Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:52

:j je hebt je targets die je moet halen, legt best veel druk erop.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:26

Dimple schreef:
Amanda.......vuilsnisvrouw......je wordt wel bijzonder gewaardeerd. Tenminste, hier in de buurt hebben we ook een mooie dame. Lang, blonde haren, sterk en pittig.......als vuilnisvrouw. De mannen zetten graag hun vuilnis buiten hier :)) <<)

PLUS -afhankelijk van in welke gemeente(s) dat je werkt- een baan bij een (semi-)overheidsinstelling, i.h.a. zeer betrouwbare werkgevers, 100% geregelde werktijden, als je werkdag erop zit zit 'ie er ook ECHT op, als huisvuilbelader Euro 2.000- 2.100 bruto per maand of als chauffeur Euro 2.300/2.400 bruto per maand o.b.v. 40 uur, vakantiegeld en een einde-jaarsuitkering van 3%.....nog steeds niet interessant voor MBO en hoger, maar daaronder plegen ze een moord voor zo'n job. Ik heb de laatste 12 jaar geen vacature meer hoeven uit te zetten, ik hoef maar in de eigen toko te roepen dat ik een vacature heb en er komen er zo 20-25 aanrennen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:35

Djeenie wat is er?

Ik heb goed gesprek gehad en mijn oude baas is al gebeld voor referenties! Ze waren positief bij UZB!
Nu eerst snel naar stal, de smid komt voor de paarden!

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:36

Nou fijn Fargo! Nu afwachten maar klinkt heel positief!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:25

Kent iemand de site Werkversterkers?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:41

Is van het UWV

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:34

Dames,

Ik heb zojuist het ergste telefoongesprek ooit gehad....
Al meer dan 2 weken was ik aan het wachten op een telefoontje van de plek waar ik heb gesolliciteerd.
Doordat ik zo lang moest wachten heb ik enorm veel spanning opgebouwd...
Nu werd ik zojuist erg plotseling gebeld(ik had niet meer verwacht dat ze vandaag zouden bellen). Ik kamp al met een beetje telefoonangst maar ik nam het telefoontje aan. De lieve dame aan de telefoon vraagt me vervolgens enkele vragen, een soort mini-sollicitatie. Echter sloeg bij mij de totale paniek toe omdat ik het gevoel kreeg enorm overvallen te worden, dit heb ik ook gezegd. Ik kon de eerste vragen maar erg moeizaam beantwoorden, ik had een soort van black-out eigenlijk, daarna kon ik wel weer een beetje normaal praten, maar het ging in het begin zo erg dat ik bijna gewoon mezelf ter plekke uit het sollicitatieproces had getrokken. De vrouw zei dat ze het niet erg vond, dat ze wel begreep dat ze me een beetje overviel. Ze vond dat ik me goed herpakt had. Ze zei dat ze voor 15 mei iets zouden laten horen over of ik op sollicitatiegesprek mocht komen. Ik zei nog dat ik hoopte alsnog geselecteerd te worden. Toen beeindigden we het gesprek.

Ik ben nu helemaal in tranen, ik kijk hier al een hele tijd naar uit, mijn leven gaat op het moment helemaal niet lekker en dit was een van de weinige kansen die ik had. Ik heb t gevoel zeker te weten dat ik niet uitgenodigd wordt. Mijn vriend en familie zeggen dat het in mijn voordeel kan werken omdat de vrouw vond dat ik me goed herpakt had, en dat als ik helemaal afgeschreven zou zijn, ze me wel aan de telefoon had afgewezen.(Ik had wel het gevoel een goed CV en een goede motivatiebrief te hebben) Ik voel me nu iig verschrikkelijk en ik weet uiterlijk volgende week vrijdag of er nog een beetje hoop is... :(

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:46

Even diep ademhalen en zuchten. Gebeurd is nu eenmaal gebeurd.

Schrijf de vragen die de mevrouw stelde, als je ze nog weet, even op. En schrijf dan eens op wat je graag had willen zeggen, en vergelijk dat eens met wat je gezegd hebt. Dan zie je vaak dat het echt wel meevalt. Je kan nu alleen maar zorgen dat wanneer ze je uitnodigt voor gesprek, je goed voorbereid bent.

Deze dingen zijn ons allemaal wel eens overkomen. Kan je niks aan doen en even balen mag. Een knuffel voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:47

Niet zo onzeker zijn over jezelf hoor!! Als het echt een hopeloos gesprek was, dan had je inderdaad direct al wel een afwijzing gekregen. Het is niet meer dan logisch dat zo'n telefoontje en dan gelijk zo'n onverwachts vragengesprek je overvalt.

Voor de ene persoon is een telefoongesprek nu eenmaal makkelijker als voor een ander. Ik heb er ook echt een hekel aan, bij bekende al.. laat staan als een vreemde belt of gebeld moet worden. Dus het is echt super goed dat je je hebt kunnen herpakken. En dat ze dat ook heeft opgemerkt en daar een complimentje over heeft gegeven.

Dus hup tranen wegvegen en trots zijn op jezelf! Ik ga duimen dat je op gesprek mag komen! En mocht dat niet gebeuren... wijt het dan niet aan je gesprek nu! Want dat heb je echt gewoon goed gedaan!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 15:50

Wat is er Djeenie? :(

Werkversterkers komt op mij over als ''UWV propaganda'' waarmee ze achter de feiten aanlopen.
Een zelfde soort site is http://www.debroekriem.nl, maar dit staat los van het UWV en bestaat al veel langer.
sowieso geen fan van het UWV sinds mijn laatste gesprek... heb de werkcoach nog uitleg staan geven over de flexwet.... oftewel ik gaf haar info ipv andersom.....

Spannend Tytonidae! Dat bedrijf waar je familie ook heeft gewerkt toch?
Maar ik denk dat je het goed hebt aangepakt! :j zenuwen heb je gewoon benoemd, dat is altijd verstandig want dan weten ze waarom je even dichtklapt! Dan denken ze dus niet ''ze klonk onverschillig dus die schrijven we af''.
En je hebt duidelijk aangegeven dat je graag geselecteerd zou worden! Dus ik denk dat je vriend en familie gelijk hebben hoor!
In elk geval succes met wachten (het wachten is het ergste he...) :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:01

Fargo, paasei wat goed zeg!! Spannend!

Djeenie, what's up mop?

Tyton, kom op! Je hebt je best gedaan. En als je echt het idee hebt dat je iets verkeerd heb gezegd dat stuur je die dame nog een mail. Dat je zo ontzettend enthousiast bent over de functie en door de spanning dichtklapte. Kan je best aangeven. Hou je taai!

Ik heb net naar Manpower gebeld. Ze geven aan dat je door bent naar de eerste ronde (echt hartstikke leuk, maar zegt nog steeds geen ruk) en dat ze je bellen binnen 2 dagen. Leuk......maar die zijn nu voorbij dus ik bel even op.
Nou dat was heel zinnig...........not.......
Streep die vast van mijn lijstje :')

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:10

Ik volg ook weer een beetje, ondertussen nog steeds aan het solliciteren maar er komt vaak geen reactie op. Vorige week op gesprek gegaan maar ze hebben iemand gekozen met meer ervaring (een stage van 30 dagen :+ ).

Ik heb sinds gisteren mijn B rijbewijs, hopelijk wordt dit een pluspunt tijdens het solliciteren.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:42

Nou ik meld me hier ook.
Momenteel zit ik nog in opleiding maar ik heb gesolliciteerd op een BBL verpleegkundige plek.
1,5 week gewacht op reactie en toen kwam de afwijzing via de mail.
Dat voelde wel naar zeg! Gelijk gebeld en naar de reden gevraagd. Hele vriendelijk vrouw gaf door dat ze niet zelf sollicitatie brieven leest maar dat er meestal wel een reden bij staat.
Bij mij moest ze erg zoeken en waarschijnlijk is de reden:
Geen goede motivatie
Niet voldoen aan de harde criteria
Geen referentie

En met dat laatste weet ik nu niet of ze niet naar gebeld hebben of dat mijn referentie geen goed woordje heeft gedaan.

Ik baaaaaaal enorm en het voelt echt niet fijn afgewezen te worden :(
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 07-05-15 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:44

Welkom tot het leed wat solliciteren heet...........
Je wilt niet weten hoeveel afwijzingen ik heb gehad........still going strong :')

Succes met solliciteren!

Milk, geslaagd dus voor je rijbewijs, top!

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:45

Ik wil de mensen die gereageerd hebben op mijn verhaaltje enorm bedanken, ik voel me nog steeds rot, maar wel beter, dankzij jullie :) Of ik toch nog een mailtje zal sturen weet ik nog niet, ik zou graag mijn fouten willen corrigeren maar ik wil ook niet te opdringerig zijn.

Ik ga nu mezelf trakteren op wat comfort food, heb ik wel echt even nodig hehe

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:58

Aaah Tyto, wie weet zien ze je slechte begin wel door de vingers aangezien je je goed herpakt hebt! Even afwachten wat ze gaan doen... :(:)

Heb vandaag ook een traan moeten wegpinken. Had gisteren een afwijzing van een job die ik heel graag wou, omdat de termijn van sollicitatie blijkbaar al verstreken was en ze al met een aantal kandidaten bezig waren.
Krijg ik vandaag een mailtje dat ze op hun beslissing terugkomen en een gesprek met mij zouden willen, indien ik bereid ben om te verhuizen, aangezien de afstand nu (enkele rit) 2u is (zonder fille).

Helaas zit dat er niet in, heb een huis, mijn vriend werkt in deze regio, mijn paard aan huis, kan nu niet even de hele boel verkopen en verhuizen, want dan zit mijn vriend niet meer in zijn werkregio... Ik baal wel echt heeeel erg ;( Dat ze toch nog mailden geeft me wel hoop, als zij mij toch opmerkten, doet een ander bedrijf dat vast ook wel een keer, hoop ik... En het was echt een fijne job...

Moet hen nog terugmailen, krijg het niet over mijn vingers om ze te mailen dat ik niet kan verhuizen... Voelt een soort als niet-willen, hoewel het eigenlijk echt niet-kunnen is... :(

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:00

Het is juist goed dat je je zo herpakte!
En je bent gebeld, ze zien dus wel wat in je! Voor wat voor functie is het?

Djeenie: Inderdaad als ze jij hun interesse hebt getrokken doen andere bedrijven dat ook vast wel

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 17:02

Ik denk dat ze best in zien dat ze dat gewoon niet van je kunnen verwachten. Denk je zelf dat het te doen is dan de reistijd?

Want zij kunnen wel verwachten dat je gaat verhuizen, maar welke garantie geven ze jou? Door de proeftijd en dan sta je weer op straat of zo?
Hoe zou je het zelf inrichten met het reizen? Want misschien dat je dat wel aan hen kan verkopen?

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:03

Hoelang zijn jullie eigenlijk al aan het solliciteren?

Na 1 afwijzing ben ik al helemaal van slag

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:11

Ik ben in november begonnen en vanaf 1 januari ongeveer full time omdat ik vanaf toen thuis zat..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 17:12

Wil je dat echt weten (ik vraag het iedere x weer :P )

Té lang.........al vanaf augustus 2012..........

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:12

Voelde de eerste afwijzing ook zo ellendig bij jullie?
Dimple: och meen je! Wat voor baan zoek je?
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 07-05-15 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:12

De eerste afwijzing is rot... na de 10de haal je je schouders op en ga je verder waar je mee bezig bent. Neem ze niet persoonlijk op, met jou grote kans nog minstens 100 andere die reageren op een vacature. Het maakt jou geen slechter persoon, omdat je afwijzingen krijgt. Ze hebben gewoon heel erg veel keuze, dus het is echt beetje geluk hebben om uitgenodigd te worden.

Ik ben aan het zoeken vanaf eind januari. Maar moet nog 2 examens afronden, dus tussendoor heb ik ook wat meer gestudeerd en wat minder vacatures gezocht. Sinds deze week heb ik er weer een aantal gevonden om op te reageren.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:28

Ahh balen djeenie :( Klinkt ook wel erg onhaalbaar, tenzij je het reizen voor lief wilt nemen tot je proeftijd voorbij is... en daarna een verhuizing overweegt? Moet ook maar net kunnen natuurlijk, met oog op vriend, baan en paard lijkt het me ook bijna onmogelijk....

Succes LadyDaily. Zijn er nog veel plekken in je buurt waar je eventueel BBL kan starten?

Hier sinds januari werkloos. Zit te twijfelen om mijn oud-werkgever (of oud collega) weer eens te peilen of ik terug zou kunnen (ben er 4 maand uit nu). Maar ik heb het al 2 keer eerder aangegeven en wil niet ''wanhopig'' overkomen.... dilemma....

Ik voel me nog steeds rot na elke afwijzing, vind het soms toch moeilijk om het niet persoonlijk op te nemen als ik echt in het profiel pas... :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 17:31

Ik ben echt een nerd die nooit meer aan de bak komt. Wellicht is die baan voor vuilnisvrouw wel iets voor mij?? :P

Zit ik straks thuis met een pracht van een afgeronde studie die ik nergens in praktijk kan brengen, lekker dom.

Ik mail nu bedrijven maar gewoon eerst of ik überhaupt kans maak. Of ze er voor open staan, anders blijf ik aan de gang........

Kan wel alles op 19 mei gooien, maar als ze me niks vinden heb ik nog steeds niks en begint alles weer van voor af aan.......... }:0

BlingP, ik weet precies wat je bedoelt. Ik vraag me dan ook wel eens af of ze wel goed naar mijn CV hebben gekeken maar ze vinden altijd wel iets om je af te wijzen. Ze kunnen gewoon 100% matchen........

En ja......ik baal vreselijk en voel me persoonlijk 300% waardeloos als ik ben afgewezen, maar de rest van het gezin begon er onder te lijden, en dus moest er iets gebeuren met mijn mindset.