Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miinynke schreef:Hoe doen jullie dit? Werken jullie met lesvoorbereidingen ver vooruit en hoe plannen jullie dit?
Aleeneh schreef:Ik maak graag powerpoints van lessen, vind ik fijn en overzichtelijk werken. Dan heb je al meteen een richtlijn waar je het over gaat hebben en kan je ook niks vergeten. Voor mij is dat wel een uitvinding hoor.
Mijn klasjes hebben ca 15 leerlingen btw.
) al mijn lessen over. Dan moet ik voor hen wel alles vooruit plannen en klaarleggen. Dat zal nog wat worden
ik steun altijd tegen het bord en veeg dan alles uit met mijn hand.
die kunnen die stukken uitleg iets beter handlen dan vmbo, vermoed ik.
Denk dat het iets is waar je je eigen weg ook in moet vinden, want iedereen doet het ook weer anders. 
Dit jaar hebben wij het met een gemiddelde van zo'n 26 leerlingen per klas goed voor elkaar, vorig jaar had ik een derde klas vmbo-t van 30. Die 4 leerlingen verschil merk ik al zo goed. Scheelt letterlijk en figuurlijk veel ruimte!
miinynke schreef:Ik zie het daphne al een paar keer noemen het geld dat je kunt ontvangen voor een master. Zijn er mensen die er over nadenken om dit te gaan doen?
Ik zelf wil eerst gewoon lekker werken en zo ervaring op doen, zie mijzelf ook nog geen master afronden.