Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:36

Ik zou minirokjes en alles wat weinig verhullend is lekker bewaren voor in de zomer en niet voor in de klas.
Skinny jeans is toch gewoon een spijkerbroek? Prima toch.
Ik werk altijd in een spijkerbroek (varierend in kleur) met een shirtje of truitje erop. Netjes, maar ik blijf wel gewoon bij mezelf. Afhankelijk van het weer heb ik er ballerina's of laarsjes onder. Sneakers draag ik ook niet voor de klas. Wel met klassenuitjes.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:45

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:46

Hahah, ik weet wat een skinnyjeans is, maar bedankt voor je uitleg :+ :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:49

_O- Omdat je zei: 'gewoon een spijkerbroek' maar ik vind het niet helemaal een 'gewone spijkerbroek', vandaar :+
Maar natuurlijk weet je het, de jeugd hobbelt er dagelijks in :P

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:50

Skinny niet tenzij het je onwijs goed staat en je er een lang vest of trui overheen draagt. Rokje zoals op de foto kan prima....wel even erom denken hoe je bukt etc ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 15:57

Sheran schreef:
_O- Omdat je zei: 'gewoon een spijkerbroek' maar ik vind het niet helemaal een 'gewone spijkerbroek', vandaar :+
Maar natuurlijk weet je het, de jeugd hobbelt er dagelijks in :P

haha, ja ik bedoelde als in 'het is gewoon een broek van spijkerstof, niks geks'.
Anyway. Tegenwoordig zijn bijna alle sprijkerbroeken toelopend. De echte niksverhullende strakke skinny zou ik ook laten liggen, maar ik vind ze wel te doen voor de klas. Zeker gewoon met laarsjes eronder en een blousje erop ofzo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:07

Nee ik dacht meer aan topless, Goof _O-
Bedankt voor de meningen, dat helpt me weer wat verder in mijn klassengarderobe :P

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:35

Wat ze ons meegaven is "probeer je altijd te kleden zoals je leerlingen +1", en daarmee bedoelden ze: altijd nét ietsje netter dan je leerlingen, maar wel casual.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:06

Een van mijn leerlingen zei vorig jaar:" U bent nou echt zo'n typisch Vero Moda vrouwtje. Staat u zo goed".

Wat ook klopt, ik koop daar veel. Supergrappig :+

Aleeneh, dat is een goede idd!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:08

lisanne87 schreef:
Even een vraag voor de mensen die invallen: hoe houden jullie de invaldagen bij? In de agenda of excel bestandje oid? :)

'Vroegah' (lees: 1997 :') ) hadden we een roze kaart, daar vulde je dan op in waar en wanneer en hoe lang je ergens inviel en de directeur van die school deed er dan een krabbel onder en die moest je aan het einde van de maand inleveren bij de afdeling P&O zeg maar _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:45

Dat is wel een mooie opmerking, Aleeneh! Mijn leerlingen lopen veel in T-shirts en spijkerbroeken, en ik loop daar eigenlijk nooit in, ik ben meer van de rokken en jurken (wat op de middelbare school weer écht niet kan onder de leerlingen). Maar ons docententeam is heel wisselend.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:31

Ik loop vaak in een nette jeans in diverse kleuren met daarop een blouse, vest of blazer (en een t-shirt :+). Daaronder meestal enkellaarsjes. Voel me daar zelf ook prettig in. Heb ook geleerd als de leerlingen +1, maar vind ook dat je je naar je leeftijd en representatief moet kleden. Mijn sneakers laat ik ook thuis.

Een mini-rok zou ik niet doen...een lerares van ons had dat ook en stond daarom bekend onder de leerlingen. Nog even daargelaten dat de bureaus voor de docenten op een verhoging stonden...en ook zij droeg er een panty onder.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:45

Vind rok of eventueel broek moet echt wel onder de knie.
Ik heb zelf vaak gewoon spijkerbroek met shirt of blouse aan. En tja wel gewoon mijn all stars. Niemand die daar raar van op gekeken heeft.
Een blazer vind ik al snel zo zakelijk netjes. Maar denk dat het ook aan de sfeer van de school afhangt wat kan en wat niet kan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:02

Hm, jurken tot op de knie heb ik eigenlijk niet. Ik heb lange bovenbenen dus eigenlijk komt alles er al boven.
http://www.karenmillen.com/pws/client/i ... P08039.jpg is bijvoorbeeld ook te kort? Ik heb veel van dat soort cocktailjurken van o.a. Karen Millen en Ted Baker. Dus wel netjes, maar ook wel kort. Deze heb ik bijvoorbeeld, maar die vind ik zelf wat aan de korte kant, in elk geval zonder blikdichte panty. http://g.nordstromimage.com/imagegaller ... 216126.jpg

Nee ik ben niet onzeker, het lijkt maar zo :P vind het wel een interessant onderwerp, hoe je je moet en kunt kleden voor de klas. Sommigen kunnen door hun uitstraling meer hebben dan anderen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:14

miinynke schreef:
Een blazer vind ik al snel zo zakelijk netjes. Maar denk dat het ook aan de sfeer van de school afhangt wat kan en wat niet kan.

Zakelijk past wel weer bij mijn vak ;)
Ben ook niet anders gewend vanuit de accountancy, daar liepen we nog net niet in een mantelpakje. Overigens vind ik sommige sneakers ook kunnen, maar ergens heb ik dat zakelijke nog wel in me geloof ik en past het (nog) niet bij mijn werkoutfit.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:23

Sheran, je werkt natuurlijk met oudere leerlingen, maar zulke mooie/chique/dure kleding als in jouw linkjes ; vind je dat niet zonde?
Hier gewoon jeans/trui/blouse/shirt/vest etc. of jurkje/rokje/jasje met panty/maillot/broekje-legging eronder. Minstens tot op de knie, niet erboven. Ik let er ook op dat ik met bukken (heb kleuters) geen borsten al te veel toon - nou heb ik een aardige cup, dus dat is best een uitdaging :') en dat áls ik een laagje uit doe, ik niet beland in hemdjes-blote armen.
Het leuke van kleuters dan: met het "kerstdiner" maken de juffen er wat moois van natuurlijk, vorig jaar had ik een zwarte kant-met-onderjurk jurkje aan, glitterpanties én glitter pumps + meer make-up dan usual en oorbellen... Komt er zo'n ventje binnen, kijkt met open mond naar mij en verzucht "Oooohh..jufffff..wat ben je mooooi <3 " _O- geweldig :D

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:44

Ik lees even mee, ben tweedejaars student Life Science & Technology/Biologie en denk erover na om mijn minor (en evt. master) te gebruiken om een lesbevoegdheid Biologie en/of Scheikunde te halen. Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan, en hoe is dat bevallen? Kan je er later goed mee het onderwijs in, of "mis" je toch wat kennis/ervaring die je op een volledige lerarenopleiding wel op zou hebben gedaan?

MamaMiesje schreef:
Het leuke van kleuters dan: met het "kerstdiner" maken de juffen er wat moois van natuurlijk, vorig jaar had ik een zwarte kant-met-onderjurk jurkje aan, glitterpanties én glitter pumps + meer make-up dan usual en oorbellen... Komt er zo'n ventje binnen, kijkt met open mond naar mij en verzucht "Oooohh..jufffff..wat ben je mooooi <3 " _O- geweldig :D

Ah, wat ongelooflijk lief :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:46

MamaMiesje: hoezo zonde? :) Ik draag het ook als casual kleding, heb eigenlijk voornamelijk dergelijke jurkjes momenteel. Omdat ik heel dun ben en lange benen heb pas ik niet in de meeste broeken dus die draag ik ook nooit. Ik haal het meeste van Marktplaats, dan is het ook niet zo duur :). En inderdaad, het scheelt wel dat ze het niet onderkwijlen :P. Zelf vind ik het altijd zonde als je kleding maar een paar keer per jaar aantrekt :). Ik heb liever dagelijks mooie kleding aan dan 1x per jaar, ook al blijft de mooie kleding dan meer jaren goed :)

Leuk dat ze dat zeiden bij het kerstdiner! :)

Maartje: een lerarenopleiding is leuk, maar ik zie het zelf absoluut niet als iets noodzakelijks. De didactiek is handig maar je kunt het ook in een boekje lezen. Het meeste leer je toch in de praktijk.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:21

Tsja, ik doe nu een eenjarige master om mijn lesbevoegdheid te halen... we hebben 1 dag in de les colleges en de rest van de week stage. Die ene dag in de week voegt voornamelijk toe dat we een iets betere basisachtergrond hebben om mee te beginnen. Ik zou het anders wel heel pittig hebben gevonden om zo bam de eerste dag meteen voor de klas te gaan staan en beginnen.
Wat ik voornamelijk heel fijn vind is dat het stagelopen me de kans geeft om eerst een periode te observeren, vragen te stellen en te leren, en dan rustig steeds meer les te gaan geven. Je hoeft het wiel niet helemaal zelf uit te gaan vinden, zeg maar. Je wordt iets meer begeleid.
Dat terzijde, ik voel me absoluut niet minder voorbereid dan als ik jarenlang hier al voor zou hebben geoefend hoor. Een jaar is prima zat. Zelfs met een half jaar kom je ongetwijfeld al een eind.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 22:39

__Maartje schreef:
Ik lees even mee, ben tweedejaars student Life Science & Technology/Biologie en denk erover na om mijn minor (en evt. master) te gebruiken om een lesbevoegdheid Biologie en/of Scheikunde te halen. Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan, en hoe is dat bevallen? Kan je er later goed mee het onderwijs in, of "mis" je toch wat kennis/ervaring die je op een volledige lerarenopleiding wel op zou hebben gedaan?

MamaMiesje schreef:

Ah, wat ongelooflijk lief :D

Ik zou het doen. Je kan er vijfduizend euro mee verdienen dankzij de nieuwe plannen van de regering.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:02

Even vraagje gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik maak voor mijn lesvoorbereiding altijd een planning in een notitieboekje van de hele week en vaak voor de week erop ook al. Ik probeer zoveel mogelijk voorbereiding aan het begin van de week te doen, en als het lukt voor de week erop ook al wat.

Hoe doen jullie dit? Werken jullie met lesvoorbereidingen ver vooruit en hoe plannen jullie dit?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:11

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een simpele methode heb en niet altijd meer voorbereid. Ik ben echt goed in improviseren, ik kan echt ter plekke mijn complete les verzinnen 8-) 8-) 8-)
Vind het overigens wel leuk om bij bepaalde onderwerpen of uitleg grammatica begeleidende filmpjes te laten zien in het Engels. Leerzaam, leuk en afwisselend in de les. Dus daar zoek ik wel regelmatig naar.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:16

Haha zo ervaren ben ik nog niet Goof :P Ik moet me bij sommige onderwerpen van geschiedenis echt nog wel weer even inlezen, vooral vmbo 4. Die draai ik voor het eerst dit jaar.
Al merk ik wel dat ik er vlotter in ben geworden dan ik tijdens de lio was.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:24

Pff ja snap ik!
Ik heb vorig jaar 1 uur in de week biologie in het Engels erbij gegeven. Nou vind ik bio leuk hoor, maar ik snap er niks van en hoe goed mijn Engels ook is, termen uit de bio-boeken snapte ik echt totaal niet :') :') :')
Daar ging ook erg veel tijd in zitten.

Ik had vandaag een klas die vorige week een hele negatieve indruk maakte. Niet leuk, want dan ga je er al niet lekker meer in eigenlijk, maar ze waren toch zo fijn vandaag! Komt helemaal goed dus.
En mijn brugwuppies zijn ook weer zo leuk dit jaar!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 18:28

Bij mij zijn de bruggers juist het drukste! Stil zijn tijdens de uitleg moeten ze nog even leren. Maar ja dat is ook wel de grootste groep :+ wel 11 leerlingen. Zitten wel 3 niveaus in 1 klas. Maar ik mag niet klagen, de meeste klassen zijn rond de 3/4 leerlingen :o