Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 14:01

Ja misschien wel een goed idee, zal ik zo even doen.

Voor het klusbedrijf wil ze eerst alleen gesprekken met mensen die fulltime beschikbaar zijn, balen! Heb gezegd dat ik best flexibel wil zijn en 36 uur wil werken (je mag nl ook thuis werken) maar fulltime is bij hen 38.......
Gaat ze het laten stukhangen op 2 uur?? -O-

Djeenie

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:03

Anders moet jij aangeven dat je 38u beschikbaar bent Dimple? Dan stel je je meteen al heel flexibel op door die toegeving te doen, vind ik :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:06

Das balen Dimple. Hopelijk komt er toch nog iets uit!

Kreeg net een belletje n.a.v. mijn cv op nationalevacaturebank. Ze zochten een vuilnisvrouw. Ik heb afgewezen, en hoe stom ook, ik weet dat het niks voor mij is, maar toch voel ik mij schuldig als ik dan nee zeg.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:07

Dat is het nadeel van grote aanbod in de markt Dimple, misschien aangeven dat je dan toch ook 38 uur beschikbaar bent en graag op gesprek komt?

Vuilsnisvrouw, nou dat schiet niet op, van je af laten glijen, het moet wel realistisch en haalbare kaart zijn!

Heb eergisteren een mail met een vraag gesteld aan iemand die via mailadres bij vacature vermeld werd voor informatie over de functie. Gisteren aanvullend mailtje erachter aan gestuurd. Krijg helemaal niets terug, vermeld dan geen adres! Wat slecht zeg!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 14:29

Heb er achter aan gebeld. Ze geeft aan dat het puur komt door het gat in mijn CV. En dan denk ik met mijn stomme simplistische kop..........ZEG DAT GEWOON!. Je ziet dat ik telkens solliciteer, scheep me dan niet af met een l ulsmoes, maar zeg het gewoon even. Pak de telefoon en geef aan dat ze niks voor mij kunnen betekenen omdat ze veeleisende klanten hebben (dat zegt ze nl)

Kreeg de tip om maar direct bij bedrijven te solliciteren omdat die toch wat 'makkelijker' mensen als ik op gesprek nemen. :') Ging nergens over, ik heb bedankt voor de toelichting en bevestig hiermee mijn besluit om daar geen brieven meer aan te richten.

Ik heb ook meteen gemaild naar die dame over die baan van 38 uur dat ik het jammer zou vinden dat ze het daar stuk op zouden laten lopen en dat ik me daarin best wel flexibel wil opstellen. Belde ze net om het ea door te spreken terwijl ik aan de lijn zat met dat andere bureau.
In ieder geval.........er zit nog beweging in! Heb haar al gebeld, maar ze nam niet op. Blijf het gewoon proberen vanmiddag.

Amanda.......vuilsnisvrouw......je wordt wel bijzonder gewaardeerd. Tenminste, hier in de buurt hebben we ook een mooie dame. Lang, blonde haren, sterk en pittig.......als vuilnisvrouw. De mannen zetten graag hun vuilnis buiten hier :)) <<)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:37

Nou ja Dimple dat weet je dan ook weer .. inderdaad

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:04

Amandavd schreef:
Kreeg net een belletje n.a.v. mijn cv op nationalevacaturebank. Ze zochten een vuilnisvrouw. Ik heb afgewezen, en hoe stom ook, ik weet dat het niks voor mij is, maar toch voel ik mij schuldig als ik dan nee zeg.

Die mensen lezen volgens mij niet :n twee keer een aanbod gehad, super-commercieel en technisch. Ben ik beide totaal niet en is ook af te leiden uit mijn profiel.
Denk dat niet veel mensen als vuilnisvrouw zouden willen werken, dat jij dat ook niet wil snap ik dat maar al te goed. Dat je wil werken betekent niet dat je álles hoeft te accepteren. Zou je niet te druk maken hoor :(:)

Dimple, nouja ze is nu in ieder geval wel eerlijk. Zou ook niet meer bij die club solliciteren dan hoor. Hopelijk krijg je het klusbedrijf snel te pakken en mag je op gesprek!

Pff heb weinig motivatie vandaag -O- wil toch eigenlijk wel nog wat brieven eruit doen.. Gister leuke vacature gevonden en vandaag een soortgelijke binnen een andere instelling! Maar na zoveel afwijzingen is mijn motivatie ook wel gezakt hoor.
Heb er inderdaad een mailtje uitgestuurd richting die instelling. Had geen telefoonnummer van contactpersoon. Wie weet..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:07

Nog even gesproken met degene voor het klusbedrijf........ook al geef ik aan dat ik wel 38 uur wil werken en heel gemotiveerd ben ze geeft aan dat 'ik eerlijk moet zijn tov van mezelf en moet toegeven dat dat icm met een gezin heel veel is'.
Waarom denken mensen voor mij, vraag ik me dan af. Ik geef dan ook aan dat ik ook nog een partner heb die de afgelopen jaren heeft kunnen doen waar hij zelf zin in had met zijn werk en dat het nu mijn tijd is.
Hoe ik mijn opvang regel is toch mijn probleem?

Dit is nu toch wel een aantal malen voorgekomen waarbij recruiters voor mij gaan denken. Ze zijn enthousiast en gaan me voorstellen. Als ik aangeef dat ik flexibel ben in uren dan bepalen zij dat 32 uur zo ongeveer wel de max is met een gezin. Tuurlijk werk ik liever parttime, maar als ik die keuze nou gewoon niet heb?? Fulltime of niks............ Krijg het ze niet in hun hoofd.

Lastig, lastig......... ^)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:09

Wow Dimple, dat vind ik wel erg brutaal van haar :')

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:12

In Nederland lijkt het toch helemaal anders georganiseerd dan hier in België .....
Hier werken de meeste mensen - ook moeders - gewoon 40 uur. Snap niet dat ze daar bij jullie zo gek over gaan doen.

Paar leuke gesprekken gehad, ook wel zinnige dingen uit gekomen, maar nergens tot een overeenkomst gekomen. Deze week wel een mailtje gekregen van een firma waar ik een jaar geleden ben gaan solliciteren, toen vreesde ze dat ik niet volgzaam genoeg zou zijn ... Nu hebben ze de volgzame de zak gegeven :+

Mijn afwasborstel cv levert mij trouwens altijd een gesprek op. Creativiteit wordt goed gesmaakt heb ik de indruk! Volgende maand overleg met mijn manager, die zit in zijn "ik wil niet dat je weggaat" fase, dus dan moet hij maar wat verzinnen om me blij en vrolijk te houden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:14

Belsje, ik snap het ook niet hoor. En natuurlijk werk ik liever parttime, maar hé! Er moeten ook dingen betaald worden hoor.
Overigens is de opvang voor kinderen bij jullie vaak ook wel beter geregeld ;)

Afwasborstel, ik heb het ooit gelezen, maar weet het niet meer. Wat heb je ook alweer gedaan?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:15

Als je me je emailaddy even stuurt, stuur ik je er eentje door .... Dan snap je zelf ook niet waarom mensen daarop reageren ;)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:17

Vind dat echt een belachelijke reactie, volgens mij kun jij prima zelf aangeven hoeveel uur je vrij kunt maken. Zij hoeft dat toch niet te bepalen...!?
Heb je zelf in eerste instantie 32 uur aangegeven?

Belsje, wat was dat ook alweer je afwasborstel cv? Heb het wel al een keer voorbij zien komen geloof ik, haha.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:19

Afbeelding

Zo'n borstel staat effectief op mijn motivatiebrief en ik link mijn eigen competenties aan de afwasborstel :+.
Nu heb ik wel het voordeel dat ik meestal wel gezien wordt als "die rare snuiter", dus als ik binnenkom past dat ook wel met mijn persoonlijkheid :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:25

Ik solliciteer gewoon op functies die fulltime zijn en waarvan ze me écht aanspreken. Dan heb ik dus al een keuze gemaakt op het moment van solliciteren. Dan hoeven zij daar hun hoofd niet verder over te buigen vind ik.

Vraagje: ik zie nu bij een ander bureau diezelfde vacature als waar ik vanmorgen via de zeikbureau een afwijzing voor kreeg.
Wat denken jullie........nog een gokje wagen??
Ik ben bij dat eerste bureau niet verder gekomen dan de mailbox. Bij het bedrijf kennen ze mijn naam dus niet. Wat zouden jullie doen? }>

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:26

Gewoon doen :+

Of uitzoeken voor welk bedrijf die functie is en gewoon zelf solliciteren ....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:30

Fargo: Dat is inderdaad niet professioneel, zo heb ik ook al tot twee keer toe een bedrijf een mail gestuurd met een aantal vragen over een vacature, heb nog nooit antwoord gehad. Ook zeer slordig. Heb je momenteel nog iets lopen?

Yvonne: Daar heb je helemaal gelijk in, en moet dat schuldgevoel ook zeker niet hebben. Ik weet nu al dat ik gewoon niet geschikt ben voor de functie vuilnisvrouw, en dat zou drie ongelukkige mensen opleveren, mijn werkgever, mijzelf, en mijn partner. Ik had als titel in mijn cv staan; Enthousiast manusje van alles op zoek naar een uitdaging! Misschien dat het daar aan lag haha.

Een knuffel voor jouw want motivatie verlies is echt rot. Denk dat het vervelendste nog wel is dat je er een knak van in je zelfvertrouwen krijgt na alle afwijzingen. Maar geloof in jezelf!!! Ik weet zeker dat er een leuke baan voor jouw is!!

Dimple: Ten eerste super dat je gebeld hebt naar dat bureau, nu hoef je daar geen moeite meer in te steken. Slordig dat ze zelf niet even de moeite nemen, zeker als je ziet dat iemand toch meerdere keren solliciteert via hun. Ten tweede, wat een madam zeg! Waar bemoeit ze zich mee? Alle niet werk aangelegenheden gaan haar niks aan. Niet hoe jij je opvang regelt, of je huishouden etc. Al liep je in je vrije tijd als travestiet rond, woonde je in een tent en danste je elke dag de regendans. Verschrikkelijk als mensen dingen voor je gaan invullen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:40

Ik zou het via het andere bureau nogmaals proberen Dimple.
En dat toch voorstellen voor 40 uur is logisch door dat bureau, ze weten dat je beter eerst binnen kunt zijn en dan bespreken wat je effectief wilt dan het op papier vermelden - dan wordt je bij voorbaat bij eerste selectie er al uit gegooid.

Ik heb niet zoveel meer lopen behalve de actie van gisteren met mijn "subkopjes" brief.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:41

Geweldig geformuleerd Amanda, die ga ik onthouden :D

En Yonne, over motivatie verlies. Ik heb heel wat problemen daar mee gehad maar ik blijf tegen mezelf zeggen 'ik ben meer dan deze afwijzing'. Ik ben ook meer dan die baan die ik zo graag wil. Want ik ben een fantastisch mens met 2 lieve kinderen die het heerlijk vinden dat mama thuis is.
Ik hoef mijn zelfvertrouwen niet te halen uit een leuke baan........

En soms werkt dat voor geen meter........maar meestal wel. Ik leer het omzetten in iets positiefs, een knallende brief omdat ik zó mega pissig ben, zoals nu :D
Dus ga ik nu de brief er uit doen naar dat andere bureau .........voor dezelfde functie. Oh yeah!!! }> ~~}>

En over niet professioneel...........er zijn veel bedrijven die dat gewoon NIET zijn, ook al zeggen ze van wel, want zolang ze nog met ons serieuze kandidaten omgaan alsof we stront zijn..........vind ik er niks profi aan.

En de mensen die puur solliciteren om het solliciteren omdat het van UWV moet, ik mag aannemen dat een beetje recruiter die er zó uithaalt.

Overigens, heb ik nu een brief met jouw subkopjes geprobeerd }>

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:50

Subkopjes ahoy ;-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 15:51

Lekker stom..........moet ik de brief als tekst invoegen en kan ik het niet als bijlage doen.
Daar gaat het effect van de subkopjes.......... }:0

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:55

Heeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik heb een reactie zojuist in mijn mail (in de spam box) even denken waar ik nog meer op gereageerd had hahaha... hellepie! :o? :o? :o? :o?

Oh ja ik weet het al, er was een functie van office manager maar die kon ik niet meer vinden op hun site en toen dacht ik nou dan meld ik me maar gewoon aan, ze doen ondersteunend personeel dus wie weet... Nu mag ik bellen voor afspraak! Exciting stuff!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 16:17

D'r zit beweging in!!! *\o/*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:35

Morgen om 10 uur een afspraak! Diploma's etc meenemen e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:48

Spannend!! *\o/*

Ik ga ook eens zitten aan een brief. Zie net dat 1 van mijn opgeslagen vacatures reageren uiterlijk 7 mei is :+ Iets met druk met studeren.. maar goed, dat heb ik vandaag al lang genoeg gedaan. Ga er eens voor zitten, benieuwd of ik wat opvallends kan schrijven.