Sheran schreef:Hele andere wereld. Hoe geef je antwoord dan? 'Heb je wel eens een pinda over je arm zien kruipen?'
Ja zoiets dus haha.
Ik vroeg haar: "Heb je wel eens een pinda rond zien lopen ergens?"
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Misschien ging ze te ingewikkeld denken... het groeit dus het leeft dus het kan zomaar een dier zijn!Imaginaerum schreef:Mijn gymnasiasten waren vaak echt boeven hoor! Er zaten wel redelijk wat braven tussen, maar sommigen braken het lokaal bijna af als je ze niet goed in de smiezen hield.![]()
En een lawaai dat ze produceren.
. Het beeld bij gymnasiasten is vaak dat ze met de armpjes over elkaar netjes rechtop aan een tafeltje zitten. Mijn ervaring is dat het ook vaak (zeker in de brugklas) kinderen zijn die nooit ergens moeite voor hebben moeten doen en dus erg veel moeite hebben met de start van een schooltype op hun eigen niveau. Ze zijn erg kritisch en sommigen vervelen zich snel. Ook gedragsproblemen komen voor, ik heb tot nu toe vooral te aken gehad met ADHD (daar heb ik nooit zoveel last van), allerlei vormen van autisme en faalangst. Soms zit er veel druk van de ouders achter, wat de kinderen ook moeilijk vinden. Of ze zijn gewend dat ze altijd alles goed doen en alles mogen, zodat ze niet goed tegen discipline en kritiek kunnen.
Saintelette schreef:Herkenbaar hoor, ik kan mijn 3vwo regelmatig wel schieten.. Zeker zodra de profielkeuze dichterbij komt, dan gaan sommige zich echt heel arrogant gedragen; alsof ze het allemaal wel al weten..
Westernfreak schreef:Mijn intentie is om na mijn 2e graads bevoegdheid ook nog een 1e graad te behalen, want het lijkt mij juist geweldig om ook de bovenbouw havo/vwo te mogen doen!
Goof schreef:Ik vind het leuk zat in mavo 1 t/m 4.
Heb zelf Gymnasium gedaan en iedereen verwachtte dat ik als een speer door zou gaan voor de master, of minstens in de onderbouw havo/vwo zou willen gaan lesgeven. Nou nee dank u, ik ben dol op mijn vmbo-leerlingen 
), morgen om 8.15 uur ontbijten met collega's en daarna vergaderen. Dinsdag les 2 mag ik starten met een brugklasje, een heerlijk rustig begin
_Siri schreef:Leuk om al jullie verhalen te lezen!
Zijn er onder jullie ook die met onderwijsondersteuners werken in de groep?
En zo ja, wat doen die binnen de groep en hoe ga je daar mee om?

Ik vind het leuk om jullie ervaringen te lezen, en ik ben heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen om zélf voor de klas te staan!
Ik heb nu tijd zat om thuis aan de slag te gaan, dus ik hoop dat ik zo studievertraging kan beperken. Onderwijskunde wordt inderdaad lastig, het is misschien mogelijk om dat vak in het tweede halfjaar te volgen. Dat zou al enorm schelen, via Skype wordt dat lastig denk ik haha.

) en heel soepele lessen gedraaid. Ben blij dat de vakantie voorbij is
Ben flink hard op m'n achterwerk gestuiterd in de bak van een pick-up, waardoor een wervel is ingezakt. Geen ideale start van een studie.

. Wat zijn jullie ja's en nee's?