Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:22

Ik heb net gebeld, ze zat in bespreking dus moet rond 11uur terug bellen. :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:22

mo_van_dijk schreef:
@ Apoc, klinkt erg positief!

@ Nijn, hoe is je eerste werkdag (en je verjaardag) verlopen?

@ Nuage, fijn dat je volgende week twee gesprekken hebt. Wanneer heb je je volgende gesprek precies?

Heule late reactie maar heb nu pas tijd, eerste werkdag is super verlopen :j
Heb het er ontzettend naar mn zin, leuke collega's, leuke klanten tot afgelopen zondag.
Na 3 weken daar werken helaas overvallen, goed geschrokken maar wel besloten dat ik er wil blijven werken en mn baas wil me gelukkig ook houden :)

Zo en nu eens bijlezen wie er ondertussen meer een baan hebben gevonden :D

Somebitch

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:24

Ik las je topic inderdaad. :(:)
Gaat het al wat beter Nijn?
Ik zou ook wel weer graag in een tankstation willen werken, maar ik ben er weg gegaan omdat ik altijd alleen stond en dat vind ik ongezellig. :+

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:41

@ CindyUniek; dat had ik ook aangegeven :j Alles welkom, had maar 2 dingen die ik niet wou doen (schoonmaak en tuinbouw). Maar in Emmen hadden ze helemaal niks voor me zeiden ze. Regelmatig aangegeven Assen is ook goed. Was ik maand later naar Assen gegaan, binnen 3 dagen kon ik aan het werk :)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:46

ow Nijn, overvallen als je er net werkt, das me wel even wat zeg... Gelukkig heb je het er wel naar je zin, daar gaat het natuurlijk vooral om:)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:48

Oke kijken of ik nu niemand ga vergeten:

Suuskipje
Nuage
Apoc
Sjips er was er nog 1!
Enniewee jullie gefeliciteerd :j

Somebitch gaat wel wat beter ja, ik ga er zo weer voor het eerst heen en morgen weer proberen te werken :j
Ik sta ook altijd alleen maar vind het juist heerlijk, gezellig met klanten maar als er niemand is even lekker doorwerken zonder gekwebbel van collega's ;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:50

Ieder zo zijn voorkeur natuurlijk. :)
Fijn dat het beter gaat, succes morgen!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:56

x_spekkie_x schreef:
Ik wilde me in laten schrijven bij Randstad, maar dat ging niet omdat meneer geen drie passende vacatures voor mij kon vinden. Eh? En wie is er hier nu kansloos? :\

Ze wilden mij niet eens inschrijven. De reden: ik was niet specifiek genoeg. Ik heb jaren allerlei dingen gedaan om mijn gezin van onderhoud te voorzien. Dit was blijkbaar niet goed genoeg. Nu ben ik net geslaagd voor de opleiding medisch secretaresse, komen ze met het excuus dat ik geen ervaring heb. Nou ja.............

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:57

Hmm raar allemaal. :?

Ik mag zo wéér gaan bellen. :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:13

Maandag moet ik op mijn eerste gepsrek, dan heb ik de week erna op een dinsdag mijn rondleiding.
Dan op donderdag of vrijdag heb ik mijn bevestigingssollicitatie, dus of ik het wordt of niet.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:34

ik ben ingeschreven bij randstad toen ik een leuke vacature zag..
vreemd dat ze er perse 3 voor je moeten hebben want in eerste instantie hadden ze er maar 1 voor mij :\

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:42

Hallo!

Ik meld me ook even :D Ben ook zonder baan, ga vanmiddag op 2e gesprek bij een bedrijf in Groningen.

Zie dat een aantal op gesprek gaan bij UWV... "succes" Ik wil jullie enthousiasme niet gaan bederven hoor, hoop echt dat het wat wordt voor diegenen die het willen maar besef wel dat je bij de logste, meest bureaucratische organisatie van het universum gaat werken als je daar in dienst komt :D
Weet er alles van, heb er 4 jaar gewerkt en zou er niet eens meer dood gevonden willen worden _O-
Het is dat ik zo'n vredelievend persoon ben, want ik heb nu al ruim 2 1/2 jaar te maken met de andere zijde van het UWV en geloof me.... je zou er onderhand een bom op willen gooien :D
Maar goed, success dus voor alle mensen :) (en dat meen ik echt hoor!)

Werk vinden... ja,. verschrikkelijk moeilijk! Ik zoek voor 20 uur per week werk als Management Assistente in de regio Groningen. heel moeilijk aan te komen en uzb schrijven je niet eens in... waardeloos.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 12:10

rainbow8 schreef:
Ze wilden mij niet eens inschrijven. De reden: ik was niet specifiek genoeg. Ik heb jaren allerlei dingen gedaan om mijn gezin van onderhoud te voorzien. Dit was blijkbaar niet goed genoeg. Nu ben ik net geslaagd voor de opleiding medisch secretaresse, komen ze met het excuus dat ik geen ervaring heb. Nou ja.............

Om maar even op iedereen tegelijk te reageren: de Randstad vestiging waar ik geweest ben, wil alleen mensen inschrijven als ze tenminste drie passende vacatures kunnen vinden en 'beloven' dan binnen twee weken werk voor iemand te vinden.
Aangezien ik net zoals rainbow8 niet specifiek genoeg ben, kon hij niets écht passends voor mij vinden en kon hij bovenstaande belofte niet maken. Ik sta nu wel in een portefeuille voor tijdelijke projecten.

Ik zit met het probleem dat ik Diermanagement heb gedaan en er weinig tot geen banen zijn in de dierenbranche. Verder heb ik ervaring met communicatie, maar daar zijn op dit moment weinig banen in. Het volgende probleem is dat er op dit moment de zogenaamde crisis heerst, waardoor er dus heel veel werklozen zijn. Onder deze werklozen zijn heel veel mensen met ervaring. Starters komen dus op dit moment moeilijk aan het werk. Werk wat ik dus zou kunnen doen zoals in de communicatie of administratief werk, kom ik dus niet voor in aanmerking. Erg vervelend dus.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:56

mijn randstad werkt nauwkeurig samen met de randstads uit de omgeving... als één van de andere vestigingen iets voor me heeft word ik ook gebeld of gemaild....

vind het dus raar dat ze sommigen gewoon niet aannemen, je kan iemand toch gewoon inschrijven zonder te hoeven beloven binnen 2 weken een baan te hebben :+

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:05

CindyUniek schreef:
vind het dus raar dat ze sommigen gewoon niet aannemen, je kan iemand toch gewoon inschrijven zonder te hoeven beloven binnen 2 weken een baan te hebben :+

Ik werk bij een concurrent van Randstad, maar ik kan hier wel op reageren.
Het is namelijk heel simpel: het systeem vervuild. Als ik iedereen zou inschrijven die bij mij binnenloopt raak ik compleet het overzicht kwijt. Van iedereen die wél bij ons staat ingeschreven weet ik álles, ik ken alle cv's uit mijn hoofd, net als persoonlijkheden, hobbies, salarisindicatie, beschikbaarheid, wensen enz enz enz. Als ik dus bij een klant aan tafel zit kan ik direct zeggen of ik iemand heb die op de functie en binnen het bedrijf past.

Tuurlijk komen er ook mensen bij ons binnen die heel specifiek te plaatsen zijn. Neem bijvoorbeeld iemand met een mts opleiding procestechniek. Ook al heb ik daar gaan vacante functie voor, ik kan zo 30 bedrijven bellen en deze kandidaat actief aanbieden. Dit zou ik nooit doen met iemand die 'iets' administratiefs zoekt, dat is veel te 'vaag'.
Zo heeft ieder kantoor (dus ook alle randstadvestigingen apart) standaardfuncties voor mensen die ze altijd wel goed kunnen gebruiken. dit kunnen secretaresses, productiemedewerkers, accountants enz enz zijn. Maar er zijn ook vestigingen die zich alleen op techniek focussen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:33

Ik kom net bij het UWV vandaan. Wat een tijdverspilling. Die vrouw vroeg tot drie keer toe om mijn CV, terwijl ze die allang voor haar neus had liggen. Ik ga gewoon door met solliciteren en ik zie het wel.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:34

Waarvoor had je gesolliciteerd bij het UWV rainbow?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:37

@Somebitch. Het was een kennismakingsgesprek. Heb me twee weken geleden ingeschreven via internet. Sorry, dat het verkeerd overkwam.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:37

Ohhh oke, :)

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:48

Ik meld me ook!
Vanaf december bezig met solliciteren in de gehandicaptenzorg.
Heb wel een 0-uren contract bij een instelling en heb de afgelopen maanden dan ook veel gewerkt op 1 dezelfde woning waar ze een vacature hadden voor 40% nou daarop gesolliciteerd en ik kreeg een proeftijd maar net toen mijn proeftijd erop zat kreeg de instelling een vacaturestop........
Erg vervelend maar de woning wil als nog proberen me te houden, en ik werk er ook heel graag maar heb wel gezegd dat ik niet ga zitten wachten totdat ik aangenomen kan worden. Dus ben gewoon door blijven gaan met solliciteren in de gehandicaptenzorg maar helaas zonder resultaat.
Een paar weken geleden zag ik een vacature staan bij Verian als huishoudelijke hulp voor in eerste instantie 15 uur in de week.
Daarop gesolliciteerd en gesprek gehad.
Nu begin ik 5 oktober aan 1 maand proeftijd :D
Tuurlijk wil ik dit niet me hele leven doen maar het is nu al zo moeilijk om een vaste baan te vinden en te houden dus ik ben allang blij als ik een vast inkomen heb :D

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:58

Werd net gebeld over een functie waar ik op gesolliciteerd heb. Helaas, ik heb te weinig commerciële ervaring. Natuurlijk hebben ze meer kandidaten om uit te kiezen, waaronder kandidaten die dat wél hebben. Nu willen ze me als reserve in het systeem houden, maar ik betwijfel of ze me ooit terugbellen.

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:37

@ x_spekkie_x balen dat je niet bent aangenomen. :(:)
Tja idd dat zul je atijd moet afwachten..

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:48

rainbow8 schreef:
Ik kom net bij het UWV vandaan. Wat een tijdverspilling. Die vrouw vroeg tot drie keer toe om mijn CV, terwijl ze die allang voor haar neus had liggen. Ik ga gewoon door met solliciteren en ik zie het wel.

haha, ja is toch belachelijk hoe ze je behandelen... Ik word de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd. Heb nog niet eens een kennismakings gesprek gehad, werd gewoon weg gestuurd omdat er niemand zou zijn... Ik had ook zoiets, dan maar geen uitkering. Op dit moment ben ik steeds meer geld kwijt aan het openbaar vervoer en zit nog steeds zonder inkomen... Weg met dat stomme UWV...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:40

Apoc schreef:
rainbow8 schreef:

haha, ja is toch belachelijk hoe ze je behandelen... Ik word de hele tijd van het kastje naar de muur gestuurd. Heb nog niet eens een kennismakings gesprek gehad, werd gewoon weg gestuurd omdat er niemand zou zijn... Ik had ook zoiets, dan maar geen uitkering. Op dit moment ben ik steeds meer geld kwijt aan het openbaar vervoer en zit nog steeds zonder inkomen... Weg met dat stomme UWV...

I told you so... :+

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:33

En ook de Hema wilt me niet..
Pffff :P