uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:17

en waarom word er om de vraag heen gedraait of je niet bij kim kan beginnen?

Yellowcab

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:02

Ja zoals ook al eerder gezegd lijkt me een sollicitatie cursus of iets dergelijks best een goed idee! Kun je alleen maar van leren!
Waar heb je nu allemaal gesolliciteerd?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:00

ik denk niet dat de mensen hier op bokt persee alles moeten weten van mij dus ook niet de reden dat ik niet voor kiwiko werk.

en wat maakt het uit dat ik na 2,5 pas een afspaak heb?
mag een mens niet eerst zelf proberen?

en ja nu met hulp van cwi gaat er misschien een uitkering komen en o daar zijn jullie allemaal op tegen dus laat ik de afspraak maar afzeggen voor ik weer iedereen over me heen ga krijgen....

nixx ik heb bij voornamelijk winkels en schoonmaakdiensten gesolliciteerd. ook wat horecadingen.

ik hoop dat ik bij het cwi een eind verder kan met bijv sollicitatie cursusen en hopelijk aan een werk/leer traject kan beginnen

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:29

Een vriendin van me heeft een jongerenuitkering en die word 20 over een paar maanden.
Misschien dat je deze ook kunt aanvragen?

Verder heb ik er geen verstand van aangezien mijn moeder allang van een uitkering leeft samen met mij :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:50

normaal gesproken als je geen baan hebt is de 1e stap die je zet naar het cwi gaan. voor evt een uitkering moet je daar ook heen maar ook voor het zoeken naar een baan kun je daar beter naartoe gaan. dat is je 2,5 maan geleden ook al verteld.....

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:25

Juline, als jij het op deze manier wilt aanpakken is dat prima hoor. Daar hoef je je niet voor te verantwoorden. Als jij het je financieel kunt veroorloven om het eerst 2 maanden zelf te proberen en dat prettiger vindt, is dat gewoon je goed recht.

Je kunt het nooit voor iedereen goed doen, dat lukt al niet voor iedereen in je omgeving dus zéker niet voor iedereen op zo'n groot forum als dit hier. Commentaar zul je altijd krijgen, dus je kunt het maar het beste op je eigen manier doen. Dan houd je jezelf, en jij bent de belangrijkste persoon in jouw leven, in elk geval tevreden. :(:)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 12:47

dank je wel nimue voor deze woorden.

inderdaad als ik 2 maanden geleden als was gegaan en ik had daadwerkelijk een uitkering gekregen waren jullie het er ook niet mee eens geweest dus nee ik ga me niet mee verantwoorden tegenover dit forum.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:22

Alleen als er werk aangeboden word, word dat om welke reden dan ook afgeslagen. En dat mogen wij toch wel vreemd vinden? En er op zijn minst naar vragen.
Of je een uitkering krijgt is overigens nog helemaal niet zeker. En je hebt ook weinig te kiezen in waar je dan wilt gaan werken. Komtt er iets als dat van Kim voorbij moet je het pakken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:32

Ik kan je trouwens ook nog wel aan leuk werk helpen.
Promotiewerk.
Bijv, in de Makro chocolaatjes promoten/uitdelen, of bijv met wijn, zo gek niet te bedenken.
Groepsacties in de stad, beurzen, in supermarkten een nieuw product promoten enzovoort.

verdient minimaal 7 a 8 euro per uur, reistijd boven een uur worden vergoed, reiskosten worden vergoed.

Je werkt met enthousiast mensen van je eigen leeftijd, of werkt alleen bij sommige acties.

Je moet dus betrouwbaar en enthousiast zijn.
En mensen durven aanspreken.
Je kan zelf bepalen wanneer en hoeveel je werkt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:37

suuzepuus schreef:
je bent nu 2,5 maand verder en nu pas een afspraak bij het cwi/uwv.....

Het is hier echt NOOIT goed he!

Eerst wil ts een uitkering aanvragen en direct naar het cwi en dat is niet goed, vervolgens gaat ze 2,5 maand volop solliciteren en dan naar het cwi en dan is het ook niet goed.

Ik vind het wel goed dat ze nu pas gaat en het eerst zelf heeft geprobeert. Ik heb zelf geen goede ervaringen met het cwi/uwv want helpen doen ze je echt niet, je moet zelf sollicteren en op gesprek gaan. Het enige wat daar gebeurd is uitkering aanvragen en inschijving.

Vervogens heb je je uitkering en ben je verplich een x aantal keer in de maand te solliciteren. En zullen ze je behoorlijk op je nek zitten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:46

Dat op je nek zitten valt over het algemeen wel mee ze hebben het nu zo druk dat bij sommige kantoren en wachttijd van een maand is voor de eerste afspraak.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je maar uit je neus moety gaan zitten eten.

Verder heeft bijna iedereen zonder werk recht op een uitkering, zie niet in waarom juline geen uitkering zou kunnen krijgen.
Zowel mijn vriend als ik hebben een uitkering, inmiddels is gebleken dat ik echt al het maximum aantal uren werk dat ik aan kan.
Mijn vriend is bezig met een leer-werktraject en is zelfs aangeraden tot die tijd geen ander werk te zoeken omdat hij er dan ineens mee zou moeten stoppen om door te gaan met het leer-werktraject.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:59

Cowgirl schreef:
Het is hier echt NOOIT goed he!

Eerst wil ts een uitkering aanvragen en direct naar het cwi en dat is niet goed, vervolgens gaat ze 2,5 maand volop solliciteren en dan naar het cwi en dan is het ook niet goed.

Dat gevoel heb ik ook. Het is blijkbaar onmogelijk om iedereen tevreden te stellen.

zonnebloem18 schreef:
Dat op je nek zitten valt over het algemeen wel mee ze hebben het nu zo druk dat bij sommige kantoren en wachttijd van een maand is voor de eerste afspraak.

Dat klopt. Mijn vriend heeft zich eind januari ingeschreven en kon ook pas een maand later terecht. Helaas kon die afspraak niet doorgaan en nu hebben we pas vanmorgen een gesprek gehad, 2 maanden later dus. Ze hebben het echt ontzettend druk. Nu bleek ook nog dat ze hun werk niet goed gedaan hebben omdat mijn vriend recht had op WW en ze hebben ons dat niet verteld. Aangezien hij nu te laat is met aanvragen is het nog maar de vraag of hij het krijgt. Verder zijn we in elk geval op een vriendelijke manier geholpen. Het is echt geen schande om een uitkering aan te vragen als het niet anders kan. Juline, succes morgen!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:01

juline ik vind het juist super dat je het eerst zelf hebt geprobeert

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 00:15

dank jullie wel voor weer de lieve reacties.

ga nu me bed maar eens opzoeken zodat ik uitgerust bij het cwi kan staan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 01:21

ik vraag me af of je uberhaupt nog aan een uitkering kan komen nu.. aangezien je van de laatste zoveel weken een minimum aantal weken moet hebben gewerkt.. en aangezien je nu al 2 maanden niks hebt/doet.. ben ik bang dat je naar je uitkering kan fluiten

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 01:28

Juline ook bij ons is iedereen meer dan welkom om te komen werken :)
Zijn gigantisch hard op zoek naar personeel en kunnen iedereen super goed gebruiken :)
Is in de thuiszorg en is zeer netjes betaald.
Ik vraag me alleen af hoe het kan dat je al zo lang bezig bent, 2,5 maand vind ik een behoorlijke periode en er is toch echt voldoende werk, of ben je stiekem toch te kieskeurig?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:39

LimaMambo schreef:
ik vraag me af of je uberhaupt nog aan een uitkering kan komen nu.. aangezien je van de laatste zoveel weken een minimum aantal weken moet hebben gewerkt.. en aangezien je nu al 2 maanden niks hebt/doet.. ben ik bang dat je naar je uitkering kan fluiten

Volgens mij heb je wel altijd recht op bijstand, wat jij beschrijft gaat om WW, maar die is voor een 22-jarige sowieso moeilijk te krijgen omdat je bijna nooit aan die eis voldoet als je gestudeerd hebt.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:43

een bijstandsuitkering is (hopelijk) het laatste wat je wil. zie daar maar eens uit te komen. geen baas die je meer wilt als je een bijstandsuitkering hebt (gehad)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:11

Jeetje wat zijn sommige mensen die hier reageren belachelijk.
Bazen die je niet meer aannemen is echt onzin de meeste weten ook wel dat je niet voor de lol in de bijstand gaat zitten.
Mijn vriend heeft al 2 keer in de bijstand gezeten en heeft daarna zonder problemen een baan kunnen vinden.
Als een baas je niet aanneemt omdat je in de bijstand hebt gezeten discrimineert hij en zou hij aangeklaagd moeten worden.

Bijstand is echt geen schande als je geen andere optie's meer hebt.
Mensen met een baan hebben makkelijk praten maar een baan vinden is echt niet makkelijk in deze tijd.
Mijn vriend heeft wel 200 brieven gestuurd en als hij 4 reacties terug heeft gekregen is het veel.

Juline trek je niks aan van het gezeik hier meld je aan en kijk of je met ze kunt overleggen over een werk leer baan.
Meteen je eerste gesprek melden dat je hier interesse in hebt (als je dat hebt) dan wordt je snel geholpen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:29

zo ben weer terug van het cwi.

ik heb een maand de tijd gekregen om 10 sollicitaties te verrichten. mocht ik dan nog geen baan hebben krijg ik inderaad bijstand maar kom ik ook in een werk/leer traject terecht.

heb wat vacatures mee gekregen waar ik misschien wel wat aan heb ondermeer 2 mooie kansen in de beveiliging dus deze ga ik vanmiddag aanschrijven. hopelijk kan het wat worden.

ze vroegen al waarom ik niet veel eerder een uitekering had aangevraagd en hem eerlijk gezegt dat ik het eerst zelf wilde proberen en niet graag afhankelijk wil zijn van instanties. dus nogmaals ben echt geen luie muts die lekker van de belastingcenten wil leven nee wil er liever voor werken (ookal heb ik dat al wel gedaan als ik bijstand zou krijgen zijn ook mijn belastingcenten..)

dus hopelijk heb ik of binnen een maand een baan of wordt het helaas toch de bijstand

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:31

In de zorg en beveiliging is inderdaad meer dan genoeg werk, stond pas nog in de krant.
Maar vaak wordt daar wel een opleiding voor gevraagt, hoe ziet het CWI dat zitten dan?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:45

het is 1 bedrijf die dringent mensen zoeken, hoe cwi dat ziet snap ik zelf ook niet, heb al eerder bij dat bedrijf gesolliciteerd voor een werk/leer traject maar afgewezen vanwege het niet hebben van rijbewijs dus verwacht nu ook niet veel ervan maar niet geschoten is altijd mis.

het andere bedrijf neemt ongeschoolde mensen in dienst voor een betaalde opleiding dus vestig nu me aandacht vooral op dat bedrijf

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:53

Als een zorginstelling goed bereikbaar is per openbaar vervoer, ook in de nachten is er niets mis met het hebben van geen rijbewijs.
Maar vaak is openbaar vervoer vooral in de nachten niet zo goed geregeld en heb je eigen vervoer nodig.
Bij de beveiliging heb je weinig tot geen banen zonder rijbewijs. Je moet op de werkplek kunnen komen en dat kan overal zijn. En je hebt veel werk waar je met de dienst auto van het een naar ander moet rijden.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:14

ja mijn stiekeme droom is uiteraard via bedrijf mijn rijbewijs te kunnen halen maar zal me goed moeten kunnen bewijzen. nee ik probeer het gewoon en zie wel wat de reacties zijn

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:16

Heb je geen geld om een spoedopleiding te doen? (lenen van ouders of vrienden desnoods) Dan ben je van die beperking af. En zijn er ineens veel meer banen.