Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:08

Heb je dan ook geen contact meer met ex collega's?
Ik wel en een vroegere manager van mij wil zeker een referentie afgeven over mij ondanks dat het bedrijf waar wij beide werkten falliet is en wij dus nu ergens anders werken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:09

Ook geen oude collega waar je nog contact mee hebt oid?

(Ineke en ik doen geloof ik aan synchroonposten)

Zo... en nu even voorkomen dat er een parasol gaat opstijgen....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:10

Inderdaad, bij oud collega's navragen.

Fargo jij durft! Hopelijk pikken ze jou eruit :):)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:18

Ik kom me hier ook maar melden. Ben momenteel bezig met het afronden van mijn opleiding. 4 juni laatste examen, 8 juni laatste stagedag. Moet alleen heel gek lopen wil ik t niet meer halen.

Heb wel het een en ander uitstaan. Zo werd ik vorige week gebeld door Page Personell (uitzend/detachering) naar aanleiding van mijn CV die ik net twee dagen daarvoor op vacaturebank geplaatst had. Daar mag ik nu 19 mei op gesprek.

Verder nog zeker 6 dingen uitgezet.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 16:38

En parasol kunnen redden? _O-

Ik heb wel contact met oud collega's, maar dat zijn bijna allemaal mijn eigen teamleden (waar ik leiding aan heb gegeven) Geen idee of zij daar op zitten te wachten. Ik heb gevraagd of ze contact met mij willen opnemen om dat te bespreken. Ik neem nl aan dat ze wel een referent willen die daadwerkelijk wat kan zeggen over mijn functioneren en niet alleen dat ik een aardige meid ben.

Ik heb wel 2 mensen die een referentie op mijn LinkedIn hebben geplaatst. Tevens heb ik van 4 oud collega's 2 a 3 korte zinnen wat ze van mij vinden, opgenomen in mijn CV. Hoop dat ze daar mee uit de voeten kunnen.

Ynskek, welk vakgebied en regio zoek je?

Net weer een gewaagde brief er uit naar een modebedrijf, erg gaaf merk (zeilkleding etc) Ben benieuwd!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:42

Ik zoek administratief binnen een uur van Almere. Ben vrij flexibel nog zonder vaste relatie. Eventueel is verhuizen bij een super baan ook geen probleem. Maar Amsterdam, Zwolle en Utrecht is allemaal haalbaar voor mij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:52

Ik was net op tijd Dimple :+
I almost did a Mary Poppins _O-
Kreng vloog half open toen ik hem uit de voet plukte, gelukkig ist een kleintje

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:38

Ik zie je gaan!!! _O-

Ik zag vandaag nog wat leuks voorbij komen rondom Almere.........ga even kijken of ik het weer kan vinden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 20:40

Kreeg dus ook bericht van Manpower dat ik door de 'eerste selectieronde' ben. Grappig systeem zeg.

Wel innovatief! Wordt nu binnen 2 dagen gebeld, ik wacht geduldig af.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:31

Goed zeg!! Super bezig! Ben benieuwd!

Sonja, Ik zag je ook al gaan als Mary Poppins ;-)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:12

Fijn Dimple!! Heb ik ook al eens ingevuld voor Manpower, ik was toen niet door, had geen 5 jaar managementservaring :P

Oooh, ik stuiter, iemand heeft mij voorgesteld bij een "bekend paardenmerk" en ze hadden geen vacature open staan, maar ze vonden mijn profiel toch interessant... Heb mijn CV doorgemaild (de verkeerde versie dan nog grrrr! Heb mijn goede er toch achteraan gestuurd... ) Dus ben benieuwd :):)

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:28

Goed bezig Dimple, ben benieuwd!

Wat goed Djeenie! leuk :)

Hmm heb een tijdje terug een mail gestuurd naar een instelling voor een werkervaringsplek als orthopedagoog. Kreeg heel netjes een uitgebreid mailtje terug dat deze plek vergeven was maar dat ze binnen de begeleiding wel regelmatig vacatures hadden. Ze kon mijn sollicitatie doorsturen als ik dat wilde. Gemaild dat ik daar graag voor in aanmerking kwam. Ik heb daarna echter niks meer gehoord.. Nu vraag ik me af, zal ik mailen of ze mijn sollicitatie heeft doorgestuurd en of deze in goede orde ontvangen is? Of is dat opdringerig? Kan natuurlijk ook zijn dat ze nog geen vacatures gehad hebben..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:29

Even bellen lijkt me prima kunnen :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:55

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:28

Als dat erbij staat, lijkt me dat ze dan ook willen dat je de complete boekhouding doet Fargo...
Ik zou even mailen Yonne :)

Hmm, ze bieden me functies aan in het buitenland (heel ver weg...)... -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:39

Succes Dimple, ben eens benieuwd wat dit je brengt!

Yvonne, wie niet waagt wie niet wint. Je kan ze toch gewoon mailen/bellen om te vragen of er nog vacatures etc zijn?

Fargo, ik ben bang dat je niet onder die taak uitkomt, maar niet geschoten is altijd mis.

Djeenie, via het uitzendbureau ofzo?

Ik heb een klusje erbij via een bevriende uitgeverij, ik vertaal een boek van het Engels naar het Nederlands voor hun, dus heb wel iets om mee bezig te zijn en staat leuk op mijn cv. Verder zijn er bijna geen vacatures voor mij te vinden helaas.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:43

Ja precies.. maar het is waarschijnlijk een nieuwe functie dus misschien is er nog wat te knabbelen aan de definitie.. maar goed, lijkt me waarschijnlijker van niet

Djeenie, klinkt goed!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:54

Nou, ik ben niet direct van plan om te immigreren naar de Verenigde Arabische Emiraten eigenlijk...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:56

Djeenie schreef:
Nou, ik ben niet direct van plan om te immigreren naar de Verenigde Arabische Emiraten eigenlijk...

Ik bedoelde meer dat bekende paardenmerk ;-)

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:59

fargo schreef:
Djeenie schreef:

Ik bedoelde meer dat bekende paardenmerk ;-)

Jup, dat klinkt idd goed :P Jammer dat het voor zo ver weg is, gaat niet lukken denk ik, ben mijn hele leven hier aan het opbouwen (huis, paarden aan huis, ook een vent :P , ... )

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:05

Mag ik hier meekletsen? Ben over anderhalve maand (eindelijk) afgestudeerd, dus ik ben nu toch al fanatiek aan het rondkijken voor een leuke baan.

Ik zie heel veel vacatures, maar ik reageer er maar op heel weinig. Alleen de dingen die me echt interesseren pik ik er nu uit. Ik geef mezelf die ruimte een half jaar, en daarna ga ik steeds meer werk accepteren. Ik heb het voordeel van een bijbaan die onwijs flexibel is in uren (van 0 tot 70 per week), dus financieel kan ik mezelf die ruimte gelukkig geven. Alleen qua CV-building en ervaring wil ik niet te lang in de bijbaan blijven hangen.

Het lastigste is dat ik (in principe) weiger te verhuizen, dus dat beperkt wel in het zoeken :+

Zie heel vaak vacatures voorbij komen die volgens mij ook gezocht worden door mensen in dit topic, dus ik zal interessante dingen zeker delen +:)+ Ga ook even teruglezen, heb in het verleden al vaak meegelezen en veel nuttige tips voorbij zien komen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 13:17

Szan, welke regio en functie ben je naar op zoek?

Vanmorgen een afwijzing van een functie die ik echt met 2 vingers in mijn neus zou kunnen doen. Elke x krijg ik afwijzingen van 1 en dezelfde bureau en dat begint nu toch erg op te vallen. Stop dus ook met reageren naar hen.

Net nog even achter de baan bij het klusbedrijf aan gezeten........hopen dat er nog wat gaat gebeuren vandaag }>

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:37

Ik zou er eerder eens een belletje aan wagen, dat je een afwijzing binnen hebt, dat je die niet snapt en graag een toelichting wilt. En wat je opvalt.. en als dat niet bevredigend is, dan stoppen met reageren via hen.. Ik heb het af en toe ook, de echte "schoevers"bureaus, daar hoef ik niet naar te reageren eigenlijk.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 13:55

Heb ik eerder al eens gedaan en het blijft bij dat vage geneuzel. Dit was dan ook de laatste x dat ik bij hun op een vacature reageer. Ze hebben vaak leuke PZ (inZ) vacatures, maar ik waag me er niet meer aan.

Herkenbaar, die Schoevers bureau's. }>

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:00

Ik bel dan meestal toch en vraag dus ook echt of zij alleen mensen bemiddelen die schoevers oid hebben. Dan weet ik waar ik aan toe ben.