[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:36

Ja was wel leuk. Hij zei "ja je moet 'm echt heel dicht op die automaat rijden he" reed ik zowat de spiegel eraf := Wel goed gemikt, zat denk ik nog geen 10 cm tussen. Even snel een paar keer parkeren en eruit want het eerste kwartier is gratis haha. En toen hops tegen de rijrichting naar de uitgang :+ Oepsie. Binnenkort gaan we ook nog een keer tanken :D

Ja hij weet er van. Heb al wel een paar keer op de autoweg gereden maar tussen m'n oren zit toch dat die snelweg groot en eng is :o Echt heel vervelend, maar ik ben ook heel lang bang geweest achterin (ik zat met het ongeluk achterin) en heb echt een flinke klap gehad in m'n nek en rug. Ga het wel even voorbereiden met YouTube, over in en uitvoegen maar ik krijg echt al buikpijn als ik eraan denk :+ Echt zo stom, autoweg gaat wel gewoon goed, geen probleem. En dan zou 30 km/u harder ineens wél het einde van de wereld zijn >;)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:38

Ja, mooi in 1 keer gehaald.. :D Ik dacht even dat het hem niet ging worden (hállo onzekerheid!) maar heb hem dus maar mooi gehaald. Kreeg al gelijk na m'n examen een appje van m'n rijinstructrice of ik hem had gehaald, super leuk.

Goed dat je het besproken hebt, Warboel, geeft denk ik al heel veel rust.

Warboel

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:55

Lekker! :D Ja joh als je goed geleerd hebt valt het ook wel mee. Hoeveel fout had je?
Ja mijn instructeur stuurde me toen een dag te vroeg "en, ben je geslaagd?" hallo paniek :') Dacht dat ik me een dag vergist had.

Ja opzich wel inderdaad. Ik ga wel statistisch berekenen wat de kans is dat je 2x in je leven een ongeluk krijgt, misschien helpt dat ook :Y)

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:38

Hahaha arme jij! 6 in gevaarherkenning en 4 in de rest. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:46

Netjes zeg! +:)+

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:21

Veel vooruitgang hier!
Gefeliciteerd aan de geslaagden!

Ik heb gisteren mijn 1e examen gehad wn ben gezakt... Baalde zo erg, heb ook exht zitten huilen zo boos op mezelf! Maar de zenuwen namen het compleet over.

Moest ergens uitvoegen, maar ik dacht dat die afslag verder was dus haalde nog in, haalde het bijma niet en wilde de afslag toch halen. Hierdoor zat ik te dicht op m'n voorganger en vond hij dat ik niet helemaal veilig uitvoegde.
Kreeg nog een kans en toen dacht ik, dit overkomt me niet nog eens! Dus ik bleef achter een vrachtwagen, en toen bleek dat ik nog heel veel tijd had om in te halen... Helaas te lang er achter blijven zitten..

1e x vonden ze een faalangst examen niet nodig, gelukkig geloofd hij me nu wel en mag ik die de 2e x wel doen.. Is al gepland ook.
Had alleen gehoopt dat mijn instructeur wat fijner zou reageren dam zo geïrriteerd richting mij, alsof ik het expres deed.
Hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is :o

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:14

Alle geslaagd gefeliciteerd!

Ik heb nu ruim een maand mijn rijbewijs en probeer een keer in de week te rijden. Maar heb zo'n moeite met een benzine en dan vooral met name bij wegrijden van rotondes en stoplichten als er iemand achter je staat. Heb altijd in diesel gelest en vond ik zoveel fijner. Ook parkeren gaat voor geen hout meer terwijl dat altijd goed ging. Heb er echt moeite mee en daardoor niet meer veel plezier in het rijden.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:45

Als ik jullie zo hoor neemt mijn instructeur het niet zo nauw met het RIS gedoe haha :') Ik heb nog geen enkele module met een toets af hoeven sluiten oid. Hij heeft een leskaart waar iedere keer na een les een cijfer wordt ingevuld voor alle onderdelen. Ik heb mijn boekje dan ook nooit bij me in de auto.
Ik poep hem echt voor mijn examen, dus die module toetsen zouden waarschijnlijk zo slecht niet geweest zijn voor me.. Ik vond het vooral heel fijn dat ik heel duidelijk wist waar ik aan toe was tijdens de lessen. Nu heb ik alle hoofdstukjes en modules gelezen/behandeld in een les en zijn we alles aan het herhalen :)

Liesjeloef, gefeliciteerd!
XxLiindsaYxX, wat balen van je examen! #) Is je instructeur mee geweest tijdens je examen of niet?

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:55

Hier werkt ze op de leskaart met /, Y en X. / is de uitleg of meepraten, Y is al meer zelfstandig en met steekwoorden en X is zelfstandig.. (Als ik het goed uitlegt) Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit mijn leskaart zie, maar ik zou hem wel mogen zien als ik daar naar vraag.. :j

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:02

-O- nogal ja eelmo!
Nee is niet meegeweest!
Hij had ooit eens gezegd liever niet, laatst vroeg hij wat ik wilde, dus zei ik liever wel...
Dag van m'n examen ging hij op de lijst kijken en zei dat ik een hele lieve vrouwelijke examinator had! ( mooi ik heb het eigenlijk niet zo op mannen....) en wat ik wilde uiteindelijk dan toch maar gezegd dat ik wel alleen ging...
Komen we vinnen zit er een man... Ja bedankt, zegt hij oh verkeerd op het lijstje gekeken... Maar hij ging mooi niet meer mee... En bedankt.
Maar ja, was verder opzich wel een aardige man!
Mijn rij instructeur reageert niet meer op m'n berichten, zou hij dan exht boos zijn??

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:05

Lastig Lindsay... Wel balen dat je niet geslaagd bent.

Ik neem tzt mijn rijinstructrice wel mee denk ik..

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:07

Liesjeloef, zeker balen! Maar ja heb meteen een nieuw examen aangevraagd..

Ik zou je ook aanraden die mee te nemen hoor! Hij gaat volgende keer ook maar gewoon mee..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:13

Mijn instructeur gaat standaard mee gelukkig. Lindsay, ik vind dat je instructeur wel erg kinderachtig reageert, ik zou daar echt niet van gediend zijn hoor.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:23

Ik zou het nu even lekker laten rusten en desnoods morgen oid even bellen (als ie tijd heeft)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:23

Ruby1995 schreef:
Alle geslaagd gefeliciteerd!

Ik heb nu ruim een maand mijn rijbewijs en probeer een keer in de week te rijden. Maar heb zo'n moeite met een benzine en dan vooral met name bij wegrijden van rotondes en stoplichten als er iemand achter je staat. Heb altijd in diesel gelest en vond ik zoveel fijner. Ook parkeren gaat voor geen hout meer terwijl dat altijd goed ging. Heb er echt moeite mee en daardoor niet meer veel plezier in het rijden.

Vervelend dat het zo poedersuiker gaat! Rij je ook in verschillende benzine auto's?

Ik heb nu een maand mijn rijbewijs, heb eigenlijk bijna niet gereden. Maar in mijn moeders auto reed ik zoo weg, terwijl ik ruzie had met de auto van mijn vader toen ik daar in reed :+

XxLiindsaYxX schreef:
-O- nogal ja eelmo!
Nee is niet meegeweest!
Hij had ooit eens gezegd liever niet, laatst vroeg hij wat ik wilde, dus zei ik liever wel...
Dag van m'n examen ging hij op de lijst kijken en zei dat ik een hele lieve vrouwelijke examinator had! ( mooi ik heb het eigenlijk niet zo op mannen....) en wat ik wilde uiteindelijk dan toch maar gezegd dat ik wel alleen ging...
Komen we vinnen zit er een man... Ja bedankt, zegt hij oh verkeerd op het lijstje gekeken... Maar hij ging mooi niet meer mee... En bedankt.
Maar ja, was verder opzich wel een aardige man!
Mijn rij instructeur reageert niet meer op m'n berichten, zou hij dan exht boos zijn??

Ik vind dat je samen het examen ingaat... Dus als jij er opstaat dat je niet alleen wilt, dan vind ik dat jouw rij-instructeur gewoon mee wil gaan.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:32

Neemt ie niet gewoon niet meer op omdat het al wat later is? Mijn instructeur wordt iig niet vrolijk als ik hem na 20u nog probeer te bellen :Y) Dus misschien zit zijn werkdag er gewoon op. Morgen nog een keer proberen.
Wel vreemd hoe hij reageert. Volgende keer dat je hem ziet even uitpraten :) Wanneer heb je weer examen?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:38

Lijkt me niet dat 'ie boos is toch? Anders is 'ie wel heel snel op z'n teentjes getrapt :+

Mijn instructeur appte net dat hij waarschijnlijk vanavond m'n TTT aan gaat vragen. De wachttijden lopen hier nogal op bij het CBR dus dan kunnen we er naar toe werken. Gelukkig gaan de bijzondere manouvres heel erg goed :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:11

Nordsvensk, ik heb nog niet in een andere auto gereden omdat ik daar de mogelijkheid niet van heb.... Baal wel, vond rijlessen in het begin super leuk.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:39

Thanks voor jullie reacties
Heb inmiddels een appje ontvangen, hij vind deze en volgende week nog niet nodig om te lessen, pas over 2 week omdat examen nog 6 weken duurt.
Hmm hij reageert wel apart, maar goed ik g het er inderdaad gewoon met hem even over hebben..
Ik zak niet omdat ik graag 600€ extra wil betalen :o

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:48

Misschien heeft je instructeur ook een leven, wij wonen niet in de lesauto en ik hoef ook niet perse de hele avond bereikbaar te zijn, en misschien baalt hij er ook wel van.

Ik ga overigens alleen mee op dringend verzoek van de leerling en liever niet.

Balen dat je gezakt bent en dat je zo zenuwachtig was.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 01:40

Kan ook wel begrijpen dat een instructeur niet zit te wachten op appjes, ik ben gewend gewoon binnen kantooruren de rijschool te kunnen bellen, prive nummer krijgen vind ik al raar :P

Maar alsnog kl*te dat je gezakt bent, dat wens ik niemand.

Ik was wel blij dat mijn instructeur mee ging op examen haha.
De examinator ging met hem praten over barbequen en zelfgemaakte sausjes :')
En we hadden met z'n drieën een gesprek over de omgeving omdat de examinator normaal in een andere stad reed. Hielp me allebei om mijn zenuwen te vergeten en gewoon te doen wat ik geleerd had.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 06:50

Ik heb mijn leerlingen wel mijn privé nummer gegeven maar wel met het dringende verzoek om na 19u alleen een berichtje te sturen in dringende situaties en geen belofte dat ik nog reageer na die tijd. Ik probeer het altijd wel hoor maar soms ben ik niet thuis of heb geen agenda bij me.

Werken jullie trouwens als leerling met een papieren agenda van de rijschool of met een digitaal systeem? Wij gaan als het goed is binnenkort over op een digitaal systeem, agenda hebben we dan in de telefoon of tablet, afspraak word standaard per mail ook Verzonden en je krijgt een bepaalde tijd voor je afspraak ook nog een mail. Instructiekaart vullen we dan ook digitaal in en die wordt ook verzonden via mail.

Iemand hier ervaring mee en hoe denken jullie over dit systeem?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:09

Polly, mijn instructeur werkte met een papieren agenda en zette het terplekke via zijn telefoon ook online ergens in, omdat zijn vrouw vanuit huis soms nieuwe klanten inplande als die belden. Zo kon zij zien wat er al in was gezet vanuit de auto.
Zo'n digitaal systeem klinkt handig!

Ik ben 13-02 geslaagd voor mijn rijbewijs, heb nu anderhalve week mijn pasje en sinds vrijdag ook een auto :) Helemaal top geregeld dus, maar.. Ik loop zo tegen mezelf aan ;( Ik vind het zelf rijden echt best wel eng en zit regelmatig met een trillend been te koppelen. Vergeet van de zenuwen goed te kijken en heb het gevoel dat niet ik de controle heb, maar de auto. Ik ben enorm perfectionistisch en voel nu meer dan ooit de angst om fouten te maken, want als ik een fout maak, kan ik een ongeluk veroorzaken, is mijn redenatie. Al met al vooral een druk om te rijden en geen blij gevoel of gevoel van vrijheid.

Herkent iemand dit of heeft iemand wellicht tips?

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:16

Hier werken ze met rijlesplanner en de rijles wordt in de agenda gezet. Via de app van rijlesplanner kan ik dan mijn lessen inzien, mijn facturen en de rest van mijn gegevens. Vorderingen van de leskaart staan op papier. Rijlesplanner doet ook een mailtje met de gewijzigde of toegevoegde tijden.

Ik vind persoonlijk digitaal heel fijn. :j

Wat vervelend dat je het zo eevaart Corelli. Geen tips helaas..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:24

Tussentijdse toets is aangevraagd voor 29 april... Spannend :D

Hier gewoon een papieren agenda en leskaart. Een vriend van mij lestte bij een rijschool die zo'n digitaal systeem had, maar dat ging ook wel eens mis :+ storingen ofzo, of dat er toch iets niet helemaal goed ging.