VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowerpull

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:47

Moeten jullie zoveel boeken voor engels lezen? :oo Ik maar 3 O:)
Voor nederlands moet ik er nog wel een stuk of 11. Oepss.

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:49

Zo jullie moeten ook veel boeken voor engels lezen phylos. Ik heb er vorig jaar maar drie hoeven lezen en dit jaar volgens mij ook maar 2.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:51

Ja ik inderdaad ook 3 per jaar. Normaal kreeg ik daar altijd een proefwerk van maar dit jaar SE's.... Wanneer moeten jullie eigenlijk jullie PWS inleveren, meeste van jullie zijn er al zo mee bezig! Ik moet hem in febr. in leveren en ben allang blij dat de jongen waar ik hem mee maak een onderwerp heeft kunnen verzinnen O:) O:)
Doe nog steeds een poging om te leren maar het wil niet echt.
Wie heeft de perfecte tip om me te kunnen concentreren? (Heb helaas geen sauna in huis, daar wordt ik altijd zo rustig van! )

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:52

oeh hebben jullie ff geluk!! Ben jaloers hoor!! pff echt vreselijk die engelse boeken
Voor NL moeten we er ook 12. en minstens 24 punten (elk boek heeft een aantal punten, dus heb je er 12 gelezen, maar nog maar 22 punten dan heb je pech en moet je er dus meer lezen) Voor NL ben ik gelukkig al een tijdje klaar en mag ik mijn mondeling eind november al houden ipv in de 3e toetsweek En voor NL moet je dan ook verplicht 5 oude boekjes, dus uit de middeleeuwen, renaissance enzovoort

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:54

sHaKiEjLaVeR schreef:
Ja ik inderdaad ook 3 per jaar. Normaal kreeg ik daar altijd een proefwerk van maar dit jaar SE's.... Wanneer moeten jullie eigenlijk jullie PWS inleveren, meeste van jullie zijn er al zo mee bezig! Ik moet hem in febr. in leveren en ben allang blij dat de jongen waar ik hem mee maak een onderwerp heeft kunnen verzinnen O:) O:)
Doe nog steeds een poging om te leren maar het wil niet echt.
Wie heeft de perfecte tip om me te kunnen concentreren? (Heb helaas geen sauna in huis, daar wordt ik altijd zo rustig van! )

Bokt uit doen..computer uit doen en jezelf om de zoveel tijd wat lekkers beloven, of om de zoveel hoofdstukken :P

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:56

Oh die oude boeken heb ik vorig jaar al mondeling over gedaan, dit jaar moeten wij moderne boeken lezen, ook met zo'n puntensysteem inderdaad :j

En profielwerkstuk moeten we beginjanuari een presentatie over geven en in maart ofzo (?) inleveren. Verder dan een onderwerp zoeken en wat info opzoeken ben ik niet gekomen O:)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:58

Flowerpull schreef:
Moeten jullie zoveel boeken voor engels lezen? :oo Ik maar 3 O:)
Voor nederlands moet ik er nog wel een stuk of 11. Oepss.

Ik hoef er ééntje voor engels, die we met de klas lezen (macbeth) wel jammer, want ik vind engelse boeken meestal heeeel erg mooi! (TVWO verleden, he? O:) )
Voor Nederlands moeten we er 12, waarvan 3 van voor 1940 :O

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:01

Wij moeten in januarie ons klad inleveren en dan in maart je officiele pw.
Ik moet nog 1 boek lezen en dan heb ik ook mijn Nederlands literatuur dossier in orde. Heb daar aankomende toetsweek een mondeling over.
@Lieziej: Zo dan heb jij helemaal geluk, ik vind het echt verschrikkelijk om engelse boeken te lezen. Doe er altijd zo langzaam over omdat mijn engels niet zo geweldig is !

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:03

Tja, het verschilt dus per persoon ;)

Ik moet mijn PWS geloof ik voor de kerst in leveren.. meen ik.. O:)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:22

Merrietje, leuk onderwerp! M'n vriendin en ik doen het over de invloed van TV op het leergedrag, we hebben onderzocht of TV kijken na het leren effect heeft op de resultaten... Uitslag was heel verrassend, had ik niet gedacht! Nu kijken wat de begeleider ervan vindt :P .

Nueve, Pride and Prejudice is gígantisch mooi, doen! Prachtboek :+: .
Wij moeten ook een verplicht boek lezen, gezamenlijk. 1984, ben benieuwd. Vond Brave new world ook al zo'n ramp, hoewel het begin behoorlijk fascinerend is.

Flowerpull, doe jij IB? :oo Oh, jaloers, dat is zo ongelooflijk gaaf... En duur. ^)

Hoeveel moeten jullie lezen voor Nederlands? Wij namelijk vijf, ze hebben iets helemaal nieuws bedacht: je moet binnen een thema lezen. Ben wel benieuwd of jullie dat ook hebben of dat dat echt iets is wat onze leraren hebben bedacht. Pws moeten wij ook voor kerst inleveren.

Zag trouwens dat ik mijn vakken helemaal vergeten ben te plaatsen :P .
Ik heb Nederlands, Engels, Duits, wiskunde A, scheikunde, natuurkunde, biologie en aardrijkskunde. Bijvak L&M/filosife, daar doen we geen CE in. Wil hierna diergeneeskunde doen. Weet iedereen hier al wat voor vervolgstudie je gaat doen?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:32

Um ik ben vast heel dom maar wat is IB?

Ik wil ook diergeneeskunde gaan doen Andante!

Isabelliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:38

Wij moeten voor Nederlands 12 moderne boeken lezen en 3 boeken uit de middeleeuwen.

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:43

Wij moeten voor Nederlands volgens mij 12 boeken lezen, maar dat weet ik niet zeker :=

Ik meot zo mee eten bij vrienden van mijn ouders, en ik heb er niet echt heel veel zin in :7

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:45

Isabelliej schreef:
Welkom alle nieuwe leden. :)
Las ik nou dat iemand al zijn pw af heeft? Wou dat ik dat ook kon zeggen, ik moet er helaas nog aan beginnen :\
Lijkt me heerlijk als je daar niks meer aan hoeft te doen dit jaar!

Afgelopen vrijdag moesten wij hem al inleveren! (De voorlopige versie dan)
Begin december moet de definitieve versie worden ingeleverd en de presentaties van het pws zijn begin januari.

EvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:48

Andante schreef:
Merrietje, leuk onderwerp! M'n vriendin en ik doen het over de invloed van TV op het leergedrag, we hebben onderzocht of TV kijken na het leren effect heeft op de resultaten... Uitslag was heel verrassend, had ik niet gedacht! Nu kijken wat de begeleider ervan vindt :P .

Nueve, Pride and Prejudice is gígantisch mooi, doen! Prachtboek :+: .
Wij moeten ook een verplicht boek lezen, gezamenlijk. 1984, ben benieuwd. Vond Brave new world ook al zo'n ramp, hoewel het begin behoorlijk fascinerend is.

Flowerpull, doe jij IB? :oo Oh, jaloers, dat is zo ongelooflijk gaaf... En duur. ^)

Hoeveel moeten jullie lezen voor Nederlands? Wij namelijk vijf, ze hebben iets helemaal nieuws bedacht: je moet binnen een thema lezen. Ben wel benieuwd of jullie dat ook hebben of dat dat echt iets is wat onze leraren hebben bedacht. Pws moeten wij ook voor kerst inleveren.

Zag trouwens dat ik mijn vakken helemaal vergeten ben te plaatsen :P .
Ik heb Nederlands, Engels, Duits, wiskunde A, scheikunde, natuurkunde, biologie en aardrijkskunde. Bijvak L&M/filosife, daar doen we geen CE in. Wil hierna diergeneeskunde doen. Weet iedereen hier al wat voor vervolgstudie je gaat doen?

Volgens mij moesten wij in totaal van de 4e, 5e en 6e klas 12 boeken lezen. Valt best mee dus. Dit jaar moeten we er geloof ik nog 3..of 4.
Mondeling schoolexamen gaat over alle 12 boeken overigens en over literatuurgeschiedenis middeleeuwen, renaissance, verlichting en romantiek.
Is dit trouwens bij elke school zo?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:24

Wat gaan jullie allemaal super hard zeg! Kben even paardrijden en ik kom terug en kan alweer bijlezen :7
Flowerpull schreef:
Oh haha lees nu pas de posts hierboven.

@ Isjtar: Doe je ook IB? Ik ook :j Ga er morgen mee naar Londen als reis met IB zegmaar.
Maar wij moeten ook 1984 lezen voor IB en ook brave new world..

Ja, kdoe tvwo en dus aan het eind van dit jaar mn IB examen ;)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:25

Phylos schreef:
Um ik ben vast heel dom maar wat is IB?

Ik wil ook diergeneeskunde gaan doen Andante!

Het IB is een examen wat je aan het eind van het tvwo doet. Met dit diploma mag je geloof ik ook op alle engelse/amerikaanse universiteiten studeren :Y)

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:32

Maar ik doe geen tvwo hoor :) Die t staat voor tweetalig ofzo? Doet iedereen op zo'n school dan IB?

IB staat voor International Bacchalaureate en dat is inderdaad een diploma voor engels wat je kan halen waarmee je op heel veel buitenlandse scholen kunt studeren :j Je moet dan verschillende mondelingen verrichtingen en schriftelijke uitvoeren en dan slaag je op het einde wel of niet.

Bij mij op school kan je dr voor kiezen, en dan moet je inderdaad het een en ander ervoor betalen :') Maar hoe duur het precies is zou ik eigenlijk niet weten.

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:34

Ik heb nog geen idee wat ik wil doen. Mijn gemiddelde is veel te slecht om uberhaupt een kans te maken bij diergeneeskunde, maar ik wil het wel heel graag proberen. En als het niet lukt zijn er nog verschilende niet-lotings studies die ik allemaal ook heel leuk vind. Of ik ga een halfjaar of een jaar naar het buitenland. Vanalles kan nog bij mij O:)

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:35

@Andante: Ik was inderdaad ook gruwelijk blij dat ik Brave new world uithad vorige week, maar nou moet ik me dus nog door 1984 heenlezen |(

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 18:58

Oh, bij ons kan je alleen IB doen als je tvwo doet (tweetalig atheneum ja ;)), maar dan is ook echt verplicht om het te doen...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:05

E_dicky schreef:
Isabelliej schreef:
Welkom alle nieuwe leden. :)
Las ik nou dat iemand al zijn pw af heeft? Wou dat ik dat ook kon zeggen, ik moet er helaas nog aan beginnen :\
Lijkt me heerlijk als je daar niks meer aan hoeft te doen dit jaar!

Afgelopen vrijdag moesten wij hem al inleveren! (De voorlopige versie dan)
Begin december moet de definitieve versie worden ingeleverd en de presentaties van het pws zijn begin januari.

zooo dat is vroeg!!!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:08

ik moet 12 boeken lezen voor nederlands, 6 in de 5e en 6 in de 6e klas. waarvan 4 historische boeken, 4 van de lijst van honderd en de andere 4 mag je zelf kiezen.
Voor engels lezen we geloof ik 2 boeken per jaar.
Vorig jaar Macbeth en romeo en juliet gelezen van shakespeare, maar dat vin dik echt lastige boeken. opzich het lezen ervan gaat nog wel, maar om daarna helemaal te gaan analyseren waar die zin symbool voor staat of wat ze ergens mee bedoelen :\ dat was wel moeiljik.
Dit jaar lees ik the Cement garden, niet een moeilijk boek, maar ook hier moet ik zelf weer wat extra's aan toevoegen, moet mijn fantasie gebruiken en niet alleen lezen wat er staat. juist ja. ik lees gewoon wat er staat en meer kan ik er niet mee...
en dat andere boek weet ik nog niet.
Wij moeten die boeken voor engels verplicht lezen.
Duits is 1 boek per jaar bij ons,e n dan mag je er zelf een kiezen in de mediatheek maar het moet wel een bepaald niveau zijn.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:09

oh ja en pws moeten we in januari ofzo voorlopige versie inleveren, en in maart eindversie en ik geloof in april presentatie houden...

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:11

wij moesten 11 boeken voor nederlands lezen en mijn mondeling was een ramp _O-

pws heb ik gelukkig ook al afgerond!

Net even lekker gereden, nu even wat eten en dan weer verder leren :z morgen pas om 11 uur de toets, dus ga morgenochtend misschien nog even wat doen, ligt eraan hoe laat ik zin heb om mijn bed uit te komen :Y)