NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_tico

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:09

Het was wel echt een fijn paard :D hij vond het volgensmij helemaal geweldig dat springen , hij werd er wat té blij van.
Meneer van Ent volgensmij, was wel heel aardig :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:12

Van de Ent is een goede. Kan je ook enorm voor banketstaaf zetten maar op zich een hele goede.

Ferdinant leeft voor springen ;) Heerlijk toch, zo oud en nog zo meelopen.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:12

Ja klopt, had ook niet verwacht dat zo'n opatje nog zo lekker rond kon springen, vinden ze veel leuker dan dat ze op pensioen staan en niks meer doen.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:54

Gefeliciteerd Mii_Jessica en x_Tico!

Als goed is krijg ik binnenkort mijn nieuwe intake datum.. ;)
Ben benield!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 20:09

haha maar verder, beetje dressuur en 50 cm springen? dat zegt iedereen..

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:23

Hindernissen stellen niet veel voor nee. Gefeliciteerd voor diegenen die zijn aangenomen!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:23

ik had toen zon oude schimmel
hoe heette die ook alweer,weet iemand dat nog?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:25

Wanneer is dat geweest?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 08:40

x_tico schreef:
Ferdinant als ik het zo goed schrijf :)

Good Old Ferdy! Mijn schoolpaard waarmee ik de springlessen volgde in het 1e jaar! Skeettie is het hè!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 08:47

_Zsazsa_ schreef:
Ik kan alleen maar zeggen, denk na voordat je echt een opleiding gaat doen in de paarden. Want dat is helemaal niet nodig, vooral niet voor de sport. Ken meer mensen die gewoon zo de paarden in zijn gegaan met een hoop motivatie om een goede ruiter te worden, dan daadwerkelijk van deurne afkomen.
Ik heb er zelf een jaar gezeten, maar het beviel me gewoon helemaal niet. Buiten dat ik school sowieso niet echt iets voor mezelf vind. Maar goed, alleen al het feit dat mijn paard daar de HELE dag in de box staat gaat voor mij te ver, hoe kan je nou goed met paarden om leren gaan en werken en zeggen ik maak van mijn hobby mijn beroep, als het eerste wat je gaat doen al paardonvriendelijk is. Je paard zijn vrijheid ontnemen. Buiten dat vond ik de intakes laatste jaren om te lachen. Staat in die brief dat je minimaal L1 dressuur moet zijn en L springen. De meeste bleven al hangen op 25 cm, als ze er al overheen kwamen. Mensen met een zoutzak instelling. Die komen er niet hoor.
De masterclass is de enige opleiding waar ik resultaat van hoor of zie. Verder vind ik het allemaal een beetje overdone.

Als jij er echt wil komen in de paarden, dan helpt die school je miss wat met stages maar meer ook niet.
Wil je instructeur worden, ga de orun doen. Scheel je een hoop geld en tijd. Wil je een goede ruiter worden ga rijden op een handelstal met goede begeleiding, en kilometers maken op verschillende paarden.
WIl je gewoon leren goed en handig en proffesioneel te groomen en rijden, idem dito. Ga ergens werken, dat levert je zoooo veel meer op, incl geld ;)
Ik heb voor veel stallen gewerkt en dr heeft er nog nooit 1 gevraagd of ik wel papieren heb? Ervaring dat willen ze, papier koop je niks voor in de paarden, kost alleen meer zeggen ze dan ;)

Wat een hysterisch gedoe zeg. Als je, zoals ik, als manegeruiter aan komt kachelen, maar je wilt wel erg graag instructeur worden, dan is Deurne 10 x meer geschikt voor je dan een orun cursus. Als ik de Orun had gedaan, had ik lang niet zoveel THEORIE mee gekregen en ook lang niet al die praktijkervaring en connecties welke ik op mijn stages heb gekregen.
Mijn rijden is nog steeds niet je van het, heb vaak moet herkansen, maar ik heb de opleiding toch afgrond, letterlijk met bloed, zweet en heel veel tranen! Voor mijn rijden heb ik nog steeds het laagste cijfer van de klas, maar mijn lesgeven heb ik kunnen afronden met het hoogste cijfer van de klas! En dat is waar ik voor ben gegaan, een goede instructrice worden. Op 2 stageplekken is mij een baan als instructrice aangeboden, voor een prima bedrag. En nee, ik vind de school niet super, ook de sfeer lang niet altijd, maar heb er donders veel geleerd! Enneh, dat je paard de HELE dag op zijn box MOET staan is natuurlijk onzin. We hebben een paddock op school, je kan je paard in de molen zetten, je kan er in een tussenuur op gaan zitten en lekker stappen over de baan, je kan hem aan de hand laten grazen, je kan stappen met hem, je kan hem longeren.... het is net wat je er zelf van maakt!!!

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:29

millennium schreef:
Wat een hysterisch gedoe zeg. Als je, zoals ik, als manegeruiter aan komt kachelen, maar je wilt wel erg graag instructeur worden, dan is Deurne 10 x meer geschikt voor je dan een orun cursus. Als ik de Orun had gedaan, had ik lang niet zoveel THEORIE mee gekregen en ook lang niet al die praktijkervaring en connecties welke ik op mijn stages heb gekregen.
Mijn rijden is nog steeds niet je van het, heb vaak moet herkansen, maar ik heb de opleiding toch afgrond, letterlijk met bloed, zweet en heel veel tranen! Voor mijn rijden heb ik nog steeds het laagste cijfer van de klas, maar mijn lesgeven heb ik kunnen afronden met het hoogste cijfer van de klas! En dat is waar ik voor ben gegaan, een goede instructrice worden. Op 2 stageplekken is mij een baan als instructrice aangeboden, voor een prima bedrag. En nee, ik vind de school niet super, ook de sfeer lang niet altijd, maar heb er donders veel geleerd! Enneh, dat je paard de HELE dag op zijn box MOET staan is natuurlijk onzin. We hebben een paddock op school, je kan je paard in de molen zetten, je kan er in een tussenuur op gaan zitten en lekker stappen over de baan, je kan hem aan de hand laten grazen, je kan stappen met hem, je kan hem longeren.... het is net wat je er zelf van maakt!!!

helemaal eens met dat laatste iig! als je er niets van maakt wil het ook niet!

ga BTW 29 april op intake met me knolle ;)

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:51

Wat ik me nou eigenlijk afvraag..
En dan vooral voor de gene die die sport opleiding (gaan) doen..
Hoe gaan jullie elk weekend naar huis en weer terug?
Met de bus, taxi, trein of komen jullie ouders jullie halen?
Ik woon nog al verweg dus ik zal met de trein moeten..

Haha, ben er wel nieuwschierig naar ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:51

_Veronique_ schreef:
Wanneer is dat geweest?

ehm ik denk een jaar of 5 geleden

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 08:52

Hallo,

hoe doen jullie dat in het weekend met jullie paard? Gaat die mee of kan hij op school blijven?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:30

Kunnen op school blijven..

NarangaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:48

MeAndManuel schreef:
Wat ik me nou eigenlijk afvraag..
En dan vooral voor de gene die die sport opleiding (gaan) doen..
Hoe gaan jullie elk weekend naar huis en weer terug?
Met de bus, taxi, trein of komen jullie ouders jullie halen?
Ik woon nog al verweg dus ik zal met de trein moeten..

Haha, ben er wel nieuwschierig naar ;)

Ik ging altijd met de trein. Ik had wel een fiets en later een auto staan in Deurne, die liet ik dan op het station staan. Want ov is een stuk goedkoper dan elke week benzine om het hele land door te tuffen.

Sommigen gingen wel met de auto naar huis en die namen dan voor een benzine vergoeding mensen mee die op de route of in de buurt woonden.

Paarden blijven in het weekend op school (je kan ze natuurlijk meenemen als je vlakbij woont, maar te veel heen en weer slepen is ook niet goed voor ze) en gaan dan 1 van de twee dagen in de molen, andere dag blijven ze op stal. Tenzij je er twee hebt en ze samen op stand staan, dan gaan ze beide dagen in de molen.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 15:37

Okee..

Ik zal volgend jaar met de trein moeten.
En dan vanaf daar misschien met de bus... of oude fiets ofzo :P

NarangaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 16:16

Je moet daar sowieso een fiets neerzetten om van de flat naar school te komen. Tenzij je gelijk vrienden maakt met mensen met een auto zodat je met hun mee kunt rijden. Maar dan ben je van anderen afhankelijk, ook om eind van de dag weer terug te gaan (het kan zijn dat jij of zij avond dienst hebben of later rijles of wat dan ook).
Dus een fiets neerzetten is het makkelijkste, en dan gewoon in t weekend op het station laten staan.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:22

Stands zijn er niet meer. Je paard komt normaliter 1 x in het weekend in de molen. Als je wilt kan je op zondag al terug komen om je paard zelf te doen, laat je hem op zaterdag in de molen zetten. Maargoed, dat is aan jezelf. Als je paard niet in de molen kan wordt die gelongeerd, en als die een blessure of iets heeft wordt die beide dagen in het weekend 2 x 20 minuten per dag gestapt.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:29

Puur uit nieuwsgierigheid...
Wat moet je allemaal doen tijdens de intaken?
Weet je direct of je toegelaten wordt?
En iedereen zegt altijd dat deurne duur is...Hoeveel kost het?

Gefeliciteerd met de toelating

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:34

De open dagen zijn 7-9 april? of niet? Weet iemand anders de volgende open dag en wat kost deurne dan kan het nergens vinden namelijk!!

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:36

volgens mij 24 april ;)

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:37

Okee thnkxx :D

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 11:45

apple01 schreef:
Puur uit nieuwsgierigheid...
Wat moet je allemaal doen tijdens de intaken?
Weet je direct of je toegelaten wordt?
En iedereen zegt altijd dat deurne duur is...Hoeveel kost het?

Gefeliciteerd met de toelating

Intake is heel makkelijk, wat ronddraven/stappen en een rondje galop, daarna een klein kruisje springen.
Ja dat weet je direct.
Intern kost het rond de 5/6000 euro voor 5 maanden school.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:06

Volgens mij mogen scholen niet eens meer mensen weigeren aan te nemen op opleidingen. Ze mogen alleen nog adviseren, en dus de opleiding afraden indien ze je niet geschikt achten. Dan nog is het jou keus als je ze inschrijft. Dus daar hoef je je echt niet druk om te maken.