(

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:44

nee dat wilde ik ook net zeggen!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 10:49

Mijn FB link :? ? Ik kom gewoon daar terecht.....vreemd.....hoe hebben jullie hem dan hier geplaatst?

Sisow.......ga meteen kijken :))

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 11:44

Lovepaint: bedankt voor je bestelling. Heb ze net op de bus gedaan.

Sisow ben ik ook bekend mee. Alleen onze webshopbouwer kreeg het toen niet goed voor elkaar. En we hadden ook Mollie. Maar ga het nog wel weer vragen, want hij heeft het nu bij Joyce ook gedaan. Scheelt toch weer geld.

Winddancer: Inderdaad ik krijg jouw site ook niet. Even goed kijken naar je link en dan deze opnieuw hier zetten. Dan zal ik jou ook liken.
iedereen weer bedankt voor het liken.

Joyce, wij zijn ook begonnen met vrienden, familie en bekenden etc. En dan gaat het van mond tot mond. Dus het komt vast wel goed met je shop.

Iedereen vandaag veel plezier met de diverse activiteiten. Ik ga vanmiddag lekker tijd aan m'n paard besteden. Eerst zelf even rijden en dan komen mijn nichtje van 7 en 9 nog even rijden. De shet die ze zo nu en dan bij ons op stal mogen rijden is helaas ziek, dus gaan ze op mijn grote (1.74m) paard. Toch wel spannend voor ze, maar ze hebben er zin in. En ik ook.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 12:01

Hallo, mag ik me hier ook komen melden.
Al heb ik wel (nog) geen eigen bedrijf.
Ik ben hard aan het nadenken omdat na mijn ontslag van vorig jaar als enige parttimer de weg moest ruimen voor een fulltimer en dan kom je na vijf maanden thuis te hebben gezeten terrecht in een zeer klein kantoor waarvan je echt de enige "normale" bent (zover je normaal kunt noemen als je op bokt zit hahaha), waardoor je dus met drie van de vier collega's irritatie is omdat jij compleet anders bent als hun. Waardoor ik voor mijn eigen geluk gekozen heb en dus afscheid heb genomen van dat kantoor, uiteindelijk met de vraag zal op voor mijn eigen beginnen of niet?

Oh ja, niet geheel onbelangrijk. Ik ben assistent accountant binnen een accountants/administratiekantoor.
Maar ja met twee kids, waarvan 1 schoolgaande is een flexibele werkgever natuurlijk wel gewenst. :-)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 13:27

He Net :wave:
Je loopt al zo lang met deze gedachten rond. Wat houd je steeds zo tegen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:31

welkom Nagyl, een accountant in ons midden is heel erg fijn, mogen we vragen op je afvuren als we die hebben? :list: :D

Heb vandaag een trailerklusje, klusje van vorige week werd doorgeschoven vanwege slechte weer, wordt factuurklantje 1.

Holly, die komende 4 dagen zijn nog steeds vd zelfde opleiding, zijn 21 dagen in totaal dit jaar en we zitten op de helft.
Uiterst interessant, we krijgen gastdocenten, een hoefsmid, zadelmaker, holistisch dierenarts van Laarakker en een fysio geloof ik. Al die mensen gaan ons leren gedrgasproblemen door bijv verkeerd zadel ed te leren herkennen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 13:38

Dat klinkt zeker interessant!
Jij bent westernruiter toch cissy? Merk je bij zoiets nou op dat het misschien wat aan de dressuur/springen kant wordt bekeken en verteld allemaal, of sluit het ook echt 100% aan bij western/westernpaarden bijvoorbeeld? Dus dat je er in alle disciplines mee aan de slag kan, of met allerlei typen paarden?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:44

Ik ben een westernruiter ja. Ik merk dat het heel goed aansluit bij de western manier van omgang met paarden, er zijn daar volgens mij veel minder gedragsproblemen dan in de reguliere dressuur en springsport omdat er op een andere manier met de paarden wordt omgegaan en de paarden ook anders gefokt worden, veel cooler moeten ze zijn anders kun je het werk op de ranch nl niet doen. *duikt weg voor de mensen die er anders over denken*.

De opleiding wordt niet gericht op een bepaalde tak van sport of soort paard, er wordt echt gekeken naar het paard op dat moment en waar de eventuele gedragsproblemen vandaan komen, er wordt heel goed geluisterd naar de eigenaar en gekeken naar hoe die met paard omgaat en van daaruit wordt er gekeken hoe het probleem kan worden aangepakt.

We hebben mensen met IJslanders, 2 westernruiters, hoop dressuurruiters, wat springruiters, mensen met eigen stallen en gewoon eigenaren in de club zitten, heel leuk!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 16:55

Klinkt leuk Cissy.

Ik had nog wat rare rekeningen voor het verzenden van sperma van de da gehad. Toch maar eens nagevraagd en het blijkt dat als de ontvanger niet is aangesloten bij de bond, ik ook meer verzendkosten moet betalen. Balen want dit had hij niet zo uitgelegd en ik vind niet dat ik dat kan doorrekenen naar de klanten. Weer een leerpuntje dus. (Oh wat wordt ik wijs :(:) ). Dus nog een rekening versturen, kan gelukkig tegelijk met het opvragen van de gegevens voor de dekbonnen.

Wil ook advertenties gaan maken voor 2 paarden die te koop komen en voor het massagegedeelte.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 15:36

Ik zit even een beetje te dubben over mn facturen, wellicht kunnen jullie met me mee denken.

Normaal gesproken bestellen mensen wat in de shop en dan wordt er automatisch een factuur met een factuurnummer en klantnummer aangemaakt. Maarrr, ik heb nu bijvoorbeeld 4 bestellingen lopen voor klanten, met producten die ik speciaal voor hun besteld heb. Daarom moet ik dus een losse factuur maken, maar daar komt dus het probleem om de hoek zetten. Ik kan dat geen opvolgend factuurnummer geven, omdat mijn webshop automatisch dat nummer zal gebruiken bij de eerstvolgende klant. De enige optie die ik nu zelf kan bedenken is om toch de producten (beknopt, zonder foto's) toe te voegen aan de shop, zodat ik gewoon een nette factuur krijg, maar het zou toch makkelijker moeten kunnen?