Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:09

Nou lekker is dat, net met het CBR gebeld, examens van 8 uur en 5 voor 9 liggen eruit. Maar die van 10 voor 10 gaan ze pas om 9 uur beoordelen dus kan pas om half 10 bellen of hij doorgaat... Ze dacht zelf van niet want het was nog steeds aan het vriezen maar wist het niet met 100 % zekerheid te zeggen. Gisteren had ik er eentje om kwart voor 11 en die ging ook niet door en heb het idee dat het vandaag iets erger is dan gisteren.

Dus nu dilemma, vanuit Gouda naar Zoetermeer rijden(sowiezo al een uitdaging om de straat uit te komen). Dan met leerling naar Rijswijk rijden en dan daar vervolgens horen dat het niet doorgaat en dan helemaal terug moeten.

Of niet gaan en ervanuit gaan dat het niet doorgaat. Met de kans dat het wel doorgaat...

Als het CBR het examen afzegt zorgen ze binnen 2 weken voor een nieuwe examendatum, als ik niet kom opdagen met een leerling is dat natuurlijk geen goede reclame voor de rijschool en moet de leerling langer wachten..

Ik ga even mijn collega bellen wat zij zou doen.

Dana01

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:13

kun je de leerling niet ook vragen wat die wil? voor hetzelfde geldt blijft die ook liever met de benen aan de grond, dan is het zijn/haar keuze :j

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:15

Gister ben ik wel naar mijn werk gedaan. HBet was redelijk te doen Iets rustiger gereden maar ik was maar een paar minuten te laat.
1 collega kon er bijna niet door maar die werd wel verwacht. Nou als ik er niet door kan of door durf dan kan de baas hoog og laag springen maar dan ga ik echt niet.
een aantal jaren geleden ben ik met ijzel een dag thuis gebleven, het was echt niet te doen. Volgens mij hebben ze die uren uit het calamiteitenfons gehaald.
gister ben ik 1.5 uur eedere weggegaan. Moet nog even vragen hoe dat geregeld moet worden. Heb ruim 2uur over een stukje gedaan waar ik normaal 20 minuten over doe.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:21

Dana01 schreef:
kun je de leerling niet ook vragen wat die wil? voor hetzelfde geldt blijft die ook liever met de benen aan de grond, dan is het zijn/haar keuze :j

Heb net mijn leerling gebeld en die jongen ziet echt geen gevaren... Hij wilde uiteraard gewoon gaan rijden voor het geval dat het toch doorging dus ik ga mijn leven wagen naar Zoetermeer toe... Terwijl hij gisterochtend als enige nog gereden heeft... Mijn vriend smste net in ieder geval dat het nog erger was dan gisteren en dat ie 1 keer gevallen is met de motor, gelukkig stapvoets dus hij had niets maargoed, leuk is het niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:44

De bussen hier zouden theoretisch gezien weer moeten rijden. Ik ben benieuwd :)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:47

corinepgek schreef:
Dana01 schreef:

Heb net mijn leerling gebeld en die jongen ziet echt geen gevaren... Hij wilde uiteraard gewoon gaan rijden voor het geval dat het toch doorging dus ik ga mijn leven wagen naar Zoetermeer toe... Terwijl hij gisterochtend als enige nog gereden heeft... Mijn vriend smste net in ieder geval dat het nog erger was dan gisteren en dat ie 1 keer gevallen is met de motor, gelukkig stapvoets dus hij had niets maargoed, leuk is het niet.

als die jongen geen gevaar ziet nu moet ie misschien zijn rijbewijs nog maar niet :=

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:59

Ik heb in plaats van de fiets maar de benenwagen genomen vanmorgen naar mijn werk. En ik moet zeggen zo'n wandelingetje in de sneeuw in de vroege ochtend best leuk is (echt prachtig in het duin).
Ik zou echt niet zomaar mijn werk afbellen of vragen of ik 'sneeuwvrij'mag in de sneeuw. Dat betekend dat mijn collega's de dupe zouden zijn en bovendien het hotel moet toch echt geopend worden.......

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:03

Pff maak me een beetje zorgen :+
Moet vanmiddag dus werken in Amsterdam, ben zo'n anderhalf uur onderweg.
Vanavond rond half 10 kan ik dus weer naar huis, hoop maar dat er wat rijd..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:19

Volgens de radio rijden de bussen in Friesland weer, waarschijnlijk wel met vertraging maar ze rijden weer *\o/*

Nu maar hopen dat ze de hele dag en avond blijven rijden :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:23

Ik kon gister net wegkomen. Had al met mijn baas gebeld of het echt noodzakelijk was dat ik kwam... hij vond van wel. Ik werk op een administratiekantoor, momenteel is het niet echt druk maar moest de receptie bemannen en de telefoon aannemen.

Dus toch maar op weg gegaan... was geen leuk ritje. Woon maar 18 km van mijn werk af alleen een deel van m'n route was amper sneeuwvrij gemaakt. := Achteraf waren 2 collega's die dichterbij wonen wel op kantoor en die hadden 't makkelijk afgekund, amper telefoon gehad.
En het toppunt was toch echt dat mijn baas slechts 2 uren op kantoor is geweest om te sneeuwschuiven terwijl ie zelf nog geen km verderop woont. :(

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:30

1x is genoeg
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 18-12-09 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:30

Vanmorgen een eeuwigheid over gedaan met 30 km per uur, maar ik ben op mn werk ...

Mijn baas ziet me aankomen dat ik hiervoor een vrije dag verwacht :D

Ik mag best vrij maar dan wel van mn eigen vrije dagen :D
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 18-12-09 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:31

Vriendlief is vanmorgen gewoon vertrokken. Rond een uur of 7. Heb nog geen bericht dat hij aangekomen is.
Hij had trouwens ook gevraagd zelf een vrije dag op te nemen, maar dat kon niet.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 10:40

Gut Kiwiko ik wordt een beetje moe van je, sorry dat ik het zeg.
Heb net de resterende blz gelezen sinds ik ben gaan slapen en ik wordt door jou meerdere malen genoemd alszijnde "met de instelling van TS" en dat ik wel graag "een vrije dag wil op kosten van mijn baas".
Echt hoor, verkeerd lezen is ook een vak :Y)

Ik heb dit topic geopend als algemene vraag, hoe dit bij iedereen op zn werk is geregeld, wie er wel en niet hoefde te werken enz .
Daarna in het kort even iets over mijn eigen situatie voor de volgende dag (vandaag dus).
Ik heb ook al in het topic vermeld dat het zeer zeker niet aan inzet ligt, ben echt niet iemand die voor een verkoudheidje thuis blijft en ze kunnen me altijd bellen en dan kom ik er meteen aan. Ook heb ik al gemeld dat ik gisteren op eigen kosten van mn andere werk thuis ben gebleven. Waarom dan door blijven zeggen dat ik op kosten van mijn baas thuis wil blijven?!
Ik wil gewoon puur technisch gezien hoe dit geregeld is.
Er gaat bij ons geregeld van alles mis met de uren (overuren, gewone uren, vakantieuren enz enz) en ik zou het dan wel graag op de juiste manier gecodeerd willen zien. Niets mis mee lijkt me toch?
Je zou zelfs kunnen denken dat ik een assertieve werknemer ben, die graag op tijd voorbereid is.
Heb me immers gisteren al druk gemaakt over hoe ik vandaag naar mn werk zou moeten.
:Y)

Anyway, het ging mij erom, dat als het vandaag ook zo zou zijn als gisteren (en er dus bv totaal 70cm zou zijn gevallen met een wegdek dat vandaag glad zou zijn door opvriezing) het echt weleens te gek kon worden om de deur uit te gaan.
En wat er in zo'n geval aan de hand zou zijn qua werk.
En waar de grens ligt.

Zoals ik de wereld nu zie buiten is het prima te doen, dus voor mij geen problemen vandaag hoor :)
Heb mijn baas dus ook laten weten dat ik vandaag gewoon kom.
Heb nog geen antwoord van hem gekregen op mijn vraag hoe dit geregeld is voor extreme weersomstandigheden, dat ga ik dan ook zeker nog navragen. En nee, niet uit geldlust of om misbruik van te maken maar gewoon uit gezonde interesse :)
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 18-12-09 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:43

Er is ook een verschil tussen zelf een vrije dag opnemen of doorbetaald willen worden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 10:45

Klopt Liezel, maar heb je mij horen zeggen dat ik vrij wil en doorbetaald wil worden?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:50

KiWiKo schreef:
als je thuisblijft moet je dat helemaal zelf weten, maar ik vind dat een werkgever dat niet hoeft te vergoeden.......

en dat is waar dit topic om begon.......... TS wilde weten of ze haar werkgever haar uren dan kon laten vergoeden......
Ik als werkgever zeg van niet, ik vind het niet netjes

Bovenstaande is helemaal de vraag niet van TS, ze wil gewoon weten in hoeverre je verplicht bent te komen en als je thuis blijft hoe dit geregeld wordt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:59

Ik heb het nog nooit zo rustig gehad op de a28 als vanmorgen :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:14

zap schreef:
tamary schreef:
zap: waar woon je?

Maakt niks uit voor mijn antwoord :)

En dat doet er echt niet toe. Geen sneeuwdichte kleding..... wat doe je dan als het regent?

Regen komt van boven en dat is geen probleem. Mijn schoenen blijven niet waterdicht als ik 1/1,5 uur door de sneeuw moet waden. En zelfs als mijn voeten droog zijn heb ik met de vorst al de blaren op mijn tenen zitten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:17

Ik heb vanmorgen 20 minuutjes over een stukje van normaal 5 minuten gedaan. Tis prima te doen. Stond wel een vrachtwagen vast voor het terein van m'n werk, dus ben over het stoepje (waarvan ik dacht dat hij een paar meter verderop lag :+ ) heen gehobbeld en toen was ik er.

Ik vind gewoon dat er ook met dit weer gewerkt moet worden. Ik ga helemaal met de post van Kiwiko mee :).
Ik ben deels eigen baas, en werk deels voor mijn vader. Voor mij zelf is het simpel, als ik niet ga verdien ik niets, plus dat min klanten het niet leuk vinden en volgende keer een ander bellen.
Bij mijn vader op kantoor is het wat makkelijker mocht ik niet komen, maar dan had ik hem thuis moeten helpen bij zijn e-mails en ander kantoorwerk te komen.

Ik vind het heerlijk, pony's vinden het heerlijk en ik geniet dus wel van dit weer. Stond vanmorgen al een uur eerder dan normaal buiten om water te brengen, te voeren, hekken te controleren enzo.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:24

Tieme schreef:
ik werk in de thuiszorg en bij ons hebben ze wel een soort noodplan. bij erge gladheid, sneeuwval of noodweer als bijv. storm dan kan er op een gegeven moment besloten worden om niet te werken. vooral omdat wij natuurlijk veel op de weg zijn en de kans op ongelukken dus erg groot is. er wordt dan gekeken of collega's die in de buurt wonen, de noodzakelijke zorg kunnen leveren (desnoods lopend) en de rest moet mantelzorg en evt. familie oplossen. nood breekt wet.

He collega,ik werk ook bij de thuiszorg :D
Ik werk dan wel bij de hhv, en gisteren belde m'n clientje waar ik heenmoest mij al op en zei dat ik maar beter lekker thuis kon blijven, maar ik wou haar ook net gaan bellen om te zeggen dat ik liever thuisbleef :D
Haar dochter woont tegenover haar en die zou wel ff de noodzakelijkste dingen in huis gaan doen,dus dat was zo opgelost.
Maar verder gaat 't hier in het noorden net zo; mensen die Thuiszorg krijgen(voor verzorging; douchen enz)en het is noodweer,glad e.d . zoeken ze ook mensen die uit de buurt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:28

Diablo schreef:
En de ambulances dan? Moeten die wel rijden? Of moeten die ook zeggen: neuh, we komen niet hoor, is een groot gevaar. Zie maar hoe je je redt met je hartaanval......

Mijn ouders hebben mij wel eens met de tractor naar de dichtstbijzijnde doorgaande weg moeten brengen omdat de ambu idd ons huis niet kon bereiken door de sneeuw...
In de stad heb je makkelijk praten maar als je echt midden in het bos woont waar en niet gestrooid wordt en er links en rechts bomen en grote takken vallen door zware sneeuwval piep je echt wel anders.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:48

shera schreef:
als die jongen geen gevaar ziet nu moet ie misschien zijn rijbewijs nog maar niet :=

Toen die net begon met rijden zag hij echt geen gevaren, reed veel te hard door de bochten enzo was erg onverantwoord bezig. Na een hoop lessen toch een heel stuk verantwoordelijkheid bijgebracht waardoor hij zowaar netjes reed.

Toen ik net kwam aanrijden bij hem heb ik gelijk gemeld, we gaan nog niet rijden, we gaan pas rijden als het examen doorgaat, hem verteld hoe glad het was, dat kon hij ook wel zien aan zijn straat die niet gestrooid was maar toch werd ie bijna boos omdat hij niet mocht rijden. Vervolgens op de gemelde tijd CBR gebeld en het examen ging inderdaad niet door. Jammer helaas maar wel volkomen terrecht. De snelwegen vond ik goed te doen maar binnen de bebouwde kom hadden ze een hoop niet gestrooid en daar is het zelfs met winterbanden bijna niet te doen. Maar nu heb ik kerstvakantie, zometeen alleen nog even de rijschool bellen om nieuwe examens te plannen maar dat kan vanmiddag pas. Ze garanderen 2 weken maar omdat kerst en oud en nieuw ertussen zit duurt het iets langer...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:54

Verstandig denk ik. Zou er ook niet aan moeten denken om rij-examen te doen met dit weer zeg!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:59

nu rij-examen doen ? Ik denk dat ik dan alle kanten was opgeglibberd behalve die waar ik naar toe moest. :D Verstandige beslissing om de examens af te lasten.

Kiwiko dat gaat natuurlijk ook maar dan jaag je wel je verbruik de lucht in. :D En op die asfaltbaantjes hier is dat niet nodig, weet niet waar jij rondsnort hé. :)