Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:54

AndreaB schreef:
hihi als jij dan in mijn team komt!! Of ik in het jouwe! Bij ons hebben we namelijk geen postverdeler en ik zou het absoluut niet erg vinden om die wel te hebben. We hebben er ooit een dag één gehad en toen werd superdeluxe alles voor me klaar gezet, heerlijk!! 8-) Dat zelf lopen vind ik eigenlijk alleen maar vervelend :o

Ik zit al in jou team (51/55) als postverdeler alleen niet als jij werkt :D
Ik hoor officieel in dat andere team dus op zaterdag moet ik daar m'n eigen dienst doen en dan doe ik geen postverdelen. Ik krijg nu 20 uur doordeweeks in jou team, maar henny wil me op zaterdag niet kwijt dus zal je nog zelf moeten lopen :P

AndreaB

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:57

Jeetje, wat heb ik daar nou aan :roll: Zaterdag ga ik met henny mijn nieuwe contract regelen, dus denk dat ik daar maar in laat verwerken dat ik een postverdeler in mijn team eis :D haha

Hoewel ik het ook absoluut niet erg zou vinden als ik die wijken niet voor zou hoeven bereiden O:) Ik doe liever rondjes in de auto tuffen :D

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 17:56

Flosje446 schreef:
Bij ons komt alle post al gesorteerd binnen in rode en blauwe bakken. Dan staan er karren in het midden van het pad met de postcode erboven van de wijk (bijv 1234A) en daar worden de bakken van de wijk bijgezet. Op iedere kar staan dan 4 wijken gestapeld (ieder zijn eigen stapel). Daar pak ik dan mijn bakken gewoon vanaf en ga gooien (blauwe bak) en zetten (post uit de rode bak en daar zet ik dan de post uit de kast tussen).

zo gaat het bij ons ook, al zolang als ik me kan herinneren :=

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:22

Pff, nog meer mensen die zakken van de AH hebben moeten rond brengen?
Wat een lange dag vandaag zeg..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:40

Ja lekkere zakken hè :D
Ik heb ze niet weg hoeven brengen, maar heb ze vrijdag wel ingepakt voor de hele vestiging dus ik had er wel even genoeg gezien.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:03

ik heb gestapeld van de week. Heb ze wel idd in moeten pakken, klein deel, wat niet tasvullend was. En had geluk, mijn wijk was een van de laatste die gezet moest worden en hah kreeg, toen waren de zakken op, had dus geen zakken.
UIteindelijk nog ander wijkje erbij gehad, daar had ik ze wel, had precies 1 oranje tas post en 1 hah. Ze waren niet zwaar, maar welk lomp ruimte innemend.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:06

Ik doe hier het hele dorp, dat zijn al 4 tassen vol post. Had nu 2 hah, de zakken en nog een folder. Dus het was allemaal iets teveel.
Heb het met de auto gedaan, anders bleef ik heen en weer fietsen.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:09

hihi mijn gebeden zijn vandaag verhoord!!! :D Ik had EINDELIJK een postverdeler in mijn team! Wel een sagerijnige, maar dat neem ik dan maar graag voor lief :o Heb echt superdeluxe alleen maar hoeven gooien en zetten... heerlijk!!!

Bij mijn 3e wijk zat ik er helemaal doorheen, had echt geen zin meer :o Het is best een grote wijk en vandaag zat er dus ook nog een mailing bij van de waterweg wonen :n Maar ik werd gelukkig net op tijd, voor het zetten begon, weg geroepen :D Er waren, as usual, chauffeurs tekort, dus ik mocht lekker een nabrengritje gaan rijden :)

Daarna begonnen aan mijn eigen wijkje. Daar stonden bij mijn kast 6 goed gevulde blauwe bakken, 2 rode bakken en 2 tassen HAH klaar!! %) Helaas had ik vandaag niet alleen die tasjes van de AH, maar ook HAH foldertjes van AH & C1000. Uiteindelijk ben ik weg gegaan met 4 grijze bakken post %)

Winston is me nog komen helpen om mijn wijk te zetten, maar hij snapte er geen hol van :P Mijn wijk loopt namelijk niet zoals hij op de kast weergeven staat. Alles loopt lekker door elkaar, dus om die goed te zetten (zodat je niet 1000x dezelfde straat door hoeft te rijden) moet je eigenlijk weten hoe de huizen staan. Omdat hij zo graag wilde helpen heb ik de nummers maar in de goede volgorde voor hem opgeschreven :D En daar ben ik erg blij mee, want ik was uiteindelijk pas om 16.35 klaar.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:21

De postverdeler had het beetje druk met HAH regelen. Mocht op een gegeven moment zelf tassen gaan pakken, toen ook de rest maar gegeven. Was bij ons ook een gekkenhuis, paar weken geleden was het erger. Mijn wijk is gelukkig heel makkelijks, kan niets verkeerd gaan als je gewoon de kast volgt. Sommige wijken zijn idd wel irri als je ze niet kent. Daarom ook vandaag mijn wijk maar ingeruild voor zo'n wijk in de voorbereiding, anders is de bezorger wel lang bezig en zijn tas maar iets voller gepropt dan mocht, anders had hij heel stuk moeten fietsen voor zijn steunpunt en dan weer terug om de post nog te bezorgen.
Vandaag om 6.30 begonnen en was 16.30 zo'n beetje weer klaar.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 09:25

mijn verhaal van gister, men wat een scheitdag :=

Dowski schreef:
pff.. even helemaal gehad, van vanochtend 9 uur tot kwart voor 7 post aan het bezorgen geweest :\
nouja, eerst zetten en dat was nogal wat werk. En toen moesten de folders ook nog gezet worden. Maar de ene wijk had 3 verschillende folders en de ander maar 2. Ik had er gelukkig maar 2, maar de kneus die mijn folders zette deed er 3 in elkaar vouwen :roll: die heb ik er dus weer allemaal tussenuit kunnen vissen |o kon pas om half 12 weg, terwijl ik normaal om half 10 al op de fiets zit, en dan ben ik al pas om 4 uur klaar..
En die kneus had er veel te veel gevouwen, dus op een gegeven moment dacht ik wel genoeg te hebben, ben vertrokken, maar kwam er halverwege achter dat ik er toch niet genoeg had, vlug folders uit mijn nabrengzak gevist, maar de laatste straat heeft pech gehad := maar kreeg ook niemand meer te pakken op het kantoor :n

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:39

ik had afgelopen zaterdag ook die AH bladen verschikkelijk!!!

ik moest al anerhalf uur eerder beginnen om de ah bladen bij elkaar toe te voegen. Toen bleek ook nog dat me kast om 9.15 nog bezet was. dus moest ik wachten normaal kon ik 9.15 naar me kast. Nu dus niet. dus nu maar verder ah bonus en ah fruitzak samen voegen

uiteindelijk om 10 uur zat ik aan me kast. Me baas zei ja je krijg hulp met sorteren en zetten. Nou geen hulp te bekenn

uitendelijk kon ik om 12 uur lopen (had het helemaal gehad maar goed) en was pas om 15.00 klaar

pff

zo was wel me dagje haha

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:12

Hadden jullie dan naast de huis aan huis, nog andere folders? En dan ook nog in verschillende tassen, dus tijdens het lopen het zelf samenvoegen?
Ik werd zaterdag al gek toen ik voor iedere wijk een volle tas met folders had, het waren 2 folders waarvan er 1 in plastic zat, glijdt dan nog zo lekker. Normaal past alles redelijk makkelijk in 2 tassen, nu dus echt niet.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 20:17

Ik ben ook twee jaar postbode geweest en had wel nog een eigen wijk.
Wel viel ik af en toe in bij ziekte en liep ik een wijk extra.
Heerlijk was dat, de mensen kende me en ik had vaak lang nodig om mijn wijk af te krijgen zeker met mooi weer.
Iedereen kwam kletsen.
Met slecht weer, was het minder leuk, maar ook dat vond ik allemaal fijn.
Ik kon alles zelf indelen en vond het heel leuk om te doen.
In de zomer kreeg ik vaak een blikje drinken en in de winter vaak binnen geroepen voor koffie.
Dat was een superbaan.
Helaas is de post als werkgever niet zo geweldig meer, ze beloofden veel maar maakten niks waar.
Opeens werd mijn contract niet meer verlengd en kon ik vertrekken met een hoop anderen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:16

Bij ons was die ahzak dinsdag, mijn wijk die ik zaterdag loop had 6 bakken met huis aan huis :+ Ik blij dat ik hem dinsdag niet hoefde te lopen.

Moest maandag dus die hah zetten, schoot echt niet op. Eerst zat de karwij niet bij de levering, dus gingen we vast de ah+ ah zak zetten. Toen waren er veelte weinig ahzakken, dus moesten we weer wachten tot die geleverd waren. Gelukkig kregen we toen taartjes tijdens de pauze want ik had geen eten bij, want ik denk dat is zo klaar.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:34

Ik zal jullie alvast even waarschuwen. Zaterdag wordt het weer zo'n lekker dagje. Weer hetzelfde hah als vorige week dus ik mag morgen ook weer lekker gaan inpakken.
Bij onze vestiging wordt het hah samengevoegd door de sociale werkplaats en sinds een paar weken pakken ze het meteen in in grijze tassen. Ik mag ze dus de hele dag begeleiden zodat de juiste folders in de tas komen en de tassen op de goede container.
Best leuk werk hoor, alleen denken mijn teamcoaches dat ik mezelf in heel veel stukjes kan delen, maar dat lukt nog steeds niet :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:40

Wat voor hah had je dan vorige week? Is dat eigenlijk overal hetzelfde of verschilt het ook? Ik had vorige week C1000 en de plus die in plastic zat. De week er voor ook, alleen toen zat de plus niet in het plastic.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:43

Denk dat dat wel verschilt, hier hebben we namelijk geen C1000, maar een DEEN. Die heb ik altijd op zaterdag.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:49

Weer zoveel zware post??! Nee he...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:49

En wij hebben ze normaal allebei, C1000 en de deen. Nu maar weer heeel hard duimen dat ze zakken tekort hebben en als laatste mijn wijk gaan voorbereiden?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:57

Ik heb ook altijd dezelfde eigenlijk, de C1000 en de plus op zaterdag.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 21:59

zaterdag inderdaad prut weer :j heb het gehoord, want heb eindelijk(!) te horen gekregen dat ik zaterdag vrij ben zodat ik naar horse event kan :=
mijn baas zou zaterdag nl pas terugkomen van vakantie, maar bij wie ik moest zijn om die dag vrij te krijgen :? deze week flink achteraan gezeten, kreeg ik te horen: "bel peter maar" maar ik vertik dat, ik ga iemand niet in zn vakantie bellen.. blijkbaar hebben zij het wel gedaan := maar ik ben in ieder geval vrij :))

vandaag lekker foldertje :j die van de overheid over nieuwe id-bewijzen. lekker dun, geen gewicht, glijdt niet, halleluja!! dan vind ik het niet (zo) erg om folders te lopen :=

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 00:57

Pff, ben blij dat ik de zaterdagen niet hoef te werken. Vind de dinsdag al erg genoeg. :=

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 05:48

Ja het verschilt wel. Bij ons hebben maar een paar gebieden C1000 én plus zaterdag. Die krijgen de ah dan op dinsdag. Andere krijgen ah en evt C1000 zaterdag. Deze week dus weer die zakken en gewone bonusfolder van ah.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:03

bij ons is het iedere zaterdag anders, de enige vaste factor is de c1000. Afgelopen zaterdag had ik dus de plus erbij, maar komende zaterdag zit er dus AH bij...

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 09:15

Eigenlijk zou het toch veel handiger als iedereen gewoon zo´n brievenbus bij de weg zou zetten, in plaats van in de voordeur, toch?
Voor de postontvanger zelf een kleine moeite om het uit de brievenbus bij de weg te halen, maar voor de postbezorger lijkt het me een hoop werk te schelen!
Nu woon ik weer ergens anders, en daar stond de brievenbus al aan de weg, maar hiervoor woonde ik in het dorp en had de brievenbus in de voordeur zitten. Nu moet ik echt respect uiten tegenover de postbezorgers, want ik heb ze nooit horen klagen als ik ze tegenkwam, maar van de buurvrouw begreep ik later dat de hond enorm tekeer ging als de postbode eraan kwam. Dus toen heb ik ook een brievenbus bij de weg gezet en was het probleem opgelost! Het lijkt me zelf namelijk enorm irritant als je de post moet bezorgen op zo'n adres!