Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 17:59

Symbeami schreef:
jee Astaloca, bij jou ook al? Wat is er gebeurd?

nou eh ben gebeld dat ik niet meer nodig ben, had een tijdelijk contract via een uitzendburo..
Dusja..

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:04

Astaloca schreef:
Symbeami schreef:

nou eh ben gebeld dat ik niet meer nodig ben, had een tijdelijk contract via een uitzendburo..
Dusja..

Wat zoek je precies voor baan?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:26

VonDutch schreef:
Inderdaad, je hebt recht op je loon! dus werk van maken, je hebt er ook zelf moeite en tijd ingestoken he..
Moest je verkopen bij het callcenter nicole?

Ja. :j
Al was is het wel echt vern**ken. Moet bedrijven bellen en dan het verhaal op hangen ''Ik bel u in verband met de bedrijven***** van uw woonplaats. Vorig jaar was adverteren niet interessant voor u, mijn vraag is of het voor dit jaar wél mogelijk is, of dat een vermelding weer voldoende is".

Ik vraag dus of het ''weer'' voldoende is, terwijl mensen er nooit opgestaan hebben, en hun de lijsten van de telefoongids.nl halen..
Als mensen dan dus vragen; Heb ik er eerder op gestaan of voor betaald? moet ik antwoorden; Die gegevens heb ik niet bij de hand (nee dat kan kloppen want die gegevens zijn er niet), maar u staat op mijn referentielijst met bedrijven om de NAW gegevens te controleren (we hebben het dan dus over controleren, waarmee ik dus eigenlijk wéér meld dat ze er al opstaan, maar dat ik het allemaal even controleer of het nog klopt).

Dan neem ik vervolgens de gegevens door die op de telefoongids staan.

En aan het einde meld ik nog even dat het €150 kost.

Ik vindt het persoonlijk écht vern**kerij.. Op google zijn trouwens ook geen positieve dingen over hun te vinden.. :=

Verder werkten er nog 2 bekenden van mij, die lagen er naar 6 werkuurtjes weer uit (waarvan 3 met bedrijven gebeld, en 3uur training).
Met het sollicitatiegesprek vertellen ze ons; De eerste paar maanden hoef je niet te verwachten dat je iets verkoopt omdat je ''erin'' moet komen..
Maar als je vervolgens na 3uurtjes bellen niets verkocht hebt, schoppen ze je eruit.. :=

Verder moet je ondertekenen dat je niet mag liegen.. Maar eigenlijk is alles 1 grote leugen! :=

Niicole__

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:27

Ik heb trouwens een opensollicitatie naar de RDW gestuurd! Heb er al een aantal keren via het uitzendbureau gewerkt, maar wil er graag echt vast aan het werk! Vind het super werk daar!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:29

wowh, wat slecht...
Dan ga je niet met plezier naar je werk lijkt me!
:=
Welke provincie woon je?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:32

Nee niet echt idd.. Heb zowiezo een hekel aan mensen belazeren, dus hier ook aan.. :=
Provincie Groningen, 't callcenter zit 15km bij Winschoten vandaan.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:39

Wat een rotbaan Niicole_ ! Dat je het überhaupt vol kunt houden!
Ik zou maar gauw kijken of je niet iets anders kunt vinden.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:41

Idd een rotbaan.. Belangrijkste op dit moment is dat ik m'n geld krijg!
Ja ik ga idd snel op zoek naar wat anders. Ga naar de gemeente en het uwv of die mij aan iets normaals kunnen helpen!
Mijn grootste probleem met werk zoeken is ook nog mijn rug, kan helaas niet alles doen.. :n

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:45

Voor hoeveel uur is die baan van jou Niicole?

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:46

Mag je zelf bepalen.. Appart hé!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:48

Hoeveel uur werk je dan nu gemiddeld per week?
Het klinkt allemaal wel een beetje vreemd, die baan van je!

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 19:52

Ik kreeg een mail binnen alleen nog niet zo vertrouwlijke mail.

Iets van of ik met hem telefonisch in contact kan komen.

Dit gaat over een advertentie die ik neer gezet had.
Dat gaat over een stageplek voor 2 dagen in het Webdesign voor dinsdag,vrijdag en eventueel zaterdag en primá te combineren met me part-time baan van 20 uur in de week.

Ik heb maar een mail verstuurt die iets meer over het bedrijf informatie kan geven dat het niet zo een spam mailtje is.

Morgen nog een keer de advertentie maar op marktplaats pluren en we zien wel.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:51

Nou dat bedrijf is niks.

Mensen op marktplaats kunnen blijkbaar niet lezen dat het om een stageplek gaat en geen BIJBAAN want die heb ik al.
Staat letterlijk in titel en advertentie :+

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 20:56

Vandaag heb ik mijn gesprek gehad met mijn werkcoach op het UWV.
Blijkbaar kom je er finacieel gezien beter vanaf in een ww als je parttime gewerkt hebt, dit ivm aanvullen omdat ik met mijn ww onder een sociaal minimum kom.

Eigenlijk zit Nederland krom in elkaar dan...

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:47

pfff, werk in de slagerij gaat niet door, mocht morgn gaan proberen, maar ze hebben inmiddels al iemand ... zucht...
deze namiddag gaan solliciteren in een plantenwinkel, winkel is iedere dag open van 6-21, en het is met een flexibel werkschema, dus mss wel te combineren met de paarden hoop ik.

morgen mag ik naar een broodjeszaak, maar dat is maar parttime, dus wss niet echt interessant (iedere werkdag van 10-14, dus niet combineerbaar met een andere parttime ...)
als dit ook op niks uitdraait heb ik via interim mss kans op een tijdelijke administratieve job, daar bel ik morgenochtend eens voor, en anders ga ik gewoon in een fabriek als inpakster gaan werken, ik ben het beu :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:18

Heb vandaag een gesprek gehad, ze hebben een baan voor me in gedachten als junior planner bij TNT en als dat niet wat wordt kan ik bij TM op de vrachtwaggel :Y)
En gister nog 2 mails de deur uit gedaan waarvan 1 vanochtend al bericht gehad dat mijn sollicitatie mee werd genomen in het vervolgtraject. :Y)
Dus weer positieve energie vanaf deze kant.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:20

Ik kan ook wel wat positieve energie gebruiken.. Vandaag 3 afwijzingen weer.. :x Ik ben op t moment echt sollicitatiemoe.. :o Denk dat ik het maar even op een laag pitje zet...

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:33

Mensen, het is mogelijk. Ik reageerde een tijdje geleden in dit topic en dacht dat ik NOOIT een leuke, geschikte baan zou krijgen en altijd gedoemd zou zijn tot uitzendwerk. Omdat ik zo treurig was reageerde ik hier zelfs vrijwel niet. Maar, nu heb ik toch een baan gevonden tegen alle verwachtingen in. Het is zelfs m'n droombaan! Dus dit berichtje even om te laten zien dat 't toch mogelijk is, zelfs als je eerst denkt dat je nooit iets zult vinden. *\o/*

Ik wens iedereen veel succes met zoeken!

DuheloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:44

oeh, leuk fitch! veel plezier alvast, en hopelijk gaat het goed hé :D

ikzelf ben gister op gesprek geweest, ging vrij goed maar denk niet dat het mijn droomjob is., eind deze week hoor ik of ik mag starten
heb ook een aanbod gehad voor in een fabriek die duivenmateriaal maakt, in januari oid gaan ze fuseren met een ander bedrijf van algemende dierenbenodigdheden, zou zowel voor in de productie als deeltje op de heftruck zijn, iedere dag van 7.30-16 of 16.30, en goed betaald
ik wacht die groothandel nog effe af, en anders zeg ik tegen die fabriek dat ik daar wel wil gaan werken, als houd ik het maar een weekje of drie vol, dan heb ik tenminste wat extra geld voor de feestdagen :D

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:52

Fitch schreef:
Mensen, het is mogelijk. Ik reageerde een tijdje geleden in dit topic en dacht dat ik NOOIT een leuke, geschikte baan zou krijgen en altijd gedoemd zou zijn tot uitzendwerk. Omdat ik zo treurig was reageerde ik hier zelfs vrijwel niet. Maar, nu heb ik toch een baan gevonden tegen alle verwachtingen in. Het is zelfs m'n droombaan! Dus dit berichtje even om te laten zien dat 't toch mogelijk is, zelfs als je eerst denkt dat je nooit iets zult vinden. *\o/*

Ik wens iedereen veel succes met zoeken!

Daarom ben ik druk bezig met het leren in Javascripten en dan veder verdieppen in php dan kom ik wel gemakkelijk aan het werk dan de part/time baan ik nu heb.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:12

IK HEB GETEKEND!!! voor 1 jaar!!.

Ik begin tevens ook geweldig goed want afgelopen zondag ben ik bij het uit de paddock halen ondersteboven gelopen door 3 paarden.
Schade: 1 hersenschudding.......dus na 2 weken werken zit ik nu weer in de ziektewet -:(- .
Maar goed aangezien wat er gebeurd is mag ik niet klagen want ik ben er immers nog, had wel even anders kunnen aflopen.

Dit keer gelukkig begrip van de werkgever en kon ik ook mijn contract tekenen. Nog 1 week thuis zitten en dan kan ik hopelijk weer een paar uurtjes aa de gang.

ik ga jullie nu definitief verlaten en wil degene die nu nog zoeken ontzettend veel succes wensen met het vinden van een baan.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:38

Cowgirl schreef:
IK HEB GETEKEND!!! voor 1 jaar!!.

Ik begin tevens ook geweldig goed want afgelopen zondag ben ik bij het uit de paddock halen ondersteboven gelopen door 3 paarden.
Schade: 1 hersenschudding.......dus na 2 weken werken zit ik nu weer in de ziektewet -:(- .
Maar goed aangezien wat er gebeurd is mag ik niet klagen want ik ben er immers nog, had wel even anders kunnen aflopen.

Dit keer gelukkig begrip van de werkgever en kon ik ook mijn contract tekenen. Nog 1 week thuis zitten en dan kan ik hopelijk weer een paar uurtjes aa de gang.

ik ga jullie nu definitief verlaten en wil degene die nu nog zoeken ontzettend veel succes wensen met het vinden van een baan.

Heel erg mooi gefeliciteerd met je baan.

De aanhouder wint. ;)

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:39

Zit nu ook zonder zinds 20 november.
Maar heb eigenlijk nog niet veel thuisgezeten, had al een oproepcontract via de thuiszorg sinds 12 april van dit jaar, en dat begint nu aardig te lopen.

Volgende week ook weer wat uurtjes. en heb deze week en vorige week ook urengedraait.

Frisssty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:36

Ik zit ook sinds eind november weer zonder werk :(

Ik ga pas in januari weer beginnen met zoeken. Er is nu bijna niks te vinden in mijn omgeving.

Verder wil ik volgendjaar toch beginnen aan een opleiding. (ik weet allleen nog niet welke)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:38

Astaloca schreef:
Symbeami schreef:

Dusja..

Wat zoek je precies voor baan?[/quote]
Receptionist ;)