Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:34

Klinkt goed :)
Fijn dat het zo lekker gaat :)
Ik heb maandag mn eerste dag :)
Kwam vandaag ook nog boek binnen via bol.com, intercultureel onderwijs in de praktijk, dus dat was ik net ma even lezen/punten opschrijven in de tuin in het zonnetje :)

JacordeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 08:12

Ja het viel zeker mee! ik was zo poepie-zenuwachtig.. Maar ik kreeg als feedback dat ik een superportfolio had en dat ik wel wat veel woorden nodig had om antwoord te geven op zijn vragen.. dat waren dus de zenuwen!
Op een gegeven moment zat ik zo te ratelen dat toen ik mezelf hoorde praten ik spontaan niet meer wist wat ik ging zeggen :D Nou ja, op naar de volgende competentiegesprekken.. :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:38

Frouk schreef:
Kwam vandaag ook nog boek binnen via bol.com, intercultureel onderwijs in de praktijk, dus dat was ik net ma even lezen/punten opschrijven in de tuin in het zonnetje :)

Oh wat leuk, heb je zin in maandag? Mag je ook al les(delen) draaien? Veel plezier. En inderdaad, het is heerlijk weer, ik ga zo ook even naar buiten, vogeltjes kijken voor ECOP (ik heb een ooievaar gezien gister dus mijn dag kan niet stuk :D ) en genieten van het weer.

Succes met je stage in ieder geval! :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:40

JacordeX schreef:
Ja het viel zeker mee! ik was zo poepie-zenuwachtig.. Maar ik kreeg als feedback dat ik een superportfolio had en dat ik wel wat veel woorden nodig had om antwoord te geven op zijn vragen.. dat waren dus de zenuwen!
Op een gegeven moment zat ik zo te ratelen dat toen ik mezelf hoorde praten ik spontaan niet meer wist wat ik ging zeggen :D Nou ja, op naar de volgende competentiegesprekken.. :D

Dat superportfolio, dat is wel heel erg mooi! Nogmaals gefeliciteerd :)

En over zie zenuwen, daar kun je mooi op reflecteren (misschien moet het en voeg het anders alsnog toe aan je dossier, hier is nl het motto: hoe meer je werkt aan C7 hoe beter :P )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:47

MLoeser schreef:
Frouk schreef:

Oh wat leuk, heb je zin in maandag? Mag je ook al les(delen) draaien? Veel plezier. En inderdaad, het is heerlijk weer, ik ga zo ook even naar buiten, vogeltjes kijken voor ECOP (ik heb een ooievaar gezien gister dus mijn dag kan niet stuk :D ) en genieten van het weer.

Succes met je stage in ieder geval! :D

Tis vooral orienterend, maar moet wel kleine lesdelen gaan draaien als ik mijn begeleider op mn stage plek mag geloven :P
We doen het iig wel rustig aan omdat ik inmiddels dus met een burnout thuis zit :+

s6801881

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:53

Hmhm, inderdaad je moet jezelf niet over de kop werken :) Ik heb hetzelfde advies, maar ik merk toch dat ik veel energie haal uit mijn lesuur die ik mag geven. Maar dat moet je voor jezelf bepalen :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:54

Ja ik hoop ook dat het wel gaat, maar combi pfeiffer en burnout werkt over het algemeen niet zo best met energie krijgen :Y)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:08

Nu heb ik wel wat bladzijden gelezen, maar alles was me wat teveel :Y).

Ik zit er aan te denken om alsnog te beginnen met een lerarenopleiding..waarschijnlijk maatschappijleer. Zitten hier mensen die die gedaan hebben of nu doen? Ik ga dan naar NHL Leeuwarden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:31

Maatschappijleer *zwaait*

Frouk veel sterkte! Hou jezelf in acht!

Jacorde gefeliciteerd!

Hier begint het langzaamaan beter te lopen. Kreeg donderdag nog de verzuchting: Oh juf, ik wou dat _U_ mijn mentor was! :+ Wel raar, ik heb de Fontys contact docent dus nog nooit gezien. Stuur braaf verslagjes op maar ik ontvang verder ook niks terug. Maar de andere stagiairen ook niet dus ik ben niet alleen. Vind het alleen wel raar, hoe kan hij zo nu beoordelen dan :?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 12:17

gebeurt hier ook, krijg je ook niets op terug, ik had net afgelopen week die kerel voor het eerst gezien. Hij was zoooooo vreselijke druk naar eigen zeggen dat het er op neer kwam dat we het zelf maar uit moeten zoeken :P

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:07

Hee Evelien, leuk!!! De vriend van een oud klasgenoot zit nu in het tweede jaar op de NHL, dus mocht je vragen hebben ;)

@ Urielle: dat roepen ze bij mij ook wel vaak, maar nu puntje bij paaltje komt, en ik mentor ben blijkt dat ik ook niet altijd lief ben :D

Vind net op hyves een foto van een stel leerlingen in TDF, discotheek die op vrijdagavond stapavond voor 12-16 heeft. Bijzonder is dat er een leerling op staat die overdag niet in mn les was, want ze was ziek en dus naar huis gegaan... jaja.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:15

Controle van juf..hihi

Ik heb ff wat info aangevraagd, wil eens ff weten hoe en wat :).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 21:19

Gjilke schreef:
Hee Evelien, leuk!!! De vriend van een oud klasgenoot zit nu in het tweede jaar op de NHL, dus mocht je vragen hebben ;)

@ Urielle: dat roepen ze bij mij ook wel vaak, maar nu puntje bij paaltje komt, en ik mentor ben blijkt dat ik ook niet altijd lief ben :D

Vind net op hyves een foto van een stel leerlingen in TDF, discotheek die op vrijdagavond stapavond voor 12-16 heeft. Bijzonder is dat er een leerling op staat die overdag niet in mn les was, want ze was ziek en dus naar huis gegaan... jaja.

hahah dat is indd wel opvallend :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:42

Betrapt :Y)

Gjilke, maar ik ben ook helemaal niet zo lief :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:34

1e stage dag achter de rug! Ben kapot! merk je toch dat de pfeiffer plus burnout nog niet weg is. Was er maar 4 uurtjes, van half 10 tot half 2, maar heb al zoveel gezien

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 20:04

de eerste keer stage is ook een hele indruk, je bent heel anders bezig dan als leerling en moet op zoveel letten. Was het wel een goede ervaring verder?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:06

Ja, docenten waren enorm vriendelijk ik mocht bij zowat iedereen wel een keer meekomen kijken en de teamleidster vond ook dat ik een keer met haar mee moest en was heel geinteresseerd in mn vooropleiding etc :)
Ze vond ook dat ik flair had en ze dacht dat ik het wel ver zou schoppen als ik zo door zou gaan als nu :) en ik heb nog geen les gegeven :+

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 00:26

dat is super frouk :D

ik ben de komende dagen even niet op bokt te vinden, zit er momenteel even doorheen door verschillende omstandigheden.
neem even contact op met me mentor en ik stap er waarschijnlijk even een tijdje tussenuit, ik moet even rust krijgen in mijn hoofd even alles op een rijtje zetten.
me stage ga ik wel mee door.
spreek jullie snel weer en succes met stages lopen ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:03

Urielle schreef:
Maatschappijleer *zwaait*

:wave: Hier nog iemand! 8-) Heb ik hier al eens gepost eigenlijk? *verstrooid* :o Hoe dan ook, ik doe de educatieve master maatschappijleer in Groningen. Hiervoor heb ik een bachelorbul gehaald bij psychologie en daarna ben ik overgestapt naar sociologie om de educatieve master te kunnen doen. Ik zit nu in het eerste jaar van die (tweejarige) master en die bestaat vooral uit sociologievakken en de masterthese. Het enige vak dat echt deel uitmaakt van de lerarenopleiding is de basiscursus en daar zit ik nu middenin. Bij dit vak moet je meteen stagelopen en ook zelf lesgeven, dus je wordt wel in het diepe gegooid. Dat moet ook bijna wel want volgend jaar is mijn LIO-jaar. := Ik heb één dag lessen geobserveerd en sindsdien geef ik zelf ook lessen. Niet altijd gemakkelijk, maar wel heel leuk. Ik heb nu 7 lessen gegeven aan HAVO5 klassen, woensdag mag ik weer. :D

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 09:22

Hey Goeroe, dat klinkt best tof. Allemaal examenklanten ook? (vroeger was ma opgesplitst in een SE afrondingsvak en CSE afrondingsvak ik weet niet hoe het nu zit?). Maar lijkt me echt heel tof! Is het niet lastig meteen je LIO te doen? Ik zal nooit ineens alles compentetie lekkeloos kunnen laten zien O:) In ieder geval succes morgen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:15

Leuk hoor met examenklassen! Die zijn iig gemotiveerd, weten waar ze het voor doen en dat het einde in zicht is :P

Bij mij gaat het helemaal niet zo goed helaas. Het gaat erg met ups en downs, ik blijf hulp krijgen in de klas, en ik verwacht ook niet dat ik opnieuw aangesteld wordt voor het jaar erop. Enfin, ik hoop dat ik iig mag afstuderen :\

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:16

hahaah mijn stage docent op het vmbo wist mij juist te vertellen dat de examenklassers totaal niet meer gemotiveerd zijn op het einde :Y)

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:17

Ik studeer biologie op de radboud universiteit.. ik hoop als ik afgestudeert ben eerst een paar jaar in het onderzoek mee te draaien en daarna lekker op een middelbare school aan de slag te kunnen :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:30

Frouk schreef:
hahaah mijn stage docent op het vmbo wist mij juist te vertellen dat de examenklassers totaal niet meer gemotiveerd zijn op het einde :Y)

Moet je de tweedeklassers hebben, hoteldebotel van alle rondrazende hormonen :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:39

Urielle schreef:
Frouk schreef:

Moet je de tweedeklassers hebben, hoteldebotel van alle rondrazende hormonen :P

Hahaha nou dat deden ze nu ook wel, allemaal 14/15/16 flink aan het uitproberen etc. Ik zat bij een klasje biologie 3e klas zorg en welzijn.. Nou wat daar wel niet voorbij kwam, ik stond te klapperen met mn oren :Y) En het waren alleen maar meisjes