Fijn dat het zo lekker gaat

Ik heb maandag mn eerste dag

Kwam vandaag ook nog boek binnen via bol.com, intercultureel onderwijs in de praktijk, dus dat was ik net ma even lezen/punten opschrijven in de tuin in het zonnetje
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Nou ja, op naar de volgende competentiegesprekken..
Frouk schreef:Klinkt goed
Kwam vandaag ook nog boek binnen via bol.com, intercultureel onderwijs in de praktijk, dus dat was ik net ma even lezen/punten opschrijven in de tuin in het zonnetje
) en genieten van het weer.
JacordeX schreef:Ja het viel zeker mee! ik was zo poepie-zenuwachtig.. Maar ik kreeg als feedback dat ik een superportfolio had en dat ik wel wat veel woorden nodig had om antwoord te geven op zijn vragen.. dat waren dus de zenuwen!
Op een gegeven moment zat ik zo te ratelen dat toen ik mezelf hoorde praten ik spontaan niet meer wist wat ik ging zeggenNou ja, op naar de volgende competentiegesprekken..

) MLoeser schreef:Frouk schreef:Klinkt goed
Oh wat leuk, heb je zin in maandag? Mag je ook al les(delen) draaien? Veel plezier. En inderdaad, het is heerlijk weer, ik ga zo ook even naar buiten, vogeltjes kijken voor ECOP (ik heb een ooievaar gezien gister dus mijn dag kan niet stuk) en genieten van het weer.
Succes met je stage in ieder geval!

Ik heb hetzelfde advies, maar ik merk toch dat ik veel energie haal uit mijn lesuur die ik mag geven. Maar dat moet je voor jezelf bepalen
.
Wel raar, ik heb de Fontys contact docent dus nog nooit gezien. Stuur braaf verslagjes op maar ik ontvang verder ook niks terug. Maar de andere stagiairen ook niet dus ik ben niet alleen. Vind het alleen wel raar, hoe kan hij zo nu beoordelen dan

. Gjilke schreef:Hee Evelien, leuk!!! De vriend van een oud klasgenoot zit nu in het tweede jaar op de NHL, dus mocht je vragen hebben
@ Urielle: dat roepen ze bij mij ook wel vaak, maar nu puntje bij paaltje komt, en ik mentor ben blijkt dat ik ook niet altijd lief ben
Vind net op hyves een foto van een stel leerlingen in TDF, discotheek die op vrijdagavond stapavond voor 12-16 heeft. Bijzonder is dat er een leerling op staat die overdag niet in mn les was, want ze was ziek en dus naar huis gegaan... jaja.

en ik heb nog geen les gegeven

Urielle schreef:Maatschappijleer *zwaait*
Hier nog iemand!
Heb ik hier al eens gepost eigenlijk? *verstrooid*
Hoe dan ook, ik doe de educatieve master maatschappijleer in Groningen. Hiervoor heb ik een bachelorbul gehaald bij psychologie en daarna ben ik overgestapt naar sociologie om de educatieve master te kunnen doen. Ik zit nu in het eerste jaar van die (tweejarige) master en die bestaat vooral uit sociologievakken en de masterthese. Het enige vak dat echt deel uitmaakt van de lerarenopleiding is de basiscursus en daar zit ik nu middenin. Bij dit vak moet je meteen stagelopen en ook zelf lesgeven, dus je wordt wel in het diepe gegooid. Dat moet ook bijna wel want volgend jaar is mijn LIO-jaar.
Ik heb één dag lessen geobserveerd en sindsdien geef ik zelf ook lessen. Niet altijd gemakkelijk, maar wel heel leuk. Ik heb nu 7 lessen gegeven aan HAVO5 klassen, woensdag mag ik weer.
In ieder geval succes morgen!
Urielle schreef:Frouk schreef:hahaah mijn stage docent op het vmbo wist mij juist te vertellen dat de examenklassers totaal niet meer gemotiveerd zijn op het einde
Moet je de tweedeklassers hebben, hoteldebotel van alle rondrazende hormonen
En het waren alleen maar meisjes