Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:53

Knal die brief eruit Dimple!

Oh spannend Fargo, ik ga voor je duimen!!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:37

Ik ben nog steeds niet gebeld... vorige week dinsdag zeiden ze dat ze het 'begin volgende week waarschijnlijk wel rond zouden hebben'. :(

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 17:40

Snel Fargo!! Morgen meteen al, super! Knallen met die bak! Kort rokje, strak truitje, rode lippenstift, diepe decolleté, hoge hakken en netkousen..................

(kunnen allemaal in de kast blijven _O- )
Duim voor je!

Amanda, brief verstuurd :))

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:59

Spannend Fargo! Veel succes!

Jeeetje Dimple, mag je zelf wel bepalen hoeveel uren je wilt werken??? Ik zou bij dat andere bureau zeker solliciteren!

Die afwasborstel-CV klinkt wel grappig, ik durf het niet aan, ben bang dat ze me dan niet serieus nemen... Vind mijn CV wel prima nu :) Voor welke functie(s) solliciteer jij Belsje?

Ik heb besloten om toch maar niet te immigreren naar Qatar of Kuwait... :+ Heb geen zin om alles wat ik hier aan het opbouwen ben, achter te laten. Ben zeker bereid om (veel) te reizen of grote afstanden af te leggen, maar permanent zover weg gaan wonen is me wat te gek...

Verder nog een afwijzing binnen omdat de datum voor de vacature al gesloten was en ze al met een paar kandidaten bezig zijn. Heb ook nog eens naar een recruiter gemaild die specifiek een bureau heeft met vacatures voor mijn sector (toffe man trouwens, heb bij hem al eens een gesprek gehad :) ) en hij vindt het ook jammer voor me dat ik telkens op gebrek aan ervaring afgewezen wordt... Hij mailt me van zodra hij iets heeft (en ik hou zijn website in de gaten...)

Ben benieuwd, vrijdag zou ik wat moeten horen over het project...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:05

Gaaf Fargo! Succes morgen!

De UAE zou mij ook te gek zijn Djeenie :o (en zo hypothetisch was die keuze een half jaar geleden niet voor mij ;) ). Niet eens alleen om de afstand en alles wat je achter laat, maar het leven valt daar als vrouw ook niet mee als ik voorgangers hoor :=

Dimple: te gek voor woorden :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 21:09

Sheran, nog wat gehoord? En anders zelf bellen hoor. Mijn ervaring is dat ze gewoon erg druk zijn en er niet bij stil staan hoe wij zitten te springen om reactie.........

Ben nu snotverkouden, wilde studeren, maar ik kan alleen maar niesen....... -O-

Dan maar internetten :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:43

Nee, niks gehoord. Deze week kan ik ook niet bellen, want het is vakantie :(

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:48

Nou wat een NIVEA gehalte Dimple :=
Heb van een oud collega te horen gekregen dat dát nooit mag, zij had het altijd over NIVEA (NIVEA - Niet Invullen Voor Een Ander). Is hier een mooi voorbeeld van.

Ik had afwijzingen op mijn brieven. Jammer want hadden me leuke functies geleken. Nu maar weer verder kijken.

Djeenie; toch niet naar Kuwait? :P
Ben er pas nog geweest en het vliegveld was best oké :')

Succes allemaal!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:51

Martine schreef:
Djeenie; toch niet naar Kuwait? :P
Ben er pas nog geweest en het vliegveld was best oké :')

Lol :P Mocht ik geen huisje-tuintje-beestje gehad hebben had ik dat misschien wel gedaan hoor :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 21:52

Martine, sterke!! Die ga ik onthouden }>

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:54

NIVEA staat naast ANNA (Altijd navragen nooit aannemen).

Beiden van groot nut in mijn vak ;)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:00

Ik ben ook niet verder geweest dan het vliegveld _O- Dus meer kan ik er niet over zeggen.

gomir, das ook een fijne! Ga ik ook onthouden :))

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:14

Vind het zo moeilijk om geduldig te blijven }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:04

Ik heb ook een brief verstuurd weer sinds lange tijd. Ga er maar niks van verwachten :+

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:40

Heb vanavond een hele nette afwijzing van een officemanager functie gekregen waar ik begin vorige maand op gereageerd heb. Het kan dus nog wel, netjes uitleggen waar je op gelet hebt en aangeven dat je met andere kandidaten het gesprek aangaat. Ik had mijn korte versie gestuurd ;-) en dit was een bedrijf, had beter de lange kunnen sturen haha.
Ben benieuwd naar morgen, kon vanavond mijn diploma's niet vinden die ik morgen mee moet nemen haha.. verhuisd en de dingen niet op de plek waar ik ze verwachtte, zweeeeeeeeeeetttttt, maar nu alles weer in orde.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 08:56

Succes Fargo zometeen. Blaas ze uit hun sokken oke!! :))

Die ene sollicitatie waarvoor ik ben afgewezen maar uiteindelijk toch heb gestuurd naar dat 2e bureau..........ze hebben in ieder geval de moeite genomen om mijn LinkedIn profiel te bekijken. Daarmee staan ze wat mij betreft al een stapje voor :P
Ze kijken verder dan hun neus lang is :+

Nu een dametje naar dagje ponykamp brengen, met de oudste zwemmen (yeah -O- ) en daarna weer achter banen aan jagen,

Oh ja, het afgelopen jaar heb ik geen van de 20 dagen vakantie opgenomen bij het UWV, zou ik die dagen kunnen laten uitbetalen <<)

_O- _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:11

Nee helaas je kan ze niet laten uitbetalen die dagen bij het UWV. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:10

Goed bezig dames!

Fargo, zet hem op, takel, hengel, sleep die baan binnen!

Dimple, volgens mij kan dat niet. Helaas.

Ik heb ook weer een sollicitatie er uit geknald en ga maar eens verder met mijn projectje.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:35

Ik heb gisteren ook weer een sollicitatie de deur uit gedaan, kreeg gelijk een reactie terug dat ik er volgende week een terugkoppeling krijg. Zo kan het dus ook, i.p.v. niks meer van een sollicitatie te horen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:20

Dat is inderdaad netjes Netam!

Ik kreeg zojuist een mail naar aanleiding van mijn cv op nationale vacaturebank. Ze zochten iemand voor de functie Direct Sales Representative B2B buitendienst. Ik ga maar eens snuffelen wat dat precies inhoudt etc. :')

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:24

Ik wil even hard vloeken en een beetje uithuilen... ;(

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:25

Amandavd schreef:

Ik kreeg zojuist een mail naar aanleiding van mijn cv op nationale vacaturebank. Ze zochten iemand voor de functie Direct Sales Representative B2B buitendienst. Ik ga maar eens snuffelen wat dat precies inhoudt etc. :')

Klinkt als mensen iets moeten aansmeren dat ze niet willen :P

Die mails neem ik nooit serieus, ze lezen denk ik je CV niet echt maar mailen gewoon iedereen. Ik kreeg ook zo'n gekke functies aangeboden, oa kleuterleidster :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:27

Solleke_Noah schreef:
Amandavd schreef:

Klinkt als mensen iets moeten aansmeren dat ze niet willen :P

Die mails neem ik nooit serieus, ze lezen denk ik je CV niet echt maar mailen gewoon iedereen. Ik kreeg ook zo'n gekke functies aangeboden, oa kleuterleidster :')

Djeenie, wat is er?

Ja ik ben nog niet zo bekend met nationalevacaturebank haha. Dit is wat ik kreeg toen ik googlde op buitendienstmedewerker.

Beroepsprofiel medewerker Buitendienst

De Medewerker Buitendienst fungeert in de zakelijke markt als intermediair tussen de klant en de organisatie die men vertegenwoordigt. In de betreffende regio is men aanspreekpunt en het gezicht van het bedrijf. Nieuwe klanten worden benaderd en worden geinformeerd over diverse mogelijkheden van productie-besparing. Hiertoe dient het product of de dienst van de opdrachtgever. Het is een uitdagende commercieele functie waarbij de Medewerker Buitendienst zelfstandig op pad gaat. In deze functie worden veel commercieele en sociale vaardigheden gevraagd en met moet zelfstandig kunnen werken en koopsignalen kunnen oppikken. Een Buitendienstmedewerker werkt veelal zelfstandig en zal daarom veel discipline nodig hebben om zijn targets te behalen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:29

Het klinkt mooi zo met die dure woorden. Een vriendin van mij doet het voor kappersproducten. Ze moet dus een aantal kapperszaken per dag langsgaan en hen de producten van haar bedrijf proberen te laten kopen.

Lijkt me absoluut vreselijk, maar ik ben ook totaal niet commercieel. Die vriendin vindt het wel heel tof werk omdat ze echt achter de producten staat en dan voelt het niet als "aansmeren".

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:31

Solleke_Noah schreef:
Het klinkt mooi zo met die dure woorden. Een vriendin van mij doet het voor kappersproducten. Ze moet dus een aantal kapperszaken per dag langsgaan en hen de producten van haar bedrijf proberen te laten kopen.

Lijkt me absoluut vreselijk, maar ik ben ook totaal niet commercieel. Die vriendin vindt het wel heel tof werk omdat ze echt achter de producten staat en dan voelt het niet als "aansmeren".

Ja daar was ik ook al achter. Ik heb als verkoopster in een winkel gestaan en vond dat echt leuk, omdat ik ook echt achter de producten stond. Maar denk dat in deze functie nog iets sterker gehamerd wordt op echt aansmeren dan verkopen. Zie op de website van het bedrijf dat het een functie voor 40 uur is, terwijl ik duidelijk heb aangegeven maar maximaal 24 te willen werken.