VWO eindexamen 2010 II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: VWO eindexamen 2010 II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:19

Ik schrok net echt, we kregen een mail van onze engels lerares dat ze in het ziekenhuis lag door epileptische aanvallen en dat er een redelijk grote kans is op blijvende schade.. en nu heeft ze 5 weken hersenonderzoek.. Echt zo heftig.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:20

Volgens mij is dat gewoon landelijk centraal, dus allemaal tegelijk :j

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:26

ja.. dat dacht ik dus ook :oo wij hebben deze week een peilingstoets gehad... :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:34

Ohja de 25e, kijk/luistertoets idd. :)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:05

Oeh dat is idd wel even schrikken Chris! :(:) Hopelijk valt de schade mee en kan ze nog gewoon les geven!

Verder iedereen met toetsweek: SUCCES! +:)+ *\o/*
Ik heb mn toetsweek gelukkig pas in de laatste week van januari :) De week daarna heb ik trouwens ook luistertoets engels... K zie er eigenlijk niet zo tegenop, ik had met oefenen steeds al max 5 fout :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:17

max 5 fout! das fijn. Wij hebben nog maar 1x geoefend..had 8 fout (van de 16 ahum)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:20

Hallo!!

Ja, de luistertoetsen komen er ook weer aan. := Voor Engels maak ik me niet zo'n zorgen, dat moet wel lukken. Maar Frans en Duits... Help.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 23:21

Ben vandaag trouwens naar de Winterefteling geweest, was hartstikke leuk, maar de reis was echt een ramp. :')

Citaat:
Ik moet hier ook even mijn ei kwijt hoor. :Y)

Vandaag ongeveer 6 uur in de trein en bus gezeten omdat we zo nodig naar de Winterefteling wilden. Nou, we zijn er geweest, hartstikke leuke dag gehad, maar de reis was echt een ramp.

We moesten dus van Houten naar Tilburg (directe reis), zoals ze geadviseerd hadden vlak voor vertrek nog op de NS site gekeken, maar daar stond dat de trein gewoon zou rijden. Aangekomen op het station, werd er omgeroepen dat de stoptrein nog maar 1 keer per uur reed, en dan nog niet verder dan Geldermalsen... Dus eerst een half uur in de kou op die trein staan wachten, en toen waren we eindelijk in Geldermalsen. Daar stond een stoptrein die naar Tilburg zou rijden, maar die kwam uiteindelijk ook niet verder dan Den Bosch. Daar aangekomen waren we blij dat we volgens een conducteur een directe aansluiting hadden op de trein naar Tilburg, maar die reed opeens niet meer. Weer een half uur gewacht en zo eindelijk in Tilburg aangekomen.

Terugreis was al helemaal een ramp, ook weer op Geldermalsen gestrand, iedereen werd gewoon de trein uitgezet terwijl het een intercity naar Utrecht was... Stonden we daar op het station, niemand wist of er nog iets zou rijden en alle conducteurs waren ook al weg.. Op de borden stond dat de eerste trein om 0:17 zou gaan. :+ Uiteindelijk kwam er toch nog een trein, dus nu zijn we eindelijk thuis. :')

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het even kwijt. Ik snap niet dat het allemaal zo moeilijk is, het heeft (hier) vandaag bijna niet gesneeuwd, het vriest niet hard, waarom vallen er dan zoveel treinen uit? En waarom rijden treinen opeens niet verder, terwijl dat er wel nog staat als je instapt? Ik snap er soms helemaal niks meer van...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:31

Chrisje92 schreef:
Ik schrok net echt, we kregen een mail van onze engels lerares dat ze in het ziekenhuis lag door epileptische aanvallen en dat er een redelijk grote kans is op blijvende schade.. en nu heeft ze 5 weken hersenonderzoek.. Echt zo heftig.

Jemig :oo da's heftig...

Nienke, pffff :\ lang leve OV!

Over Engels luisten hebben we het liever niet, ok? O:) haha
Dat is werkelijk een rampenplan voor mij!

Ik heb morgen Nederlands, tekst schrijven, en biologie..
Komt hopelijk wel goed!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:51

Engels kijk/luistertoets is hier ook echt een ramp := Hebben we voor Duits ook een landelijke kijk/luistertoest? Weet iemand wanneer die is?

Wat een ramp Nienke, hier valt het ook wel mee met de sneeuw. Hoop dat ik woensdag gewoon normaal naar Maastricht kan met de trein. Heb dan een verdiepingsdag van gezondheidswetenschappen :)

Chris jeetje, hopelijk valt de schade mee en is ze dr snel weer bovenop.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:17

xFioon schreef:
heeft antonio niet op tijd betaald dat shylock het geld niet aanneemt en zijn pond vlees mag opeisen?

en donderdag duits toets over het boek das parfum... iemand hier dat boek gelezen in het duits?

Over shakespeare, Antonio's schepen vergaan en hij kan het dus niet betalen. Maar daarvoor ging Shylocks dochter er vandoor met Lorenzo, en daar was Shylock zo verdrietig en boos om. Volgens mij dacht hij ook dat Antonio erachter zat omdat hij toen zijn dochter weg ging bij een etentje van Antonio was. Snap je het nog :+ ?

Das Parfum heb ik gelezen maar daar weet ik niet zoveel meer van :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:52

Das Parfum heb ik niet gelezen, maar wel een mondeling over gedaan :+..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:19

Ik maak me eigenlijk wel zorgen over alledrie de luistertoetsen :=
Voor Duits bijvoorbeeld, 1x geoefend en ik had 12 fout van de 18 :\
Voor Frans had ik 9 fout van de 16 en voor Engels gaan we vandaag oefenen :+

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 11:53

astriidj schreef:
Engels kijk/luistertoets is hier ook echt een ramp := Hebben we voor Duits ook een landelijke kijk/luistertoest? Weet iemand wanneer die is?
.

Ja. :j En voor Frans ook, weet niet of je dat hebt?

Volgens mij is Duits de 26e, Engels 25e en Frans 27e ofzo? In ieder geval drie dagen achter elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:54

Eeeecht? :oo

Whoa, i kdacht dat Duits nog wel tijdje zou duren ! Niet dussss. ;(

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 11:56

Nee, alles lekker in een keer. := Dat snap ik echt niet, doe dan in ieder geval een dag ertussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:23

;(
Ik ben zoooo slecht in Duits KITO!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:46

Pffff!
Mijn eerste SE zit erop, Nederlandse tekst schrijven. Had gelukkig een betoog! :D Over 't kraakverbod dus. Was na 2.5 uur klaar terwijl we 3.5 uur hadden. Maar ging wel goed!! Zat netjes op 569 woorden, gegeven was 550 woorden (met marge van 10% dus).

Nu pauze houden en daarna nog 2 uurtjes bio, dat komt hopelijk ook wel goed! Vanmiddag maar Latijn leren :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:09

Succes iedereen met leren enzo!
Ik heb een 6,6 terug voor engelsbrief (viel tegen), 5,3 voor sk en 6,8 voor ak. :)

En ik zit thuis zucht. := Heb ook niet kunnen lessen vanochtend.. :(

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:53

NieneWiep schreef:
astriidj schreef:
.

Ja. :j En voor Frans ook, weet niet of je dat hebt?

Volgens mij is Duits de 26e, Engels 25e en Frans 27e ofzo? In ieder geval drie dagen achter elkaar.

Ik heb geen Frans, maar wel stom zo achter elkaar. En ik heb dan ook nog SE-week, dus m'n concentratievermogen zal dan wel 0,0 zijn ;(

Is er bij jullie trouwens al iets geregeld voor de LSD? Of is alleen onze school daar zo laat mee :P

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:55

LSD?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 17:05

Wij moeten het zelf regelen, we moeten maar eens een commissie opzetten ofzo. :Y) Want de afgelopen jaren was het echt saai, wij willen er wel iets leuks van maken. :j

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:12

Mijn biologie ging trouwens niet zo heel erg goed. Beetje jammer :+ Had 't een beetje onderschat geloof ik. Nouja, 't ging niet bar slecht, dus ik hoop dat 't nog wel een voldoende is :j

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:34

Ilse, goed dat je NL goed ging :) En idd hopelijk een voldoende voor bio!

En Margit, chille cijfers :)

Ik weet geschiedenis denk ik wel goed :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 18:05

pff ik heb er 2 uur sollicitatiebrief duits en 3 uur NL betoog opzitten...ben behoorlijk gaar en moet nu aan natuurkunde en economie voor morgen...weet niet zo goed hoe Duiuts en NL zijn gegaan. Vind ik altijd lastig inschatten met schrijfopdrachten..je weet toch niet precies wat ze willen dat je schrijft zeg maar en je kunt zoveel kleine foutjes maken.