Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:01

een jongen :D ,gaan we niet geheimzinnig over doen hoor.
(volgensmij gaan we een beetje off-topic)

hyawatta

Re: Bokkers die de opleiding hondentrimmen doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:07

Ja das waar haha.

Wat leuk zeg, nog ff en dan kun je lekker van hem gaan genieten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:26

Kwam er dus idd achter dat ik maandag ook de slotdag in arnhem heb nou ben ik onverwachts gehinderd en kan ik de opleiding uiteraard niet voor die tijd bellen. Iemand enig idee wat ze allemaal laten zien oid op de slotdag en of het mogelijk is deze ook in te halen aangezien ik pas in april op praktijk examen ga?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 22:27

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:20

De mensen van Bunnik hebben jullie het praktijk examen van plukken, effileren, knippen etc. tegelijketijd?
Niet apart?

Vanaf September ga ik met mijn hondentrimopleiding beginnen (teminste school). Ik ben al vanaf 18 juni bezig met stage lopen :D
Mijn mijn opleiding dierverzorging heb ik ookal veel vaker stage gelopen in een trimsalon (doe het nu 4/5 schooljaren). En vind het enorm leuk om te doen en vandaar dat ik de opleiding nu ga doen :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 21:28

Fammiie_x schreef:
De mensen van Bunnik hebben jullie het praktijk examen van plukken, effileren, knippen etc. tegelijketijd?
Niet apart?

Vanaf September ga ik met mijn hondentrimopleiding beginnen (teminste school). Ik ben al vanaf 18 juni bezig met stage lopen :D
Mijn mijn opleiding dierverzorging heb ik ookal veel vaker stage gelopen in een trimsalon (doe het nu 4/5 schooljaren). En vind het enorm leuk om te doen en vandaar dat ik de opleiding nu ga doen :D

Welkom!!
Wat leuk dat je ook de opleiding gaat volgen. Om je vraag te beantwoorden je mag zelf bepalen voor welk onderdeel je examen wilt doen.
Ik heb alles in 1 klap gedaan en dan krijg je dat idd ook op een dag achter elkaar door, 40min per onderdeel.
Gelukkig ben ik alleen gezakt voor effileren ;)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:06

Goed hoor dat je voorderest geslaagd ben ;)

In september mag ik waars. al me examen plukken gaan doen :D
Dat kan ik al goed genoeg :)
dus ik ben benieuwd, ben nu opzoek naar een hondje.
Misschien neem ik een jack russel van een kennis van me mee

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:42

Hier nog trimmende bokkers die interesse hebben in mijn bad?
Hij staat op pagina 3 op de foto.
Bij serieuze interesse graag een PB

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:09

Niemand die nog een bad zoekt?
Moet er vanaf haha.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 23:23

hyawatta schreef:
Niemand die nog een bad zoekt?
Moet er vanaf haha.

nee sorry. :D

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:48

Jammer haha

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:00

Ik ook niet, sorry :n

In september gaan we beginnen met het uitbouwen van onze boerderij, dan wordt er ook meteen een trimsalon aangebouwd. We metselen het bad dan ook zelf.
Ontzettend jammer dat je gestopt bent, zeker omdat je er al zoveel in hebt geïnvesteerd (tijd en geld). Maar als het plezier weg is, is dat wel een juiste beslissing denk ik, het is hard werken en zonder plezier hou je dat niet lang vol.

Btw, ik heb gisteren het proefexamen gedaan.... was zo ontzettend leuk!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:28

Remy schreef:
Ik ook niet, sorry :n

In september gaan we beginnen met het uitbouwen van onze boerderij, dan wordt er ook meteen een trimsalon aangebouwd. We metselen het bad dan ook zelf.
Ontzettend jammer dat je gestopt bent, zeker omdat je er al zoveel in hebt geïnvesteerd (tijd en geld). Maar als het plezier weg is, is dat wel een juiste beslissing denk ik, het is hard werken en zonder plezier hou je dat niet lang vol.

Btw, ik heb gisteren het proefexamen gedaan.... was zo ontzettend leuk!

was je een beetje goed :P ?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:36

Niet een beetje, super goed natuurlijk :o !

Nee, serieus, ik vond het heel erg leerzaam, ben blij dat ik het gedaan heb (ook al heb ik er ongelooflijk veel moeite voor moeten doen om een examenhond te vinden). Ik heb een paar tips gekregen waar ik heel veel mee kan.
Heb jij ook proefexamen gedaan?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:03

Remy schreef:
Niet een beetje, super goed natuurlijk :o !

Nee, serieus, ik vond het heel erg leerzaam, ben blij dat ik het gedaan heb (ook al heb ik er ongelooflijk veel moeite voor moeten doen om een examenhond te vinden). Ik heb een paar tips gekregen waar ik heel veel mee kan.
Heb jij ook proefexamen gedaan?

Ik doe in okt. theorie examen en in april praktijk dus zal in november proefexamen doen. Heb eigenlijk alleen nog maar een kniphond kunnen vinden. Heb wel een effileer maar met een zeer moeilijke vacht met slag waardoor ookal is het op één lengte het heel happerig lijkt.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:10

Hoi hoi,

Heb net eventjes alle 15 pagina's doorgelezen.

Ik ben al vanaf de Mbo bezig dat ik graag hondentrimster wil worden, helaas ben ik vervroegd gestopt met die opleiding ( mbo niv 2 dierverzorging ) omdat ik vond dat ik dat niet nodig had voor hondentrimmen en ben gaan werken.

Nu inmiddels een jaar of 2 verder wil ik het nog steeds heel graag, maar wat mij een beetje tegenhoud is het feit dat je nu gewend bent je vaste inkomen te hebben en dat dan niet zo makkelijk meer gaat.

Nu ik het topic doorgelezen heb, denk ik dat dat toch wel meevalt, gezien jullie reacties.

Was mijn vraag eigenlijk, wat de opleiding/cursus nu eigenlijk kost, want omdat dit particulier is zul je alles zelf moeten betalen neem ik aan?

Groetjes

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:22

Ja je moet alles zelf betalen in principe. Echter kies je zelf hoelang je over de opleiding doet waardoor je dus ook kunt kiezen maar één dag stage te lopen en 4 dagen te werken(alhoewel ik dat niet aan zal raden) Ik werk 3 dagen en loop 2 dagen stage, zo heb ik toch nog een vast inkomen

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 21:56

Nou ik kan het hier nu ook wel aan de grote klok hangen gezien het officieel is.. Ik ga mijn herexamen pas in april doen ;(

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:25

Waarom niet in oktober dan?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 19:52

Remy schreef:

Staat ergens hier boven, heb geen invaller op mijn werk..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:59

doom schreef:
Remy schreef:

Staat ergens hier boven, heb geen invaller op mijn werk..

das balen zeg.. Y;(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:45

Ik wou even melden dat ik zojuist men theorie examen heb gedaan maar ik kon eigenlijk nergens vinden hoeveel fouten je mocht maken?Dan kan ik een beetje inschatten hoe ik het gedaan heb O:)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 14:54

moonsparkle schreef:
Ik wou even melden dat ik zojuist men theorie examen heb gedaan maar ik kon eigenlijk nergens vinden hoeveel fouten je mocht maken?Dan kan ik een beetje inschatten hoe ik het gedaan heb O:)

Oh hoe vond je het gaan?
Zal voor je duimen! Hoeveel fouten weet ik echt niet meer..

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:56

moonsparkle schreef:

Grappig, ik ben ook net terug van de theorie :D

Ik heb gehoord dat je 30 van de 80 fout mag hebben. Ging het een beetje? Ik vond er wel een paar lastige trucvraagjes tussen zitten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:59

Naja best goed maar of je 15 of 5 fouten mag maken maakt natuurlijk al een heel verschil :P . Ik weet er 1 die ik sowieso fout had maar somige dingen zijn ook zo twijfelachtig. Waarmee knip je een voorpoot van een poedel sja kan met de rechte en gebogen schaar en iets van wat is een micro..?schaar daar had ik niks over gelezen in het boek en ik kan het ook op internet niet terug vinden wellicht omdat ik niet meer de gehele naam weet. Verder twijfelde ik bij de foto's alleen over de lhasa apso en shih tzu welke dat was want de foto vanaf vooraf vond ik niet zo heel duidelijk. En die vragen van de wormen ik kan ze even niet meer uit elkaar halen terwijl ik ze thuis zo goed geleerd had. Owja en die vraag van trychosie en homozygoot kruisen...ik gokte op 100% kaal of 50-50.

Heel verhaal :+ Als je er 30 fout mag hebben denk ik wel dat ik het heb gehaald.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 25-10-10 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt