Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuheloJarig

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:37

vandaag dus een dagje gewerkt in die fabriek :D
moest om 8 uur beginnen, ging er dus van uit tot 16 of 16.30 max
kom ik rond 11 uur te weten dat we tot 18 uur moesten werken :\
dus nog net geen bandwerk (wel constant hetzelfde, met 6 man aan een tafel, een plooide doosjes, ander smeet snackje met die smaak erin, de volgende een andere smaak, en de volgende kleefde doosje dicht, en de laatste stak ze in een grotere doos en zette ze op een pallet)
en dat in een temperatuur van minder dan 8 graden (diepgevroren producten)
ik moet zeggen, kheb wel afgezien (al 3 maand niet gewerkt, en dan plots 10 uur in een keer, in een koude omgeving, hetzelfde werk, zonder radio :D)
ik heb wel toegezegd voor morgen, maar tot 16 uur (eventueel tot 16.30 om men uren te halen, maar niet langer, het is toch geen bedoelingvoor vaste job,; dus ben niks verschuldigd :d), en dan wat beter voorbereid met een muts en een mp 3 speler :D
zijn toch allemaal mooi centjes voor met het eindejaar!

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:41

kheb gisteren aangegeven dat ik vandaag en morgen niet meer naar de fabriek ga, ik verdiende relatief weinig, en moest in 6 graden bandwerk doen, niks voor mij dus
voor meer geld een fabriek niet in de diepvries
vandaag en morgen mag ik naar een dierenspeciaalzaak gaan werken, meisje dat er nu werkte is teveel ziek, en eventueel heb ik kans op vast
zal wel inhouden dat er weer weekend dient gewerkt te worden, dus ik bekijk even wat ze aanbieden, indien ik weer de zondag zou moeten werken sla ik het af
zaterdag eventueel wel, mits er dan goede uren in de week zijn dat ik het kan combineren met de paarden, maar de zondag echt niet meer... (of mss een weekend op twee beide dagen, dat is eventueel wel een optie, de dinsdag zijn we zowiezo vrij, dus als ik dan bv in de week dat ik de zat en zon werk kan de ma en woensdag vrij hebben, dan werk ik bv don-vrij-zat-zon-ma woe-don-vrij, dus werk ik 4 dgn, 1 dag thuis, 4 dagen, 5 dgn thuis, dus dat lijkt wel leuk :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:48

Ik vind dat je nogal eisen stelt Duhelo :o Kans op een VASTE baan, nou die za. en eventuele zondag zou mij een worst zijn!

Heb jij die luxe positie dat je maar zo weinig hoeft te werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:49

Ik vind persoonlijk dat je wel heel makkelijk banen afwijst eigenlijk. Je kan beter van baan naar baan gaan denk ik.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:51

Nog één weekje, en dan heb ik vakantie voor onbepaalde tijd :\

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:53

Nona ik zie dat je uit Twente komt, wat zoek je voor werk? :)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:04

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:29

En waar in twente woon je? Ik zit bij Olympia in Haaksbergen, wellicht dat ik eens met je mee kan kijken als je uit de buurt komt?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:30

Zeker :) Oldenzaal :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:38

Ik ben vanmorgen op sollicitatiegesprek geweest, was wel voor een part time baan. De kans dat het in de toekomst meer uren gaat worden is heel duidelijk aanwezig. In ieder geval vond ik het een leuk gesprek, morgen hoor ik er meer over.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:29

PercyLeen schreef:
Ik vind dat je nogal eisen stelt Duhelo :o Kans op een VASTE baan, nou die za. en eventuele zondag zou mij een worst zijn!

Heb jij die luxe positie dat je maar zo weinig hoeft te werken?

ik heb een foutje gemaakt in mijn vrije dagen zie ik :D

nouja, ik mag er dus eventueel blijven
voordelen:
het is werk dat ik ken (in de dieren), sochtends de hondjes en de poesjes doen, en in de namiddag helpen in de winkel,uitzetten,verkoop,kassa, en soms de vissen en de reptielen doen.
het is ook een vrij leuke gemoedelijke sfeer

ik heb echter nog geen idee van loon

nadelen:
-het is ruim een halfuur rijden
-het is maar 32 uur
- het zijn geen ideale uren voor mij (ma-woe- vrij van 8.30-12 en 13.30-17.30,dinsdag thuis, dond van 13.30-17.30, zat thuis, en zondag van 13.30-18.30)
zondag is ook niet in de winkel maar in de cafetarie.
hier komen we dus op het grootste struikelblok, momenteel zie ik mijn vriend enkele dagen tijdens de week, en in het weekend, vanaf januari gaat hij in ploeg gaan werken, dus zien we elkaar niet meer tijdens de week, en wss gaat hij dan ook verder de zaterdag gaan bijklussen, dus als ik dan de zondag werk, hebben we geen enkele dag meer samen)
nadeel dus ook dat het te weinig uren zijn,en de dagen dat ik moet werken start ik te vroeg om ervoor de paarden te doen, en heb ik, vooral in de winter dan, te laat gedaan om nadien nog een paard te rijden.

Maar voor mij is vooral die zondag een struikelblok, ik heb reeds 4 j iedere zat en zondag gewerkt, en we hadden daardoor maar 1 dag per twee weken samen, en mijn relatie is daar bijna op kapot gegaan, ik werd net op tijd ontslagen zeg maar :D

maargoed, afgesproken met de baas dat ik wss blijf tot kerstdag, zodat hij iemand kan zoeken, was in eerste instantie maar de bedoeling voor vandaag en morgen te gaan, dus we zien morgen wel waar we uitkomen denk ik.
mss kunnen ze tegemoet komen door mij over de middag te laten doorwerken (en een uur vroeger te stoppen tijdens de week) of de ene week zat en de andere week zon te werken, geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:32

Maar dan nog, je moet blij zijn dat je kans krijgt om aan het werk te komen. Velen zouden een moord doen voor een baantje met die uren, om maar uberhaupt aan het werk te zijn. Daarnaast is het mogelijk vast, lijkt me ideaal! En ook nog eens leuk werk zo met de dieren.

Hoe verklaar je dat tegenover de instantie waarvan je een uitkering krijgt? Even een aanvulling: Hier in NL zou je dit dus niet klaar spelen met behoud van uitkering. Je neemt immers zelf ontslag telkens...

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:39

het is interim werk he, dus zowiezo maar dag of weekcontractjes

probleem is, ik krijg een uitkering van een bepaald bedrag per dag, als ik maar 5 of 6 uur per dag werk, verdien ik net hetzelfde of zelfs minder dan het bedrag van die uitkering.
plus dat ik echt wel een fulltime nodig heb om rond te komen, toen ik begon met werken aan 32 uur had ik net aan 800 euro, ik moet thuis 250 euro afgeven, heb een dure auto en een paard te onderhouden, en dan mezelf nog, en ik zou graag eens wat sparen voor later...
auto de deur uitdoen is geen optie, daar deze job vrij ver weg is van men huis af.

de mensen van de winkel vragen ook iemand voor een meerdere jarenplan, ik vind het ook niet eerlijk tegenover hun om te zeggen van ja, oke, geen probleem, terwijl ik weet dat het me na een jaar zal opbreken om men vriend niet te zien, snap je?

ik weet het dat ik moeilijk doe, maar nu ben ik idd in de positie dat ik nog thuis woon én nog rond kom van men uitkering, en dan liever wat langer doorzoek naar men droomjob, dan zomaar iets aan te nemen, en dan binnen een jaar,als ik mss een huis gekocht heb oid, het te moeten opgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:41

Maar beter iets, dan niets toch? Ik bedoel, ik verdien nu ook veel minder dan wat ik eerst deed, maar ik ben blij dat ik werk heb.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:45

Idd beter iets dan niets, maar komt eropneer dat ik met de 32 uur net aan 100 euro meer zou hebben dan nu met mijn uitkering.
nuja, ik zie wel hoe het loopt, morgen nog eens een gesprek met de bazen wat ze eventueel anders/meer kunnen bieden. en wat het uiteindelijke loon zou zijn voor die uren, of het doenbaar is of niet.
zaterdag heb ik nog een gesprek bij een doe het zelf zaak, maar die geven blijkbaar ook maar contracten voor 20 uur geloof ik, maar tegen dan weet ik wel iets meer vd dierenspeciaalzaak, mss dat het mogelijk zou zijn om beide te combineren ofzo, of dat die dhz zaak wel bereid is tot een fulltime te geven, ik zie wel.

hier is er trouwens werk genoeg hoor, ik kan zo aan de slag als heftruckchauffeur trouwens, maar dat wil ik maar doen als laatste optie (dus wnnr ze mijn uitkering naar beneden trekken en ik nog altijd geen goede job gevonden heb)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:49

Angela_ schreef:
Maar beter iets, dan niets toch? Ik bedoel, ik verdien nu ook veel minder dan wat ik eerst deed, maar ik ben blij dat ik werk heb.

Momenteel heb ik ook niet de droom baan wat ik wilt hebben maar het kan ermee door en zelf ik heb een aantal jaar geleden met lopende band werk gedaan.

Alhoewel als ik meer uren bij de Burger King kan draaien dan ga ik de andere part-time baantje opzeggen omdat dat maar 5 uur per dag is.

Na de 2 maanden ga ik aan de restaurant manager vragen of ik ook op andere Burger King plekken kan werken zodat ik een beetje aan de 40 uur kan komen en zo mijn studiegeld bij elkaar kan verdiennen.
Helaas is het opleiding Profesional Webdesign flink duur dus wordt het flink sparen.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 03:07

ik heb ook weer 3 afwijzingen.
en van mijn sollicitatie bij een bekende ruitersportzaak heb ik na 2 zeer positieve gesprekken al 5 weken niks meer gehoord.
vind het een beetje onbeschoft.ja kan even duren, als je dan een week later belt om te informeren hoe lang even is. zeggen ze 2 weken ong we zijn er nu 4 verder dus in totaal 5. erg jammer heb er erg zin in.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:18

Heb vanmorgen ook 'officieel' te horen gekregen dat mijn contract na 1-maart niet verlengt gaat worden. Vanaf dan ben ik dus Toos-werkloos. Had al het vermoeden (dat heb ik hier al eerder geplaatst) en ben dus druk aan het rondkijken, ik wil ABSOLUUT NIET thuis komen te zitten.. Heb donderdag een gesprek bij het UWV om te kijken voor banen en die middag ook een gesprek bij Unique een uitzendbureau in Doetinchem. Verder wil ik ook nog even contact opnemen met StartPeople. Druk aan het rondkijken dus... nog 3 maanden te gaan..

Vind een open sollicitatie altijd zo moeilijk, vooral bij meerdere bedrijven... weet het dan altijd wat minder goed te motiveren omdat je niet echt weet op wat voor functie je solliciteert.

Ik zoek werk in de omgeving Doetinchem tot ong. max 20km eromheen. Heb in de paarden gewerkt en dat zou ik ook graag wel weer willen, maar het liefst dan wel icm. iets administratiefs. Heb daarnaast een opleiding tot secretaresse :) dat is ook echt wel mijn ding..

Lastig hoor..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 22:02

Duhelo schreef:

probleem is, ik krijg een uitkering van een bepaald bedrag per dag, als ik maar 5 of 6 uur per dag werk, verdien ik net hetzelfde of zelfs minder dan het bedrag van die uitkering.
plus dat ik echt wel een fulltime nodig heb om rond te komen, toen ik begon met werken aan 32 uur had ik net aan 800 euro, ik moet thuis 250 euro afgeven, heb een dure auto en een paard te onderhouden, en dan mezelf nog, en ik zou graag eens wat sparen voor later...
auto de deur uitdoen is geen optie, daar deze job vrij ver weg is van men huis af.

de mensen van de winkel vragen ook iemand voor een meerdere jarenplan, ik vind het ook niet eerlijk tegenover hun om te zeggen van ja, oke, geen probleem, terwijl ik weet dat het me na een jaar zal opbreken om men vriend niet te zien, snap je?

ik weet het dat ik moeilijk doe, maar nu ben ik idd in de positie dat ik nog thuis woon én nog rond kom van men uitkering, en dan liever wat langer doorzoek naar men droomjob, dan zomaar iets aan te nemen, en dan binnen een jaar,als ik mss een huis gekocht heb oid, het te moeten opgeven.

???? 800 euro en dan niet rond kunnen komen als je nog thuis woont?
Sorry gaat erbij mij niet in.

Auto eruit, andere goedkopere auto aanschaffen.
Paard anders stallen. Levenstyle eens aanpassen. Ik kom rond van 1000 euro op dit moment incl 2 paarden, geen auto en woon op mezelf.
Jesus doe mij die baan in die dierenwinkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 00:26

tja cowgirl, ik denk er net zo over... Ik verdien momenteel nog geen eens 800 euro in de maand, maar goed ik werk!

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:35

Cowgirl schreef:
Duhelo schreef:

???? 800 euro en dan niet rond kunnen komen als je nog thuis woont?
Sorry gaat erbij mij niet in.

Auto eruit, andere goedkopere auto aanschaffen.
Paard anders stallen. Levenstyle eens aanpassen. Ik kom rond van 1000 euro op dit moment incl 2 paarden, geen auto en woon op mezelf.
Jesus doe mij die baan in die dierenwinkel.

de auto is net een maand vervangen omdat mijn vorige auto (nissan micra 998 cc) dood was
ik had geen spaargeld, dus heb moeten geld lenen bij mijn ouders, deze auto is een auto van 10 jaar oud, wel een 2.0 Tdi, maar kost kwa verzekering minder dan de micra, kwa verbruik ook, enkel de taksen zijn 150 euro per jaar duurder, dus veel goedkoper kan niet.
mijn paard staat 24/7 buitne gestald op een plaats waar ik geen stalgeld betaal en alles zelf doe, ik hoef enkel eten en de hoefsmid betalen voor mijn en hun paard, dus goedkoper kan ook niet hier.
ik geef 250 thuis af +andere vaste kosten (verzekeringen etc)
ik heb niks van spaargeld, niks om op terug te vallen, en nu is het een keuze voor mijn toekomst dat ik moet maken, met 800 euro kan ik simpelweg niet alles betalen én nog eens sparen, maar als ik nu niet kan sparen moet ik nooit een eigen huis kopen, want hier moet je er toch wat kapitaal voor hebben.
daarnaast, ik bespreek nog met de eigenaars of er een fulltime mogelijk is, maar indien niet dan houd het gewoon op
dan is het voor mij niet interessant, ook niet naar eventuele latere uitkeringen/pensioenen toe om parttime te werken, daarnaast zijn de uurschemas ook zo k*t dat het niet mogelijk is om nog op een andere plaats uren bij te doen.
die mensen zoeken ook iemand voor meerdere jaren, dus ik wil ze dan ook niet aan het lijntje houden door te zeggen van, oke, ik doe het, en dan na een halfjaar te merken dat ik toch te weinig verdien oid, en te moeten zeggen dat ik weer wegga!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 10:49

waaraan geef jij dan die 800€ uit vraag ik me af??? ik heb geen uitkering, want ik ben in wachttijd, maar de maanden dat ik niets verdiend heb, geef ik ook gewoon nx uit buiten de verplichte kosten. Ow en ik woon samen met mijn vriend, dus als ik nx verdien is het ook bikkelen met 1 niet zo geweldig inkomen voor 2.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:02

aan voeding voor mijn paarden en mijn andere dieren, aan diesel, want ik moet bij men paard raken, en 20 maal per maand weg en weer rijden naar interims en sollicitaties en dergelijke. afbetaling van mijn auto, huur aan men ouders, telefoonrekeningen, verzekeringen, etc
waar het naar toe gaat weet ik niet, maar ik weet wel dat ik van die 800 niet veel meer over heb en er zeker niks kan van sparen.
uiteindelijk is het eigenlijk wel mijn rekening en hoef ik me tegen niemand te verantwoorden, ik weet dat ik niet kan sparen met een loon van 800 euro, en ik heb geen zin om 4 dagen per week van 8-18 van huis weg te zijn, + mijn zondagnamiddag te moeten opofferen voor 800 euro.
dan werk ik liever in ploeg als heftruckchauffeur waar ik wel 1300 netto per maand heb, én tijd voor mijn paarden, én geen weekendwerk.
het jammere is dat ik deze job wel erg graag doe, maar dat er momenteel nog teveel nadelen aan zijn, en als er geen oplossing voor komt dan ga ik er simpelweg niet mee door, ik ben dan liever eerlijk tegenover mezelf en mijn eventuele werkgever!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:39

Hoe denk je dat het gros van de mensen de week doorbrengt?
Mijn vader ging vroeger om 6 uur de deur uit om om half 7 s'avonds weer thuis te komen en dat 5 dagen in de week. En hij was en is tegenwoordig nog steeds niet de enige.
Van 8 tot 6 is normaal (ook niet mijn tijden hoor, werk liever wisseldiensten).

Maar soms heb je gewoon geen keus. Er moet geld binnen komen.

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:42

Cowgirl schreef:
Hoe denk je dat het gros van de mensen de week doorbrengt?
Mijn vader ging vroeger om 6 uur de deur uit om om half 7 s'avonds weer thuis te komen en dat 5 dagen in de week. En hij was en is tegenwoordig nog steeds niet de enige.
Van 8 tot 6 is normaal (ook niet mijn tijden hoor, werk liever wisseldiensten).

Maar soms heb je gewoon geen keus. Er moet geld binnen komen.

Maar als je in mijn plaats bent, en de keuze hebt tussen 800 euro per maand te verdienen, daarvoor 4 dgn per week van 8-6 van huis weg te zijn (en dan savonds nog je paard te moeten doen, dus ten vroegste om 19-20 uur thuis én daarna nog het huishouden te doen) én de zondag te werken
of
750 euro per maand "verdienen", daarvoor wel thuis te zijn en niet te moeten werken, én de kans te hebben om verder te zoeken naar een job die wel die wisselende diensten heeft?

wat zou jij kiezen,eerlijk?