Ontslag door crisis... wie nog meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Ontslag door crisis... wie nog meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:54

Oei spannend, heel veel succes iig.
Bij vriendlief gaat et ook niet goed, al 2 weken geen werk te doen, via via heeft het personeel moeten vernemen dat het pand verkocht is..... dus die zal binnenkort wel thuis zitten ben ik bang. Ondertussen geld bovenstaand bericht van mij nog steeds, hier op mijn werk zoeken we nog steeds mensen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:37

Ik ben zo blij, moet dit toch echt van mij afschrijven. Ik heb vanmorgen opnieuw gebeld naar het bedrijf waar ik graag wil gaan werken om te horen of ze al uit hun beslissing waren... en ik heb de baan :D Ik mag per 1 September beginnen daar :D
Ik kon kiezen uit 2 banen zelfs, nog nooit eerder gehad dat ik een keuze had. Doet nog eens een vreugdedans *\o/*

didi74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:26

Gefeliciteerd. Super zeg!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:31

:):) Wat goed!!! Gefeliciteeerddd!! :):)

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:58

Gefeliciteerd Ineke2! *\o/*

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:18

Dank je wel voor de felicitaties :D Ik heb er ontzettend zin in. Al zal het wel weer wennen zijn ergens anders én opeens weer echt te moeten werken. Nu het bedrijf falliet is waar ik werk moeten mijn collega's en ik die nog over zijn voor de afwikkeling van de administratie zorgen en verplicht aanwezig zijn (werken nu onder de curator). Dit is echt zo weinig werk... 5 telefoontjes op 1 dag en 4 emails is veel :+

Gelukkig heb ik maandag en dinsdag vrij, lekker genieten van het mooie weer en bijkomen van alles :)

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:01

Mag ik me nog aanmelden?
Na bijna 7 jaar sta ik op straat met een vast contract en nety een huis gekocht |(

Baas heeft alleen nog niks op papier maar gaat het anvragen dus heeft ons alleen bij zich geroepen een het medegedeeld samen met iemand van pz.

Pfff de manier waarop het gegaan is is zo :(
Willen nu ook nog niks zwart op wit geven tot het is aangevraagd, ze wachten natuurllijk dat we vrijwillig gaan nu maar dat doe ik echt niet

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 13:29

Zulke dingen gaan nooit op een leuke manier :(:)

Ik zag net ook je andere topic.. is makkelijker gezegd dan gedaan.. maar probeer je nu (nog) niet druk te maken over hoe het moet als je ww uitkering stopt... die moet nog beginnen...
nu is het zaak om af te wachten hoe uberhaupt je ontslag wordt aangevraagd.. collectief of individueel? Eerst daarover de info ontvangen..

Geloof mij, er komt nu eerst genoeg op je af om te regelen.. inschrijvingen her en der etc.... sterkte!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:43

Ga overigens niet zomaar akkoord met je ontslag hoor, laat je hierbij zeker goed adviseren door rechtshulp!

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:35

Nee ga zeker niet akkoord gaat eerst via mijn advocaat die is al ingelicht maar kan pas wat doen als ik schriftelijk iets heb.

Ik weet dat ik me niet druk moet maken maar als ik eerlijk ben dan ben ik er wel de hele dag mee bezig.
Maar zal hoop ik wel goed komen. Ga gewoon driftig op zoek alleen kan ik nu nog niks want weet niet wat mijn werkgever gaat doen en als ik nu solliciteer zeggen ze straks dat ik vrijwillig weg ga en dat doe ik niet.

Hoorde vandaag dat ze nog iemand ontslagen hebben, ze hebben eerst gewacht dat ze uit de ziektewet was en volledig hersteld en toen hebben ze haar diezelfde dat ook het bericht gegeven dat ze ons gegeven hebben maar wederom niks schriftelijk.
Gaat nu om 4 man in totaal. Maar zeg nu eerlijk daar red je toch geen bedrijf mee?
Maar ze zeggen gewoon er is geen plaats meer voor die functie dus die komt te vervallen.....

pffff

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:43

Dat ligt er aan hoeveel mensen er totaal in jullie bedrijf werken natuurlijk... maar pas vanaf 15 man ofzo dacht ik mogen ze een collectief ontslag aanvragen. (pin me niet vast op het precieze aantal, kan ook vanaf 20 zijn)
Nu moeten ze per "geval" een aanvraag indienen, kost meer werk en tijd maargoed...Veranderd niets aan de rotsituatie natuurlijk. Wel zou ik samen met degene die in het zelfde schuitje zitten een soort van samenwerken. Kan wellicht voordeel opleveren voor jullie.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:06

Ja heb je gelijk in zijn we ook aan doen nu

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:26

Volgens mij mag je vanaf 20 man collectief aanvragen, geloof ik. Bij ons waren het er meer dan 50.... Ik zat nog in de ziektewet en nu nog steeds. Ik heb al maanden geleden gevraagd voor een gesprek met de bedrijfsarts, maar dat hoefde toen allemaal niet. Nu moet ik er opeens wel naartoe. Tja, het zal wel makkelijker ontslaan zijn als je hersteld bent. Helaas ben ik dat nog niet en gaat dat nog even duren, daar baal ik zelf al genoeg van.
Ik word geholpen door rechtsbijstandsverzekering en die doen het erg netjes moet ik zeggen.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 05:35

Pas maar op bij ons hebben ze nog iemand op de lijst erbij gezet, konden haar eerst niet ontslaan omdat ze in de ziektewet zat, nu is ze 100 procent hersteld en moest ze diezelfde dag nog op kantoor komen

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 13:44

Ik ben zojuist mijn proeftijd door dus ik heb het komende jaar weer een vaste baan :D :D :D

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:24

*\o/*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:50

Gefeliciteerd!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 19:57

DenK4ever schreef:
Ik ben zojuist mijn proeftijd door dus ik heb het komende jaar weer een vaste baan :D :D :D

Dat is heel fijn! Gefeliciteerd... Ik moet nog tot en met 1 oktober en dan kan ik het zelfde zeggen :D Dus nog even spannend voor mij...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:14

DenK4ever schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* wat een super gaaf gevoel moet je dat op dit moment geven :+

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:46

denk4ever": gefeliciteerd

en sterkte voor de mensen die nog zoeken.
pff ik mag echt in mijn handjes knijpen met mijn baan volgens mij..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:22

nameless schreef:
pff ik mag echt in mijn handjes knijpen met mijn baan volgens mij..

:= zo denk ik er ook over :o
Alhoewel het niet altijd zo voelt _O-

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 12:06

Proficiat!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 10:10

het is echt een rotperiode. hopelijk trekt het binnenkort weer aan met de vacatures. ik ben inmiddels druk aan het solliciteren geslagen. helaas lijkt het wel een bodemloze put, maar goed. we houden de moed er in.

voor een iedere die iets leuks weer heeft gevonden, uiteraard PROFICIAT!!!