Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:02

Ik heb ook weer een 'probleempje'.

Ik heb een pakket opgestuurd naar een klant in Nederland, maar zag na 2 dagen in mijn historiek dat het pakket niet kon afgeleverd worden wegens fout adres. Ik heb de klant gemaild om nogmaals naar de adresgegevens te vragen, zodat ik kon verifiëren, maar geen reactie gekregen. Inmiddels heb ik nog een mailtje gestuurd, maar ook zonder reactie.. De bestelling was wel betaald maar hij komt dus niet aan, en zolang ik geen nieuw (juist?) adres krijg, kan ik niets doen. Ik heb geen telefoonnummer oid... What to do?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:04

Wachten tot ze reageert? Meer kan je toch niet doen? Als ze per overschrijving betaald heeft kan je 1 cent retour sturen met de opmerking dat haar bestelling retour is gekomen omdat adres niet juist is en dat ze je moet contacteren.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:07

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:32

Moneybird is ook zoiets.

Mallootje, wachten idd. Meer kun je niet doen. Heb je toevallig nog op inet gezocht naar het adres?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:40

Kijk eens of de postcode ook met de straat combineert: www.postcode.nl
Dan weet je iig al waar de fout KAN liggen!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:15

@ Mallootje: in welke tijdsbestek zijn die vragen betreft het juiste adres gesteld? Ik zou een klant toch wel een week oid de tijd geven. Van wat ik nu begrijp hout PostNL dat pakket vast, kunnen ze het zolang vast houden of willen ze het eerder terug naar jou doen?
En dat idee van Foxy80 is ook absoluut niet slecht :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 22:22

Mallootje, het pakket is nog wel onderweg?
Omdat de post er hier nogal een potje van maakt, zou ik eerste controleren of het pakket daadwerkelijk niet is afgeleverd. Inderdaad even op google, telefoongids.nl en dergelijke even controleren of het adres klopt en wie er woont.
Voor het zelfde geld is je pakket gewoon afgeleverd en krijg je daarom geen reacties op je mails. Controleer dat dus ook eventjes voordat je aan gaat bieden het nogmaals toe te sturen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:29

Volgens mijn pakkethistoriek is hij nu 'uitgereikt na scan terug naar afzender' dus ik veronderstel toch dat het pakket echt naar hier onderweg is?

Heb al wat gezocht op het internet maar niets bruikbaars gevonden..

Ik wacht nog een paar dagen af of het pakket hier inderdaad terug wordt afgegeven, en dan ga ik inderdaad 10 cent terugstorten met een boodschap. Meer kan ik waarschijnlijk echt niet doen.. Vind het een heel vreemde situatie in elk geval :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:36

Problem solved, het is uiteindelijk toch op de juiste bestemming aangekomen.
Het staat trouwens wel nog steeds als 'terug naar afzender' in mijn historiek, moet ik misschien maar even melden aan BPost want dat is natuurlijk erg verwarrend..

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:43

Super, en was er nou dan ook echt iets fout aan het adres?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 11:44

Mallootje, fijn dat het opgelost is. Ik zou er inderdaad wel even achteraan gaan wie deze melding nou heeft neer gezet. Dan weet je de volgende keer meteen waar je moet informeren.

Vanacht is er een juwelier op indoor brabant overvallen. Even daarvoor had deze een grote diamant uitgereikt aan Anky.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:03

Meen je niet. Wat een brutaliteit weer zeg.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:07

Geen flauw idee Hilda!

Ik las het ook net van die overval, pff, op de duur voel je je nergens nog veilig..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:17

Zover ik weet is het wel de eerste keer hoor! En als ik het goed heb, staat die juwelier er al JAREN (kom er ieder jaar, en als het degene is die ik voor me heb, staat die er echt ieder jaar). Vind het ook wel knap! Zo'n gebouw wordt toch super goed beveiligd...
Wel een duur weekend voor die juwelier!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:56

Op het WK in Lanaken werden ook een hele boel zadels uit een stand gestolen .. Moet een 'leuke' ontdekking zijn als je 's morgens aankomt, ik denk dat m'n hart het zou begeven!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:05

Vaak staat er in het contract met de beurs dat zij niet verantwoordelijk zijn voor diefstal en dat je zelf je stand goed moet afsluiten etc. Een extra verzekering of je stand elke avond leeg ruimen is dus geen overbodige luxe.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:24

Opzich logisch dat zij niet verantwoordelijk zijn, maar wie denkt nou aan zoiets? Alhoewel, als er voor duizenden euro's aan spul ligt is het natuurlijk wel handig dit te verzekeren of uit te ruimen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:26

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:10

Interessante discussies gaande hier! Jammer alleen dat de toon af en toe zo negatief is, was juist zo blij dat iedereen zo vriendelijk was hier :)

holly schreef:
Mmmm, de bonbons zien er wel heel erg lekker uit zeg Bonnieaw, maar nootmuskaat? Die zou ik lekker laten liggen, dat klinkt vies :D

Dat dacht ik ook, maar het is echt verassend lekker!! Het neutraliseert het zoete van de chocolade een beetje, als je niet van puur houdt vindt je dit ook niet lekker denk ik.

Edit:
Ik vind de jij-u vraag heel afhankelijk van de doelgroep/klant en het aan te bieden. In de winkel spreek ik bijvoorbeeld ook oudere mensen aan met u en jongeren met jij...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 15:00

Yvonne hoe gaat het met jou daar? Je bent eventjes stil geweest, maar door je onderschrift lijkt alles goed te gaan? Lekker druk bezig?

Nee puur lust ik niet Bonnie, ik heb nu een witte rijst reep naast me, veel lekkerder. (of met melk met nootjes, of magnum almond, of of of..mmmm)

De eerste keer op IB bedoel je 11A? Volgens mij is het voor de juwelier zelf niet de eerste keer.
Maar het lijkt ook alsof juweliers tegenwoordig wel vaak overvallen worden. In zundert vanacht ook weer eentje.
Dat geeft toch ergens een beetje een onprettig gevoel.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:48

holly schreef:
Yvonne hoe gaat het met jou daar? Je bent eventjes stil geweest, maar door je onderschrift lijkt alles goed te gaan? Lekker druk bezig?

Nee puur lust ik niet Bonnie, ik heb nu een witte rijst reep naast me, veel lekkerder. (of met melk met nootjes, of magnum almond, of of of..mmmm)

De eerste keer op IB bedoel je 11A? Volgens mij is het voor de juwelier zelf niet de eerste keer.
Maar het lijkt ook alsof juweliers tegenwoordig wel vaak overvallen worden. In zundert vanacht ook weer eentje.
Dat geeft toch ergens een beetje een onprettig gevoel.

Eerste keer op Indoor Brabant inderdaad... Snap wel dat juweliers momenteel vaak overvallen worden... Het is natuurlijk wel veel waarde in kleine producten.
Hästens staat ook ieder jaar op Indoor Brabant en die bedden zijn DUUR, maar om nou zo'n bed te jatten...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:08

Aarrgh, een van de mensen uit mijn netwerk promoot de webshop van een van mijn "concurrenten", terwijl ze mij nooit gepromoot heeft en ik verkoop dus wel haar producten in mijn shop. En het erge is nog... De eigenaar van de shop die gepromoot wordt kwam op een evenement naar mij toe omdat ze ook de Humunga speeltjes wou gaan verkopen (die ik toen als enige in NL verkocht) en ze kwam bij mij vragen bij wie ze die moest bestellen. Dus ik had gezegd dat ik ging kijken wat ik voor haar kon regelen, omdat ik al een tijdje dealer in NL wou worden. Dat kon ik uiteindelijk niet worden omdat de leverancier net een grote deal had gesloten met een bedrijf dat de speeltjes in Europa zou gaan verkopen, dus ik had die vrouw netjes gemaild dat ik haar niet kon helpen. Dat kwam me ook wel goed uit, want ik wou natuurlijk uniek blijven. Ik heb nooit een mailtje van haar terug gehad met een bedankje en nu zie ik ook nog eens dat de nieuwe Europese leverancier van de speeltjes (die mij beloofd had om de speeltjes alleen aan mij en aan al bestaande klanten te leveren) ze blijkbaar toch ook aan haar heeft verkocht. Zo irritant! Moet ik toch weer een ander product gaan zoeken waarmee ik totaal uniek ben in NL *zucht*

Denk dat ik zo maar even ga schoonmaken om mijn zinnen te verzetten, want ik ben nu echt chagrijnig. Vanochtend ook een afwijzing van de baan bij de tandarts gekregen, dus daar heeft het waarschijnlijk ook mee te maken O:) Nu is het dus wachten op het telefoontje van het andere bedrijf en ik weet niet waarom, maar heb het gevoel dat ze me daar ook af gaan wijzen. Ik hoop natuurlijk van niet (wil de baan toch wel erg graag hebben), dus ik probeer positief te blijven denken, maar is echt zo'n onderbuikgevoel...

Zo *klaagmodus uit*

Wat betreft de "jij/u" vraag, ik ben er heilig van overtuigd dat het ligt aan je doelgroep en aan wat jij uit wilt stralen. Ik heb expres voor "je/jij" gekozen, omdat ik dat veel persoonlijker vind. "U" vind ik vaak heel erg afstandelijk en zakelijk overkomen, terwijl ik juist wil dat mensen zich thuis voelen in mijn shop. Met dure en luxe producten wordt er ook vaak duur gedaan en ik wil die drempel juist proberen weg te nemen. Dat zag ik ook in de lingeriezaak waar ik werkte: Veel mensen durfden niet eens naar binnen om rond te kijken, bang voor verkoopsters waar ze met de nek door aan werden gekeken omdat ze niet voldoende "geld" uitstraalden. Toen ik daar kwam is dat heel erg veranderd, mensen vertelden aan elkaar dat er eindelijk vriendelijke en "down to earth" verkoopsters stonden, die er echt stonden om goed en persoonlijk advies te geven. Daar door hadden we opeens een groep met heel andere soort klanten erbij! Het gevoel van die lage drempel en de vriendelijke "down to earth" verkoopster, die er staat om eerlijk advies te geven, wil ik ook in mijn webshop hebben. Ik ben 100% voor een persoonlijke benadering, gecombineerd met hoge service, waardoor mensen zich geen nummer voelen maar een echte klant. Mensen die zich dan ergeren aan het feit dat er met "je" gesproken wordt moeten dan maar naar een andere shop gaan ;)

@11A: Hahaha ja zie je ze al gaan met een bed onder hun arm?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:35

Balen zeg, Joyce!! Wat een slecht nieuws op 1 dag!! Veel succes ermee!!

haha, daar doelde ik idd op! Sieraden kun je in je zakken stoppen, zo'n bed past er NET NIET in ;) :P

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:42

Waarom vraag je niet om uitleg Joyce? Trouwens, heb je die afspraak zwart op wit dat jij unieke verkoop in NL hebt?
Ik ga nu maar een mailtje wagen aan een gelijkaardige situatie.
Ik verkoop spullen van een merk, maar sta op hun site niet bij dealers vermeld... Wel 1 compleet onbekend bedrijf voor heel België, een veevoerhandel dan nog... Snap niet goed dat ik daar niet tussen sta.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 16:51

Ik heb het niet zwart op wit staan, dus ik kan er niets tegen beginnen. Ik hoop maar dat ik er goed naam mee heb gemaakt, omdat ik er meerdere keren mee in de media ben verschenen en dat mensen zich daardoor vertrouwd voelen om bij mij te kopen. Maar juist omdat ik er zoveel tijd en moeite in heb gestopt om het te promoten vind ik het zo irritant dat er nu een ander is die het ook verkoopt, want die profiteert hoogstwaarschijnlijk van "mijn" werk. Maar goed, zo gaat dat nou eenmaal. De leverancier zal wel last hebben van de crisis en blij zijn met elke extra klant.

Wat raar Foxy, dat ze jou er niet tussen hebben gezet! Ik moet dat ook eens na gaan kijken bij mijn leveranciers, of ik overal wel aangegeven sta op de lijsten met verkooppunten.