Het GEEN concentratie/motivatie-topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:01

Menino schreef:
Tja, er zijn er al genoeg (de overgrote meerderheid in Ned!) die uberhaupt nooit op de uni zullen komen. En dat heeft een reden he, lijkt me.

Sowieso roept 90% van de mensen ofzo dat ze nooit iets aan school hoeven doen om zo slimmer over te komen. Als je echt niets doet, red je het nergens... (weet ik uit ervaring :') ) ..

Hoogstens dat jij geluk hebt met je studie,
maar huisgenootje van mij studeerde aan de uni, en die liet wel eens zien wat hij moest leren. Dat doe je niet 'even 3/4 dagen van te voren' ... en dan verder geen boek openslaan.

Ik denk dat de grootste reden inzet is op de middelbare school :7
Goed laten we het daar niet over hebben..... Zoals ik al zei; Ik studeer wel, en ik hoef niet slimmer over te komen.
Waarom zou ik? Iedereen moet er toch iets voor doen???
Iedereen op de uni studeert, anders haal je niks.
Maare, ik vind het nogal vreemd dat degenen die niet op de uni zitten altijd het hardst roepen dat je zooooveeeeel moet doen als je op de uni zit.
En dat vind ik op zn zachtst gezegd vreemd }:0
Bovendien, het verschilt per studie; Geneeskunde is weer een andere koek dan bijv rechten.

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:38

Ik meld me ook maar hier.
Mijn motivatie is nogal kwijt.. en nu het steeds zekerder wordt dat ik niets met m'n opleiding wil uiteindelijk ben ik 'm officieel kwijt :').

topsylover

Re: Het GEEN concentratie/motivatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:59

Menino@ Hier nog zo eentje die geen ene f*ck aan school heeft gedaan, en mooi wel haar Havo-examen gaat halen! :j
Ik ben hét voorbeeld van iemand die nooit leert en van haar hele schoolleven 1 groot circus maakt, maar het toch nog weet te redden aan het einde van elk jaar. :P

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:00

Pfff hier heb ik vanavond weer even een dipje :Y)
Ik kom gewoon niet verder en heb geen zin om er aan te beginnen, maar het maakt het wel een heel stuk makkelijker als ik morgen dit verslag af heb :+

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:09

Olga88 schreef:
Mijn motivatie is nogal kwijt.. en nu het steeds zekerder wordt dat ik niets met m'n opleiding wil uiteindelijk ben ik 'm officieel kwijt :').

Doorzetten :j Wat voor opleiding doe je en in welk jaar zit je?

Bij mijn opleiding word ik er trouwens lichtelijk geïrriteerd van dat de leraren zich zo druk maken om mijn houding ten opzichte van de klas. Schijnbaar worden we allemaal geacht enorm veel contact met elkaar te hebben en het feit dat ik misschien wel heel verlegen ben komt niet helemaal over. Zucht :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:29

Da's dom Marijke :?

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:14

Best wel :j Maar ach, binnenkort zijn er oudergesprekken en dan kan m'n mams het nog maar is uitleggen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 13:26

Alsof je verplicht bent leuk te doen met je klasgenoten :+ ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:04

Nee maar je bent wel verplicht om samen te werken en dat ook te kunnen met je klas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:07

Ik snap goed dat je verlegen bent, maar zoals Rebecca ook zegt moet je kunnen samenwerken met de klas. En misschien bedoelen de leraren gewoon dat, dat minder gaat omdat je verlegen bent?

Mij hebben ze twee jaar lang op school training gegeven in de kwt-uren om te zorgen dat het bij mij beter ging. Het eerste jaar faalangsttraining, het tweede jaar training om beter over mezelf te denken en me opener tegen iedereen op te stellen etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:12

Wat voor opleiding doe je dan Marijkjuh ?

Ik ben ook niet zo'n social talker en op mijn MBO was dat wel degelijk een probleem ivm. projectgroepen etc. Op middelbare school maakt 't niet zoveel uit en moeten docenten zich er gewoon niet mee bemoeien :')

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:13

Marijkjuh schreef:
Olga88 schreef:

Bij mijn opleiding word ik er trouwens lichtelijk geïrriteerd van dat de leraren zich zo druk maken om mijn houding ten opzichte van de klas. Schijnbaar worden we allemaal geacht enorm veel contact met elkaar te hebben en het feit dat ik misschien wel heel verlegen ben komt niet helemaal over. Zucht :z

Marketing en Communicatie zie ik? Dat verklaart al een hoop dat jouw leraren zich daar zo druk over maken:P
Ik doe deze opleiding ook en ben zelf ook verlegen. Is niet altijd de juiste combinatie :')

Ik baal ook van mijn opleiding... ze leggen de prioriteiten echt op de verkeerde plekken :n

xAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:53

ik meld me!

halloo, ik zit in 2 gym en ik ga wss volgend jaar naar 2 athoneum of miss 3 athoneum
maar mijn grootste probleem is ik moet nog 4/5 jaar en ik heb het nu al gehad!

mijn problemen lijstje:
een groot concentratie probleem
latijn & grieks
geen tijd
4 en half uur trainen in een week
paardjes elke dag
het wat doe ik hier gevoel
de helft van de 2e gaat weg

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:08

Marijkjuh schreef:
Olga88 schreef:

Ik doe Commerciele Economie & moet nog anderhalf jaar. Binnenkort weer herkansingen, moet echt bijna alles herkansen :o. Maar ga gewoon heul vaak in de bieb zitten blokken. Misschien helpt dat ;)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:24

xAmazone schreef:
ik meld me!

halloo, ik zit in 2 gym en ik ga wss volgend jaar naar 2 athoneum of miss 3 athoneum
maar mijn grootste probleem is ik moet nog 4/5 jaar en ik heb het nu al gehad!

mijn problemen lijstje:
een groot concentratie probleem
latijn & grieks
geen tijd
4 en half uur trainen in een week
paardjes elke dag
het wat doe ik hier gevoel
de helft van de 2e gaat weg

Het is 'Atheneum', hoop toch echt dat je dat geleerd wordt als je VWO+ doet en anders krijg je het nog bij geschiedenis ook in 2V, Athenaeum stichtte het namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:25

Mijn motivatie is nu ook totaal weg, ik moet heel veel Duits leren (grammatica) en 4 hoofdstukken M&O.. voor morgen! M&O ken ik anderhalf hoofdstuk, Duits ken ik nu wel voor de helft denk ik. Ik lees Duits gewoon even snel door en dan geloof ik het wel.. M&O leer ik morgen desnoods wel; Ben 10 voor 1 uit en hoef pas om 16.00 in te halen.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:14

heb morgen een engels pw
nog nooit een voldoende voor gehaalt...
die man kan gewoon niét uileggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:15

Ik was altijd een kei in Engels, haalde altijd alleen maar boven de 8. Nou, dit jaar sta ik nog een krappe 7 (6.7 of zo). Gewoon omdat ik nu een slechte lerares heb, ik wil dus ook echt m'n lerares uit de eerste terug -- hoevaak ik haar wel niet vervloekt heb toen ik haar had :=

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:18

ja ik blijf ook nooit langer dan 15 minuten in de les
en als hij dan nog geen eens kan uitleggen in ik mis meer dan de helft
en kan al geen engels
ja hoe moet je dan een voldoende halen?
niet dus :Y)

vorig jaar had ik wel een goede lerares, ging net zo lang door tot dat ik het begreep
toen stond ik een 5.7

nu een 5.2 ofzo
valt nog mee maar keldert omlaag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:20

Waarom, wordt je er altijd uitgestuurd dan? Goed bezig. :j

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:22

haha ja weet ik :+

uhm beetje te druk en arrogant :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:25

Ik ben ook extreem druk en enorm arrogant maar zelfs ik houd het prima vol in de les..

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:27

ik in de andere lessen ook behalve frans :+
maar engels niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:39

Ik ben enorm druk maar ik weet altijd in de les te blijven. :=

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:42