Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evenstar

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:13

Helaas, ik kom we weer hier melden (is al weer tijdje geleden). Mijn contract gaat niet verlengd worden, vanwege het feit dat de overheid de subsidie van huidige werkgever gaat halveren .... pffffffffff

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:25

Ik kom me hier ook eens melden :)
Ik heb een jaar als DTP'er gewerkt, maar na 3 contracten moest ik vertrekken omdat ze geen vaste contracten geven >;)
Nu is in die branche bijna helemaal niks te vinden, en heb ik het afgelopen half jaar wat bijverdiend met naambordjes maken en pasteltekenen.. ik wil er toch een part-time baantje bij om in ieder geval de vaste lasten te kunnen betalen totdat ik een baan in mijn vakgebied vind..
Nu ben ik iemand die niet graag stil zit, ik werk graag met mijn handen.. laatst op een vacature voor vakkenvuller bij Ikea gereageerd.. maar ik was meer iemand voor op een kantoor.. ^) Dat soort reacties krijg ik dus overal, omdat ik smal gebouwd ben en netjes en rustig overkom.. Blokker, kruidvat.. daar nemen ze niemand boven de 21 aan lijkt wel.. Ik ontvang zelfs geen reacties meer op veel sollicitaties.
Waar kun je nog een gewoon, simpel bijbaantje vinden als 28-jarige?
Vandaag heb ik op een advertentie van de Action gereageerd.. Benieuwd of ik daar iets van hoor.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:30

Ik ben 26, goede stagebeoordelingen, twee afstudeerrichtingen en zoek een baan voor drie tot vier dagen in de week. Mede omdat ik ook andere interesses verder wil ontwikkelen. Heb nu zo vaak terug gekregen dat ik zo goed ben dat ze me niet genoeg uitdaging kunnen bieden in een simpelere baan of dat ze niet geloven dat ik niet minstens veertig uur per week wil werken. Ze weten zeker dat ik na een half jaar dan weg ga. Rotantwoorden echt! Ik vraag me soms wel eens af of alle mijn goede beoordelingen, waar ik hard mijn best voor heb gedaan, nu opeens in mijn nadeel gaan werken? Op deze manier is het bijna niet meer leuk om een compliment te krijgen dat je goed bent.

De Albert Hein hier in de buurt neemt opeens weer oudere mensen aan. Ik zou gewoon alles proberen. Kan je met kleding niet wat proberen? Op diergeneeskunde kwam ik liever in een spijkerbroek met trui, bij rechten liever netjes met hakken. Op de een of andere manier kijken heel veel mensen niet verder dan je uiterlijk.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:31

Wil je alles aanpakken 8nnemiek? Welke regio zit je?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:42

Leuk gesprek gehad. Figuurreeksen waren prima te doen, verbalen analogieën wat minder. Heel veel woorden waren 'oud-Nederlands', waardoor ik de betekenis er niet eens van wist. :+ Aanstaande maandag word ik teruggebeld over hoe/wat. :)

Morgen het derde gesprek deze week, ben benieuwd!

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:13

Ik ben ook op zoek naar werk. Ik zoek een baan als communicatiemedewerker of redacteur in Brabant, Zuid-Holland of Utrecht. Helaas zijn er bijna geen vacatures, dus tips zijn welkom!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:16

8nnemiek schreef:
Ik kom me hier ook eens melden :)
Ik heb een jaar als DTP'er gewerkt, maar na 3 contracten moest ik vertrekken omdat ze geen vaste contracten geven >;)
Nu is in die branche bijna helemaal niks te vinden, en heb ik het afgelopen half jaar wat bijverdiend met naambordjes maken en pasteltekenen.. ik wil er toch een part-time baantje bij om in ieder geval de vaste lasten te kunnen betalen totdat ik een baan in mijn vakgebied vind..
Nu ben ik iemand die niet graag stil zit, ik werk graag met mijn handen.. laatst op een vacature voor vakkenvuller bij Ikea gereageerd.. maar ik was meer iemand voor op een kantoor.. ^) Dat soort reacties krijg ik dus overal, omdat ik smal gebouwd ben en netjes en rustig overkom.. Blokker, kruidvat.. daar nemen ze niemand boven de 21 aan lijkt wel.. Ik ontvang zelfs geen reacties meer op veel sollicitaties.
Waar kun je nog een gewoon, simpel bijbaantje vinden als 28-jarige?
Vandaag heb ik op een advertentie van de Action gereageerd.. Benieuwd of ik daar iets van hoor.

je bent veeeeeeeeeeeeeeeel te oud dat weet je toch ???

het is gewoon verschrikkelijk.. hoe bedrijven je afkeuren op je uiterlijk, smal of breed alsof je dan wel of iets juist niet kunt.
belachelijk hoor.
ik heb ook wel eens gereageerd op de action, maar helaas ik was niet wat ze zochten. en dat via de mail;)
ik hoop dat jij meer geluk hebt bij de action.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:19

Steffie2012 schreef:
Ik ben ook op zoek naar werk. Ik zoek een baan als communicatiemedewerker of redacteur in Brabant, Zuid-Holland of Utrecht. Helaas zijn er bijna geen vacatures, dus tips zijn welkom!

Check je villamedia wel eens?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:20

Voor een bijbaan is 28 inderdaad al veel ste oud (volgens de bedrijven).
Eigenlijk voor de meeste banen al :(

Tegenwoordig willen ze 18 jarige met de ervaring van een 40 jarige
Ik ben ook nog steeds hard op zoek naar een baan. Aan het eind van de maand ben ik weer werkeloos. Mijn vakantiebaan (gelukkig was die wel in mijn vakgebied) houdt dan namelijk alweer op :(

Door de vakantiebaan heb ik wel alweer iets meer ervaring opgedaan. Ik hoop dat ik nu dus iets meer kansen heb.

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:14

Winged schreef:
Steffie2012 schreef:

Check je villamedia wel eens?

Ik check Villamedia elke paar dagen. Helaas weinig passende vacatures gezien. Vragen vaak communicatieadviseur, maar dat is voor mij te hoog gegrepen :o

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:22

Is die vacature van het KNGF die net voorbij kwam te ver weg voor je?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:48

@2005, dat soort reacties zijn idd heel vervelend, ik ken het.. 'Je gaat je hier vervelen' of 'je bent hier niet het type voor', terwijl je duidelijk hebt aangegeven dat dit het soort werk is wat je zoekt.. Mensen kijken idd vooral naar uiterlijk.. en als je dan ziet wat voor nonchalante en chacherijnige mensen er af en toe in winkels werken..
Kleding aanpassen op het type werk doe ik ook idd. Naar de Ikea baan had ik een staart ipv haren los, gewoon shirtje en spijkerbroek en schoenen zonder hakken.. Toch volgende keer mijn oude Nike schoenen aan :+ is toch wel erg hè, dat je op zo'n manier aan een baan moet komen..

PercyLeen schreef:
Wil je alles aanpakken 8nnemiek? Welke regio zit je?

Ik wil heel veel aanpakken, ben absoluut niet vies van hard werk.. maar er zijn wel wat dingen die ik liever niet doe.. veel met vlees werken liever niet, en telefoneren vind ik vreselijk, dus een telefoonbedrijf valt ook af.
Ik zit in de regio midden-limburg, waar helaas sowieso al niet veel werkgelegenheid is.
Wel opent er aan het eind van dit jaar een distributie centrum van de action 10 km verderop waar honderden banen beschikbaar zijn :) maar dat duurt dus nog een half jaar..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:47

Even ego tussendoor: Ik heb net gesolliciteerd op een commerciële functie in Noord-Holland :D
Ben heel benieuwd, sluit heel goed aan bij mij CV en mijn ambities sluiten aan bij hun doorgroeimogelijkheden :):)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:49

Ier schreef:
Leuk gesprek gehad. Figuurreeksen waren prima te doen, verbalen analogieën wat minder. Heel veel woorden waren 'oud-Nederlands', waardoor ik de betekenis er niet eens van wist. :+ Aanstaande maandag word ik teruggebeld over hoe/wat. :)

Morgen het derde gesprek deze week, ben benieuwd!

Diep respect hoor.... :')

Ik zou door de mand vallen en terug naar huis kunnen gaan.... Ben daar echt zo slecht in.
Evenstar schreef:
Helaas, ik kom we weer hier melden (is al weer tijdje geleden). Mijn contract gaat niet verlengd worden, vanwege het feit dat de overheid de subsidie van huidige werkgever gaat halveren .... pffffffffff

Wat zoek je en waar?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 12:52

Leuk, Fiebie! Zal voor je duimen!

Het is even afwachten maandag, dan hoor ik wat er uit die testen is gekomen. Ik zie het wel. Meer dan je best kun je niet doen. :) Je schijnt zulke dingen ook te kunnen oefenen, maar dat was in mijn geval veel ste kortdag (2 dagen maar). We merken 't wel!

Mag dinsdag naar de groepsbijeenkomst voor de functie van klantenservicemedewerker. :) Ben benieuwd.

Zomenteen het derde gesprek deze week, heb er zin in!

Het is wel echt WARM. Hoe doen jullie dat qua kledingkeuze? Ik had dus gisteren gewoon een nette broek aan, schoenen met hakje, shirtje en een net jasje erover. Denk dat ik vandaag weer zoiets aan ga doen, je wilt toch netjes overkomen. Maar had het gisteren wel echt ontzettend warm. := Hoe lossen jullie zoiets op? Ik heb uiteraard mijn jasje uitgedaan in de auto.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:54

Denk dat jouw kledingkeuze prima is hoor :j
Zou ik ook doen.

Jasje uit in de auto inderdaad, dicht als je naar binnen loopt en open in het gesprek zelf :o

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:00

Nou, ze waren helemaal enthousiast! :)) Woensdag hoor ik of het wat word - of niet! Gaat om een (parttime) functie als internetmarketeer! Leuuuuk!

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:09

foutje <3
Laatst bijgewerkt door Evenstar op 03-08-13 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:10

Fiebie schreef:
Wat zoek je en waar?

Ik zoek een -parttime- baan regio Den Haag, secretaresse, secretarieel/administratief/financieel medewerker, desnoods ga ik in een winkel werken.

Mijn contract loopt tot eind oktober, maar het zou fijn zijn als ik voor die tijd al wat hebt.

Weet je wat nu zo zuur is...ik ging een week na het overlijden van mijn man alweer aan het werk (overleden in april), omdat ik bang was mijn baan te verliezen :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:11

Idd zuur evenstar.

Ik ben per 9 aug baanloos en zit nu sinds een paar dagen in het gips... Dus eventuele gesprekken word overleggen met mijn moeders agenda.. Handig

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:27

Wat is er gebeurd Sonja?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:01

woensdag trainen met het wafje, (ik heb gelopen met de hond ipv vriend ivm bijtwond in zijn been opgelopen toen hij twee vechtende reuen uit elkaar poogde te plukken)
dus na het eerste rondje op het veld hond terug in de auto gezet, ik loop terug naar het terras bij de keet en ik ga door mijn voet en ik hoor tien meter verderop een clubgenoot op het terras vragen: "stond je op een tak? ik hoorde iets knakken"
helaas was dat dus mijn voet :roll:
ik die avond op het terras nog gekoeld en stug volgehouden dat het vast wel meeviel, maar de volgende ochtend stond ik om half negen bij de HA en om half elf was ik op weg naar huis van het ziekenhuis met roze gipspoot :+
1 middenvoetsbeentje, maar dan wel die ene waar je hefpees aan vast zit, iedere beweging van je voet trekt aan dat bot , zo niet handig :n
en dan ook nog dwars door de midden ipv diagonaal, het oppervlak van de breuk is dus zo klein dat je ipv de positieve 2 tot 4 weken, direct al minimaal 6 weken mag
12 september mag het gips er als het goed is van af
echt handige week dit, maandag avond van kwart over acht tot half elf bij de HA post gezeten met mijn vriend om zijn been op te lappen
en donderdag ochtend van half negen tot half elf met mijn voet bij de HA en het ZH

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:24

Ik neem aan dat je wel gewoon de ziektewet in gaat nu?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:44

ik kom mij ook melden!
ben 1 september afgestudeerd en ben al een half jaar opzoek naar een baan als zelfstandig werkend kok maar kan gewoon niks vinden..
dus ga nu maar zolang iets anders zoeken maar wat?
woon samen met mijn vriend dus heb wat vasten lasten die wel betaald moeten worden iedere maand.
heb tot 1 september werk maar dan??

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:51

het liefst zou ik iets met dieren doen!!