Examenjaar HAVO 2014/2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:45

@saaaash, ze is aan t zoeken maar heeft geen haast ofzo. Ze is al bijna een jaartje aan t zoeken :p Zou je misschien iets over het paardje willen pben? Kan ik het aan haar laten zien! :)

liefsmarleen

Re: Examenjaar HAVO 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 19:48

Misschien heb ik er ook wel eentje voor dr haha, ik ben echt verliefd op n andere pony. Dus misschien..

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 19:51

Ze heet trouwens giaad op bokt, mocht je haar willen pb'en :)

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:02

Vandaag maar een dagje thuis gebleven.. Morgen wil ik wel weer naar school voor de herkansingen, denk dat ik na het 4e maar naar huis ga. Daarna heb ik toch alleen maar gym & Duits. Kan ik 's middags nog even uitrusten zodat ik 's avonds wel naar muziek kan.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:09

Mijn naam is Eline haha.

Nouja. Een relatie tussen een 16 jarige en een 20 jarige is natuurlijk wel mogelijk, zolang beide zich volwassen gedragen. Die arme jongen mag niet eens met een meisje praten of hij krijgt alweer een dreun en een hevige scheldpartij. En dat allemaal terwijl zij ondertussen met weet niet wie allemaal praat en 'vriendschappelijk' knuffelt. Beetje vaag allemaal, maar goed.

Ik word ook moe van mijn profielwerkstuk. Het is zo ingewikkeld nu, met stimuli en zo..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:17

Melisssx schreef:
Vandaag maar een dagje thuis gebleven.. Morgen wil ik wel weer naar school voor de herkansingen, denk dat ik na het 4e maar naar huis ga. Daarna heb ik toch alleen maar gym & Duits. Kan ik 's middags nog even uitrusten zodat ik 's avonds wel naar muziek kan.

Even rust is geen overbodige luxe :(:)

Saaaash schreef:
Mijn PWS onderwerp is pesten en nu moet ik een stuk schrijven over pesten en overheid.
Ze hebben richtlijnen voor pestprotocollen gegeven maar die heeft mijn PWS maatje al verwerkt in haar deelvraag dus nu zit mijn hoofd vol met zaagsel wat betreft wat ik kan opschrijven

Ik had prima met je willen ruilen van onderwerp, haha. :Y)

angelastolk schreef:
pff..heb je dus een heel boekverslag gemaakt, krijg je te horen dat ze er niet naar gaat kijken en geen cijfer voor geeft omdat het heel veel werk is om na te kijken en ze dan alleen de creatieve opdracht becijferd..wordt daar dus echt zooo boos om..zat echt veel werk in -:(-

Wat vervelend, benthe, van die migraine!
en irritant van dat meisje harpoon (sorry, naam kwijt hihi), maar wel goed dat je er wat van hebt gezegd!

Die meen je. :oo Dat is knap banketstaaf zeg. :=

Harpoon schreef:
Oh bah Bente, wat naar! Gaat het nu beter?

Ik heb echt een knallende ruzie met een meisje uit mijn klas zeg, zooo pfff.
Dat kind zeurt al anderhalf jaar non-stop over alles en iedereen, mijn hele klas en omgeving is helemaal klaar met haar (zelfs haar 'vriendinnen' die zij achter hun rug afkraakt) en nu ben ik dus vanochtend tegen haar uitgevallen omdat ik helemaal klaar met haar was. Een vriendin van mij, tevens ook een 'vriendin' van haar, had gezegd dat dat meisje over mij dingen had gezegd en dat ze mij echt niet mocht en zo. Dus ben ik naar haar toe gelopen in het tussenuur toen ze alleen zat, heb ik mijn tas op tafel geknald en gezegd dat ze nu eens moest vertellen wat ze allemaal te zeggen had over iedereen en vooral over mij.

En inmiddels weet de hele klas en de rest van de school zo ongeveer het al. Bijna iedereen is het met mij eens, maar niemand durfde het te zeggen.
Ik weet nou eigenlijk niet of ik gestookt heb of dat ik geholpen heb. Ik hoop het tweede, maar ik denk het eerste :')

Hmm, ik weet niet of je hierin correct gehandeld hebt. Ik zou het ook niet leuk vinden dat de hele school erbij betrokken wordt. Ga desnoods met een groepje naar haar toe, maar niet de hele school erbij betrekken. Een groepje maakt vaak ook al indruk genoeg.

Ik ben weer thuis na een super lang dagje. Ruim een uur gepraat met mijn mentor. Ik had verwacht dat het over mijn studiekeuze zou gaan maar het ging over alles behalve mijn studiekeuze. _O-
En ik heb een 4.5 gehaald op mijn practicum SE voor biologie. Ik snap écht niet hoe dit kan.

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:44

Hmm, ik weet niet of je hierin correct gehandeld hebt. Ik zou het ook niet leuk vinden dat de hele school erbij betrokken wordt. Ga desnoods met een groepje naar haar toe, maar niet de hele school erbij betrekken. Een groepje maakt vaak ook al indruk genoeg.

Ik ben weer thuis na een super lang dagje. Ruim een uur gepraat met mijn mentor. Ik had verwacht dat het over mijn studiekeuze zou gaan maar het ging over alles behalve mijn studiekeuze. _O-
En ik heb een 4.5 gehaald op mijn practicum SE voor biologie. Ik snap écht niet hoe dit kan.[/quote]

haha, zo gaat het met mijn mentor meestal ook, maar is dan wel gezellig haha.
mijn mentor gaat trouwens een stichting oprichten, voor arme schoolkinderen daar..ik heb hem geholpen aan een kennis van mij en die wil een site helemaal gratis maken, hij heeft me al zo'n 36 keer bedankt daarvoor ofzo :')
Maar vind het wel goed dat die dat gaat doen!

Ik heb 2 coaches voor m'n PWS, dus had ik aan de ene gevraagd of we met z'n alle een keer bij elkaar kunnen komen en hij zei dus dat ik die ander (toevallig m'n mentor) maar gewoon moet vergeten (aardig haha)
Dus naar hem toe gegaan met dat bericht en hij was gekwetst, na zoveel jaren vriendschap hahaha (was een grapje) en hij zou die leraar wel ff in elkaar gaan slaan, en ik zei ook nog lekker droog: 'is goed hoor' :+

ik heb dinsdag avond rapport avond, wanneer hebben jullie dat?
Ik moet nog steeds cijfers terugkrijgen..geschiedenis (waarschijnlijk morgen) en engels..maar hij is altijd super langzaam haha

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:47

Ik moet alleen nog aardrijkskunde terug krijgen!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 20:48

Wat gaaf dat hij een stichting wil oprichtingen!
Ahah heerlijke sarcastische momenten zijn dat. :D

Nou, mentorgesprek wat niet zo zeer gezellig, maar meer op feiten gebasseerd en dingen die mis gaan bij leren etc etc. Toch denk ik dat ik niet heel eerlijk ben geweest en dat ik regelmatig 'ziek' thuis lig.

Vandaag overigens mijn huiswerk even skippen. Gaat mij niet lukken naar wat er gisteren/eergisteren gebeurd is. ;(

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:50

Dat zullen ze vast wel begrijpen Nayomie!

Een suuuper fijne les gereden, nu nog even snel de REDOX doornemen ...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:52

Redox, scheikunde?

Anders leg ik het morgen wel uit, zullen ze vast wel begrip voor hebben: Mijn blogbericht erover Carpe diem

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:53

Ja inderdaad de redox reactie, ik snap het wel maar had nog huiswerk en ik heb niet zoveel zin om eruit gegooid te worden. De deal is namelijk als ik tot de kerst er niet uit wordt gestuurd dat ik een nieuw zadel mag of een nieuw hoofdstel en ik wil zoooo graag een lakhoofdstel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:54

redox is echt kei stom.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 22:54

Klinkt niet bekend. Welk hoofdstuk is dat?
Word je er zo vaak uitgestuurd dan? :')

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:02

Nayomie schreef:
Kijk, dat ligt nu net aan je docent. Ik heb bijvoorbeeld nu een vreselijke ervaring qua docent Nederlands maar daarentegen heb ik ook een leuke ervaring eraan over gehouden. Ik heb de onderbouw juist qua Nederlands als leuk ervaren! Eerste keer havo4 ook, tweede keer havo 4 en dit jaar helaas niet. Het ligt ook aan de manier waarop je iets uitlegt, manier waarop je leerlingen wilt leren. Doe je veel variatie in je lessen, betrek je leerlingen bij je lessen waardoor zij attent zijn, ben je streng maar rechtvaardig en boven al (vind ik zelf), ben je zelf gemotiveerd om dit te doen en kun je overzicht houden?
Lijkt mij in ieder geval erg leuk. :D Zou mezelf immers niet voor een klas zien waar ik een heel jaar, 30 dezelfde leerlingen zie :+

Bijna klaar met Nederlands literatuurgeschiedenis samenvatten. Thanks Carrera voor de andere samenvatting! Zo heb ik een opzetje kunnen verzinnen waardoor ik nu een stuk meer overzicht heb. Zal hem straks ook op dropbox zetten, voor mensen die nog literatuurgeschiedenis krijgen.

Dat is graag gedaan hoor. Hoe ging het?

Zoals jullie merken lees ik zo af en toe een beetje mee vanwege de dropbox. Nu ik mijn tentamens heb gehad (& de resultaten daarvan) heb ik weer tijd voor dat soort dingen, dus mocht ik een berichtje van je hebben gemist wat betreft de dropbox, laat mij dat dan even weten, het kan zijn dat dit mij ontglipt is.
Ook kunnen jullie mij pb'en als je iets niet snapt, ik ben bereid je daar uitleg over te geven of iets dergelijks.
Andere dingen die jullie met mij willen bespreken mag natuurlijk ook nog steeds.
Laatst bijgewerkt door Carrera97 op 19-11-14 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:02

Herkansing ging beter, als ik mijn docent Nederlands mag geloven. :)

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:07

Ik werd er in de afgelopen vijf jaar op school zo'n, wat zal het zijn? 160 keer uitgeknikkerd...
Hoezo probleemleerling...

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:16

ohja..helemaal vergeten erbij te vertellen..de stichting is in Nepal hihi.

hahaha Saaaash
Fijn dat je herkansing beter ging Nayomie!
En ik heb je blog gelezen..tsjee heftig zeg..

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 23:46

Hahaha jezus, ik de afgelopen 5,5 jaar 0 keer uit gestuurd :Y)
Wel dat ik een paar keer gewoon de les uit gelopen ben omdat ik geen zin meer had, maar nooit een brief oid moeten halen! :)
Als ik nou een beloning kreeg daar voor, zoals een nieuw zadel, ik zou 't wel weten hoor :j

Springles ging erg goed trouwens!

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 00:09

Ik ben 1 keer de klas uitgestuurd in deze 5,5 jaar.. met echt een domme reden van een stagair docent, begint goed :+

Zonet hebben mijn ouders een winkelmandje van de AH gevonden in ons dorp. De AH waar ik werk bestaat morgen 1 jaar en heeft om het te vieren 25 winkelmandjes verstopt rond de stad en dorpen. (Wij wonen in tussen dorp en stad in) In die mandjes zit een cheque om morgen een tas vol boodschappen op te halen die ik vanmiddag allemaal heb gevuld haha
Wel toevallig dit :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 00:12

Hmm, ik ben er één keer uitgestuurd omdat ik mijn huiswerk niet gemaakt had voor de 3de keer. Ook een keertje toen ik weigerde van plek te veranderen omdat mij een schuld werd opgelegd waar ik niet schuldig aan was. Toen ben ik enigszins uit mezelf de ruimte uit gegaan. Liefst had ik nog even met de conrector gesproken maar die was in gesprek. Meneer had de volgende dag wel netjes zijn excuses aangeboden. :j

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 08:16

Nayomie schreef:
Redox, scheikunde?

Anders leg ik het morgen wel uit, zullen ze vast wel begrip voor hebben: Mijn blogbericht erover Carpe diem

Jeetje wat heftig zeg! Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:23

sterkte nayomie :(:) je hebt het mooi geschreven.

en hoe waren je resultaten Carrera?

haha super leuk dat winkel mandje. mocht je zelf bepalen wat je er in deed? (pepernoten :9 )

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:30

Heeeerrlijk dat ik dat allemaal niet meer hoef al die vakken ! :+
Oke ik ga nog wel naar school natuurlijk maar dat is voor verpleegkunde :P
Mijn afgeronde cijferlijst tot nu toe :
Nederlands: 6
Engels: 5
Wiskunde A: 6 (moet naar een 7)
Geschiedenis: 6
Economie: 6
Frans: 6
Duits: 6
Maatschappijleer: 7
Anw: 8
Profielwerkstuk: 6

En ja ik ben er ook heeeeel erg vaak uitgestuurd.... Man oh man en ik was juist altijd de superbrave leerling :o

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 09:40

LidyK97 schreef:
sterkte nayomie :(:) je hebt het mooi geschreven.

en hoe waren je resultaten Carrera?

haha super leuk dat winkel mandje. mocht je zelf bepalen wat je er in deed? (pepernoten :9 )

Haha nee dat helaas niet. Maar zitten wel leuke producten tussen, chocolade! <3 *\o/*